Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:51

MissBonny schreef:
Rebel_Jits schreef:
Misschien dan mensen dit een handige website vinden: http://www.supplemento.nl/berekenen-vetpercentage-calorieen/.
Hij berekent je vetpercentage (bij benadering), BMI, BMR en hoeveel kcal je nodig hebt per dag om op gewicht te blijven. Ook geeft hij een richtlijn voor hoeveel % koolhydraten, vetten en eiwitten je moet eten per dag voor die benodigde kcal.

Handig ! Thx :) Al heb ik het idee dat mijn vetpercentage niet echt klopt.. Volgens de site is het goed, maar naar mijn idee is het toch echt te veel ! :))

Nou volgens mij klopt het ook niet, ik zou maar 16% vet hebben terwijl je 25% ofzo nodig hebt. Nu ben ik wel slank, maar niet zo vetarm toch...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:59

Ik heb het ook even gedaan, mijn BMI is 21,7 en ik heb 27,9% vet. BMI is goed, vet is teveel :+ Ik moet 2030 calorieën per dag binnen krijgen. Maar is dat een hoeveelheid waarbij je nog ruimte hebt om af te vallen oid?

Edit; heb net de eetmeter ingevuld en die zegt dat ik 1464 kcal binnen heb gekregen vandaag. Ik kan me niet echt voorstellen dat ik niet genoeg eet..
Laatst bijgewerkt door Marit op 14-02-13 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:04

Blegh! Vanavond licht gegeten met 2 triangels (van die driehoekige afbakbroodjes) met verse roomkaas met bieslook, ijsbergsla en kappertjes. Ik wilde eigenlijk nog een stukje komkommer nemen na het eten maar er kwam echt geen hap meer door m'n keel. Heb net een halve liter thee op en ik voel me kotsmisselijk. -O-

Even door de duidelijkheid, dit is mijn eetlijstje van vandaag: (brood is zonder boter, thee is zonder suiker)

10:00 - 2x bruinbrood met light smeerkaas
11:00 - koffiekoekje
12:00 - 40 gr. havermout met rozijnen, aangelengd met heet water en 1 appel
15:30 - 2x bruinbrood met light smeerkaas
18:00 - shred level 2, dag 7 & 15 min. 6w6p
19:00 - 2x meergranentriangel met verse bieslook-roomkaas, ijsbergsla en kappertjes
Totaal gedronken: 2,5 liter water & 1 liter thee

Genoeg koolhydraten dacht ik dus zo. Maar zit ik wel aan de calorieën?

Marit

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:11

Ik snap er nu niks meer van :+

Volgens de eetmeter en BMI etc eet ik te weinig calorieën. Ik shred elke dag en fiets op en neer naar paard. Toch ben ik na 10 dagen overal centimeters bijgekomen. Wat gaat er nu mis?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:38

Dat kan je makkelijk zelf nakijken Jolien bij het voedingscentrum of op valtaf.nl
Het valt me wel op dat jij niet erg gezond eet, weinig groente en fruit en wel veel khd.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:39

In level 1 van Shred zitten push-ups, maar hoe ik mijn buikspieren ook probeer aan te spannen, het blijft er niet uit zien. Ik krijg dan echt zo'n verticale bobbel over mijn buik heen... := HOE voorkom ik dit, want ik neem aan dat dit niet de bedoeling is?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:47

Marit schreef:
Ik snap er nu niks meer van :+

Volgens de eetmeter en BMI etc eet ik te weinig calorieën. Ik shred elke dag en fiets op en neer naar paard. Toch ben ik na 10 dagen overal centimeters bijgekomen. Wat gaat er nu mis?

Als je echt maar 1400 en een beetje kcal binnen hebt gekregen en dat vrij normaal is voor je dan kan het best dat dat het probleem is (eigenlijk denk ik dat vrij zeker te weten) je lichaam gaat op spaarstand en je verbranding daalt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:18

Marit: ik ben tijdens level 2 ook veel meer moeten gaan eten. Ik stond stil qua resultaat (op het zicht toch) en kwam langzaam bij. Door langzaam meer te gaan eten voel ik me veel beter en ben ik nog een kg kwijtgespeeld (en vele centimeters) :)

Volgens die calculator heb ik 16 procent lichaamsvet, wat mij zeer sterk lijkt gezien dat ik flinke vrouwelijke billen heb en toch nog een beetje een buikje :Y) Jammer genoeg is de fitness hier zo duur, maar ik zou het heel graag es laten meten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:31

Oke, meer en gezond eten dis? Staat me zo tegen omdat ik juist al zo lang probeer te minderen :+ Mijn gevoel zegt juist 'van meer eten kom je aan' :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 00:49

