[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 12:48

Leuk!
Ik mag 15 augustus voor uitbreiding bovenbeen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 14:34

Heel leuk.
Dat zwemmen kan makkelijk, het zijn maar wat lijnen, die genezen supersnel.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:36

Het schaap is inderdaad erg gaaf, vooral met dit verhaal erachter!

Miereneter, toevallig deze week. Ik had hem teruggemaild. Ik heb hem bedankt voor de doorverwijzing naar die tattooshop in Nijmegen, maar ook uitgelegd dat ik echt zijn stijl heel gaaf vind en daarom graag wacht... Nogmaals benoemd dat november geen probleem is voor mij, maar dat als hij zich liever niet meer vastlegt en/of de ideeën die ik heb (+ zijn eigen koe-idee) niet meer ziet zitten, dat hij dat eerlijk mag zeggen. Dan kijk ik verder of maak een afspraak in Alkmaar.

Afgelopen week heeft hij me gestuurd:

"Oke top, ik zet je in m'n mapje Nijmegen en dan laat ik het je weten als ik die kant op kom. Tot dan! Groetjes"

Dus ben nu toch wel blij met zijn reactie :D

Overigens vandaag groen licht gekregen voor 21 oktober, dan gaan we met de vriendinnen naar Breda om daar samen een tattoo te laten zetten. Ofja 4 of 5 van de 6 meiden :D Zin in!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:49

Ah, toch goed nieuws, xMyrth. En ook nog een tussentattoo in het vooruitzicht :D !

Die is leuk, November108.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 00:32

Thanks allemaal! Ben er erg blij mee. Second skin bevalt ook erg goed, is toch eigenlijk wel heel handig :')

Supervixen schreef:
Heel leuk.
Dat zwemmen kan makkelijk, het zijn maar wat lijnen, die genezen supersnel.

Oh goed om te horen! Ik heb verder alleen 2 grote tattoos staan dus helemaal geen ervaring met helen van kleine dingen hahaha

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:45

Nalonyda schreef:
Prachtige werkjes komen er hier voorbij. Krijg je toch zoveel inspiratie van! <3 Ik heb inmiddels ook weer een nieuw plakplaatje sinds gister :j De draak die ik altijd in mijn schooltijd tekende staat nu op mijn arm! Van een guest artist die bij Ink District Amsterdam kwam

[ [url=m/U1nSDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb sinds maart ook deze flash er bij genomen op mijn been / knie bij Remon van Zilversmit / Koestraat. Daar heb ik ook al een tattoo laten zetten op mijn onderbeen (afgelopen oktober) *D

[ [url=m/BNQMNp.png]Afbeelding[/url] ]

Hoop dat ik me voorlopig kan inhouden... want heb al 5 tattoo's erbij sinds een jaar en 2 maanden :')

Die draak is gaaf!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:46

batje schreef:
Gaat er binnenkort iemand naar Blackbear Ink? Ik heb een cadeaubon die ik niet ga gebruiken, tot eind september geldig. Zou het zonde vinden als die niet gebruikt wordt!

Ik heb ergens anders dit schatje laten zetten <3 Het is een pufferfish. Mijn vader is net overleden en wij hielden beide erg van snorkelen en zagen deze visjes vaak samen. We zijn ook beide een beetje stekelig en kunnen heftig reageren, dus dit leek me wel passend :o

[ [url=m/QpK7p3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een cutie!! Sterkte nog

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:32

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een aanvraag gedaan voor mijn pony op mijn bovenbeen <3
Wacht nu op antwoord!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:58

Nou na allemaal tegenvallers begin ik langzaam af te tellen.

Over 6 weken gaat Seda bij artcastle een zin uit de trouwgelofte van mijn man aan mij, in het handschrift van mijn man, op mijn arm zetten.
31 augustus was onze trouwdag dus super symbolisch <3

Ik vind haar werk echt fantastisch, dus ik denk dat ik nog wel een keer terug kom bij haar <3

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:35

Mooi Secricible

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:51

secricible schreef:
Nou na allemaal tegenvallers begin ik langzaam af te tellen.

