Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:21

Romyv schreef:
het is niet echt masseren, het is dmv drukpunten je doorbloeding stimuleren.. Vraag me nog steeds met grote regelmaat af of ik dit nou lekker vind of niet, doet soms super veel pijn en daarna voel je je herboren :=

maar vaak genoeg doe ik helemaal geen warming up, ben ook de enige op de club die nooit stretch (geloof daar niet in, zeker koud vind ik het heel slecht!!)

Nee koud stretchen is niet heel relaxt, maar het hangt er ook vanaf hoe hard je het doet. Ik stretch tot ik het licht voel "trekken", en wiebel dan een beetje, en dat werkt naar mijn idee wel. Zo hard mogelijk je kuiten oprekken is ook niet wat je wil denk ik :+

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:31

Thanks Romyv, ik zal het filmpje straks toesturen. Ik was zelf bang dat ik de kramp kreeg omdat ik water had gedronken tijden mijn rust tijden. Ik doe zelf eigenlijk niet echt opwarmen omdat bijvoorbeeld met de volleybal de warming-up juist lopen is. Maar misschien is het wel nodig. Ben zelf nog best lenig en volgens mij maak je met hardlopen je spieren wat korter, of praat ik onzin? :') Doe wel altijd na het lopen even rekken en strekken.
Zal ook de website van Victor Mooren eens rustig gaan bekijken. Ik eet wel bijna elke avond vlees omdat ik bijvoorbeeld nooit melk drink, zijn vlees en vis ook dierlijke vetten doe ik moet vermijden? Moet ik dan bijvoorbeeld van die visolie capsules gaan slikken? Of die ook vermijden? Noten mag ik helaas niet dus daar zal ik een vervanger van moeten vinden. Heb de app MyFitnessPal gedownload en mijn ideale gewicht ingesteld (-25KG) ik mag dan 1.750 calorieën op een dag eten om resultaat te boeken. Als ik mijn ideale gewicht bereken (60KG) kom ik uit op 1800 calorieën per dag. Klopt wel aardig dus!

Dat vroeg ik me inderdaad ook af Kameleon94, wat als ik straks weer gewoon normaal ga eten buiten het boek om. Ag we zien wel, boek is besteld en bij binnenkomst even kijken wat er allemaal in staat en of het vol te houden is, anders pas ik het zelf aan.

Leuk om te lezen Ruth91 dat je er ook mee bezig bent. Wat betreft de eiwitshake's dat zie ik niet zo zitten omdat ik vindt dat ik daar zelf gewoon te weinig voor doe. Ik ga eens kijken naar de bodieboost methode. Veel plezier vandaag met lopen!

@Margrathea, ik heb helaas geen sapcentrifuge alleen een blender. Maar is het niet zo dat je in die centrifuge bepaalde voedingsstoffen niet mee neemt? Gewoon een vraagje hoor ;) Ik gebruik de app looptijden.nl en ben daar echt heel tevreden over. Tijdens het lopen hoor ik aan het einde van een interval hoe hard ik heb gelopen en bij elke km wordt er gezegd hoe en wat. Erg fijn is ook dat hij zegt wanneer ik moet rennen en wanneer ik moet lopen, voor mij een prima uitkomst. Ik heb vorige week een hele simpele hartslagmeter bij de Lidl gekocht, volgens mij kan deze niet tegen water :')

Walrus

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 11:32

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:15

Romyv, ik ga een bericht versturen naar Victor Mooren. Ik denk dat ik daar een persoonlijk schema van wil ontvangen. Ik kan het altijd proberen natuurlijk.

Ik zit er namelijk best mee in mijn maag dat ik ''ineens'' zo vettig ben geworden.... Het is ergens verkeerd gegaan en dat zal gerust bij mezelf zijn en wat ik in mn mond heb gestopt maar ik denk dat er daarbij ook wel meer dingen bij zijn komen kijken zoals bijvoorbeeld de 2 jaar stress van ons huis. En ik ben aan een andere anticonceptie begonnen, heeft er misschien ook wel wat mee te maken. Al met al weet ik dondersgoed dat het waarschijnlijk voornamelijk is begonnen bij mn eten hoor :) Ik ga hem eens berichten en vragen of hij iets voor me kan betekenen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:24

Dankje! Heb even een berichtje gedropt in onze facebookgroep, als de ervaringen goed zijn koop ik er een. Ze zijn ook niet al te duur zo te zien, 100€ tweedehands is normaal. Traint er iemand wel met borstband eigenlijk? Lijkt me zo irritant!
Wbt de centrifuge: nee hoor, het idee is juist dat je alle voedingsstoffen eruit haalt (in de vorm van sap). Dan moet je wel een goede hebben trouwens. Als je het geld hebt is het het echt waard om in een duurdere te investeren (zoals een slowjuicer), die gaan uiteindelijk veel langer mee en de pulp is kurkdroog :) Aan de andere kant: de pulp kun je voor een hoop dingen gebruiken. Simpele dingen zijn gebruik in BARF-hondenvoer of yummy compost voor je plantjes, maar je kunt er ook bijv. muffins mee maken. Als je googelt op "Applications juicer pulp" vind je een hoop recepten :)

