Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 20:34

Ja daar zitten wolven, een hardloopvriend van mij heeft daar in de buurt van kilometer 2 van Suliko de afgelopen tijd twee keer een wolf gezien tijdens het trailen.
Heerlijk Suliko, veel van die paadjes loop ik ook regelmatig. Fijne heuvels om te trainen. Zo fijn die groene explosie nu in het bos door de regen.
En dat veulentje is te schattig!!

Ik ga morgen toch maar richting Duitsland, net over de grens. De afgelopen keren te vaak de andere kant op in de file gestaan 's morgens en daar heb ik even geen zin in. En net over de grens ook nog veel heuvels die ik ga pakken.
En ik heb nu lekker dik twee weken vrij *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 20:48

Lekker vakantie SV!

O wat lief Suliko, en wat een goede training zeg.

Ik heb vanavond weer rustig ritje te paard gemaakt. Echt rustig hoor, viel nog niet tegen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:04

Gaaf Suliko, prachtige foto’s en wat een schattig veulentje. <3

Heerlijk SV, even bijtanken. Veel plezier morgen!

Fijn dat je rondje te paard lekker ging, Samantha.

Is al bekend of het echt een wolf was die die hardloopster had gebeten?

Gisteravond training met de loopgroep gehad. Nog een klein beetje spierpijn in de bovenbenen, links wat meer dan rechts. Blijft een zwakke plek.
Wel lekkere intervallen gelopen al vond Garmin het niet zo indrukwekkend en verlaagde mijn status van productief naar aanhouden. :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 21:50

Wat een prachtige omgeving daar Suliko en wat een dotje van een veulen. Wel bijzonder dat mams zich daar niet in kwam mengen. Ben nu wel benieuwd hoe klein ons veulentje dan wel gaat worden, onze minipony is dragend.
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n droppie verscheurd wordt door wolven.
Wie laat die pony's dan in dit gebied lopen? Weet iemand dat?
Want dan is het waarschijnlijk niet de vraag óf er iets gepakt gaat worden, maar wanneer, vrees ik.

Iedereen al weer voorzichtig aan het trainen lees ik, fijn dat de spierpijn meevalt.

Heerlijk SV, geniet ervan! Even lekker bijtanken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 06:26

Het voelde ook wel een beetje als een sneeuwwitje moment dat het veulen zo dichtbij kwam en mams rustig bleef grazen. :D

Die pony’s lopen daar echt al heel lang, al zeker meer dan 15 jaar. De wolf zit inmiddels ook al zo’n 6 jaar in dat gebied en tot nu toe gaat het goed. Ik ken genoeg paardenmensen in de buurt daar waar ik het wel van zou horen als het mis was gegaan. Maar laten we er geen wolventopic van maken tenzij het hardloopgerelateerd is. ;)

SV, heerlijk twee weken vrij, geniet van het lopen vandaag!

Puera, altijd jammer van garmin, maar ik vind je heel lief productief!

Ik heb geloof ik een glitch gevonden in garmin, ik ben al sinds 6 maart productief terwijl ik continu niet genoeg anaeroob train. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 07:01

Puera schreef:
Is al bekend of het echt een wolf was die die hardloopster had gebeten?

Ik las gisteren dat de faunabescherming suggereerde dat de foto gemaakt was met AI of fotoshop. De maker van de foto had online ook al ergens gereageerd dat het echt zijn foto was met de exif-gegevens.

En ik had al beweringen gezien hoe de originele foto er uit gezien ZOU hebben, dus zonder hardloopster, en zonder wolf. Maar dat was dus de bewerking voor zover ik dan begreep.

Triest dat de wolvenknuffelaars bewerend dat iets AI of nep is.
Ik denk dat de hardloopster ook nog wel naar buiten treedt. Dat deden de ouders van dat kind later ook, terwijl er geprobeerd was hen het zwijgen op te leggen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 07:07

Kan de wolvendiscussie ajb buiten dit topic blijven?