Oeh ja dat herken ik zeer goed. Ik at hiervoor maximum 1400 kcal, ik durfde daar echt niet over te gaan. Tot o.a. Raponsje zei dat ik net veel meer moest eten. Het is eng in het begin, maar het is heus niet zo moeilijk. Nu moet ik al mijn best niet meer doen om aan 1800 te komen :Y)

En gewoon gezond invullen, veel groenten, veel fruit, volkoren producten, wat noten... zo gezond mogelijk. Ik at in het begin ook kleinere porties maar dan over heel de dag, dus veel tussendoortjes, en zo heb ik het vermeerderd met 100 kcal per week ofzo. Er is nog iemand die het moest doen en zij is ook net afgevallen ipv bijgekomen :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 01:00

Dat micromanagen van mijn eten ga ik dus echt niet doen :=

Weet nu al dat ik dan door ga drammen en daar wordt ik niet gelukkiger van.
Scheelt wel dat ik niet af hoef te vallen natuurlijk.

Ik eet veel groente en fruit, drink veel water, genoeg eiwitten, veel melk en ei, volkorenbrood, ontbijt goed.
dus geloof dat ik alles wel binnenkrijg. Ik slik visolie capsules omdat nooit dingen eet als vette vis en noten.
Nu zou ik alleen minder ongezonde snacks tussendoor moeten weglaten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:36

gister voor het eerst shred lvl 1 gedaan, moet zeggen dat ik geen spierpijn heb enkel zware benen.
maar ben bang sat het morgen anders is!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:15

NeverGiveUp schreef:
Dat micromanagen van mijn eten ga ik dus echt niet doen :=

Weet nu al dat ik dan door ga drammen en daar wordt ik niet gelukkiger van.
Scheelt wel dat ik niet af hoef te vallen natuurlijk.

Ik eet veel groente en fruit, drink veel water, genoeg eiwitten, veel melk en ei, volkorenbrood, ontbijt goed.
dus geloof dat ik alles wel binnenkrijg. Ik slik visolie capsules omdat nooit dingen eet als vette vis en noten.
Nu zou ik alleen minder ongezonde snacks tussendoor moeten weglaten.

Ik ga daar ook niet aan beginnen, dat gaat bij mij ook niet het juiste resultaat geven. Wordt eerder misschien een obsessie. Ik heb gisteren wel de eetmeter ingevuld om eens te kijken hoeveel calorieen ik nou binnenkrijg op een dag, want ik had geen idee. Mijn gevoel werd bevestigd, ik ben best goed bezig. Dus dat is altijd goed om te lezen :) Nu gewoon weer lekker verder!

Gisteren dag 14 gedaan van de shred. Ik merkte zowaar dat de buikspieroefeningen waarbij je je benen gestrekt naar boven en beneden moet doen, me al wat makkelijker af gaan. :) Nooit verwacht! Ik doe ze nog wel zonder gewichtjes, maar kan vandaag of morgen best eens met gewichtjes gaan proberen.

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:41

Ik krijg denk op een dag hooguit 1000 tot 1200 kcal binnen. Maar ik doe het er eigenlijk wel best op hahaha.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:44

Goed bezig allemaal, SteffiiY: Fijn dat je niet zoveel spierpijn hebt. :) Zelf had ik vooral op de 3e dag spierpijn. ;) Straks aan level 3 beginnen, ik ben benieuwd!
Die oefening met gestrekte benen omhoog en naar beneden in level 2 vind ik zelf echt heerlijk. Lekker hard je buikspieren laten werken. Maar ik heb dan ook geen blessures of iets.

Op mijn eten letten doe ik ook inderdaad. Ik krijg sowieso wel genoeg binnen, moet alleen nog de goede percentages vinden, krijg nu iets teveel koolhydraten binnen in verhouding.

Succes allemaal vandaag!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:46

lisantjuuh schreef:
Ik krijg denk op een dag hooguit 1000 tot 1200 kcal binnen. Maar ik doe het er eigenlijk wel best op hahaha.

Dat lijkt, maar volgens mij is dat echt te weinig hoor..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:57

HAHA, ben dus niet de enige die level 2 shred een hel vindt!

Ik hou die hup-hup op je handen en voeten naar voren en achter gewoon niet vol. Hoop dat dat nog beter gaat worden.

Gister wel gesjoemeld, ben lekker uit eten geweest en 2 stukken chocola gehad, JAM!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:58

Oja, die buikspieroefening met gestrekte benen omhoog: ik schuif iedere keer naar onderen op mijn matje...

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:07

Jolien87 schreef:
Ik drink sowieso zo een liter water weg tijdens de shred. Hebben anderen dat ook?

