Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:bigone schreef:Ze rekenden op een bepaalde hoeveelheid, aan de hand daarvan zijn de prikschemas opgesteld en toen de vaccins op waren hadden ze mensen over. En de managers waren toen al geënt dus niks voorkruipen oid.
Maar waarom kregen ze meer vaccins als die nodig waren voor de groepen die de overheid heeft vastgesteld als 1e groep?
Een manager die nu meewerkt op de afdeling, die zou ik rekenen onder het normale personeel, want die taken neemt hij over. Maar sowieso zoveel vaccins bestellen dat je de groepen kan inenten die nu aan de beurt zijn en extra voor de managers snap ik niet. Vooral als er dus 100 mensen teleurgesteld moeten worden die er wel recht op hadden op dit moment vanuit de overheid.
Die volgorde kan je het niet mee eens zijn, maar houd je er gewoon aan en ga niet zelf een volgorde bepalen. Want heel NL wil nu ingeënt worden, oke iedereen die sowieso het vaccin wil.
Het lijkt mij nu juist belangrijk om te zorgen dat de groepen geënt worden die nu aan de beurt zijn en niet alvast wat extra mensen meenemen die nog niet aan de beurt zijn. Er zijn nog niet genoeg vaccins, dus gebruik degene die er zijn voor die groepen.
Ann schreef:Maar waarom zijn die verloskundigen niet eerder dan die managers gevaccineerd met die extra, onvoorziene dosissen? Ook met extra, onvoorziene dosissen begrijp ik de volgorde niet?
rien10 schreef:Winged schreef:Ben dan wel benieuwd hoe het zit met valse testen. Zoals al eerder opgemerkt in dit topic: het ene moment ben je nog negatief, een paar dagen later toch positief. Je zou eigenlijk voor die testdagen iedereen al een week in isolatie moeten laten zitten, dan iedereen testen.
Dat is dan toch gewoon een besmetting?
Bloodymary schreef:Raar dan dat als ik bij Iberia voor morgen een vlucht van Londen naar Madrid wil boeken dit wel kan... Nog 4 stoelen beschikbaar staat er. En dat je een gezondheidsverklaring in moet vullen. That's it.
Ann schreef:Met de schaarste die er is qua vaccins, had ik de planning anders gedaan. Eerst de mensen in de 'vuurlinie' en dan pas de rest. Maar dat zal gemakkelijk gezegd zijn...
Pandora2 schreef:Ann schreef:Met de schaarste die er is qua vaccins, had ik de planning anders gedaan. Eerst de mensen in de 'vuurlinie' en dan pas de rest. Maar dat zal gemakkelijk gezegd zijn...
Dat zei prof Snoeck ook.
Zijn argument was dat je anders misschien geen personeel meer overhoudt om te vaccineren moest er een derde golf aankomen.
Hij heeft wel een punt natuurlijk
SandravdB schreef:Las net dat in Frankrijk waarschijnlijk avondklok vanaf 18 uur komt