Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:49

gaucho schreef:
Dat excuus heb ik helaas niet :')

Ik ook niet….1,85m :D ik begon ergens rond de 80 en weeg nu tussen de 72-73 kilo…maar heb denk ik op m’n zwaarst wel wat meer gewogen…

Ik heb weer bijgelezen, hopelijk vergeet ik niemand in deze post… we zijn iets eerder teruggekomen van vakantie aangezien vriendlief toch niet veel kan met die gebroken teen. Qua eten ben ik finaal los gegaan afgelopen week en van het veel fietsen en lopen is dus niet veel terecht gekomen: in je eentje in een vakantiehuisje achterblijven is ook niet leuk, dus ben er niet veel op uit geweest. Elke dag croissants bij t ontbijt en de nodige chocola en chips en ijsjes verder vrees ik behoorlijke schade… :o dan vergeet ik de etentjes ook maar even…enniewee, morgen maar kijken wat de schade is, maar vandaag iig weer de draad opgepakt en lekker even paard gereden en ga zo nog even een stukje wandelen. Ik kan wel merken dat m’n lijf suikers wil, hopelijk is dat snel weer over.

@ Musli, dikke knuffel! Rot van die kilo’s, maar soms schommel je gewoon….misschien even een tijdelijke afwijking in je schildklierhormoon? Superknap dat je gewoon doorgaat, u can do this!

@ Arabella, kleine stapjes dan kom je er wel….je hebt ook erg veel te verduren gehad. Ik vind de suikervrije ricola snoepjes lekker bij keelpijn, je hebt ze met cranberry en ook iets van Citroen oid…

@ Roosch, op de foto’s die je hier hebt laten zien denk ik dat je geen 20 kg meer moet willen verliezen, ik vind dat je juist prachtige vormen hebt. Ik ga helaas eerder richting tante sidonia…. :+

@ Esther goed bezig met het boulderen! Geeft vast een heel goed gevoel als zoiets lukt.

@ Tarzan wat knap dat je het sporten zo goed oppakt, ik heb echt een hekel aan de sportschool. :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 17:29

Wat sneu van de gebroken teen :(:)
Als je wel maar genoten hebt!

Haha die vormen.. ik heb ze nog eens laten verkleinen ook een jaar of tien geleden. :')
Het vet zit nu aaaaaalllemaal rond mijn middel. ^)

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:25

Pallatin, verrast me dat je je zo tante Sidonia voelt met jouw gewicht! Jouw gewicht is echt mijn droomgewicht en dan zou ik (met mijn 1.78) juist behoorlijk slank zijn!

N.a.v. bovenstaande ben ik wel benieuwd naar wat voor lichaamstype jullie hebben :D al vind ik het voor mezelf lastig benoemen haha. Schouders en heupen zijn even breed, duidelijke taille, klinkt als een zandloper figuur, alleen heb ik weinig kont :+ mijn vet slaat zich op op mijn buik.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:30

Snippergroen schreef:
Pallatin, verrast me dat je je zo tante Sidonia voelt met jouw gewicht! Jouw gewicht is echt mijn droomgewicht en dan zou ik (met mijn 1.78) juist behoorlijk slank zijn!

N.a.v. bovenstaande ben ik wel benieuwd naar wat voor lichaamstype jullie hebben :D al vind ik het voor mezelf lastig benoemen haha. Schouders en heupen zijn even breed, duidelijke taille, klinkt als een zandloper figuur, alleen heb ik weinig kont :+ mijn vet slaat zich op op mijn buik.

Wij zijn even lang... waar zit jij momenteel op? Ik zou er graag nog 12 tot 15 af hebben.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:16

Ik ben een peer, neigde voorheen naar zandloper maar mijn borsten zijn niet vrolijker geworden van 2 zwangerschappen en borstvoeding -O-
Ik hoop dat ze weer wat bijtrekken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:16

Normaliter zandloper hier, maar deze week is mijn buik echt opgeblazen >;)
Lekker gegeten, alleen de ribeye was minder lekker dan verwacht en dat is dan net weer jammer van de kcal vind ik dan achteraf. Framboos-monchou cheesecake was de kcal helemaal waard :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 22:21

Afbeelding
En ik me maar afvragen waar de kg vandaan komen. :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 08:02

Ik was vanochtend 0.3 kwijt na de mega maaltijd van gisteren :') We zullen er maar geen gewoonte van maken.

Ik gebruik een andere app die ook bijhoudt hoeveel glazen water ik drink en dat had ik gisteren dus ook veel meer gedaan. Daar ga ik maar wel een gewoonte van maken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 09:45

Goed bezig!

Lekker gegeten?

Wij wel! Heel lekkere carpaccio en een mixed grill. :9

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:00

Ribeye viel een beetje tegen :( Dat is dan een beetje jammer, had beter de xxl carpaccio als hoofdgerecht kunnen nemen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:01

Ok. Stuur maar door. Waar moet ik heen?