Ik zou willen maar weiger video stop te zetten dus heel snel af en toe een slokje doe ik wel, gisteren heb ik er op proberen lette omdat ik minder stijf wil zijn, en toch een groot glas gedronken ondertussen, en beetje ervoor en erna...

Vandaag al veel minder stijf! Quadriceps beginnen weer normaal te doen, dus ik kan weer beter de trap op en af huppelen :D Wel is er iets in mijn linkerkuit geschoten bij het touwtjespringen, is nu gewoon 'stijf' vandaag (had daar eerste dagen geen last van) dus hoop dat dat weg gaat tegen vanavond, ooit een ontsteking op gehad dus toch een beetje opletten...

Ik had het gevoel al weer wat buikspieren te zien verschijnen vanochtend 8)
Denk dat ik zwaardere gewichtjes ga zoeken, voor bepaalde oefeningen kan het wel. Las dat iemand hier melkflessen gebruikte dus mss doe ik het ook zo :)

Ik krijg echt schrik van level 2 door jullie verhalen :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:14

Ik krijg een beetje het idee dat jullie elkaar gek lopen te maken qua calorien.
Als je een beetje gelezen hebt in dit topic,Marit en lisantjuh, is het normaal om als je wát beweging krijgt in de week, dat je al snel aan de 1900/2000 calorien per dag moet binnenkrijgen.
Van minder eten val je niet af , het enige wat er dan gebeurd is dat je lichaam alles wát je binnenkrijgt aan vet/eiwitten vast gaat houden . En inderdaad , zoals je al geconstateerd Marit ,dan val je niet af !!
Als je af wil vallen kun je wel wát minder eten dan die 2000 kalorien, maar niet 600 calorien minder , dat is gewoon teveel!

Wat wel heel verstandig is , is om heel goed te letten op wát je eet, als je uitgebalanceerd eet dan wordt je lichaam i.c.m. sporten strakker ,maar écht niet dikker!

Jolien,Ik vind je lijstje erg eenzijdig: brood en smeerrkaasachtig iets. Ik mis heel veel ,zoals een goede avondmaaltijd, groenten en fruit. Maar zoals ik begreep woon jij nog thuis en eet je "met de pot mee"? Dan is het al wat lastiger natuurlijk.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:17

Britt90 schreef:
Oja, die buikspieroefening met gestrekte benen omhoog: ik schuif iedere keer naar onderen op mijn matje...

Als ik die oefening doe dan hoor je iedere keer als ik mijn benen naar beneden doe en mijn rug weer op de mat komt een geluid alsof ik een dikke scheet laat :o :o
Zo vreselijk genant!!! :') :')

Maar ........... man lief zei net : je kunt het wel heel goed voelen aan je kont en benen dat alles strakker wordt !!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:22

Leuk zo'n complimentjes!

Ik doe niet mee met het caloriëntellen en meten, ooit nog Weight Watchers gedaan en ik werd daar inderdaad obsessief van bijna, het is goed te weten wàt je eet, maar voor mij is het ook niet gezond alles af te wegen en te meten en te berekenen, heb ik gemerkt :) En mijn mentale gezondheid vind ik toch ook nog belangrijk :D Neen 'k weet niet, ik heb het daar moeilijk mee, ook door vroeger, en dat lukt mij dus niet op een normale gezonde manier.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:25

Dat is nog eens leuk haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:41

Ik heb net mijn laatste weeg/meetmomentje gehad van de shred en ben echt heel blij *\o/*

Begin:
Maten 8 januari 2013 – dag 2 30 day shred
Gewicht: 57,9
nek: 34
borsten: 93
bovenarm links (ontspannen) 30
bovenarm rechts ontspannen 30
taille: 80
navel: 85
heupen: 92
billen: 98
bovenbeen links 52
bovenbeen rechts 52
kuit links 35
kuit rechts 34

Eindresultaat – 15 februari 2013
Gewicht: 54,7 (-3,2)
nek: 33,5 (-0,5)
borsten: 92 (-1)
bovenarm links (ontspannen) 28 (-2)
bovenarm rechts ontspannen 28 (-2)
taille: 72 (-8)
navel: 84 (-1)
heupen: 86 (-6)
billen: 93 (-5)
bovenbeen links 48 (-4)
bovenbeen rechts 48 (-4)
kuit links 34 (-1)
kuit rechts 34 (0)

Noot: taille heb ik de eerste keer waarschijnlijk niet goed gemeten, daar zie ik het verschil wel, maar geen 8 cm. Van mijn heupen, billen en bovenbenen denk ik dat het wel klopt. Dat verschil zie ik ook duidelijk!

Ik heb wel foto's, maar zet ondergoedfoto's niet openbaar op internet. Als iemand ze wil zien, stuur maar even een pb. :-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:45

Wauw Shanna! Goed zeg! :D Wat ga je nu doen?