[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:30

_Alarm_wlkp, welke kleur wil je je haar nu in hebben? Blond? Of lichter bruin?

Lukt het ontkleuren niet als je het zelf doet of lukt het de kapper ook niet??

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:34

_Alarm_wlkp schreef:
Pssst ff binnenvallen :Y)
Zitten hier kapsters of mensen met ervaring met dit 'probleem'.

Ben lange tijd witblond geweest en is terug naar eigen kleur gegaan.
Paar maandjes donkerbruin geweest om terug 1 geheel kleur te krijgen.

Nu wou ik terug lichter gaan, met highlights terug naar blond.
Maaar.... ontkleuren lukt niet, highlights zetten ook niet.

Ik kreeg te horen dat m'n haar verzadigd is en nu niets zal lukken.
Iemand weet hoelang er een rustpauze moet ingelast worden dat ze wel naar blond kunnen?

De producten die ik gebruik zijn van de kappers groothandel die ik al jaren gebruik zonder problemen.

Want nu ziet m'n haar er raar uit ....

Als je haar verzadigd is dan pakken kleuren niet meer, maar met blonderen ontkleur je je haar, dus ook al is het verzadigd zou het gewoon moeten lukken (dan juist!).
Heb je het zelf geprobeerd, of de kapper?
Ik heb heel vaak mijn haar van donkerbruin naar blond gedaan en het is eigenlijk altijd gelukt. Maar ik ben nooit zelf gaan proberen ermee, ben altijd naar een goede kapper geweest. Vind dat te tricky, om het zelf te doen :o
Als je naar de kapper gaat, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat blonderen/highlights niet lukt, want dat zuigt juist alle kleur en pigment uit je haar. :j

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:53

Ik ben afgelopen donderdag van blond naar bruin gegaan erg blij met het resultaat
ook super veel enthousiaste reacties gekregen

Dit was mijn haarkleur
Afbeelding

Dit is het nu
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:35

Staat je goed!
En wat een prachtig paard :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:38

Wauw, die kleur staat je echt geweldig! Past heel mooi bij je huid :j
En ik wilde het ook net zeggen, wat een ontzettend mooi paard :o

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:19

Frummels : dat dacht ik dus ook dat ontkleuren wel moet lukken :)
Doe het altijd zelf en nooooit problemen gehad, nu toch maar ff 2 kapsters voor advies gevraagd en die gaan het oplossen want ze zeiden ook dat het gewoon moet lukken :)

KirstenChes : mooi dat donker !

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:56

Hopelijk lukt het nu wel! :)

Ik zit nu een beetje op een rot lengte met mijn haar. Het komt ongeveer net tot mijn sleutelbeen. Het is heel moeilijk om een goed model in mijn haar te laten knippen. Het is zo dun dat het niet goed blijft "hangen" en daarbij ook heel fijn en stug. (Als ik bv een plukje haar om mijn vinger draai en omhoog zet, dan blijft het gewoon zo staan. T is behoorlijk kroezig kwa structuur). Daarbij heb ik ook nog eens heel weinig haar.
Nu zit ik dus met een dilemma, of even doorbijten en laten groeien, of weer kort (bob)
Ik weet dat vriendje heel graag wil dat ik het laat groeien, hij vindt kort vreselijk. Maar met mijn haar is het gewoon zo lastig om het mooi lang te laten zijn. Tuurlijk zou ik graag een enorme bos lang haar willen, maar zo is mijn haar gewoon niet.
Dus.. nog 1x een poging tot lang doen, of er weer af? :=

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:18

Dankjewel dames! Hihi ben ook wel trots op mijn paardje

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:19

Ik zou nog een poging doen te groeien. Wel vervelend soms maar je kunt het altijd nog weer knippen ik heb vaak ook pluizig haar maar heb er van de kapper olie voor werkt super! Was je ook met conditioner trouwens?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:07

Ja dat is waar KirstenChes :j
Ik gebruik een serum en shampoo + conditioner van de afro winkel, iets met olive blabla ..? Ik was altijd met conditioner en eens per week een hydraterend masker.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:44

