3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:26

Alweer een paar dagen hier niet gepost en het gaat weer mis :P .
Haha nee hoor, maar wel even wat mindere dagen qua eten.

Linoleum ook lekker genoten zag ik :D .
Carlijn lekker sportief bezig!

hmm ja stamppot is wel lekker! Behalve andijvie, boerenkool en rookworst haha.

Mijn eten gisteren:
O: skyr met granola en een beetje hagelslag. thee.
T: paar nootjes en water
L: frietjes met currywurst en cola
T: Falafel balletjes met mangochutney en water
D: Gehaktbrood met gekookte aardappelen en gebakken groenten. Crystal clear
T: 2 stroopwafels en 2 koppen thee
B: 10 minuten fietsen en over een beurs slenteren

Vandaag:
O: skyr met granola, thee
T: worteltjes en water
L: brood met pindakaas en een met nutella. Bamischijf :o
T: nootjes en water
D: gehaktbrood, krieltjes en groenten. crystal clear
T: thee en een appel
B: 30 minuten fietsen en 45 minuten paardrijden

En nog steeds geen nieuwe hardloopschoenen :Y)

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:12

Haaai allemaal, ben weer terug van vakantie. Was heerlijk, we hebben heel erg genoten. Kan ook niet anders met zulke prachtige stranden:
Afbeelding

En ik heb verder niet gezond gedaan, haha. Ik moet zeggen dat het ook heel erg moeilijk zou zijn geweest om koolhydraatarm te eten daar. We hadden de laatste week wel een gym bij het hotel, dus daar zijn we nog lekker 3 keer heen gegaan.

Nu weer aan de bak! Ik moet zeggen dat ik er ook wel echt klaar voor ben. Ben twee kilo aangekomen op vakantie. Ik heb besloten om niet helemaal KETO te gaan doen, maar KETO light, haha! Over het algemeen probeer ik zo min mogelijk kooldydraten te eten, maar met speciale gelegenheden let ik er minder op. Ik ben gek op sushi, dus om dat nooit meer te mogen eten vind ik echt heel moeilijk, haha!

Ik zit nog een beetje met een dilemma. Ik moet eigenlijk nieuwe rijlaarzen hebben, maar ik ben nu best wel zwaar voor mijn doen. Mijn standaard gewicht wat ik afgelopen 5-10 jaar ongeveer heb gehad ligt 6 kilo lager. Maar nu moet ik dus over een tijdje laarzen laten aanmeten en duurt het waarschijnlijk nog een maand of wat voor ik ze heb. Zal ik gewoon de maat aanhouden van mijn oude rijlaarzen (die heb ik nu zo'n 7 jaar), of toch laten aanmeten op hoe ik nu ben met de grote kans dat de boel uiteindelijk veel te groot is?

Lijstje voor vandaag:
L: grote salade met gerookte zalm, roomkaas, twee gekookte eieren, wortel en komkommer
T: Halo Top Cinnamon Roll ijs, twee cappuccino's met volle melk
A: 300 gram bloemkool met runderreepjes, grote kom bloemkoolsoep

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:09

Linoleum, ik woon nog thuis, want ik ben pas 17 ;)
Ik reageer later op de rest!

Gisteren was een beetje een gekke dag. Ik moest om 11 uur al lunchen, omdat ik van 12 uur tot 15.30 moest werken, zonder pauze. Dus heb ik om 11.45 nog een koekje op en na het werken weer. Ook heb ik mijn avondeten in delen op. Mijn voorgerecht voordat ik ging rijden (om 16 uur) en mijn hoofdgerecht nadat ik ging rijden (19.00 uur). Maar verder heb ik me wel netjes aan mijn planning gehouden.
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en suikerstroop. (252)
T/L: drie boterhammen met zalm met ei, fruitspread 65% en Maestrichter fruitstroop en een beker halfvolle melk. (525)
T: een Evergreen Original krenten. (73)
T: een havermoutreep. (142)
A: voorgerecht: groentesoep zelfgemaakt door mijn vader, hoofdgerecht: lasagne en een zelfgemaakte loempia met een beetje zoete chili saus. (1007)
T: een beker warme chocolademelk met twee milka minis. (274)
B: 7000 stappen, 15 minuten rugoefeningen, 30 minuten fietsen en 45 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 2283.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:22

Ik kom me ook weer melden voor de zoveelste keer... laatste tijd gaat het gewoon niet super en ik hoop door hier te posten het beter zal gaan :)
Zal vanaf nu hopelijk weer actief meelezen en op iedereen reageren :+

@Maanlicht weet je wel wat Keto is eigenlijk?? Want zoiets als Keto light bestaat niet, je eet dan gewoon minder KHD dan je eerst deed maar heeft niks meer met Keto te maken..... Vind ik overigens wel verstandiger. Ben zelf geen fan van iets volledig schrappen in je dieet.

