Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:11

Leuk weer al die nieuwe aanmeldingen! Succes allemaal!!

Jolien, ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je precies bent, maar kijk met het hardlopen wel uit dat je je lichaam niet overbelast!

Annikoe, het is ook lastig om aan zoveel eiwitten te komen, zeker als je wat zwaarder bent. Ik heb er ook moeite mee, en krijg dus de meeste dagen ook niet genoeg binnen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:30

Laura82 schreef:
Leuk weer al die nieuwe aanmeldingen! Succes allemaal!!

Jolien, ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je precies bent, maar kijk met het hardlopen wel uit dat je je lichaam niet overbelast!

Even een kleine toevoeging voor Jolien: 3 liter water is ook wel echt het maximum om te drinken, anders bestaat de kans op watervergiftifing. Misschien wist je dit al, in dat geval heb ik niks gezegd :) Maar ik zou persoonlijk liever 2 liter aanhouden, ook met het oog op het aantal toiletbezoeken :+

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:31

Watervergiftiging krijg je echt niet zomaar hoor :+ Niet als je 4 liter water drinkt op een dag in ieder geval. Je moet er vooral voor uitkijken bij bijvoorbeeld drugsgebruik, omdat de kans dan groot is dat je te veel water in een keer drinkt (meer dan een liter in een keer).

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:47

Volgens mij kan je bij 3 liter in een UUR, watervergiftiging oplopen. Maar ik denk niet dat normale mensen 3 liter in een uur naar binnen kunnen werken haha.

Dus 4 liter op een dag is prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:49

Ja precies. Het komt eigenlijk alleen voor bij marathonlopers die langzaam lopen en niet genoeg zweten maar wel enorm veel water drinken (echt rond de drie liter in een uur dus) en bij mensen die bijvoorbeeld xtc gebruikt hebben. Maar van vier liter op een dag gebeurt er niets hoor. Je moet hooguit heel vaak plassen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:00

4 liter op een dag? :wow:

Ik drink meestal maar 1,5-2 liter water op een dag haha.
Dit is wat ik zo gauw kon vinden:

Citaat:
Wat is een normale aanbevolen hoeveelheid water dan? Twee liter water is ruim voldoende om gezond en verantwoord de dag door te komen. Meer mag en kan natuurlijk, maar houd er dan wel rekening mee dat dit niet in een tekort tijdsbestek gebeurd.
Auteur: Ivan Wolffers, hoogleraar gezondheidszorg en cultuur VU

Inderdaad verspreid over de dag en afhankelijk van de hoeveelheid beweging, dus de hoeveelheid zweet die je verliest denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:06

Nee joh. Het overgrote deel van het water dat je drinkt plas je gewoon weer uit. Waar je voor moet uitkijken is dat je je nieren niet overbelast, maar de gemiddelde persoon drinkt dus niet drie liter water binnen een uur. Als je vier liter gewoon netjes verspreid over de dag drinkt is er helemaal niks mis mee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:09

Voor de volledigheid: het levert ook niet echt wat op om zoveel te drinken. Het heeft geen gezondheidswinst ofzo boven gewoon 1,5-2l per dag drinken. Hoogstens dat je je maag vult en daardoor geen trek hebt.

Ik had het gisteren nig wel lastig met eten, was emotioneel door nieuws van de hond. Vandaag weer wat beter gelukkig, qua eten dan. Vrijdag afspraak bij de oncoloog met hem, dus eens kijken hoe ik die dag door ga komen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:13

Sterkte Secricible! Ik heb gister avond juist goed nieuws gehad: er was wat twijfel over of we mijn hond mee mogen nemen naar ons koopappartement waar we nu mee bezig zijn (net hypotheek rond gekregen :D), en gisteravond te horen gekregen dat mijn hond wel mee mag! Ze moesten erover vergaderen, omdat de vorige bewoners blijkbaar een agressieve, niet zindelijke pitbullkruising hadden, dus niet zo'n goede ervaring ofc. Mijne is gelukkig een watje, labradorteefje wat zowat nooit blaft en goed is afgericht ^^

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:14

bente12 schreef:
Laura82 schreef:
Maanlicht, jij eet altijd zulke lekkere dingen :) Jij bent echt mn inspiratie dat je ook gewoon kan afvallen met lekkere dingen :D

helemaal mee eens! <3

Dat vind ik echt leuk om te horen. Helaas heb ik me er nu al niet aan kunnen houden en heb ik toch de complete mozzarella bol opgegeten. Het was te lekker :Y)

Ik merk persoonlijk wel dat als je behoorlijk vet eet, dat je dat dan ook steeds meer nodig hebt. Dus wat dat betreft is het met afvallen niet echt heel makkelijk. Dan kun je beter maar eens in de week echt vet eten, dan kun je er makkelijker vanaf blijven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:20

Ik zit ook gesmolten kaas te vreten... Het ging lekker mis. :') Maar ik heb mijn tentamen gehaald waarvan ik dacht dat ik hem niet gehaald had. Dus ik mag dat. :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:22

KAAS :Y)

Goedzo! :D
Ik heb echt veel honger..