Wbt rennen om op te warmen bij volleybal: ik denk niet dat jij een paar km gaat rennen als opwarming, wel? ;) bovendien ren je er een stuk rustiger. Rustig rennen is ook een warming-up voor hardlopen hoor! :D

Ik ben echt te ver gegaan gisteren denk ik, heb veel moeite met opstaan, gaan zitten en traplopen :( mijn geblesseerde knie speelt weer op. Toch maar even wachten tot ik maandag weer naar de fysio ga met verder trainen...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:24

Yep ik train met hartslagband. Heb er geen last van hoor.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:50

Magrathea schreef:
Hallo allemaal. Zou ik hier mee mogen kletsen? :)

Ik ben kort geleden begonnen met hardlopen omdat ik volgend jaar 1/8e triatlon wil starten (misschien zelfs een kwart als het goed gaat). Ik word over 2 weken 23 en sport eigenlijk pas een paar jaar (paardrijden niet meegerekend)(iets met ouders die het niet nodig vonden, jammer). Vorig jaar september ben ik begonnen met zwemmen en triatlon starten lijkt me echt fantastisch :)

Triathlon, leuk leuk leuk!! *\o/*

Romyv schreef:
Triatlon!!!!me is fan!

Wees welkom

Ik zeg: triathlontopic weer leven inblazen! :):)

Ik heb weer last van mn blessure, dus helaas ga ik maar weer voor de rust en fysio. -O-
Wat betreft de hartslagband, daar heb je geen last van hoor. Het helpt mij erg bij het doelgericht trainen wanneer ik mijn hartslag 'bij de hand' heb.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:21

Ik moet echt opzoek naar een nieuwe telefoonband, hij schiet de hele tijd los dus heb steeds zon hartverzakking moment omdat ik bang ben dat ie met telefoon en al op de grond knalt, ben steeds net op tijd met opvangen haha maar dit is geen doen..! Iemand tips voor een goede niet al te prijzige? Geloof dat deze €5 was ofzo bij action of xenos :D

Rondje vandaag ging al 2 min sneller dan de vorige keer (oke 100 meter minder gedaan haha dus misschien 1) dus tevreden! Wel super zere onderbenen helaas

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:39

Ik heb een TuneBelt, €20 maar blijft echt heel lang goed.. Had hiervoor een goedkopere van Rucanor maar daarvan was het klitteband razendsnel versleten...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:58

Ik heb een Spibelt om m'n middel en doe daar m'n telefoon in. Vind het een geniaal ding. Heb 'm met Tomorrowland ook het hele weekend om gehad.

Heb me ingeschreven voor de Strong Viking Run Mud Edition := Hoe in godsnaam train je voor zoiets? :=

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:32

@ Magrathea, Ik train met borstband, heb het helemaal niet meer door je merkt er niets van.
Interessant zo een slowjuicer, misschien dat ik dat ooit nog eens ga aanschaffen.
De warming-up bij de volleybal ren ik eigenlijk net zo hard als dat ik op dit moment ren met hardlopen (totaal niet hard dus) Ik denk dat ik in het vervolg gewoon 5 minuten in loop met het hardlopen en dan van start ga en misschien even iets mijn kuiten rekken. Vrijdag maar eens proberen.
Vervelend dat je knie weer op speelt. Afwachten inderdaad wat de fysio zegt. Frustrerend dat je zelf zo graag wilt maar je lichaam niet mee kan daarin.

@Ruth91, ik heb een ding om mijn middel waar een bidon in zit, mijn huissleutels en ook mijn telefoon in kan, vindt ik prima werken :)

@Kiwipitje, klinkt gaaf ik ga eens kijken op internet. Ik denk dat je dat niet echt kan trainen, of misschien in de bossen lopen? Denk dat het vooral gaat om je doorzettingsvermogen?
Wel heel gaaf trouwens! Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen met die meiden als het allemaal vanzelf gaat met hardlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:34

Ik lees al een tijdje mee en heb eens wat sportschoenen op de kop getikt , ik kan nooit dingen beginnen of eindigen dus ben benieuwd of ze eens het stof uitkomen :=

Die strong runs lijken me bruut leuk! , maar idd hoe train je ervoor :')

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:36

Hop uit het stof met die schoenen!

Maakt er trouwens iemand gebruik van jawbone? Wij verkopen die dingen op het werk maar geen idee of het echt handig is :))

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:47

Kiwipitje, ik heb onderstaand gevonden;
http://www.colorobstaclerun.com/trainingen

Is wel voor de colorobstaclerun, ik ga deze de 27e waarschijnlijk doen met de meiden. Wel de 3KM, zie alleen dat dit voor familie is oid maar dat zal niet zoveel uitmaken denk :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:41

Trainen kan best, een goede insteek is in ieder geval de bootcamptrainingen. En binnenkort hebben ze zo'n run in Groningen, waarbij de Bootcampclub goed inspeelt en speciale obstacletrainingen aanbied :). Dus in die zin zou ik er zeker voor trainen. Alleen al een keer een bootcamptraining meedoen is al nuttig, dan kan je die oefeningen tijdens je loopjes inzetten e.d. :).

