Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:14

Dat is echt enorm indrukwekkend, ik weet niet of ik steeds hetzelfde rondje zou kunnen rennen, echt knap :j

Ik had 3 druppels regen vanochtend *\o/*

Verder was het nog prima te doen, beetje benauwd, maar volgens mij wordt het later vandaag alleen maar erger, dus toch maar doorgezet.

Fenn

Berichten: 6211
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:16

RSLevi schreef:
Dat klinkt niet fijn Suusje, wel goed dat slapen uiteindelijk hielp. Hopelijk komt het niet terug! Prachtige foto's van je rondje, ook van de anderen trouwens, ik geniet daar echt zo van, van die foto's en jullie trailverhalen! Wat dat betreft ben ik wel een beetje jaloers op bos om de hoek, ik moet het in Delft doen met eindeloze bebouwing en polders (ook mooi, maar toch wel even wat anders dan een bos).

Gisteren in de warmte de (1/8) triathlon gedaan en het was zo tof! Zwemmen ging mwa (ga ik aan werken), fietsen ging echt super en hardlopen ook mwa (niet zo raar na een maand fors minder lopen). Het goede nieuws was wel dat mijn (geblesseerde) knie (vandaar de maand heel rustig aan) zich volledig koest gehouden heeft. Wat betekent dat ik vanaf deze week weer rustig kan gaan opbouwen met lopen! Overall echt super tevreden en zelfs nog echt netjes gefinisht (als 8e vrouw van 92 vrouwen).

[ [url=m/xSqvIq.png]Afbeelding[/url] ]


Lees nu deze pas, als het maar mwa ging en je achste bent geworden... tof gefeliciteerd!

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:54

Sokje_6 schreef:
Dat is dus non-stop rennen eigenlijk, zonder slaap? Wat heftig!


Yep zonder slaap, ze zijn nog steeds bezig.
Hij loopt de 6.7km rond de 52 minuten elke keer, dus 8 min pauze voor eten/drinken/schone kleren/douchen, enz.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:55

Die ultra loper wow. Ijzeren discipline noem ik dat.

Ik ben weer een rondje geweest ging gelukkig lekker deze keer. In mijn slakkengangetje :') , lekker windje gewoon door de polder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 20-06-23 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:56

Mooie foto's!!

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:08

@suusje, dat klinkt naar zeg. Gelukkig ben je weer opgeknapt :(:)

@RSlevi, mooie prestatie en fijn dat je een tevreden gevoel hebt!

@sokje, welkom! Mooi om de vooruitgang in je grafiekjes te zien!

@Ninus, was de chips lekker? :D

Ik haal ook veel motivatie en mindset uit dit topic!
Van het weekend naar de Cantharel geweest met vriendinnen en paarden. Was heerlijk :D
En ondanks moeie benen en drukkende warmte toch ook nog een rondje van 6,75km gemaakt. Moest mezelf een flinke schop geven maar daarna toch altijd weer blij dat ik geweest ben :D

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:17

Ik weet niet waar Goof haar bank staat Karin, dus helaas ^)

Lekker hoor, een weekendje weg met de paarden! Hoe is het met je shet?

Prachtige foto's BF! En prima afstand, vind ik ook best fanatiek zo op de dinsdagochtend :))

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:22

De loopgroep heeft zomerstop, anders had ik vanavond 5 km ongeveer gedaan. We zouden alsnog met een aantal gaan. Maar er waren er twee die hadden afgezegd en onweer en hagel voorspelt dus ik denk dat de enige die nu nog vanavond gaat ook niet gaat en wilde wel graag lopen dus lekker zelf gegaan ;)

En ik was een running Chalanger gestart op Strava van 100km in juni. Maar had daar niet meer aan gedacht. Ik heb er nu 99 :')

Sokje_6
Berichten: 3931
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:05

BeFunny, wat een mooi gebied! Heb je geen last van de zon zo open in de polder?

Die ultramarathon in Australië.. nooit van m'n leven := Maar wel respect voor het gigantische doorzettingsvermogen.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:12

Vaak wel maar vanmorgen was het beetje grijs de zon kwam wel op maar was ook erg bewolkt.
Normaal heb ik ook een petje op tegen de zon en soms druipt het zweet echt letterlijk over mijn rug en langs mijn armen door de zon. Daarom loop ik nu hier echt niet smiddags. Het is of vroeg of savonds. Maar savonds lukt mij niet om 15km eruit te persen. Dus ik loop het liefst smorgens.

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:30

Tja ik zou ook het liefst 's morgens lopen, maar ja, werk 8)7.
En morgen heb ik studiedag, mag ik nog een ochtend en stuk van de middag extra komen, terwijl woensdag mijn vrije dag is. Zucht.

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:36

Supervixen schreef:
Tja ik zou ook het liefst 's morgens lopen, maar ja, werk 8)7.
En morgen heb ik studiedag, mag ik nog een ochtend en stuk van de middag extra komen, terwijl woensdag mijn vrije dag is. Zucht.


Kak is dat, ik moet er donderdag ook om 8.00 zijn op mijn vrijdag. Kan na een korte bespreking dan ook wel weer weg.
Vanmorgen kon ik later beginnen, dus ik heb vanmorgen voor werk gelopen. Ik vo d het smerig benauwd en liep voor geen meter, maar ik was er wel even lekker uit voordat ik die warmw school weer in dook.

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 17:43

De ultrarunner zit al bijna op 700km _/-\o_ .

Ik wist er net in de grafhitte 6.2km uit te persen. Toen onder de koude douche.

