Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yvettee schreef:Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met het mirena spiraatje en acne? Ik heb 2 maanden geleden een spiraaltje laten zetten en heb nu helaas behoorlijke last van acne. Nu heb ik daar vroeger ook last van gehad en dat was voor mij ook de reden om toen de pil te gaan slikken (eerst diane daarna yasmin).
Ik vraag mij af of dit nog zal stabiliseren. Nu wil ik sowieso graag nog eventjes afwachten. Zeker omdat het voor de rest voor mij wel ideaal is! Tot nu toe nog niet echt ongesteld geworden, wat voor mij een verademing is aangezien ik eerst altijd plat in bed lag. Plus ik vergat de pil steeds in te nemen, dus dat ik er niet meer aan hoef te denken is ook ideaal.
Dus zijn er mensen die in het begin ook acne hadden? En is dit bij jullie nog minder geworden?
Yvettee schreef:Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met het mirena spiraatje en acne? Ik heb 2 maanden geleden een spiraaltje laten zetten en heb nu helaas behoorlijke last van acne. Nu heb ik daar vroeger ook last van gehad en dat was voor mij ook de reden om toen de pil te gaan slikken (eerst diane daarna yasmin).
Ik vraag mij af of dit nog zal stabiliseren. Nu wil ik sowieso graag nog eventjes afwachten. Zeker omdat het voor de rest voor mij wel ideaal is! Tot nu toe nog niet echt ongesteld geworden, wat voor mij een verademing is aangezien ik eerst altijd plat in bed lag. Plus ik vergat de pil steeds in te nemen, dus dat ik er niet meer aan hoef te denken is ook ideaal.
Dus zijn er mensen die in het begin ook acne hadden? En is dit bij jullie nog minder geworden?
KoetJJs schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn spiraaltje (ook de Mirena). Op 31 augustus laten zetten en toen 2 maanden lang ongesteld geweest, vervolgens toch wel zeker 2-3 maanden dat het steeds schommelde tussen paar dagen wel, dan weer een paar dagen niet.
Nu is dat gelukkig over en heb ik soms nog 1-2 dagen bloedverlies, echter zijn mijn touwtjes wel opeens langer geworden dus woensdag moet ik een echo laten maken om te kijken of de spiraal nog op zijn plek zit..
Na het zetten mocht ik trouwens de eerste 3-4 dagen geen tampon in, daarna wel weer gewoon
Niniane schreef:Ik begin mij eigenlijk langzamerhand zorgen te maken over mijn vruchtbaarheid. Ik ben nu 22 jaar en ben zeker weten 10 tot 11 jaar al ongesteld. Lijkt wel alsof ik minder vloei en mijn zin in seks is veel lager dan het ooit geweest is(kan aan gewichtsverlies liggen, geen idee). Mijn nicht ging al op 34e in de overgang.
De kans is klein, maar het speelt wel in mijn hoofd. Zijn er hier meer mensen die ook iets soortgelijks hebben gehad?
maava schreef:KoetJJs schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn spiraaltje (ook de Mirena). Op 31 augustus laten zetten en toen 2 maanden lang ongesteld geweest, vervolgens toch wel zeker 2-3 maanden dat het steeds schommelde tussen paar dagen wel, dan weer een paar dagen niet.
Nu is dat gelukkig over en heb ik soms nog 1-2 dagen bloedverlies, echter zijn mijn touwtjes wel opeens langer geworden dus woensdag moet ik een echo laten maken om te kijken of de spiraal nog op zijn plek zit..
Na het zetten mocht ik trouwens de eerste 3-4 dagen geen tampon in, daarna wel weer gewoon
Hoe voel je dat?regelmatig zelf voelen of merk je dat?
KoetJJs schreef:maava schreef:
Hoe voel je dat?regelmatig zelf voelen of merk je dat?
Inderdaad regelmatig zelf voelen. Ik ben jaren lang aan de pil geweest dus ben nog een beetje huiverig over dat zoiets goed blijft zitten en bang dat 'ie verkeerd zou gaan zitten. En nu vertrouw ik het al helemaal niet meer
Miiej schreef:Yvettee schreef:Zijn hier toevallig mensen die ervaring hebben met het mirena spiraatje en acne? Ik heb 2 maanden geleden een spiraaltje laten zetten en heb nu helaas behoorlijke last van acne. Nu heb ik daar vroeger ook last van gehad en dat was voor mij ook de reden om toen de pil te gaan slikken (eerst diane daarna yasmin).
Ja ik heb er ook last van heb de spiraal nu zn 9 maanden en het is nog niet minder geworden.
Daarom ga ik hem er weer uit laten halen.