Ik vind het echt jammer dat er steeds zo'n negatieve draai aan dit topic wordt gegeven op verschillende manieren... :n

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 07:35

Had iets leuks vanochtend. Ik zet mijn trainingen altijd in Runkeeper. (Straks niet meer nodig als ik ga snappen hoe dat werkt in Garmin). Daar kon je meedoen aan de Green Earth Challenge. Blijkt dat ik de afgelopen maand 4 bomen bij elkaar heb gelopen die geplant gaan worden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 07:39

Wat leuk!

Waar loop je bij Garmin tegenaan?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:03

BM, in de connect app —> meer —> training & planning —> workouts —> maak een workout —> als de workout klaar is opslaan en dan op het symbooltje van een apparaat met een pijltje klikken (bij mij rechtsbovenin) dan zet je de workout op je horloge.

Op je horloge knopje rechtsbovenin —> run aanklikken —> suggestie wegklikken —> naar boven scrollen/klikken —> training —> workout library

Er zijn ook veel youtubefilmpjes te vinden over hoe de horloges en app werken. :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:07

Goed bezig, BusyMissy! Wat een leuke uitdaging!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:09

Lekker Busy!

A.u.b. geen wolven discussies hier inderdaad.

Ik moest gisteren zo lachen om m’n dochter. Ze had op TikTok live zitten kijken zondag en nu ziet ze dus allemaal hardloop video’s op haar feed. Zei ze gisteren, ik wil ook hardlopen mama. Dus nu gaan we dit weekend een rustig rondje doen haha. Denk dat ze meteen genezen is daarna. :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 08:14

Oh wauw Suliko wat een heerlijk rondje met een fantastisch toetje zo met dat veel te schattige veulen <3 Ik vind het zo knap zoveel mensen aan de heuvel training. Als ik bij ons onder het spoor door moet lopen vind ik het al vervelend dat ik weer naar boven moet dat kippenstukje _O-
Ik ben echt jaloers op die mooie foto's! En ik kan me helemaal voorstellen dat je je een beetje sneeuwwitje voelde toen dat veulen zo naar je toe kwam <3

Superxiven wat heerlijk dat je 2 weken vrij bent, heel veel plezier met lopen in Duitsland!

Samantha heerlijk een rondje te paard, klinkt goed! En ik ben heel benieuwd hoe je dochter het hardlopen gaat vinden.

Puera lekker een rondje met de loopgroep, je spierpijn wordt vast snel minder.

Wat leuk Busymissy dat je zo 4 bomen bij elkaar hebt gelopen, ik wist helemaal niet dat dat kon zo, leuke challenge :)
Ik snap je trouwens hoor met horloges, ik moest de 1e keer intervallen ingeven in mijn horloge ook aan mijn vriend vragen hoe dat nou precies werkt :') Ik heb zo'n ding, maar gebruik de helft van de opties er niet van geloof ik hahaha.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:10

Bedankt Suliko!! Dan gaat dat alvast lukken de volgende keer.
Ik loop (nog) nergens tegenaan met Garmin, maar heb gewoon nog geen tijd gehad om het een rustig te bestuderen en uit te zoeken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 09:30

BusyMissy schreef:
Bedankt Suliko!! Dan gaat dat alvast lukken de volgende keer.
Ik loop (nog) nergens tegenaan met Garmin, maar heb gewoon nog geen tijd gehad om het een rustig te bestuderen en uit te zoeken.

Sommige modellen kunnen bepaalde dingen niet. Ik kan dus geen racestrategie naar mijn horloge laden, de instinct 2. Kan die alleen dus maken in de app. Dat vind ik wel jammer.

Een training zelf gemaakt en naar het horloge geladen heb ik nog niet gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 11:45

Wat tof dat je vier bomen bij elkaar hebt gelopen BusyMissy, worden die in Nederland geplant?