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:14

Bedankt votti, denk dat ik die dan neem! Om m'n middel ben ik niet zon fan van, ben t nu zo gewend en gaat verder prima alleen klittenband nu idd gewoon af.

Ik wil ook graag mee doen aan de obstakel run in het geestmerbacht (natuurgebied bij alkmaar) lijkt me super gaaf!! Daarvan wordt twee weken ervoor ook een training gegeven, als dat goed gaat schrijf ik me in! Volgende week ga ik een paar keer het bos en duin in om hard te lopen ipv op het asfalt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:21

Hier geven ze ook af en toe bootcamp maar mijn pols is nogal zwak (keertje verrekt toen ik uit het zwembad klom, super irritant dat ik daar nou al een half jaar last van heb :\ ). Dus opdrukken en planken kan ik niet. Nou ja dan moet je bij de helft van de oefeningen blijven staan ofzo :') dat is ook weer laf. Balen want het lijkt me wel leuk!

Knietje voelt alweer wat beter, misschien dat ik morgen een klein blokje om kan :) gewoon voor het idee en het gevoel enzo. Ik moet juist mijn beenspieren trainen om mijn knie sterker te krijgen...!

Leuk om ook effe te lezen over de banden, ik moet er eigenlijk ook wel zo eentje. Als het fris is doe ik gewoon een vest aan en dan kan het in de zakken maar anders werkt het echt niet.

Oeh, ik heb trouwens wel echt iets vets gelezen... Offroad triatlon *\o/* do want!!! :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:59

Cross triatlon heet dat, vorig jaar was ik 3de vrouw in de leeftijdscategorie 20-30 jaar. Nu sta ik 11de in de categorie 20-4 met het nk op komst! Doel is top 10 halen en naar verwachting kan ik 7de worden :D

Stress is een super dik maker! Ik ben door me veel drukte en stress op werk, organisatie van een triatlon, verkoop van een paard 4kg aangekomen en 2% vet. zonder anders te eten of te sporten :(

Bij afvallen is de juiste methode 1. Bewust worden van je fouten 2. De drive vinden om veranderen (waar word je echt gelukkig va en hoe werkt dit in je voordeel?) 3. Doelen stellen die haalbaar zijn en 4. Leefstijl aanpassen en je omgeving hierin meenemen

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:06

Wow wat gaaf Romy!!

En daar pas ik me helemaal bij aan!

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:02

Weet iemand van jullie een goede app voor intervaltrainingen? Ik gebruik nu steeds Runkeeper. Ben er heel tevreden over, maar deze zegt alleen na iedere 5 minuten je afstand en gemiddelde tempo. Ik zou graag een app willen waarbij ik een intervalschema in kan vullen zeg maar, zodat ik 400 meter sprint kan doen bijvoorbeeld.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:54

Ik ben fan van Tebatha trainingen (8x 20 sec keihard werken, 10 sec rust ertussen) en gebruik daarvoor de app "Interval Timer AD". Het handige van deze app vind ik dat je zelf ook andere trainingen aan kan geven, dus je hoeft niet perse voor de Tabetha te gaan maar je kunt ook zelf aangeven welke tijdsduur je wilt trainen. Let wel: deze app gaat op tijd, niet op afstand. Hij geeft tussendoor met een geluidje aan dat het tijd is voor je rust of tijd voor het werken.
Ik gebruik voor afstand trainingen liever markeringen op de weg of mijn sporthorloge met GPS, maar werk voor interval liever op tijd als ik geen markeringen op de weg heb, omdat GPS niet altijd klopt...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:52

@Magrathea: Planken kan ook prima op je ellebogen! Mijn ervaring is dat er, als je aangeeft dat je ergens een blessure hebt, veel kan ;).

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:34

Wauw Romyv vette prestatie! Gaan voor die 7e plaatst dan, dat lukt je!
Bizat wat stress allemaal met je lichaam doet zeg!

@Kameleon94, ik maak gebruik van de app looptijden.nl, daar kan je ook je eigen intervaltrainingen maken. Misschien kan je er wat mee.

Vanavond weer lekker lopen met een vriendin. Hoop echt dat ik de 3KM voor mijn vakantie rond kan zonder stoppen!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:30

Vanmorgen fittest gehad; 7.24 min gedaan over 1,5 km, omgerekend als ik het goed heb 10,38 km/uur dus ben tevreden!

Maandag pas weer hardlopen, lekker rondje in t bos ws!

Walrus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:35

Jeetje! Wat snel zeg!

Ik en mijn vriendinnen gaan ons opgegeven voor de 6 km color obstacle run! Ik loop nu nog geen hele 3 km maar hoop dat ik dit einde september wel kan. Dan moet ik de andere 3 km maar op doorzettingsvermogen doen :))