Nou mijn vriend is ook zo eentje. Ik heb gewoon mooi haar volgens hem . Dan zeg ik dat hij het eens moet vergelijken met zijn zus en de vrouw van zijn broer. Die hebben pas mooi haar. Maar volgens hem ziet hij geen verschil.
Hij vind het ook zonde als ik weer voor kort ga.Maar ik denk dat ik toch echt 80% zeker van mijn zaak ben. Hij heeft mij nog nooit IRL kort gezien,maar wie weer gaat hij het heel mooi vinden. Vorig jaar had ik ook een stukje weg laten scheren.Moest hij ook erg aan wennen,maar vond hij daarna alleen maar geweldig.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:52

nog even een updateje van een bokker die een tijdje terug een vraagje had over mijn haar die in zo'n slechte kwaliteit was.

Ik heb de say yes to carrtos lijn geprobeerd. In eerste instantie weinig resultaat dus gecombineerd met een masker van Guhl. Maar na drie weken ofzo zag ik ineens verandering. En nu nog steeds *\o/*

Inmiddels lijkt mijn haar beter dan ooit. Het was altijd dunnig en vet en nu dikker, glanst, valt mooier en geen haaruitval meer. Bedankt voor de hulp *\o/*

Ik lees sindsdien vaak even mee en vindt het een leuk topic! Binnenkort ook maar eens een kleurtje proberen!

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:49

hooii, ik heb even een vraagje.
ik en 2 vriendinnen hebben onze plukjes roze geverfd met semi permanente verf van stargazer.
Alleen verbleekt het na een keer wassen al -O- . Daarom willen we het nog een keer doen, alleen zoeken we dan verf die langer mooi blijft. We willen geen permanente verf. De kleur maakt niet heel erg uit, maar het liefst iets blauw, paars, roze achtigs.
Als jullie tips hebben.. heel graag!

Sorry trouwens als het ergens al staat :=

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:01

Waarom wil je geen permanente dan? Permanente vervaagd ook 'al' na ongeveer zes weken (sommige misschien langer?).
Verf die niet permanent is zal sowieso altijd sneller vervagen. Of je moet het met kleurshampoo doen en dan heel regelmatig opnieuw wassen met die shampoo.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:16

Frummels schreef:
Hopelijk lukt het nu wel! :)

Ik zit nu een beetje op een rot lengte met mijn haar. Het komt ongeveer net tot mijn sleutelbeen. Het is heel moeilijk om een goed model in mijn haar te laten knippen. Het is zo dun dat het niet goed blijft "hangen" en daarbij ook heel fijn en stug. (Als ik bv een plukje haar om mijn vinger draai en omhoog zet, dan blijft het gewoon zo staan. T is behoorlijk kroezig kwa structuur). Daarbij heb ik ook nog eens heel weinig haar.
Nu zit ik dus met een dilemma, of even doorbijten en laten groeien, of weer kort (bob)
Ik weet dat vriendje heel graag wil dat ik het laat groeien, hij vindt kort vreselijk. Maar met mijn haar is het gewoon zo lastig om het mooi lang te laten zijn. Tuurlijk zou ik graag een enorme bos lang haar willen, maar zo is mijn haar gewoon niet.
Dus.. nog 1x een poging tot lang doen, of er weer af? :=
i

Een kapsel waar jij je prettig bij voelt, straal zelfvertrouwen uit. Ik denk dat uitstraling aantrekkelijker is dan perse lang haar moeten hebben.
Ik meen me te herrineren toen je een bob had laten knippen, dat je aangaf dat je het veel eerder had moeten doen. Je voelde je erg geweldig bij.
Ik denk dat het voor je zelf vrij duidelijk is wat je wil. Het is meer de mening van je vriend die je tegen houdt.

