Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:05

Oh Gem nog vergeten (sorry als ik nog iemand vergeet), lijkt me echt heel leuk, zo langs een boot lopen!

Nog 2 foto's van gisteren. Nu we enkel van thuis uit mogen vertrekken, moet ik echt zoeken naar mooie plekjes.

Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:34

Mooi!

Ik heb gisteren een uur en een kwartier gefietst, bijna 30km. Ik heb een hybride fiets, een soort van mountainbike, maar dan lichter, dit idee maar dan zwart.

Afbeelding

Vanmiddag weer een rondje en dan morgen weer trailen in het bos.
Nu we binnen zitten ga ik elke dag een uur buiten sporten, afwisselend krachttraining (binnen)/hardlopen/fietsen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:39

Hier aan beweging geen gebrek. Met werk en sport komt ik elke dag aan 15 000 á 25 000 stappen :’)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:20

Leuk! Ik ga seffes ook even een toertje doen met de fiets, even naar m'n zus om haar verjaardagcadeau af te zetten (ze verjaart in februari). Ik heb een moutainbike en een gewone stadfiets, maar die mountainbike komt jammer genoeg maar een paar keer per jaar van stal.

Poes ik gemiddeld ook net iets meer dan 20000 stappen. Gisteren had ik er 40000!!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:45

Memuska schreef:
@ Katharinaa: Wat voor work-outs doe je? Iets online ofzo?

De work-outs die ik gedaan heb, komen van een jonge startende personal (running)coach (listacoaching). Ik volg haar op instagram en ze heeft een (gratis) actie. Je krijgt 4x per week een mailtje, 2x met een receptje en 2x een workout. Je kan je nog wel opgeven denk ik. Gewoon je mailadres via instagram doorsturen.

befitbeawesomebylaura heeft ook leuke workouts

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:09

Gave fiets SV!

Mijn sportschool heeft workout filmpjes in de app gezet, erg handig nu.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:06

Memuska schreef:
@ Gem: dat lijkt me echt super grappig!! Heb je daar beelden van? Wat voor werk doe je eigenlijk op het schip als ik dat vragen mag?

Zit je al in de Bokt - Strava groep? Daar staat de run op het kaartje en heb ik er foto's bij gedaan :j .

Ik ben mede-eigenaar van het schip, heb ook alle papieren en patenten om te mogen varen als schipper / kapitein op de Europese kanalen en rivieren, met uitzondering van de Donau en het laatste stukje Boven-Rijn (van Mannheim tot Basel). Ik vaar zelf niet veel meer mee door de leerplicht van de kinders, maar nu ze volwassen zijn (de jongste wordt morgen 18) en redelijk zelfstandig, kan ik weer wat vaker mee.
Heb er lange tijd geen zin meer in gehad, maar sinds ik kan hardlopen vind ik het ineens weer fijn om mee te varen :D .

Katharina, prachtige foto's! Zoeken naar mooie plekjes ... je kunt de bekende plekjes ook steeds op een ander moment van de dag proberen te doen, of de omgekeerde route. Krijg je steeds een andere lichtinval.

Ik ben met hardlopen juist helemaal niet van de schema's, het presteren of een doel. Heb wel een 'ultiem doel' voor dit jaar, maar ik word al narrig bij het idee dat ik daarvoor een schema moet volgen. Misschien komt het wel doordat het een klein wondertje is dat ik twee jaar geleden opeens wel kon leren hardlopen, na 25 jaar geen echte fysieke sport kunnen doen. Ik geniet nog altijd van elke kilometer die ik mág lopen. En geniet dubbel van elke kilometer die een afstands-PR betekent. Zit nu aan de 25 kilometer (wel met een slok drinken of sanitaire stop er tussen)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:47

Gem ik ben ook niet van de schema's of het presteren. Doel was een marathon lopen dit jaar, maar dat is even opgeschoven nu.

Ik heb weer fijn gefietst.
Dit is mijn fiets van het merk stevens. De banden zijn smaller dan van een mtb.
Wat heel fijn is, is dat je kunt instellen met een soort schuifje/knopje/hendeltje hoeveel de voorvork veert. Nu moet ik twee dagen fietsrust, want ik heb een zere kont haha.

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 20:19

:D

Schema doe ik niet meer aan, ik red dat gewoon niet.
Moet echt keuzes maken tussen rennen en paard en soms heb ik het 3 dagen druk op werk en druk met kids niet bij paard geweest en dan kan ik de 4e dag in feite niet hardlopen dan gaat paard voor.

Ik plan wel wedstrijdje in zodat ik blijf lopen en ik wil graag elk jaar meer lopen
Dusn2018 was 671km en vorig jaar 701 km dit jaar weer proberen overheen te komen maar met zieke ik en zieke kinderen zoals feb en maart kom je niet ver.