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:27

Goed van je tentamen! Hahah er is altijd een reden voor kaas!

Die reep chocolade was bij mij ook binnen 10 min weg, heb de hele dag ook al zo veel trek, maar dat komt bij mij ook wel door de stress voor mn tentamens de komende 2 dagen.. :n
Overigens wel heerlijk genoten van de reep haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:31

3 liter in een uur red ik ook echt niet hoor. :')
3 liter is overigens wel het maximale wat ik drink op een dag, het zal er eens een glas boven zitten maar daar heb ik nog nooit problemen aan ondervonden. Hooguit de vele toiletbezoekjes. :=

Secricible: ik ben een enorme theeleut dus ik drink heel makkelijk veel thee. Het is dus niet zozeer dat ik het vanuit discipline doe maar meer omdat ik het lekker vind.
Ik wens je veel sterkte met je hond, ik begrijp dat het goede eten dan even geen prioriteit is.
Het hardlopen doe ik heel rustig aan, het zit een beetje tussen snelwandelen en joggen in, het is meer hobbelen dat ik doe. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:37

Sec :(:) alvast sterkte voor de afspraak vrijdag!

Eten vanavond wordt chinees, ga proberen er niet te veel van te eten, maar gemak ging even voor gezond :o gaan na het werk nog ff snel langs poeslief, ff ziekenbezoek. Dan blijft er helemaal geen tijd meer over voor boodschappen en koken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:52

Gefeliciteerd Marlinde! :D
Maanlicht, buffelmozzarella is zooo lekker, kan me voorstellen dat je er niet vanaf kon blijven haha.

Ik heb geen idee hoeveel water ik drink, in elk geval wel zo'n 2-3 liter denk ik als je thee meetelt. Kan inderdaad geen kwaad, soms helpt het ook echt om me een vol gevoel te geven.

Lijstje iets aangepast, weet nog niet of ik dit vanavond allemaal ga eten maar meer dan dit in elk geval niet :P

O: /
L: 40gr havermout, 300ml halfvolle melk, 105gr banaan, stevia en kaneel
T: nutramino chocolate brownie eiwitreep
T2: 2 driehoekjes La Vache Qui Rit
A: dit :+ :

Afbeelding

1714 calorieën dus als ik voor die chicken katsu curry ga (weet ik nog niet zeker) en prima macro's.
Beweging gewoon hetzelfde, ging lekker vanochtend *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:54

Och sec heel veel sterkte :(:) En Laura jij ook natuurlijk. Zieke huisdieren zijn voor mij altijd een van de ergste dingen die er zijn, zo machteloos :\

Ik had vandaag een beetje een gek dagje.. Ben 's morgens vroeg wezen sporten maar toen ik thuis kwam al vrij veel honger waardoor m'n planning een beetje in de soep liep. Het lijkt dus alsof ik super veel lunch gegeten heb maar uiteindelijk valt dat best mee omdat het verspreid tussen 11 en 3 gegeten is :')

O: Brownie crunch bar van Think Thin (230)
L: Good noodles groente, en een wrap met 2 stuks falafel (563) Daarna nog een pakje lu crackers met brie smeerkaas (314)
T: Whey perfection vanille milkshake (110), Time Out choco granenbiscuits (156), twee zure matten van Look-o-look (niet afgewogen dus geen idee hoe veel het uiteindelijk was, heb hem ingevoerd als 74)
A: 50 gram spaghetti, pastasaus van Nigella Lawson en 5 vivera vegetarische balletjes (511)
B: Half uur krachttraining

Totaal: 1958. Iets boven m'n doel maar gezien het sporten vandaag zit ik nog ruuuuuim in de goede marge. Pak er misschien zo nog wel een snackje bij zelfs.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:59

O: 2 crackers met huttenkase
L: niets had tentamen
T: croissant + 1 bruine boterham liefde en passie brood met ham en rode pesto
A: 2 pizzawraps met tomaat, tomatenpuree ham en mozzarella.
T: Manderijn, appel en wat nootjes
T: boterham met smeerbare brie, dank je Emma :P

Edit: buffelmozzarella is zooooooo lekker <3

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:04

O: koffie met melk en boter
T: komkommer met pindakaas
L: rijstsalade
T: banaan
A: kom pasta met broccoli, champignons en kip
T: koffie
T: griekse yoghurt met een appeltje, kaneel en walnoten

Zometeen uurtje sporten

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:28

Lekkere lijstjes komen er voorbij zeg! Mijn lijstje is best prima, met mezelf gaat het alleen niet zo. Ik ben moe, misselijk en verdrietig, waardoor ik ook veel minder eet (alleen aan het einde van de dag vandaag gelukkig). Het is misschien goed voor het afvallen, maar blij ben ik er niet mee.
O: twee boterhammen met pindakaas en vruchtenhagel en een kop thee.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pindakaas en vruchtenhagel, water, en een bekertje thee.
T: krentenbol en water.
T: banaan.
A: hapje aardappel, schepje broccoli en twee hapjes worst.
T: wss nog een kop thee.