Over 6 weken gaat Seda bij artcastle een zin uit de trouwgelofte van mijn man aan mij, in het handschrift van mijn man, op mijn arm zetten.
31 augustus was onze trouwdag dus super symbolisch <3

Ik vind haar werk echt fantastisch, dus ik denk dat ik nog wel een keer terug kom bij haar <3

Spannend! Ik ben een keer bij artcastle geweest, maar nooit meer. Ik vond het zo'n fabriek en erg onpersoonlijk. Heb er wel een hele mooie tattoo gekregen, daar ligt het niet aan.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:31

Afbeelding

Ik heb gisteren een nieuwe tattoo laten zetten en voor het eerst second skin erop laten plakken. Nu blijft de plek onder de second skin echt mega warm, hebben meer mensen daar last van? Het ziet er verder rustig uit en irriteert ook niet, maar ik twijfel of ik het er dan toch niet gewoon al vanaf moet halen. Het gloeit ook op de stukken waar de tattoo niet onder zit.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:21

Elegante lijnen, DewiRox. Als je last hebt van de second skin, zou ik het eraf halen. Zelf bedek ik het slechts 1 of 2 dagen. Voor de zekerheid kun je ook met je tattoo-artist overleggen, eventueel kun je het alsnog met iets anders afdekken.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:26

Ik heb hem inderdaad in overleg met haar er net afgehaald. Mijn andere tattoo's heb ik ook altijd zonder gedaan en nooit problemen mee gehad. Voelt gelijk een stuk minder vervelend :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:59

Nieuwsgierigheidsvraagje.. In hoeverre houden jullie rekening met jullie werkomgeving voor wat betreft de plek van een nieuwe tattoo? Ik heb zelf meerdere tattoos en ze zijn relatief klein. Ze worden daarom ook gedoogd op werk en ik hoef ze niet te bedekken. Nu werk ik zelf in HR en in de zomer komen er toch meer tattoos tevoorschijn en we zijn aan het kijken wat we daar van vinden. Ik werk voor een commerciële organisatie. We hebben collega's met sleeves die bewust hun armen bedekt houden tijdens werktijd, maar we hebben ook een vrouwelijke collega die in een jurkje liep en een grote kuittattoo toonde.

Enerzijds vinden wij dat het ook wel afhankelijk is van wat voor tattoo je hebt (aanstootgevend of niet), maar we zijn op zoek naar een redelijke grens. Nu wil ik zelf graag nog een grotere tattoo erbij, maar ben me nu nog wel meer bewust van de plaatsing daarvan. Als de plek van die tattoo betekent dat ik altijd met halflange mouwen moet lopen op werk, is dat wel een overweging om bij stil te staan.

Hoe kijken jullie hiernaar?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:02

Ik vind dat een tatoeage niets zegt over hoe goed je je werkt doet en hoe gekwalificeerd je bent. Tatoeages over het hele lichaam/in het gezicht/de nek geeft misschien wel een ander beeld af dan wat kleinere of een grotere op een andere plek. Maar ligt er helemaal aan wat voor werk omgeving het is en misschien ook wel met wat voor klanten je te maken krijgt.

Ik vind het als huisarts prima als mijn tatoeages zichtbaar zijn, is ook steeds meer geaccepteerd gelukkig. En het zegt niets over of ik mijn werk goed kan doen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:20

Ik ben accountmanager voor een verzekeringsmaatschappij. 10 jaar geleden liepen de accountmanagers nog in pak. Tegenwoordig (iets afhankelijk van welke relatie je heen gaat) is een nette jeans met blouse en sneakers ook prima.

