Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:53

Zeg ik ook niet :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:55

Ehm, je beweerde toch dat iedereen gelijkwaardig is? Begreep ik je dan verkeerd? Sorry in dat geval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:56

Nee maar dat geeft verder niks joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:57

De mannen die ik ken met jonge kinderen, blijven ook allemaal 1 dag in de week thuis :j De mannen werken allebei 4 dagen, de ene vrouw 3, de andere 4. Dus dat heeft niks met papadag te maken, maar gewoon met gelijke verdeling.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:02

was, ook goed, wat maakt het uit :P Zag de reclame destijds en dacht :r
_O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:05

Ik zie het ook niet veel gebeuren hoor, gelijke verdeling van de taken tussen mannen en vrouwen. Maar heb het idee dat dat vaak aan de vrouwen ligt, die als een moederkloek op hun jong blijven zitten. En het wel lekker vinden om maar 2 of 3 dagen te werken. Of helemaal niet. Ook de hoogopgeleide vrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:11

Bloodymary schreef:
Ik zie het ook niet veel gebeuren hoor, gelijke verdeling van de taken tussen mannen en vrouwen. Maar heb het idee dat dat vaak aan de vrouwen ligt, die als een moederkloek op hun jong blijven zitten. En het wel lekker vinden om maar 2 of 3 dagen te werken. Of helemaal niet. Ook de hoogopgeleide vrouwen.

Dat moeten ze toch lekker zelf weten? :?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:22

Ja dat moeten ze ook, maar dit hele topic worden zulke dingen gezegd.
En gaat het over papa dag mag het ineens niet. Wat raakt jou daar zo? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:26

Mij raakt het niet, ik snap het probleem gewoon niet.. dat anderen wel kinderen willen moeten ze zelf weten en hoe ze dit invullen ook. Zolang ik maar geen last van die kids heb ;) en qua collega's, iedereen heeft zijn eigenaardigheden, niet alleen degenen met kinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:28

Ik heb me op werkplekken toch met regelmaat aan de mama’s geërgerd.
In de zorg werken maar zo flexibel zijn als een baksteen “ want baby/kind”.... en wie mocht alle klote diensten opvullen....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:29

Dat lijkt me ook wel een leuk topic "wat doet jou collega? Is het een neuspeuterpaar, laat hij stiekeme windjes of wat anders?" :+

Het gaat hier nu eenmaal over kinderen en alles daar omheen wat irritant er aan kan zijn.
En dat zijn ook de vrouwen die nog steeds het voortouw nemen in thuis blijven en daardoor collega's met werk opschepen.

Precies dat DC

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:31

Anoniem schreef:
Ik heb me op werkplekken toch met regelmaat aan de mama’s geërgerd.
In de zorg werken maar zo flexibel zijn als een baksteen “ want baby/kind”.... en wie mocht alle klote diensten opvullen....

Lijkt me dat je werkgever hier wat tegen moet doen.. bij ons was het altijd redelijk gelijkwaardig, ongeacht kinderen. Ik moest ook een x met de kat naar de dierenarts, zeuren ze ook niet over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:32

En dan structureel he: geen late, geen nacht, geen vroege... weekenden ook liever niet ( Why!!!).
Scheitziek werd ik van die tuttebellen..
Zoek dan maar een ander werkveld.
( en hele team was baby gek, allemaal jonge meiden met kriebelende eierstokken behalve ik.... werd er ook weggepest, afschuwelijk)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:35

Bij mij thuis is er altijd al een vrij gelijke verdeling geweest.
Toen ik geboren werd heeft mn vader meteen al zijn vakantiedagen opgenomen als soort van verlof, om mijn moeder te helpen, en ze zijn beide een dag minder gaan werken (van 5 dagen naar 4)
Dus doordeweeks was ik drie dagen op de opvang, twee dagen thuis.
In het weekend gingen ze om de beurt leuke dingen met me doen, of gewoon met zijn drietjes.
Toen mijn broertje geboren werd zijn ze beide drie dagen gaan werken, toen gingen we beide 1 dag in de week naar de opvang.
Papadag vind ik overigens helemaal geen rare term, de dag dat mijn vader vrij was was ook papadag, en de dag dat mn moeder vrij was mamadag. Pure logica hoor, als je drie bent.
En dit was dan zo'n 20 jaar geleden.
Mn vader is wel eens voor gek uitgemaakt, maar hij is altijd vrij nieuwerwets geweest wat dit soort dingen betreft, hij wou ook gewoon deel uitmaken van onze opvoeding en niet mijn moeder er mee opzadelen, ze hadden immers samen gekozen voor kinderen, dus samen uit samen thuis.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:40

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:

Dat moeten ze toch lekker zelf weten? :?

Zeker weten! Maar hier wordt gezegd dat er tegenwoordig een gelijke verdeling is tussen man en vrouw qua oudertaken. En ik zeg dat dat niet zo is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:00

Nee, ik heb gezegd dat het steeds meer voorkomt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:11

Allegro, als je hoog op de ladder staat hoef je gewion je dag indeling niet te verantwoorden. Je maakt dan sowieso sl te veel uren.
Lastst kwam de regio directeur (man) wat later omdat jij nog een taart moest bakken voor zijn jarige kind. Daar valt niemand over.
Komt iemand op de productievloer 3 minuten te laat dan mekkeren de collega‘s gelijk over ongelijke behandeling en oneerlijkheid.