Ik geniet het meest in de vroege ochtend soms sta ik om 6:00 op op zaterdag zit ik beneden en komt mijn dochtertje bij me liggen op de bank...tja dan blijf ik liggen
Quality time met kids is wel belangrijk voor mij er komt een tijd dat ze niet meer willen kroelen

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:30

Natuurlijk is qualitytime met de kinderen belangrijk! Ik snap perfect dat je geen schema kan volgen. 700km op een jaar is ook niet zo weinig he.
Hopelijk zit het ziek zijn gewoon nog wat in je lijf en gaat het binnenkort gewoon weer beter.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:49

700km is meer dan ik vorig jaar gelopen heb :j en het klinkt ook wel pittig allemaal: werken, paard, kinderen en lopen. Ik ben net weer beginnen paardrijden en merk dat ik in combi met lopen en verandering naar een fysieke job ook zwaar vind.

Edit: ik haal er juist wel bakken energie uit ook maar ik loop al weken met spierpijn :D en ga regelmatig toch eens op tijd mijn bed in wat anders nooit gebeurt.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:49

Ik vind (een persoonlijk!) schema juist heerlijk. Zo haal ik veel meer uit mezelf, train veel gevarieerder wat uiteindelijk leuker is ook al doe je soms dingen die jezelf niet zou bedenken en door die variatie is de kans op blessures kleiner.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:56

Gem schreef:
Zit je al in de Bokt - Strava groep? Daar staat de run op het kaartje en heb ik er foto's bij gedaan :j .

Nee :( Hoe komt ik daar in? :+

@tita: dat is zeker niet weinig! En idd, lijkt me moeilijk met de kinderen. Hoe oud zijn ze?

't Zat er aan te komen hé... doordat ik niet kan gaan zwemmen is m'n rug het hoe langer hoe meer aan het begeven.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:24

Hee SV dat stukje ken ik, bij Pannerden of niet? Loop daar ook vaak. Fijn dat je lekker kan fietsen.

Tita, snap dat het een hele puzzel is een gezin, paard, werk en lopen. Gewoon gaan wanneer het kan en lopen op gevoel is ook niks mis mee toch :)

Ik haal ook juist motivatie uit een persoonlijk schema.
Gisteren dus mijn schema weer opgepakt. 14,5 km gelopen: 2 km inlopen - 5x 1000m op wedstrijdtempo en 1000m rustig als pauze - 3 km uitlopen. Ging lekker, flink sproetjes gekweekt op mijn gezicht

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:46

Ik ben ook een grote schema-fan, maar ik snap ook wel dat mensen liever doen waar ze zin in hebben.

Ik zag het op strava Venthe, zag er goed uit, wat is je hartslag laag!!
Ik doe seffes ook m'n intervaltraining, kjik er al naar uit!

Memuska: onze stravagroep vind je hier: https://www.strava.com/clubs/bktnl
Balen van je rug. Kan je er thuis niet wat oefeningen voor doen?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:48

Dankje, ik heb een verzoek ingediend! Leuk seg, wist niet dat die bestond!

Goh... Ik heb oefeningen en doe die ook braaf, maar 't is niet genoeg helaas. Ik wist dat dit ging komen hoor. Ga nu even werken, dan de IR sauna in (dat helpt ook weleens) en wandelen met de honden (rust roest). Hopelijk kan ik dan straks een kort rondje lopen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:10

Dankje, ik heb een verzoek ingediend! Leuk seg, wist niet dat die bestond!

Goh... Ik heb oefeningen en doe die ook braaf, maar 't is niet genoeg helaas. Ik wist dat dit ging komen hoor. Ga nu even werken, dan de IR sauna in (dat helpt ook weleens) en wandelen met de honden (rust roest). Hopelijk kan ik dan straks een kort rondje lopen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:29

Ik heb ook een verzoek ingediend voor de groep. Leuk. :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:08

Even een feestje *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn nieuwe loopschoenen zijn er al!

Afbeelding
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 11:19

Leuk!!!! Ik wens je er veel fijne kilometers mee!

Nutteloos weetje, ik heb vandaag pas ontdekt dat Asics eigenlijk een afkorting is!
Anima Sana In Corpore Sano.
Waarom had ik dat nooit door? :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:13

Oh no, ik wist dat ook niet!!! 8)7 8)7 8)7

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:54

Haha kijk, zo worden we samen nog wat slimmer :+

Waar uploaden jullie foto's om hier te delen? Ik wil mijn loopomgeving ook weleens tonen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:14

Dames de kids zijn 4 en 1,
die van 1 wordt over 3maanden 2 dus hard weken.

Die afkorting is wel heeel handig om te weten :)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:15

Poeh da's idd pittig!
Haha ja, de volgende quiz gaan we daarmee scoren, zeker weten!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:47

Ik upload met de bokt upload.

Venthe dat is bij Pannerden ja.
Ik heb vanmorgen 14km in het Deelerwoud gelopen. Heerlijk. Slechts twee mensen tegengekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding