Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:20

Inmiddels is bij ons 10% dubbel geprikt en totaal iets van 18% minimaal 1x.
Dat voelt dan best ineens als veel als je het hebt over bijna 1 op de 5. Zeker als je daar nog de jonge mensen bij optelt die al beschermt waren.
De cijfers stabiliseren ook weer heel mooi, dat blijft zo rond de 2000 per dag zitten, zou me niets verbazen als dat een klein inent effect is.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:30

Nou, dat effect hebben wij in Nederland niet helaas :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:33

Sizzle schreef:
Inmiddels is bij ons 10% dubbel geprikt en totaal iets van 18% minimaal 1x.
Dat voelt dan best ineens als veel als je het hebt over bijna 1 op de 5. Zeker als je daar nog de jonge mensen bij optelt die al beschermt waren.
De cijfers stabiliseren ook weer heel mooi, dat blijft zo rond de 2000 per dag zitten, zou me niets verbazen als dat een klein inent effect is.

Komt vast gewoon door de gezonde berglucht bij jullie :D

Hier zijn ook al best wat mensen gevaccineerd als ik de stats moet geloven. Alleen blijven de cijfers wel stijgen :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:44

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:47

Hmm ik zit ergens mee wat betreft het vaccin. Ik weet dat Pfizer veilig is omdat ik het zelf ook heb gehad , maar vraag mij af hoe verstandig het is bij iemand die nog een aantal weken te leven heeft in combinatie met longkanker in het allerlaatste stadium.

Mijn oma is gisteren gevaccineerd voor de tweede keer. Vandaag belde ik haar en zei ze al dat ze dingen liet vallen en zich niet lekker voelde. De verpleging heeft haar in bed gelegd en ze is toen ook gaan slapen. Dit had ze woensdag nog niet , maar het is lastig te beoordelen omdat ze ook ernstig ziek is omdat de kanker vrij spel heeft in haar lichaam.

We maken ons toch zorgen.. Ik had al een naar onderbuik gevoel of ze de tweede vaccinatie wel moest gaan halen. De eerste is zonder bijwerkingen en of problemen verlopen en dat hadden we enigszins ook verwacht. Maar nu houden we er toch wel rekening mee dat de bijwerkingen van Pfizer net het laatste zetje sneller kan gaan geven.

Wel weer gelijk een reden van mijn moeder om Pfizer onveilig te noemen... Nee dat is het niet , maar ik denk in het geval van mijn oma dat het achteraf niet verstandig was geweest... Het onderbuik gevoel wat ik heb is ook nog niet weggetrokken en ik voel mij vandaag ook onrustig en niet lekker...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:54

Sterkte Zebrastreep, Pfizer geeft bij tweede vaccinatie vaak iets meer klachten dus misschien valt het mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:56

bigone schreef:
Sterkte Zebrastreep, Pfizer geeft bij tweede vaccinatie vaak iets meer klachten dus misschien valt het mee.

Ik hoop het ook dat het daaraan ligt , zelf had ik namelijk bij de tweede ook meer klachten inderdaad... Alleen ik ben verder gezond daar zit wel een verschil in. Ik hoop dat het inderdaad morgen weer een stuk beter is en dat je inderdaad gelijk hebt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:12

Zebrastreep schreef:
purny schreef:
Ik heb gewoon het idee dat we expres een beetje bang worden gemaakt terwijl we dagelijks met medicijnen ook kans hebben op bijwerkingen

Hoezo bang? Ik ben juist blij dat ze er mee naar buiten komen zodat wij ook weten wat er speelt. Als ze niks zouden zeggen en gewoon doorprikken zou juist zorgelijk zijn.

Vertrouwen kun je alleen krijgen door absolute openheid en transparantie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:21

Faya__ schreef:
Relaxed schreef:
Ik heb een wit GGD boekje, voor de reisvaccinaties, maar die heb ik idd niet bij me, tenzij naar een land op reis waar ik voor gevaccineerd ben. Als landen er straks om vragen is het wel handig om ze ook in de boekje te hebben..

Ik heb ook een gele, staan ook m'n hepatitis en DKTP in. Maar afgelopen maandag kreeg ik toch gewoon een kaartje en zeiden ze dat ze coronaprik niet in 't gele boekje schreven

Bij de GGD schreven ze idd niet bij want dat hoort niet bij hun werkzaamheden, maar de uitdraai die je meekrijgt na de 2e pfizer waarop de 2 batchnummers vermeld staan kun je in je gele boekje plakken.

Mijn 1e AZ is door de doktersassistente compleet met batchstickertje in m'n boekje gezet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:25

Zebrastreep sterkte met de situatie.

Ik vind het EMA maar slappe hap eerlijk gezegd. :o
Nemen nergens een echt standpunt over in en komen steeds met hetzelfde zinnetje naar buiten. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:27

Zebrastreep schreef:
Hmm ik zit ergens mee wat betreft het vaccin. Ik weet dat Pfizer veilig is omdat ik het zelf ook heb gehad , maar vraag mij af hoe verstandig het is bij iemand die nog een aantal weken te leven heeft in combinatie met longkanker in het allerlaatste stadium.

Mijn oma is gisteren gevaccineerd voor de tweede keer. Vandaag belde ik haar en zei ze al dat ze dingen liet vallen en zich niet lekker voelde. De verpleging heeft haar in bed gelegd en ze is toen ook gaan slapen. Dit had ze woensdag nog niet , maar het is lastig te beoordelen omdat ze ook ernstig ziek is omdat de kanker vrij spel heeft in haar lichaam.

We maken ons toch zorgen.. Ik had al een naar onderbuik gevoel of ze de tweede vaccinatie wel moest gaan halen. De eerste is zonder bijwerkingen en of problemen verlopen en dat hadden we enigszins ook verwacht. Maar nu houden we er toch wel rekening mee dat de bijwerkingen van Pfizer net het laatste zetje sneller kan gaan geven.

Wel weer gelijk een reden van mijn moeder om Pfizer onveilig te noemen... Nee dat is het niet , maar ik denk in het geval van mijn oma dat het achteraf niet verstandig was geweest... Het onderbuik gevoel wat ik heb is ook nog niet weggetrokken en ik voel mij vandaag ook onrustig en niet lekker...

Pfizer is niet onveilig en je oma heeft een juist besluit genomen zelfs als ze dood gaat. Want ze gaat niet dood aan covid en sterft dus NIET alleen. Maar nu of later mag ze doodgaan bij de mensen waar ze van houdt. En dat is goed.

Sterkte meid!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:30

pien_2010 schreef:
Zebrastreep schreef:

Pfizer is niet onveilig en je oma heeft een juist besluit genomen zelfs als ze dood gaat. Want ze gaat niet dood aan covid en sterft dus NIET alleen. Maar nu of later mag ze doodgaan bij de mensen waar ze van houdt. En dat is goed.

Sterkte meid!

Ik heb er gemengde gevoelens over... Waarschijnlijk is ze er binnen een maand niet meer , maar als ze morgen overlijd heeft het vaccin daar ergens wel invloed op gehad.

Maar ik zeg ook mijn moeder zegt dat het onveilig is maar die is veelte bang om een vaccin te nemen , die zei ook tegen mij van ja ga je gekke dingen van krijgen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:39

Zebrastreep als ik moet kiezen, dan ga ik liever met vaccin dood tussen mijn geliefde en leef dus wat korter, als dat ik dood moet gaan op mijn buik in het zkh in mijn uppie want ik heb covid. Ook al leef ik dan paar maanden langer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:45

pien_2010 schreef:
Zebrastreep als ik moet kiezen, dan ga ik liever met vaccin dood tussen mijn geliefde en leef dus wat korter, als dat ik dood moet gaan op mijn buik in het zkh in mijn uppie want ik heb covid. Ook al leef ik dan paar maanden langer.

Mijn oma komt al te overlijden omdat ze longkanker heeft.... Corona overleeft ze al helemaal niet en dan wil ze niet eens meer geholpen worden omdat dat geen zin meer heeft. Het vaccin kan nu een zetje zijn omdat haar lichaam helemaal op is door de longkanker en de tumoren. Een verkoudheid kan voor haar nu al dodelijk zijn..

Ik heb liever niet dat ze dood gaat aan een vaccin... Tijd is nu heel kostbaar , zonder had ze misschien als ze overlijd nog best even geleefd en nog mensen kunnen zien die nog helemaal geen afscheid hebben genomen. Niet iedereen mag er meer bij als het is gebeurd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:47

Gelukkig gaan de mensen niet dood in hun uppie. Maar idd wel met familie met mondkapjes enz op.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:49

DuoPenotti schreef:
Gelukkig gaan de mensen niet dood in hun uppie. Maar idd wel met familie met mondkapjes enz op.

Nee dat gelukkig niet de regels in de hospice zijn ook wel versoepeld hoor! Geen vast aantal bezoek per dag dat mag ook meer zijn als 2. Wel een groot risico maar wel fijn. Maar wel met 2 tegelijk per keer. Dus helaas als ze overlijd zal niet iedereen in één keer mogen komen.