Op kantoor is bij ons zichtbare tattoos helemaal prima en ik heb ook zakelijke klanten in de automotive wereld waar ik gerust met zichtbare tattoos heen ga.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:27

Leuk om te lezen! Bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook dat het veel meer geaccepteerd is tegenwoordig hoor. Dat zie ik bij ons op kantoor ook. Kleding en ook tatoeages zijn een weerspiegeling van wie jij bent als persoon en tegenwoordig is dat steeds meer de tendens in de maatschappij. Maar er wordt natuurlijk nog wel eens anders naar gekeken :)

Als jullie dus zelf een tattoo zetten kijken jullie niet naar of dat 'problemen' kan opleveren op jullie werk?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:32

Snippergroen schreef:
Leuk om te lezen! Bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook dat het veel meer geaccepteerd is tegenwoordig hoor. Dat zie ik bij ons op kantoor ook. Kleding en ook tatoeages zijn een weerspiegeling van wie jij bent als persoon en tegenwoordig is dat steeds meer de tendens in de maatschappij. Maar er wordt natuurlijk nog wel eens anders naar gekeken :)

Als jullie dus zelf een tattoo zetten kijken jullie niet naar of dat 'problemen' kan opleveren op jullie werk?

In zekere zin wel, ik laat geen grote tattoos op mijn armen zetten bv. Maar dat is ook (denk ik) meer omdat ik dat niet bij mijzelf vind passen. Maar heb wel een grote op mijn bovenbeen en mag 1 september voor mijn andere bovenbeen :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:53

Ik heb er een op mijn onderarm, best groot dus. Ik heb het eerst wel overlegd met mijn werkgever. Hij vond het geen probleem zolang ik geen groot doodshoofd erop zou zetten. Is mijn lijf dus ik moest het vooral zelf weten. Zolang ik mijn werk goed doe, geen probleem. Ik werk in een winkel trouwens

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:27

Snippergroen schreef:

Ik let daar niet echt op, maar dat is ook omdat ik nooit iets 'aanstootgevend' zal laten tatoeëren en erop 'vertrouw' dat het tegenwoordig nog maar op weinig plekken echt ongewenst is om zichtbare tattoo's te hebben. Al mijn 5 tattoo's staan op mijn armen, aangezien ik dit zelf de mooiste plek vind. Nu werk ik zelf als operatieassistent en heb dus altijd een OK pak met korte mouwen aan. Veel van mijn collega's en ook anesthesiemedewerkers hebben tattoo's op hun armen, enkele ook gehele sleeves. Het zijn vaak de patiënten die er wat over opmerken, meestal positief, soms negatief.

Wel heb ik nog nooit een chirurg gezien met een zichtbare tattoo. Dus ik denk dat er nog wel degelijk beroepen zijn waar zoiets toch nog niet genormaliseerd is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:00

Ik sta voor de klas en heb grote op mijn benen en mijn armen zitten ook aardig vol.
Ik hou er geen rekening mee en kinderen en ouders vinden het vaak wel stoer. Ja ik moet natuurlijk niet aankomen met een hakenkruis of horrortattoo in mijn nek ofzo, aanstootgevend hoort niet in het onderwijs. Maar ik heb bijna allemaal lieve dieren, dat scheelt :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:04

Ik werk in de jeugdzorg en heb nog nooit toestemming gevraagd voor mijn tattoos of piercings :)
Eerder verborg ik wel mijn septum, maar collega's zeiden: laat toch zieeeen! haha
Wordt hier goed geaccepteerd!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:25

Ook in mijn sector moet ik neutraliteit uitstralen, maar een tattoo van mijn overleden hond op mijn onderarm is geen probleem. Wij hebben héél veel collega’s met tattoos en zeker ook met bv sleeves, maar zolang de tattoo niet aanstootgevend is, is dat prima.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:29

Mijn werkgever heeft eens in de zoveel tijd een soort magazine uitgave. En toevallig was de laatste editie waarin diverse collega's geïnterviewd zijn inclusief foto over de betekenis. Dus ook echt zichtbare tatoeages. Dus bij ons heel acceptabel, al vragen ze het wel in het sollicitatie proces. Die van mij zijn goed bedekt, dus die zie je sowieso niet op het werk.