Fenn

Berichten: 6211
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:09

Ik heb uiteindelijk tussen de middag gelopen, in de schaduw dat scheelde, maar zweten daarna! Tijden van mijn tijd rondes (nog steeds 30sec per keer, nu 15) zijn sneller dan de vorige keer dat ik opbouwde. Ik heb waar mogelijk veel meer krachttraining gedaan dan voorheen. Doet geloof ik wel iets :D

En balen van dat werk in het onderwijs op vrije dagen! Gelukkig bijna vakantie voor jullie.

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 19:59

Ik sluit me aan wat eerder is gezegd. Niemand is begonnen met 10, 20 of 50 kilometer. Ook zullen er altijd mensen zijn die sneller of verder kunnen komen. Ik zou zeggen, kom over de terughoudendheid heen en post gezellig mee. We hebben allemaal dezelfde hobby alleen op verschillend niveau, maar daar gaat het niet om.

Plakkerige dag om te rennen vandaag, goed gedaan.
Prachtige plaatjes befunny!
Gefeliciteerd met
Je geslaagde triathlon RS Levi

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:00

Respect hoor SV en Fenn, ik zat hier in het hoge noorden al weg te smelten achter de laptop vanmiddag. Had echt niet kunnen lopen.

Maar, nu hebben we regen *\o/*

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 20:14

Ninus schreef:
Ik weet niet waar Goof haar bank staat Karin, dus helaas ^)

Lekker hoor, een weekendje weg met de paarden! Hoe is het met je shet?

Prachtige foto's BF! En prima afstand, vind ik ook best fanatiek zo op de dinsdagochtend :))


Toevallig vandaag naar de kliniek geweest.
Echt goede vooruitgang! Acute ontsteking is over, geen pulsatie meer te voelen.
Rechtuit helemaal zuiver.
Op de harde volte rechtsom nog een kleine hink dus zekerheidshalve nog 2 weken door met bloedverdunners en lage dosering pijnstillers en dan weer evaluatie.
Maar de bocht is gemaakt de goede kant op *\o/*


Hier stond ik de trailer af te koppelen in de plensregen. Dat was weer even schakelen :')
Maar de tuin zuigt alle regen als een spons op, heerlijk!

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:28

Net 11km gelopen en de laatste 20 min heerlijk in de regen *\o/*

Tussendoor nog een schaap gevangen en terug in de wei gezet. Geslaagde avond.. :j

EmmaVZ

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:11

Ja hoewel dit topic soms inderdaad intimiderend is, is het ook heel gaaf om te zien wat iedereen doet en súper motiverend! Dat is waarom ik nog steeds een stille meelezer ben := En ik hoop dat de mensen die eerder niet posten, dat nu wel doen want ik ben ook heel benieuwd naar jullie loopjes! :D

suusje26 schreef:
Lekker bezig hoor EmmaVZ, tijden/afstanden zijn helemaal niet belangrijk toch als jij alles gegeven hebt wat je kan. Dat je gaat en blijft volhouden is naar mijn inziens veel belangrijker. Ben je al lang aan het hardlopen?

Ik geloof dat ik begon in 2020/2021, maar uiteindelijk een voetblessure opliep, dus heb ik een jaar lang een stop gehad. Was recent weer begonnen maar ik zal waarschijnlijk altijd wel korte afstanden blijven lopen, want ik heb gemerkt dat ik het na meer dan 30 minuten wel zat ben :Y) Misschien verandert dat nog wel maar tot nu vind ik het prima! Het is ook voornamelijk voor de plezier inderdaad!

Ik ben wel echt níet jaloers op die ultrarunner met 700km :wow: Maar wel ontzettend gaaf zulke prestaties.

Vandaag ben ik net voor het onweer los barste nog snel gegaan, een volle 2km gelopen {:} Maar het was wel leuk!

Achgossie die baby zwaantjes @Befunny, ik vind het ook zo leuk om met deze tijd van het jaar eruit te gaan en alle jonkies achter hun ouders te zien zwemmen, we hebben hier zoveel waterkipjes en het is geweldig <3

Sokje_6
Berichten: 3931
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:44

-Namiro- schreef:
Net 11km gelopen en de laatste 20 min heerlijk in de regen *\o/*

Tussendoor nog een schaap gevangen en terug in de wei gezet. Geslaagde avond.. :j

Hahaha mooi!

Poeh SV en Fenn, knap vind ik het toch. Ik loop sowieso om de dag, maar was blij dat ik vandaag geen loopdag had :D

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:10

Vanmorgen om half 7 gaan intervallen. Wat een sauna buiten.
10 km, met intervallen van 100 en 200m. Vanmiddag misschien nog een rondje.

Afbeelding

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 08:38

Dat was al vroeg SV!
Jammer dat het zo benauwd was, hier was het heerlijk vanmorgen. Moet vandaag een dagje werken en stond om 06.00 uit te mesten en het was heerlijk koel.
Hopelijk vanavond ook koel want dan wil ik even lopen.

-Namiro-

Berichten: 1980
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:26

Goed begin van de dag SV! :j
En dan vanmiddag nog een keer!


Hier was het vanmorgen heerlijk afgekoeld, maar nu de zon doorkomt wil je echt niet meer buiten zijn..

IMAY1990

Berichten: 1911
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:45

Ik ben er ook op uit gegaan vanochtend, 4 miles very easy was wat het trainingsplan zei. Heb 7:50 per km gelopen, hartslag rond 150 wat voor mij heel laag is tijdens hardlopen, en met verstand op 0 in iets meer dan 50 minuten het plan voltooid. Lekker afgekoeld idd, maar met de hoge luchtvochtigheid was het zweterig zat...

En nu is er Ziggo storing dus ik kan niet werken. Ben maar terug mijn bed in gegaan voor een luie ochtend

Lieke

Berichten: 11356
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:44

Hier leek het wel koel, maar ik ben ook echt helemaal bezweet.

Geniet van je vrije ochtend Imay.