B: uur gefietst en wat gelopen op stal.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:32

Kimmie25501 schreef:
Lekkere lijstjes komen er voorbij zeg! Mijn lijstje is best prima, met mezelf gaat het alleen niet zo. Ik ben moe, misselijk en verdrietig, waardoor ik ook veel minder eet (alleen aan het einde van de dag vandaag gelukkig). Het is misschien goed voor het afvallen, maar blij ben ik er niet mee.
O: twee boterhammen met pindakaas en vruchtenhagel en een kop thee.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pindakaas en vruchtenhagel, water, en een bekertje thee.
T: krentenbol en water.
T: banaan.
A: hapje aardappel, schepje broccoli en twee hapjes worst.
T: wss nog een kop thee.

B: uur gefietst en wat gelopen op stal.

Wat vervelend dat je je zo voelt. :(:)
Misschien eerst achter de oorzaak van je problemen aan gaan en dan het afvallen weer oppakken? Goed voor jezelf zorgen is het aller belangrijkst, sterkte!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:33

Eulogy schreef:
Gefeliciteerd Marlinde! :D
Maanlicht, buffelmozzarella is zooo lekker, kan me voorstellen dat je er niet vanaf kon blijven haha.

Ik heb geen idee hoeveel water ik drink, in elk geval wel zo'n 2-3 liter denk ik als je thee meetelt. Kan inderdaad geen kwaad, soms helpt het ook echt om me een vol gevoel te geven.

Lijstje iets aangepast, weet nog niet of ik dit vanavond allemaal ga eten maar meer dan dit in elk geval niet :P

O: /
L: 40gr havermout, 300ml halfvolle melk, 105gr banaan, stevia en kaneel
T: nutramino chocolate brownie eiwitreep
T2: 2 driehoekjes La Vache Qui Rit
A: dit :+ :

[ [url=m/ZxKuBm.png]Afbeelding[/url] ]

1714 calorieën dus als ik voor die chicken katsu curry ga (weet ik nog niet zeker) en prima macro's.
Beweging gewoon hetzelfde, ging lekker vanochtend *\o/*

Ooh hier krijg ik echt honger van haha! Geniet ervan <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:34

Ik weet waar de oorzaak ligt, helaas is mijn paard wat ik gekocht heb, toch niet helemaal het paard wat ik hoopte. Ik moet nu na gaan denken over verkopen enzo, terwijl dat best wel pijn doet. En dan heb ik daar ook nog ruzie over met mijn vader enzo. Ik vind het dan eigenlijk wel fijn als ik even met iets anders bezig kan zijn, ipv alleen maar met dat. Bedankt voor je lieve berichtje!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 20:50

Wat wordt hier druk gepraat! Even een kleine poging tot meeleespost.

Voldoende eiwitten binnen krijgen is inderdaad lastig. Kijk zelf liever naar grammen dan naar percentages (aangezien je anders al snel vertekend beeld kunt krijgen als je dag veel of juist weinig vet/koolhydraten hebt gehad).

Water drinken doe ik best veel, al is de helft daarvan wel koffie :+ Drink op werk continu door, helf water, helft koffie. Daarnaast thuis ook nog water en koffie.

@sec, ik snap dat het dan lastig is om netjes te eten. Heel veel sterkte vast voor aankomende vrijdag.

@imandra, goed nieuws!

@maanlicht, helemaal mee eens met dat jij vaak heerlijk klinkende gerechten hebt. Motiveert me om zelf ook wat meer te proberen en te variëren. En van de mozzarella snap ik helemaal. Sowieso kaas <3

@bente, heb je rap gedaan met je chocola! Hopelijk ga je je tentamen halen

@laura, ook jij nogmaals sterkte gewenst met je kat

@eulogy, zo netjes uitgepland ook :') herken dat zo goed. Van te voren al uitgebreid uitzoeken wat je gaat bestellen en uitrekenen hoeveel kcal dat gaan zijn. Voorpret

@emma, je think thin bars staan nog steeds in mijn winkelmandje bij b&f :+

@kimmie, wat een vervelende situatie, kan begrijpen dat het voor veel stress zorgt

En dan nu mijn eigen lijstje, bijna identiek aan gisteren
O: magere citroenkwark, chocolade cruesli, whey crispy
T: banaan
L: mais bartje met filet americain en ei
T: 1,5 mandarijn (1 was echt niet lekker, dus halverwege maar in prullenbank)
A: tartaar, gebakken ei, wortels
T: protein bar en ga zo nog wat eten, nog kcal over en honger

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:04

Ohh Kimmie wat rot zeg :(:)

Linoleum respect voor je bijleespost +:)+

Ik heb net een beetje (boel) teveel chinees op := het was zo lekker en ik had zo'n trek. Nou ja, vanavond geen tussendoortje meer nodig, rn morgen een nette dag en dan zal t wel loslopen.