Best net lijstje toch Kimmie :j

Vandaag begon ik al niet goed dus ga voor vandaag niks delen. Vanaf morgen ga ik dat wel doen :) Ik hoop eigenlijk dat ik over een tijdje mijn ontbijt over kan slaan zodat ik wat ik normaal als ontbijt eet in de avond kan eten. Maar ik ga nu rustig afbouwen met ontbijt opschuiven. Gewoon IF wat het halve topic volgens mij doet :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:26

Kimmie, wat uitgebreid avondeten voor een maandagavond.

Yonker, ik ga je gewoon verplichten dagelijks hier te posten ~~}>

Gisteren lag er ineens nog een zak bros in m’n kast die over was van Sint Maarten O:)
L: skyr met muesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met kipfilet, 2 knieperties, handje chocoladepepernoten, appel
A: boerenomelet van 3 eieren, soepgroenten en beetje kaas
T: 8 mini bros
Netjes 1.682 kcal gegeten ondanks de bros

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:30

Haha doe maar ja := is wel een stok achter de deur :D

Netjes hoor ondanks de bros zo laag in kcal :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:37

Ja, natuurlijk weet ik wat Keto is. Ik heb zelf de light variant voor mezelf in het leven geroepen voor speciale gelegenheden. Moet kunnen toch?

Er zijn trouwens heel veel mensen die Keto eten, maar met echt een speciale gelegenheid, ik heb het hier bijvoorbeeld over kerst, wel koolhydraten eten en dus “cheaten”. Dus niet dat ik elk weekend gewoon aan de pizza zit of zo.

Ik vind je houding een beetje aanvallend eigenlijk, ik heb me hier goed in verdiept afgelopen tijd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:38

goed bezig allemaal dames! Bros is lekker! :9
Maanlicht, ik denk dat diëten niet helpt. Gezonde leeftijl aanmeten heeft denk ik meer nut.

Vandaag
O: 2 liefde en passie sneetjes brood (mini) met belegen kaas.
B: fitness een uurtje
T: beker chocomelk
L: 2 sneetjes liefde en passie brood met belegen kaas + groentesoep
T: peer
A: bloemkool met gebakken aardappelen en kaassaus.
T: fruit

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:42

Maanlicht schreef:
Ja, natuurlijk weet ik wat Keto is. Ik heb zelf de light variant voor mezelf in het leven geroepen voor speciale gelegenheden. Moet kunnen toch?

Er zijn trouwens heel veel mensen die Keto eten, maar met echt een speciale gelegenheid, ik heb het hier bijvoorbeeld over kerst, wel koolhydraten eten en dus “cheaten”. Dus niet dat ik elk weekend gewoon aan de pizza zit of zo.

Ik vind je houding een beetje aanvallend eigenlijk, ik heb me hier goed in verdiept afgelopen tijd.

Kijk je uit dat je niet te obsessief wordt? Want je hebt, als ik eerlijk ben, een behoorlijk slecht en negatief zelfbeeld van jezelf. Je bent slanker dan de gemiddelde meid hier, (niks tegen de rest) maar door zulke uitspraken te doen komt het meer over als aandacht vragen.

Je ziet er goed uit, je bent niet te dik en het lijkt of je nu steeds die bevestiging wilt horen.

Vat het niet te persoonlijk op, dit is hoe ik het ervaar vanaf de zijlijn.

Yonker, je kunt het *\o/*
linoleum, omg bros! Zo lekker en lang geleden dat ik dat gegeten heb..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:53

Maanlicht schreef:

Dan vind je het maar aanvallend maar uit je reactie blijkt wel degelijk dat je dus niet weet wat Keto in houdt.....
Met Keto moet je in een ketose raken.. dit raak je niet door Keto Light te gaan eten. Is helemaal niet erg maar dan is het dus geen Keto meer maar gewon koolhydraatarm eten.
Het was een oprechte vraag en helemaal niet aanvallend bedoeld ;) Je geeft het beestje gewoon een verkeerde naam.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:58

Maanlicht, let erop dat iedere keer dat je cheat, je uit keto raakt en dat niet perse een fijn gevoel is. Daarnaast, als je iedere dag cheat, kom je niet eens in keto.
Nu weet ik natuurlijk niet of gisteren toevallig een gelegenheid was, maar met dat lijstje zou ik absoluut niet in ketose komen iig.