Zei gisteren nog tegen m'n vriend dat ik wel 3 voorgerechten carpaccio had kunnen bestellen zo lekker was het. En jij had het gewoon als hoofdgerecht op de kaart staan. :D :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:05

Lekker bezig allemaal en lekker gegeten allemaal :')
Wij hadden gisteren frietjes, kan ik echt van genieten :')

Mijn gewicht is ook streng geheim! Is al erg genoeg dat mn vriend het weet en nu dus ook een collega |( (degene die mij gewogen/gemeten heeft dus).
Maar ik ben dus 1.68, heb verder prima verhoudingen, alleen wel in verhouding te dik _O-
Nu even paar dagen vrij van het sporten! Gisteren nog bij m'n bekkenfysio geweest, even heerlijk los gemasseerd :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:10

Romeo2007 schreef:
Snippergroen schreef:

Wij zijn even lang... waar zit jij momenteel op? Ik zou er graag nog 12 tot 15 af hebben.

Ook een gevalletje staatsgeheim :D idealiter zou ik vanaf hier graag 15kg afvallen, maar zeker omdat ik ook zware krachttraining doe wil ik meer uitgaan van hoe ik er uit zie :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:19

Ik hoorde carpaccio. Waar kan ik die halen :):) ?

Jammer dat de ribeye tegen viel…

Ik weet niet zo goed welk figuur ik heb :') . Appeltje, peertje? I donno :') .

Mijn vetjes zitten vooral op m’n buik/zijkant en m’n borsten. Verder heb ik niet echt vetjes

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 10:34

Gewicht is hier ook staatsgeheim. Ik ben ook 1,68 en de vetjes zitten... Overal. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 11:23

Bij mij vooral mijn buik en bovenbenen. Maar dat komt ook door mijn lipoedeem

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 12:42

Jullie gaan zo snel meiden!

Ik ben sinds gisteren gestart met de master fysiotherapie (psychosomatiek) naast het werken, dus het is in m’n hoofd even enorm druk. Ben blij dat het gewicht stabiel blijft, maar het mag binnenkort wel weer wat dalen ;)

Over gewicht bij lengtes, daar bestaan hele mooie vergelijkingsfoto’s van waarbij je ziet dat gewicht echt vanaf de buitenkant niet af te lezen valt en je vooral moet zorgen dat je je lekker in je vel voelt. Is dat met minder kilo’s, dan is dat echt super! Is dat met een ‘iets te hoog bmi’, dan is dat ook prima.

Mijn gewicht zit nu sinds maart te schommelen rond de 83kg. Ik kom van 116,5. Maar 83 is mijn ‘normaal’ gewicht sinds ik volwassen ben en ik merk dat ik altijd enorm veel moeite moet doen om daar onder te komen en blijven. Wil ik wel, want ik wil weer verantwoord paardrijden op m’n Haflinger. Dus even de laatste tandjes bijsteken. Ik heb wel een erg duidelijke foto die m’n vormen laat zien in een bodycon jurk, maar dat is meer voor in een pb. Die durf ik niet zo op Bokt te zetten. Mijn gewicht zit vooral op m’n bovenarmen, brede schouders, kont en bovenbenen en ik ben ook best tevreden met die vormen :j Ik had laatst een fotoshoot van een vriendin die fotografe is, voor een project van haar rond mentale gezondheid. En dan ben ik best blij met wat ik op foto zie.

Ik zie dat Roos echt enórm goed bezig is qua activiteit *\o/*

Gaucho, begrijpelijk dat je die kilo’s weer kwijt wil. Dat lukt jou ook :j . Je hebt er wel ten volle van genoten volgens mij op vakantie!

Rot van die kilo’s, Musli!

Herkenbaar Pallatin. Als je zo los bent gegaan op de suikers, schreeuwt je lijf de eerste dagen naar meer meer meer -O- Heb ik ook altijd last van :=

In verhouding te dik is herkenbaar Tarzan :D Fijn dat je je losser voelt met de fysio!

Gamova, je lijft heeft vaak een goed bijtrekkend vermogen, dus ik duim voor je!

Fijn weekend iedereen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:11

Hier geen geheim hoor. Ik vertel het aan iedereen die vind dat het toch wel meevalt, dan schrikken ze toch wel een beetje.

Vandaag 102.1 bij 1.73.

Gemiddeld afgelopen 3 maanden 4.6 kilo eraf, zo'n 1.5 kilo per maand dus, als t zo doorgaat zonder dat ik er veel voor hoef te doen en het eraf blijft teken ik ervoor.

Gezond BMI zou ik pas onder de 75 kilo hebben maar onder de 80 uitkomen ben ik blij, nog minder en dan blijft er niks van mij over joh.