Ik heb ruim 17km met 400 hoogtemeters getraild bij Elten. Ik ben wat verkouden en moe van mijn lange werkdag gisteren en ook heb ik zaterdag een evenement, dus ik wilde niet teveel hersteltijd hebben.
Dit was prima zo. Wat was het heerlijk om in het groene, natte bos te lopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:01

Heerlijk, SV. Wat mooi, die gele netels! Je ziet het overal ineens groen worden, die regen was meer dan welkom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:46

Busymissy, dat is pas een leuke challenge!
SV, mooi. Lekker dat je zo makkelijk naar Dld rijdt. Lekker he, vakantie! Ik ook, ik ben vanmorgen meteen naar de Veluwe gereden.

Ik heb vanmiddag anderhalf uur in de (miezer)regen gelopen, heerlijk!
Rondje Speulderbos, 13km in totaal.
Ik begon rustig (>7min/km), want ik voelde nog wat beurs na mijn sportmassage gisteravond, maar het voelde al snel goed en toen ben ik wat gaan versnellen (<7min/km) om uiteindelijk rond de 6.50 totaal te lopen.
Pas toen ik terug was zag ik dat ik bijna iedere km vlotter ben gaan lopen, grappig.
Het gaat me momenteel ook gewoon echt makkelijk af, echt genieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 16:03

Heerlijk Goof, lekker genieten van je vakantie!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 16:43

Wat lekker Goof!

Lekker SV, mooi groen inderdaad!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:34

Heerlijk Goof! Wat fijn dat je zo lekker gelopen hebt.

Ik mocht vanavond 65 minuten op een rustig tempo. Het viel me uiteindelijk niet tegen. Pas in de laatste kilometers ging het echt lekker. Hartslag bleef mooi laag.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:13

Samantha_ schreef:
Ja dat stuk had ik ook gelezen. Bijzonder wel ja.

Ja dat de pro lopers erop lopen wist ik, maar goed die zijn ook meer ervaren en doen minder lang over de marathon.
Maar ik ga ze binnenkort zeker eens proberen.

Nouja het is ook een beetje, maakt het voor ons uit als we 2 of 3 min sneller zijn bijvoorbeeld? Het zal echt niet opeens een half uur verschil maken.

Sherivey schreef:
Vooral dat laatste.

Ik heb bij mn eerste marathon de fout gemaakt om sportdrank te pakken dat de organisatie uitdeelde.
Daar heb ik 2 keer van kunnen genieten, zegmaar. :r

Ja ik wist dat ik op de AA drink slecht ging dus daarom gezorgd dat ik tailwind tot mijn beschikking had. Met dank aan mijn lieve man. Wel bij alle posten op 1tje na, drinken gepakt en het hele bekertje leeg gedronken.

muppetmayo lastig hoor als je maat zo "bijzonder" is. Zou toch zeggen dat het tegenwoordig een stuk normaler is.

Suliko wat tof van dat veulen. En wat een heerlijke run zo met flinke hoogtemeters. Dat krijg ik in brabant echt niet voor elkaar. En wat goed dat je alles omhoog gerent hebt.
Heerlijke foto's.

Puera stomme garmin. Wel lekker gelopen dus.
En vandaag ook weer. Goed bezig!

BusyMissy schreef:
Iedereen al weer voorzichtig aan het trainen lees ik, fijn dat de spierpijn meevalt.
Nope! mijn bovenbenen zijn nog steeds echt pijnlijk. Voel me verder prima maar ik kan nog steeds niet normaal traplopen :') .

Oh samantha ben hele benieuwd hoe ze dat gaat vinden!

Sv ook weer een lekker rondje met hoogtemeters. Moet goed komen in de vogezen zo.

Ah heerlijk is dat als het zo goed gaat he Goof. Geniet ervan!

