Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:39

Klopt, heb mijn moeder gezegd dat ze mij moet bellen als ze klachten krijgt. Dan hang ik een zelftest aan haar deur, of stuur mijn zoon ermee langs. Ze zei zelf dat ze dan naar de drogist moest voor een test, op het hart gedrukt thuis te blijven.
Moeder heeft in April wel de 2e booster gehaald gelukkig.

@ daihyo mijn NAH klachten komen heel erg overeen met LC. klachten, moeilijk onderscheid te maken ben ik bang. Heb ook geen zin in weer langdurig revalideren.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:56

tiwi1969 schreef:
Klopt, heb mijn moeder gezegd dat ze mij moet bellen als ze klachten krijgt. Dan hang ik een zelftest aan haar deur, of stuur mijn zoon ermee langs. Ze zei zelf dat ze dan naar de drogist moest voor een test, op het hart gedrukt thuis te blijven.

@ daihyo mijn NAH klachten komen heel erg overeen met LC. klachten, moeilijk onderscheid te maken ben ik bang. Heb ook geen zin in weer langdurig revalideren.

Wat is NAH
Sterkte

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:01

tokedri schreef:
tiwi1969 schreef:

Wat is NAH
Sterkte

Niet aangeboren hersenletsel, in mijn geval door 2 x op mijn hoofd vallen in korte tijd. Van paard(met cap) en van fiets door aanrijding met motor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:01

Hier dus nog steeds gelukkig geen klachten. Dan ga je toch ook wel twijfelen aan de tests hoor. Maargoed t/m maandag maar even binnen blijven want dat is een voordeel aan geen klachten. Je hoeft maar 5 dagen in quarantaine.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:02

Sowieso zo het fijn zijn als mensen met klachten lekker thuisblijven of iig op afstand van andere mensen. Positief of negatief getest. Op een gewone verkoudheid zit ik eigenlijk ook niet te wachten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:23

Polly schreef:
Sowieso zo het fijn zijn als mensen met klachten lekker thuisblijven of iig op afstand van andere mensen. Positief of negatief getest. Op een gewone verkoudheid zit ik eigenlijk ook niet te wachten

Gelukkig hoeft dat niet, dan kan ik met een peuter in huis die virus na virus meeneemt van het kinderdagverblijf iedere maand wel een week thuisblijven.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:29

Ik was woensdag avond bij mijn moeder (wordt over 2 maanden 75) in de vercoever ruimte na een operatie van zes uur. De volgende moest ik me ziekmelden en testte ik positief. En vandaag viert een vriendin haar 50e verjaardag.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:33

Himyar, hopelijk blijft het je moeder bespaard. Is ze nog in het ziekenhuis?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:49

Ja, ze moet tot vrijdag blijven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:32

Het kan ongelooflijk snel gaan van negatief naar positief is mijn ervaring. Dochter had corona, ik kreeg lichte keelklachten dus getest en inderdaad positief. Dus mijn man voor de zekerheid ook maar getest, negatief (ook in keel getest) 2 uren later kreeg mijn man hoge koorts en ook positief.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:37

Himyar schreef:
Ja, ze moet tot vrijdag blijven.

Dan wordt er in ieder geval goed op haar gepast.

Ik heb inmiddels mijn zoon ingeschakeld om regelmatig bij oma te gaan kijken.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:40

Ja, mijn moeder wordt heel goed in de gaten gehouden.
Goed idee om zoon naar oma te laten kijken.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:08

Beter worden schiet nog niet erg op. Gaat het bij anderen ook zo traag?
Op welk moment ben je eigenlijk beter? Het is niet dat ik hoest of snotverkouden ben, maar voel snel warm aan, mijn hoofd/ogen voelen anders en ik heb nog nauwelijks energie. Ben ook warrig en mijn hart bonst steeds hard.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 11-07-22 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:13

Ik had mijn positieve test op 30 juni. Ben nog steeds snotterig, hoest nog steeds, energie heb ik nauwelijks. Als ik veel wandel of sta krijg ik pudding benen. En ben gewoon zo moe. Echt moe. Moe in mijn lijf, moe in mijn hoofd. Slaap heel veel. Ik begin vandaag weer met werken. Wel thuis en ben nog niet beter gemeld zeg maar. Eerst kijken hoe het gaat. Gelukkig heb ik een leidinggevende die me niet eens beter wilde melden tot ik zeker weet dat het echt gaat :+
Ik heb gister voor het eerst een rondje gestapt met mijn haflinger. Het was heerlijk, maar daarna zo moe en vannacht weer diep en lang geslapen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:32

Hier ook traag. Ik blijf echt snotverkouden. Koorts gelukkig wel weg, net zoals mijn smaak. Dat is echt afschuwelijk, hopelijk komt die snel weer terug.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:34

Jeetje Daihyo dan ben je er al een aardig tijdje zoet mee.