Is mij in 2019 al gelukt, maarja dan krijg je weer een baby tussendoor :') super leuk maar op de een of andere manier kom ik dan steeds gigantisch aan.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 14:17

Snippergroen schreef:

Ik ben nu ook wel slank hoor, maar dat op gewicht blijven is een eeuwige strijd….dat Sidonia zit m in m’n lengte en de neiging daardoor om in elkaar gedoken te lopen. Ik zou graag wat meer rondingen hebben op de juiste plekken maar helaas… :D Ik ben een slanke peer nu, m’n heupen zijn iets breder dan m’n schouders, heb best een platte buik, maar dus ook een platte kont en niet veelvoorgevel…. :+

Vanmorgen de schade opgenomen en dus een kilo erbij….over 10 dagen pasmoment voor de jurk, dus dan moet t er weer af zijn….moet lukken (hoop ik). Gisteravond nog braaf een stuk gewandeld en vandaag al buitenrit, stal, en water naar wei brengen en daar mest ruimen gedaan.

We zouden uit eten gaan vanavond, maar ik kook dus maar even zelf…heb wel een heerlijk broodje net als lunch gehad: pistolet carpaccio! :') Hoe toevallig, ik vind het ook echt heerlijk! Gister maar even geen vlees gegeten en eet weer braaf havermout als ontbijt.

Goed bezig Gaucho, lekker eten en toch afgevallen! Cheesecake is hemels!

Mooie rij biertjes zo Roos, en ook lekker gegeten dus!

Purny hoe gaat het met je nu na de operatie?

Gamova, het afvallen gaat snel zeg na je bevalling. Doet de kleine het goed?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 16:51

Ik zie dat iedereen lekker aan het genieten is!

Hier ook besloten dat dit weekend te doen. Jullie hebben gelijk, er is zoveel veranderd dat het logisch is dat het niet wilt lukken.
Nu eerst weer even richten op genieten en de spanning uit mijn lijf krijgen en dan pas weer afvallen.

Vandaag lekker een terrasje op de heide gepakt. Daarna even een uurtje met de hond op de heide gelopen.
Lopen ging erg lastig ivm slecht kunnen ademhalen door de verkoudheid. Maar we hebben het wel gedaan. Ik had nog wel een stuk verder kunnen lopen als mijn vriend niet teveel last van zijn rug had gekregen.

Afbeelding

Gioia op het terras. Bruce (engelse buldog) hebben we thuis gelaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 19:05

@Pallatin: Het gaat wonderbaarlijk goed eigenlijk, ik kan nog niet veel doen maar dat komt wel. Vrijwel geen pijn meer, ik neem wel paracetamol voor de spiegel.
Bepaalde dingen merk ik wel dat ik dat nog niet kan eten. Wilde vanmiddag bijvoorbeeld witte m&m's nemen omdat ik mij duizelig voelde maar dat ging dus nog niet.
Wonden zien er ook netjes uit.

Het is mij echt 100% meegevallen, zit volop aan de vla en chocolademelk voor het genezingsproces van de wonden :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 17:42

Fijn Purny!!!
Mag je nu even alleen vloeibaar eten? Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan met je herstel!

@ Arabella, fijn dat jullie lekker een stuk hebben gelopen. Eerst maar even een beetje rust in je koppie en je richten op 1 ding per keer. Als je alle ballen in de lucht wil houden nu en dat lukt niet (wat logisch is) zorgt dat misschien alleen maar voor frustratie…ik weet niet hoeveel je nu al wandelt met de hondjes maar ik heb echt gemerkt dat wandelen mij mentaal echt helpt. Ik krijg er rust van in m’n kop.

Volgens de weegschaal was die kilo er al weer af maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk en ook de centimeter gaf meer aan dan gebruikelijk. Vandaag veel gelopen op stal, bijna 9000 stappen. Heb vanmorgen het huis gepoetst en dus vind ik het qua inspanning wel zat voor vandaag… :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:00

Nee ik mag alles eten. Alleen ga ik morgen toch contact opnemen met de poli. De wond stinkt en het de randen zijn rood. Ook heb ik het idee dat het nog niet dicht is. En mijn navel doet pijn.
Nu lekker een soepje gemaakt en morgen komen de boodschappen. Ben redelijk in mijn weekbudget gebleven. En vandaag heb ik een ommetje gemaakt
Laatst bijgewerkt door purny op 19-09-21 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 18:01

Hoop dat dat allemaal meevalt Purny.

Na Bbq van gisteren was er vandaag wel wat te compenseren. Dat gaat erg goed, zit blijkbaar nog helemaal vol van gisteren.

Vanochtend bijna 10 kilometer hardgelopen, vanmiddag nog uurtje met de paarden gewandeld en tussendoor geschilderd. Kom als ik straks nog aardbeien met yoghurt toeneemt nog steeds onder de 1500 kcal uit :) Was ook wel nodig.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:05

Vervelend dat die wond niet goed voelt Purny! Hoop dat ‘t meevalt.

Goed bezig Pallatin!

Leuk hoor arabella, even met de hond naar de heide <3