Met mondkapje en afstand houden op de crematie lijkt mij ook een raar idee. We zijn wel blij met versoepelingen betreft crematies en het aantal mensen wat bij elkaar mag komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:51

Zebrastreep schreef:
pien_2010 schreef:

Mijn oma komt al te overlijden omdat ze longkanker heeft.... Corona overleeft ze al helemaal niet en dan wil ze niet eens meer geholpen worden omdat dat geen zin meer heeft. Het vaccin kan nu een zetje zijn omdat haar lichaam helemaal op is door de longkanker en de tumoren. Een verkoudheid kan voor haar nu al dodelijk zijn..

Ik heb liever niet dat ze dood gaat aan een vaccin... Tijd is nu heel kostbaar , zonder had ze misschien als ze overlijd nog best even geleefd en nog mensen kunnen zien die nog helemaal geen afscheid hebben genomen. Niet iedereen mag er meer bij als het is gebeurd.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, accepteer haar keuze en laat het los. Het is wat het is en zij heeft gekozen, het is haar leven en haar dood. Ik vind de keuze begrijpelijk, want als je al zo ziek ben wil je niet ook nog covid erbij.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 18:51

Pandora2 schreef:
Zebrastreep sterkte met de situatie.

Ik vind het EMA maar slappe hap eerlijk gezegd. :o
Nemen nergens een echt standpunt over in en komen steeds met hetzelfde zinnetje naar buiten. :+

Het is ook niet hun rol om een mening, een standpunt of oordeel te uiten.
Het enige wat ze moeten doen is beoordelen of iets veilig is en of iets doet wat het moet doen op basis van cijfers. Kosten vs baten.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:20

Ik word morgen ingeënt met Jansen! Wel beetje spannend ofzo. Iemand al Jansen gehad?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:20

Wat betreft beroepen, klopt allemaal hoor, maar zo zijn er nog wel een paar te noemen. Wat dacht je van gevangenis personeel, medewerkers in TBS klinieken, in de jeugdzorg, reclasseringswerkers, medewerkers in de daklozenopvang. Voor hen allemaal niet makkelijk om afstand te houden van doelgroepen die dat soms niet willen of kunnen en die niet altijd even hygiënisch zijn of kunnen zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:23

lovee schreef:
Ik word morgen ingeënt met Jansen! Wel beetje spannend ofzo. Iemand al Jansen gehad?

Wat me heerlijk lijkt aan Jansen is dat je in 1x klaar bent. Doe maar rustig aan en dan komt het wel goed. Ik ben benieuwd want volgens mij is Jansen vaccineren pas net begonnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:29

Nikass schreef:
Wat betreft beroepen, klopt allemaal hoor, maar zo zijn er nog wel een paar te noemen. Wat dacht je van gevangenis personeel, medewerkers in TBS klinieken, in de jeugdzorg, reclasseringswerkers, medewerkers in de daklozenopvang. Voor hen allemaal niet makkelijk om afstand te houden van doelgroepen die dat soms niet willen of kunnen en die niet altijd even hygiënisch zijn of kunnen zijn.

En dan moet een andere groep pas op de plaats.maken

Ik ben zoooo blij dat ik het niet hoef te regelen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:52

Echwel schreef:
Nikass schreef:

En dan moet een andere groep pas op de plaats.maken

Ik ben zoooo blij dat ik het niet hoef te regelen

Ja precies, en ik ook, want leraren vind ik dan weer geen voorrang nodig en een ander vindt iets anders weer niet nodig en zo kom je er toch nooit uit.
Ik vind dat kwetsbare mensen + zorgpersoneel voorrang moet krijgen en that's it. Want anders is het niet meer te overzien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:54

Maar Nikass het schiet op.hoor
1955 nu.al.afspraken.maken en HA mag beneden 60 uitnodigen
Stuur voor zekerheid.nog een mail.naar HA en zeg dat je reserve wil staa

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:58

*\o/* Frankrijk accelereert. Zelfs in ons kleine dorp gaan ze vaccineren en vanochtend gelijk de gegevens door gezet per sms naar Franse vrienden. Beiden (mijn leeftijd) worden al dinsdag gevaccineerd want ze hebben gelijk gebeld en waren de 1ste. Zo tof en blij mee.

Ook hier komen steeds nieuwe groepen erbij, maar niet ten koste van anderen die dan langer moeten wachten. Dus hier is nu 55++, zorg, en allerlei doelgroepen met ziektes of anders zoals pompiers.