Ik heb ook weinig smaak.

Ik heb steeds meer dan normaal last van mijn onderrug. Herkenbaar?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:38

Ik vind het ook echt wel tegenvallen. Ik ben echt wel wat gewend qua moeheid (NAH en fibromyalgie). En ook erg gewend om balans te vinden tussen rust en activiteit. Maar nu heb ik zoveel meer rust nodig, ik vind het echt wel bizar aanvoelen. Vooral die puddingbenen zijn raar. En dat ik overdag gewoon in slaap val. Rare gewaarwording :+

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:47

Dat lijkt me zeker een rare gewaarwording.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:15

Gisteren dacht ik dat het beter ging, kriebelhoest weg, verhoging weg, maar nu wordt ik duizelig wakker, loop even de trap af voor de hond en lig nu weer stuk in bed.

Inderdaad puddingbenen die niks willen.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:58

Ik meld mij hier ook voor het eerst. Heb het zwaar onderschat. Voel me echt helemaal niet lekker

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:12

dalena schreef:
Ik meld mij hier ook voor het eerst. Heb het zwaar onderschat. Voel me echt helemaal niet lekker

Balen wat zijn je klachten?
Sterkte

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:44

Sterkte Dalena!

Ik schuif heen en weer tussen bed, bank en tuin, maar er komt niks uit mijn handen.
Vermaak me een beetje met YouTube, Ride With Frenchy, een Franse Motorrijder die vanuit Frankrijk onderweg is in Azië en juist nu een stuk rijdt wat in in 2013 heb gedaan.
Echt de moeite waard om te volgen zeker als je toch niks anders kan/mag in isolatie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:20

Hoi iedereen, ben ik weer, voor de derde keer raak :roll:

Beterschap voor iedereen.

Vorige week was mijn oudste dochter verkouden. Die zou met school naar Duitsland afreizen op zaterdag dus ik zei dat ze voor de zekerheid maar een testje moet doen. Dikke streep. Andere dochter ook een dikke streep. Zoon zo'n licht streepje dat je de test gewoon moest kantelen om het te kunnen zien. Bij de ggd alledrie positief, ik negatief. Ondanks verkoudheidsverschijnselen en enorme vermoeidheid bleef ik negatief, maar vannacht koorts, hoofdpijn, keel in de fik.. Jawel, toch ook positief nu.

Balen, ik zou vrijdag naar Ed Sheeran gaan. Ben nog in dubio of ik ga als ik vrijdag wel klachtenvrij ben. Zal sowieso wel niet, maar je weet het niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:26

Ik zou het vrij aso vinden om wel te gaan, ookal ben je tegen die tijd klachtenvrij.
Maar ik weet dat veel mensen het wsl zouden doen (en dat is precies de reden dat ik dergelijke evenementen oversla, ik hoor veel te veel mensen om me heen die hun verantwoordelijkheid niet nemen)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:29

Urielle schreef:
Hoi iedereen, ben ik weer, voor de derde keer raak :roll:

Beterschap voor iedereen.

Vorige week was mijn oudste dochter verkouden. Die zou met school naar Duitsland afreizen op zaterdag dus ik zei dat ze voor de zekerheid maar een testje moet doen. Dikke streep. Andere dochter ook een dikke streep. Zoon zo'n licht streepje dat je de test gewoon moest kantelen om het te kunnen zien. Bij de ggd alledrie positief, ik negatief. Ondanks verkoudheidsverschijnselen en enorme vermoeidheid bleef ik negatief, maar vannacht koorts, hoofdpijn, keel in de fik.. Jawel, toch ook positief nu.

Balen, ik zou vrijdag naar Ed Sheeran gaan. Ben nog in dubio of ik ga als ik vrijdag wel klachtenvrij ben. Zal sowieso wel niet, maar je weet het niet.

Als je klachtenvrij bent mag het net wel net niet op de valreep maar ik zou gewoon gaan als je klachtenvrij bent. Ik hoor mensen nog wel asocialere dingen doen als het om corona gaat.

--

Hier ook weer even een spannende week... Hele kwetsbare cliënt van mij was voor het eerst in contact geweest met iemand die corona had. Gelukkig allemaal goed gegaan maar wel heel spannend hoe het zou gaan verlopen. Daar viel de verspreiding van mee want ook personeel is niet besmet geraakt.

Ik ben ook niet van die vriend van mij en zijn collega besmet geraakt. had er wel echt op gerekend dat ik het wel weer zou krijgen nu.