Hier zit ik nog een beetje op mijn roze wolk van de marathon. (nouja en in de spierpijn frustratie dus).
Super grappig is dat iemand mij heeft gespot in een filmpje van een vlogger. Op km 39 kom ik haar voorbij gerend al dansend/feestend op de muziek. :') :D Dat is ook echt hoe ik het beleefd heb (oké met hele zware momenten). Genoten van alles om me heen en omdat ik echt in tempo op het gemak liep, kwam ik in energie niks te kort. Kan hier helaas geen filmpje plaatsen.

Daarom nog even wat foto spam
Deze foto staat in het magazine van de marathon zelf :Y) Gemaakt op km 32/33 door een motormuis.
Afbeelding

Ergens in het begin:
Afbeelding

km 41
Afbeelding

Afbeelding

Gehaald!
Afbeelding
:D
Afbeelding

Momenteel zijn wij met het gezin in Frankrijk dus de komende 2 weken wordt er weer veel gewandeld en weinig gerend. even goed herstellen en dan zien we wel weer verder.

Owja nog wel leuk. De statistieken. Mijn plan vooraf (05:27 gemiddeld)
Afbeelding
De werkelijkheid (05:27 gemiddeld):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 17-04-25 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:23

Ik dacht al dat ik je had gespot in het magazine Leonie, wat gaaf!

Nog lekker aan het nagenieten, leuk! Ik ben ook nog steeds aan het nagenieten. Heb jij de foto’s bij marathon Photos gekocht? Ik vind het zo stom dat je ze niet per stuk kan kopen.
Ik heb er eentje gekocht bij Rob sportfotografie.

Ik heb eigenlijk geen spierpijn meer, net rondje op de spinning fiets gedaan.
Wandel elke dag 2-3 km en gisteren dus paardgereden.
Moet woensdag naar de arts, wel benieuwd of alles nog recht staat.
Enige waar ik last van heb zijn m’n blaren, vooral met schoenen aan.

Lekker Puera! Fijn dat je hartslag lekker laag bleef.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:25

Bij rob zat ik er niet tussen helaas. Idd marathon Photos gekocht. je kunt ze wel per stuk kopen maar dat zijn ze €13. Ik denk nou dan F*ck it. Voor die ene keer. Alleen de meeste zijn niet scherp en dat zie je pas als je ze besteld hebt dus dat is wel zonde.
Grappig is wel dat je ziet dat mijn looptechniek echt bagger was op het einde. Mijn man had filmpje gemaakt op 41km, dat is niet best zeg maar :') Gewoon omdat ik mijn benen niet meer naar voren kon brengen door die kramp.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:48

SV, heerlijk dat je nu lekker 2 weken vakantie hebt! Geniet er van!
En leuk dat je in Duitsland bent geweest, mooi daar, en weer veel hoogte meters meegenomen, goed bezig!

Suliko, wat ontzettend gaaf zeg, dat je dat veulentje zag, en hij ook nog naar je toe komt.
Dat is wel mooi! Ook al veel hoogte meters erop zitten, mooi zeg!
Mooie omgeving ook, herkenbaar sommige stukken!

Goof, wat fijn dat het zo goed gaat bij jou, mooi van genieten, en top dat je gegaan bent!

Puera, mooi dat je er al weer een training op hebt zitten, en dat de spierpijn meevalt.
Valt het bij je man ook mee?
Ik zag je volgens mij nog op de foto's van rfr bij het water, echt heel leuk!

Samantha, baalen van je blaren, maar verder gelukkig geen gekke dingen.
Hopelijk valt het mee bij de fysio.

Busy missy, wat goed van die bomen, goed bezig zeg!

Leonie, wat sta jij ontzettend stralend op de foto's, echt super leuk om te zien!
Ik moest wel lachen om die foto met sergio naast je, alsof hij recht in een spijker trapt ;)
Je ziet er inderdaad nog fris en fruitig uit.
Ik heb die hele set foto's vorig jaar ook gekocht, vond het wel leuk, en heb er toevallig ongeveer ook zo een als jou, ik lach nog, maar de rest niet meer :D

Afbeelding

Veel plezier in Frankrijk, en hopelijk trekt je spierpijn gauw weer weg!