Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:39

:wave: :wave: :wave: Hi HC moest laatst idd nog aan je denken. Fijn dat het zo goed is gegaan! In het voorjaar weer lekker op de fiets? Ook een lekkere timing zo in de winter ;)

Voorgenomen om weer meer te gaan fietsen. Door allerlei omstandigheden blijft ik wat achter met mijn kilometers.

Buiten fiets ik nooit met muziek, hoogstens met een interessante podcast. Op de tacx zet ik altijd Youtube aan, meestal een oude uitzending van Dit was het nieuws := >;) Waarom, geen idee, maar dat werkt het beste.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:57

Sakura789 schreef:
:wave: :wave: :wave: Hi HC moest laatst idd nog aan je denken. Fijn dat het zo goed is gegaan! In het voorjaar weer lekker op de fiets?

´Voorjaar´??? Januari!!!

Sakura789

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:33

Oooo dat is helemaal te overzien, is het weer dan ook een beetje redelijk daar?

Fijn vooruitzicht! Dat 2020 maar een mooi (fiets)jaar mag worden :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:33

Zo HC dat is al mooi vlot dat je weer op de fiets mag.
Gaat dat zo snel tegen woordig?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 07:02

Super HC dat het allemaal voorspoedig gaat *\o/*

Vanavond denk even op de Tacx in een lage HF .
Ben wat neus verkouden , wil daarom het hardlooptraining vandaag
maar skippen . :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 23:23

Januari doorgaans heerlijk weer hier.
300 dagen zon per jaar de meeste regen valt in okt-nov en feb-maart.

´Mag´ is rekbaar. Begin januari een controle en als die goed is mag het :j

Loop een beetje voor op ´schema´. Erg weinig bloed verloren en vrijwel geen spierschade. Daardoor gelijk kunnen beginnen met revalideren en geen achtereruitgang opgelopen. Ook voor botaangroei is lichte belasting positief.
Was vanmorgen nog half in slaap en ben zonder nadenken, zonder problemen, zonder krukken naar slaapkamer ge´lopen´ 8)7

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:47

Weer even een update van mijn kant, gisteravond naar de fysio geweest en dry needling behandeling gehad (en overleefd, gelukkig, :D ). Vond het nog best wel pijnlijk en ook daarna was het wel gevoelig/stijf. Nu gaat het gelukkig beter, al voel ik het nog steeds moet ik zeggen. Er zat wel wat spanning, maar niet zo mega als hij verwacht had.
De knie is er alleen helaas (nog) niet beter van geworden. Advies is nu om de komende 4 weken helemaal niet meer te lopen, dus ook geen loopscholing. Alleen fietsen, fietsen, fietsen. En kracht training. Ik vind beide heel saai en doe dit al 6 weken. Moet eerlijk bekennen dat ik nu wel op het punt ben aangekomen dat de moedeloosheid begint toe te slaan -O- ... Is er soms iemand in de omgeving Weert die het leuk vind om eens samen te gaan?
Ik begrijp niet zo goed wáárom die knie zo'n zeer doet (als de fysio het provoceert is het niet echt heel pijnlijk. Ook niet dik/rood. Alleen iets minimaal pietsie vocht aan de binnenkant). Er is niks stuk, ligamenten enz, zijn allemaal intakt... Begin haast te denken dat het lopen voor mij er gewoon niet meer in zit, of dat ik me mega aanstel ofzo. Baal in elk geval enorm... Zit nu op 6 weken relatieve rust en kan voorlopig dus nog steeds niet lopen. De komende periode dus weer trouw fietsen... zit de afgelopen weken op gemiddeld zo'n 75 tot 90km per week. En dan afgewisseld met weg en bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:59

Wat vervelend, joh! Aanstellen doe je vast niet; pijn is toch wel iets om serieus te nemen. Hopelijk helpt het fietsen en de krachttraining. Is er geen leuke wielerclub of fietsgroepjes waarbij je kan aanhaken? Ik zit helaas nogal een eind bij je uit de buurt. Zelf krijg ik nu ook wekelijks dry needling. Pfoeh, soms vreet ik bijna die massagetafel op en heb de dag(en) erna ook wel fikse napijn := Gelukkig lijkt het bij mij wel aan te slaan. Hopelijk bij jou ook!