Ooit toen ik bet begonnen was en onderaan in de uitvoerende positie stond werd ik gillend gek van mijn collega‘s.
Ik kwam altijd 7 minuten later ivm OV en ging savonds 10 min later weg.
Het klok systeem ging echter per 15 minuten. Dat werd dan door de leidinggevende gecorrigeerd wat gelijk tot ergernis van collega‘s kwam want waarom mocht ik ‚anders‘ zijn :roll:
Ook als ik te snel klaar was dan kwam dat eindeloze beklag dat ik de lat voor hun niet zo hoog moest leggen en zat ik nog een half uur letterlijk niets te doen.

Hoger op de ladder wordt gewoon niet zo gemierenn““kt over flexibele inzet.
Ik ben vandaag vrij, maar neem wel mijn telefoon aan. Denk he echt dat het inze directeur het dan wat uit zal naken als ik een andere dag eerder weg ga om kots op te ruimen?

Ik weet dat mijn directe team heel verantwoordelijk met hun tijd omgaat. Dan zal het me echt de kont jeuken als iemand dan overdag 2x een uur weg is. Die haalt dat toch wel weer in.

Hoger op de ladder is ook meer financiele opties voor particuliere opvang.
Ik hoef niet te reizen, maar collega‘s die door herl Europa werken hebben bijna allemaal wel iets van een aupair.

Als je ambitie hebt dan valt dat gewoon echt te managen zonder dat iemand daar last van heeft. Echter is het natuurlijk wel een extra organisatie, tijd en vooral ook extra kosten.
Dus je hebt ook echt groot gelijk als je daar gewoon totaal geen zin in hebt. Dat begrijp ik net zo goed aangezien ik om die reden er eerder ook niet aan begonnen ben.

De bron van ergernissen ontstaat vooral door mensen die enkel werken voor het geld en dan ook iedere kantje eraflopen die eraf te lopen valt.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:43

Sizzle, zoals ik zei, ik snap je punt met betrekking tot het 'niet mierenn**ken' over hoe en wanneer je elke minuut van je werktijd indeelt. Dat was ook niet mijn punt.

Mijn punt is, je zult nog steeds net zoveel moeten werken, maar vanwege die flexibiliteit heb je dus ook enorme flexibiliteit nodig van degenen die de zorg voor de kinderen draagt als je er niet bent.

Als ik mijn omgeving zo hoor is het echt zo makkelijk nog niet om op stel en sprong een oppas te vinden binnen een uur als jij naar een urgente meeting moet. Met de kinderopvang maak je ook afspraken, daar dient je koter ook gewoon het normale ritme volgen en kun je je kind niet te pas en te onpas droppen. Dan moet je dus kunnen terugvallen op opa en oma bijvoorbeeld, of oneerbiediger, iemand in je sociale netwerk die niet zoveel om handen heeft en zich dus kan voegen naar de flexibiliteit van jouw baan.

Als je 4 dagen per week van 8 tot 16 (ik roep maar iets willekeurigs) werkt en op woensdag en het weekend altijd vrij bent, kun je veel makkelijker afspraken met je omgeving maken om de uren die jij niet kan op te vangen. Dát is wat ik bedoel met, dat ik denk dat het juist niet persé makkelijker is om flexibelere werktijden te combineren met kinderen.

Daar profiteer je wel van in uitzonderingssituaties (kind onverwachts van school halen want ziek, etc.) dat niemand daar moeilijk over doet, daar heb je als het goed is wel credits genoeg voor op gebouwd als je je werk goed doet, maar niet in het dagelijks leven imo.

Verder heb je vaak verantwoordelijkheden die je niet zomaar op kunt schuiven. Mijn grote nieuwe klant is mooi vertrokken naar de concurent als ik 'vanwege geen oppas' niet kom opdagen bij die urgente meeting waarin we een course of action zouden vaststellen voor het enorme operationele probleem waar ze mee kampen. Dat is toch net ff wat anders dan die collega die pissig is omdat hij/zij ineens een koopavond moet draaien.

Maar wat mij betreft agree to disagree hoor :D Volgens mij wordt het er alleen maar ingewikkelder op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:57

Het is op alle fronten gewoon makkelijker zonder koters, dat is gewoon een feit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:39

En waar ik me ook aan erger: mama’s die menen dat de bevalling het aller pijnlijkste van de wereld is.
Zie t net weer ergens op bokt voorbij komen.
Oh wee ( Hahaha) als je denkt dat iets anders pijnlijker ZOU KUNNEN zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:41

Dan komt er geen tweede denk ik altijd maar als het zo verschrikkelijk is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:42

Anoniem schreef:
En waar ik me ook aan erger: mama’s die menen dat de bevalling het aller pijnlijkste van de wereld is.
Zie t net weer ergens op bokt voorbij komen.

Ik weet precies welke reactie je bedoelt _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:57

Anoniem schreef:

Man man man pas toen ik dit voor de derde keer zag snapte ik de grap :')

Wat naar trouwens van je vorige baan. Ik denk dat ik heel snel uit mezelf was vertrokken: zoek het maar lekker uit met je weekenddiensten :evaw:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:07

bruintje123 schreef:

Oh jawel joh want het is zoooo’n mooooie ervaring en je krijgt er zooooveeel voor terug :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:08

Niobe schreef:
bruintje123 schreef:

Oh jawel joh want het is zoooo’n mooooie ervaring en je krijgt er zooooveeel voor terug :')

:r