Yonker, welkom terug :D Je kan t *\o/*

Ik moet het overgebleven sint maarten snoep maar eens meenemen voor mn collega's geloof ik, de verleiding is gewoon te groot :+ Vandaag werken, dan gaat het vaak beter.

O: havermout met 1/4 appel en halfvolle melk
T: banaan
L: salade met tomaat, komkommer en geitenkaas, kom gebonden soep
T: 2 rijstwafels met avocado
A: Uit eten met collega's, geen idee nog wat

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:13

Misschien kunnen we elkaar een schop geven, Yonker! :Y)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:15

Benthhh schreef:
Misschien kunnen we elkaar een schop geven, Yonker! :Y)

Kom wel even met mijn zweepje ~~}>

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:18

Schop/sla mij dan ook ff, ik ben echt koos motivatieloos :roll:

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:44

En hier nog eentje die het weer eens kwijt is. Weinig beweging, net wat teveel snaaien. Zere keel, verkouden, hoofdpijn... Gaat lekker dus :')

Vanavond de 3e HelloFresh maaltijd, de eerste 2 waren goed te doen :j Voor mij zijn de hoeveelheden prima, mijn vriend heeft er eigenlijk net niet genoeg aan dus dat is wel jammer.

Planning voor vandaag

O; yoghurt met lijnzaad, muesli, gepofte spelt en kiwi
L; crackers met geitenkaas, avocado en kiemgroenten
A; paksoistamppot

Tussendoor vast nog wat, mijn kippen zijn net aan de leg dus ik heb steeds verse eitjes :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 11:07

Laura82 schreef:
Schop/sla mij dan ook ff, ik ben echt koos motivatieloos :roll:

Misschien moet ik hier ook maar weer mee gaan posten, ik heb precies hetzelfde :))

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:44

Schop voor alle motivatieloze mensen. :D En welkom terug. :P Hebben jullie weer bepaalde doelen voor ogen (Yonker/Navatu/IMANDRA)?

Je vakantiefoto ziet er heerlijk uit Maanlicht, fijn dat je zo genoten hebt! Succes met het vinden van een balans in alles. Ik geloof zelf ook vooral in jezelf een eetstijl aanpassen die je jaren lang vol kunt blijven houden. :) Wat betreft je dilemma: zou het zoveel uitmaken, die 6 kilo voor je kuiten?

Gek ingedeeld dagje inderdaad Kimmie maar je hebt het aardig weten te verdelen zo te zien! Lekker lijstje. :)

Linoleum, bros! Dat heb ik echt al lang niet gegeten haha! Lekker! Paste inderdaad goed in je lijstje nog. :) Veel kids langs de deur gehad? Hier liepen ze ook voor het eerst in de straat, maar denk dat de huizen onderling afgesproken hadden bij wie aangebeld werd. Gelukkig maar, want hier niks in huis. :')

Al het ketogepraat: niks voor mij, ik geloof zeker dat het helpt maar ik kan me niet voorstellen dat ik dat voor langere tijd zou kunnen volhouden. :P

Laura, altijd een goed idee om dan je collega's maar vol te stoppen. :D Weg is weg! Veel plezier met uit eten vanavond. :)

Kelpie, meh balen! Jammer dat je vriend er net niet genoeg aan heeft. Ervaringen zijn daar een beetje wisselend mee geloof ik. Mijn vriend en ik zijn allebei vrij grote (avond)eters dus dan zal het voor ons ook wel net niet genoeg zijn (zijn al een tijdje aan het kijken naar probeerpakketten). Al kun je daaraan wennen natuurlijk. :P Heerlijk verse eitjes!

Hier gaat het nog steeds goed, al was mijn sportieve avond gister iets minder sportief dan gepland, door de harde wind al vrij snel opgegeven met de tennis. :') Overmacht, haha. Wel tussendoor stiekem gewogen (woensdagen zijn mijn weegmoment) en lijkt erop dat ik deze week weer ongeveer een kilo kwijt ben, dus daar superblij mee. Kom weer dicht bij een bepaald mentaal getal waar ik graag onder wil. :D

Lijstje vandaag:
O: pittenbroodje caprese
T: opkikker
M: 1 cracker ossenworst, 2 crackers kaas/parmezaan
T: trosje druiven
A: rundervink, röstirondjes uit de oven met een beetje fritessaus en doperwtjes (ben mijn vriezer aan het leegeten want er is nog een heel stuk maand over maar heel weinig geld :'))

Succes allemaal weer, we kunnen het *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:48

Carlijn schreef:
Schop voor alle motivatieloze mensen. :D En welkom terug. :P Hebben jullie weer bepaalde doelen voor ogen (Yonker/Navatu/IMANDRA)?

Ja ik was ooit -30kg... toen moest ik er nog minimaal 25 kwijt eigenlijk :+ Nu ben ik ondertussen nog steeds wel -25kg maar betekend wel dat ik er eigenlijk nog 30 kwijt wil.. Maar alles op zijn tijd. Ben nu iets langer dan een jaar bezig :) Laatste maanden dus niet echt en ik kom niet echt aan nu gelukkig en ik denk dat die 5kg er zo weer afvliegt als ik wat strenger ben.

Zelf ben je lekker bezig zo te lezen :D Ga zo door *\o/*

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:57

Oh wat knap zeg zoveel! Nog steeds een hele prestatie dat er niet al te veel aangekomen is. Heb je het idee dat je wel structureel anders leeft nu qua eten/beweging, of slip je weer in oude gewoontes als je wat minder oplet? Het zal een dooddoener zijn (vind ik altijd want ik ben lange tijd geleden ook veel afgevallen en dat is er met de jaren toch langzaam aangeslopen :')) maar als het je eerder gelukt is strenger voor jezelf te zijn zal het nu toch ook wel lukken! Misschien wel lekker om voor de feestdagen in ieder geval nog wat kwijt te zijn, heb je een beetje een buffer. _O- En zit je lekker in je glitterjurk. <<) You can do it!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 12:00

Mijn doel is om minimaal tot de 69 te komen, dat is voor mij de grens van BMI van gezond gewicht of niet. Niet dat BMI veel zegt, maar ik vind het wel een mooi streven. Dat betekent dat er op het moment zo'n ±18 kg af moet, beetje afhankelijk van wat ik op het moment weeg. Want dat weet ik even niet _O-. Morgen ochtend maar even op de weegschaal! Ik heb niet een specifiek streven qua tijd.

Tussendoor: Mueslireep minder vet van de AH
Middag: Waarschijnlijk twee Leksands Knaekbrod crackers met kaas, met een beetje salade erbij.
Avond: Spaghetti met knoflook/basilicum/peterselie/olijfolie/parmezaanse kaas, met een mini foccasia broodje erbij waarschijnlijk.
Toetje: Skyr met Kelloggs special K

Ik hou op het moment geen kcal bij om dat ik op m'n werk niet af kan wegen en dan is het -zeker met de salade die de kantinevrouw elke dag zelf maakt- heel erg gokken. De ene dag zal dus wat meer zijn dan de andere, aangezien eigenlijk alleen de soort salade en mijn avondeten varieert per dag (mijn lijstjes gaan dus heeeeel saai zijn lol). Maar ik denk ze hier te posten zodat ik een stok achter de deur heb om niks extra's te pakken, of afhaal als ik geen zin heb in koken (daar hebben ik en m'n vriend ook wel een handje van).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:02

Carlijn, ik heb helemaal niks aan de deur gehad :') ook geen idee of ze zaterdag kwamen of zondag toen ik niet thuis was. Dus hele zak bros voor mezelf!
En ik kan je diepvries leeg eet strategie ivm geld, deze maand is nogal rot door wat hoge onverwachte rekeningen. Nog een week en dan is er loon en dertiende maand.

Yonker, als je al eens 30 is gelukt, gaat de andere 30 ook zeker weten lukken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:04

Carlijn schreef:
Oh wat knap zeg zoveel! Nog steeds een hele prestatie dat er niet al te veel aangekomen is. Heb je het idee dat je wel structureel anders leeft nu qua eten/beweging, of slip je weer in oude gewoontes als je wat minder oplet? Het zal een dooddoener zijn (vind ik altijd want ik ben lange tijd geleden ook veel afgevallen en dat is er met de jaren toch langzaam aangeslopen :')) maar als het je eerder gelukt is strenger voor jezelf te zijn zal het nu toch ook wel lukken! Misschien wel lekker om voor de feestdagen in ieder geval nog wat kwijt te zijn, heb je een beetje een buffer. _O- En zit je lekker in je glitterjurk. <<) You can do it!

Thanks, ik vind het zelf helemaal niet knap haha maar dat is nog een knop die om moet :+
Ik ben idd weer beetje in oude gewoontes terecht gekomen vanaf deze zomer..... iets lekkers hier iets lekkers daar je kent het wel en toen ben ik in september gaan daten en je weet ook hoe dat gaat... even lunchen daar, uit eten daar, wat lekkers in de bios, wat lekkers op de bank. Ondertussen is het mijn vriend en steunt die me gelukkig wel echt :j Maar merk dat het wel lastiger is..... omdat ik niet ga zeggen in het weekend bijv o ik pak havermout ipv een broodje. Opzich is hij zelf geen snoeper dus dat maakt het wel echt makkelijker. Mijn streven is dan ook om doordeweeks streng te zijn voor mezelf en het in het weekend een beetje meer los te laten.. in de zin van ik mag best 2 afbakbroodjes op zondag etc.

Oewwww die spaghetti klinkt lekker Imandra :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 12:08

Yonker schreef:
Thanks, ik vind het zelf helemaal niet knap haha maar dat is nog een knop die om moet :+
Ik ben idd weer beetje in oude gewoontes terecht gekomen vanaf deze zomer..... iets lekkers hier iets lekkers daar je kent het wel en toen ben ik in september gaan daten en je weet ook hoe dat gaat... even lunchen daar, uit eten daar, wat lekkers in de bios, wat lekkers op de bank. Ondertussen is het mijn vriend en steunt die me gelukkig wel echt :j Maar merk dat het wel lastiger is..... omdat ik niet ga zeggen in het weekend bijv o ik pak havermout ipv een broodje. Opzich is hij zelf geen snoeper dus dat maakt het wel echt makkelijker. Mijn streven is dan ook om doordeweeks streng te zijn voor mezelf en het in het weekend een beetje meer los te laten.. in de zin van ik mag best 2 afbakbroodjes op zondag etc.

Oewwww die spaghetti klinkt lekker Imandra :9

Hij is ook heel lekker!
En gaat vast goed komen Yonker, beetje balansen (weekend wat meer, doordeweeks wat minder) is vast vol te houden!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:54

Mijn doel is om voor de zomer (juni) 20 kilo kwijt te zijn. :+ Mag dus nog wel even.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:59

Spannend morgen wat de weegschaal zegt Imandra, misschien valt het mee (wishful thinking). Hopelijk helpt het plaatsen idd om je motivatie goed te houden, ook al zijn je lijstjes saai. :D Streven naar een gezond BMI als maatstaf is ook wat ik doe vooralsnog, voor mij moet er daarvoor ook zo'n 18 kilo af. :oo Gek vind ik dat hoor, want als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf ook weer niet zo zwaar. Maarja, ook goed verdeeld vet is zwaar natuurlijk. Herkenbaar hoor, met dat afhaaleten, ik kan ook wel erg van het gemak zijn en het helpt niet dat mijn vriend boven een heel aantal slechte fastfoodzaken woont. _O- Je spaghetti ziet er lekker uit, ga ik onthouden. :)

Linoleum, haha, zit je dan met je goede gedrag. :P Maar ook weer niet zo'n straf. :D Onverwachte rekeningen zijn altijd balen. Ik zit ook reikhalzend uit te kijken naar payday ja, mijn eindejaarsuitkering komt pas in december maar ik krijg wel mijn overgebleven vakantieuren uitbetaald in november, da's ook wel lekker.

Yonker, snel omzetten die knop hoor, dat is hartstikke knap! Allemaal heel herkenbaar wat je schrijft, zeker een nieuwe relatie is niet goed voor de lijn. :') Fijn dat hij je wel steunt! Streven klinkt goed hoor, doordeweeks strenger en weekend wat losser, als je het niet te bont maakt in het weekend werkt dat volgens mij prima! De truc wordt vooral om het weer even aan te wennen denk ik, de eerste week vind ik zelf altijd het lastigst (afkicken...). Scheelt dat je vriend geen enorme snoeperd is! Mijne probeert me altijd chips aan te smeren. :')

Marlinde, ook eenzelfde doel dus! Haha, lekker met zijn allen 18-20 kilo kwijt. Nu al beginnen aan die bikinibody. _O-

Zo en nu ga ik stoppen werk uitstellen en aan de slag. :evaw: Krijg je op een thuiswerkdag. :')