Welcome back, HC! Klinkt voorspoedig allemaal. Hopelijk kan je gauw eindelijk weer fietsen zoals je zou willen!

Haha Sakura, 'Dit was het nieuws' :D

@MuSLi, hoe gaat het nu?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:05

Hier gaat alles goed. Heb sinds maandag verlof en heb tot nu toe elke dag lekker een half uurtje gewandeld. Hopelijk kan ik dat nog een tijdje volhouden, want een beetje beweging is toch wel erg fijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:44

Mooi zo! Ik hoop het ook voor je!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:26

Ik denk dat het lastig is pijn / klachten om te zetten in een
diagnose en het bijbehorende behandelplan .
Heb dit zelf ervaren aan mijn lijf , en zie dit ook steeds weer in mijn omgeving .
Zelf heb ik ook twee jaar problemen gehad ,ben ook her en der geweest .
Ik weet niet wat de oorzaak allemaal geweest zou zijn volgend de experten .
Maar uiteindelijk was mijn gevoel goed .( rem achter op de benen )
En bleken mijn spieren onwijs verkort te zijn , met regelmatig stretchen
gaat het hardlopen nu weer goed .
Wat voor krachttrainingen doe je Aagje ?
Voor het ( de ) knie zou ik eerder aan stabiliteitsoefeningen te denken .
Heb je ooit wel eens een loop analyse gehad ?
Verdiep je eens in Chi running .

https://chirunning.nl/

Cool dat je toch nog wat kunt bewegen MuSLi *\o/*
Hoelang nog ?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:55

scooby09 schreef:
Zo HC dat is al mooi vlot dat je weer op de fiets mag.
Gaat dat zo snel tegen woordig?

In Amerika is het 2 weken.
Ook met duiken. Daar gaat alles dus nog sneller.
Hier houden ze vaak nog 6 weken aan, was altijd 12.
Het is niet het fietsen of die duikset van 50 kg op de rug, maar het minimale risico bij vallen.

Het schijnt wel dat je tot 3 maanden spierpijn kunt houden.

Dus in januari fiets je weer?

Ik zal binnenkort de banden eens oppompen. Ze staan plat van al mijn fietsen.

Enne 2.5 mm dunne neopreen sokjes passen bijna overal in en zijn heerlijk tegen de kou. Ik heb ze van Camaro uit een duiktoko, maar ali heeft ook wel wat als je wilt testen.
Fietsschoenen heb ik niet, ze gaan bij mij in wandelschoenen, laarzen op stal, enz.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:30

Time: de kracht oefeningen die ik van de fysio heb gekregen zijn de hip raise, squat tegen de muur en planken. Voor de rest doe ik vooral core/benen oefeningen YouTube. Zijn allemaal van die oefeningen die je zonder apparaten/materiaal kan doen. Heb geen specifiek kracht programma van hem gekregen.
Mijn trainster is erg van de techniek. Ik weet ook dat mijn techniek niet echt denderend is. Met mijn rechtervoet wikkel ik mooi af en duw weg, maar met links land ik op m’n voorvoet/tenen om het op te vangen. Het doet dus behoorlijk pijn om links goed af te wikkelen. Ik zal me vanavond eens verdiepen in die chi running, ik ken het niet.

Ik heb trouwens vorige week mijn nieuwe sporthorloge binnen gekregen. Ben er echt super blij mee <3

Afbeelding

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:16

Een andere tip tegen koude voeten tijdens het fietsen zijn zogenaamde zilver-sokken of diabetes-sokken!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 07:27

Sjiek horloge Aagje , wat is het voor een merk /model ?

De vraag is natuurlijk waar het probleem vandaan komt .
En dat hoeft niet perse de knie te zijn , maar zich uiten in je knie . :roll:
Heb je wel eens een bewegingsanalyse gedaan ?

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:48

Het is een Garmin Fenix 6s pro. Ben deze ronde maar voor een echte gegaan en die Polar snel verkocht :D . Deze kan echt alles, ook zelf routes bedenken enz, erg leuk! Ben er echt super blij mee :D!!

Het hoeft idd niet in de knie te zitten. Ben gisteren bij een osteopaat geweest en eigenlijk was er niet iets heel bijzonder kwa scheefstand oid. Enige wat wel opviel was dat er iets bij de nieren niet goed zat en de zenuw die daar loopt heeft blijkbaar invloed op de knie. Dat is nu 'goed' gezet. Kan nu nog geen verschil merken, maar ben eigenlijk ook vergeten te vragen op wat voor termijn dat verbetering zou moeten geven :+ .

Bewegings analyse heb ik nog nooit laten doen, is wel een goed idee voor als ik weer aan het lopen ben. Wellicht kan dat ook wel via de atletiek vereniging. Vind het iig wel een goede om mee te nemen. Zal wel lekker confronterend zijn :P .

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:36

Ik wilde trouwens nog even wat vragen; zijn er hier Bokkers die er graag savonds op uit gaan en wat voor lamp hebben jullie op de fiets? Ik fiets nu vaak in het donker en dat vind ik prima, al zou het ook tof zijn om wat meer off-road te kunnen. Ik had de lenyze 1800i bijv. gezien en dat leek me wel wat, alleen blijft zoiets zitten op je stuur? Het lijkt een grote unit en voor dat geld zou het wel prettig zijn als ie ook stevig zit als je een paar heuveltjes mee pakt :D .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:26

In principe fiets ik niet in het donker , maar heb wel losse lampjes
die ik op de racefiets of MTB kan doen .
Deze zijn ook van Lezyne , maar welk model weet ik zo even niet .
Geven wel super licht .

Vanaf volgend jaar krijgt mijn Liv Avow Advanced er een zusje bij *\o/*
Namelijk de Liv Langma Advanced Pro 1 .
Vandaag wezen kijken , wat fietsjes proef gereden en een beslissing genomen .
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:40

Mooie fiets @T2T, specifiek gekozen voor een racer zonder schijfremmen? De kleuren van die Livs/Langma's zijn echt zo fantastisch <3

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:11

Wauw dat is een hele toffe! Gave kleur zeg, bijzonder!! Wat voor afmontage zit er op?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:12

Thanks .
Ja , heb heel bewust geen schijfremmen genomen :o

Vind de Envieliv vooral optisch een geweldige fiets , maar dan zou ik twee Aero fietsen hebben .
Heb natuurlijk mijn TT fiets ook nog voor wedstrijden , daar ben ik super mee tevreden en die blijft ook .

Dus ik kwam al snel op een Langma uit voor ( berg)trainingen .
Tja ... wensen had ik genoeg , maar heb helaas geen sponsor of rijke vent :=
Dus de wattmeter al weggestreept, die kan er achteraf altijd nog op .
Nu ging het om DI2 , of Ultegra ... en het oog wil ook nog wat natuurlijk :j
Heb beide afgeprijsde 2019 modellen proef gereden en ben dus voor de Ultegra af montage gegaan met de betere wielen en een mooi kleurtje . <3 }:0
Die met DI2 was “ gewoon” zwart .
Ik denk dat het een super fiets voor training is , voor wedstrijden heb ik tenslotte de TT .

Zitten nog de pedalen van de winkel op .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:58

Waarom bewust geen schrijfremmen dan? Ben ik wel benieuwd naar :D .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:15

Vind dat gepiep mega irritant.
Ken het van mijn eigen MTB en ook racefietsen van team collega.s
Qua rem kwaliteit is het remblokjes systeem heel
veel verbeterd met vroeger , zodat ík schijfremmen niet als een must zie .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:28

Time2Tri schreef:
Vind dat gepiep mega irritant.
Ken het van mijn eigen MTB en ook racefietsen van team collega.s
Qua rem kwaliteit is het remblokjes systeem heel
veel verbeterd met vroeger , zodat ík schijfremmen niet als een must zie .

Piepen heeft echt te maken met onderhoud en afstelling, maar ben het met je eens dat dat freaking irritant is...

Van de zomer reden manlief en ik beiden bergafwaarts en mijn schijfremmen en steekassen gaven een stuk stabieler remgevoel dan de velgremmen van mijn man. Die kon me echt niet bijhouden..

Ach, ieder z'n keus toch! Supermooie fiets sowieso. Ultegra is qua uitstraling vaak ook mooier dan DI2 inderdaad. En die paar grammetjes die het scheelt... Who cares :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:38

Daar heb je het al , onderhoud en afstelling .
Daar ben ik zelf niet handig in , ( en geen zin ) en dan afhankelijk van anderen .
Remmen berg af doe ik sowieso niet snel :+ :=

Ja :j , het kleurtje is echt vet !