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:38

DezeNaam schreef:
Waarom wil je geen permanente dan? Permanente vervaagd ook 'al' na ongeveer zes weken (sommige misschien langer?).
Verf die niet permanent is zal sowieso altijd sneller vervagen. Of je moet het met kleurshampoo doen en dan heel regelmatig opnieuw wassen met die shampoo.

dankje! als het na zes weken of iets langer vervaagd kunnen we dat wel overwegen :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:03

Mooi zo. :)
Zeker eens kijken op de verpakking natuurlijk, staat daar altijd duidelijk op na hoeveel weken het vervaagd zou moeten zijn.
Ik heb zelf een paarse dip-dye gehad en die werd uiteindelijk een soort van magenta achtig iets, is ook nog wel leuk eigenlijk als je twijfelt tussen paars en roze. :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:38

Yinka schreef:
Een kapsel waar jij je prettig bij voelt, straal zelfvertrouwen uit. Ik denk dat uitstraling aantrekkelijker is dan perse lang haar moeten hebben.
Ik meen me te herrineren toen je een bob had laten knippen, dat je aangaf dat je het veel eerder had moeten doen. Je voelde je erg geweldig bij.
Ik denk dat het voor je zelf vrij duidelijk is wat je wil. Het is meer de mening van je vriend die je tegen houdt.

Dat is helemaal waar wat je zegt. Je hebt echt gelijk. Maar ik vind het erger dan ik dacht dat hij het zo erg vindt.. En dat houdt me op de een of andere (idiote) manier toch tegen.. Is dat gek? :=
Word een beetje moe van mezelf soms, weet niet zo goed wat ik nou wil.. (heb ik met alles hoor, niet alleen met mn haar helaas)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:26

Nou, ik kom weer eens binnenvallen :D

Vrijdag is het zover, ik ga een stuk haar afknippen (centimeter of 10, het is te lang om fijn los te hebben) en er dan paarse spoeling in doen :D Aubergine achtig.

Nu is het winter, en dan is mijn haar altijd vreselijk statisch -O- In een staart gaat dat nog, maar als ik er een kleur in heb wil ik het graag vaker los, dus enig idee wat ik er aan kan doen?

Nog een vraag; Ik was met head&shoulders want ik heb snel roos, maar nu hoorde ik vandaag dat je haar daar sneller van uitvalt. Dit klonk niet zo gek, want daar heb ik de laatste tijd inderdaad last van. Nu las ik dat syoss ook niet goed is, dat gebruikte ik eerder altijd. Welke kan ik het beste gebruiken? :D Liefst ook zodat de spoeling er niet teveel uit gaat :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:59

Oeh wat leuk! :D
Head&shoulders is vrij agressief inderdaad, zou goed kunnen. En roos is echt gewoon vervelend, heb daar ook last van. )=
Ik zelf gebruik nu een tijdje Guhl, word mijn haar echt heel zacht van! :D

Frummels: gewoon doen waar jij je goed bij voelt joh!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:02

Frummels, inderdaad doen wat JIJ wilt. En jij staat ontzettend goed met korter haar! Waarom probeer je niet eens dat heel korte kapsel dat je een keer toonde? Volgens mij zou jij daar echt goed mee staan. En je vriend kan lekker de pot op zou ik denken, het is jouw lichaam dus jouw haar en jouw keuze. :) Hij heeft er zich maar bij neer te leggen. Lekker voor jezelf kiezen :j En het is toch maar haar... Dat mannen daar zo'n probleem van maken, alsof zij er altijd goed uitzien :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:05

Frummels: Ik vind dat korte echt heel goed bij je staan! Als jij dat terug wilt, lekker doen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:15

Jullie hebben echt gelijk hoor, maar ik vind het echt heel rot om met iemand in een huis te wonen die mijn haar zo vreselijk vindt.
Hij zegt dan, als ik het eenmaal geknipt heb, dat het wel leuk staat maar dat langer leuker is. En dat het wel leuk staat zegt ie dan alleen zodat ik me niet nog rotter voel.
Snap niet waarom mannen persé willen dat vrouwen lang haar hebben, we zijn niet allemaal gezegend met een mooie volle bos haar.. :n

Lous: ja dat zegt de mijne ook altijd, terwijl als het echt lang is er een paar van die slierten langs mn hoofd hangen. De kapper wilt het niet in lagen knippen omdat er dan helemaal niks meer overblijft (en daar heeft ze echt gelijk in). Maar ik word er horendol van. Mannen.. |o Kunnen ze kort haar niet gewoon enorm sexy vinden?

Dat echt korte durf ik denk ik echt niet. Dan krijg ik een beroerte. :D Maar ooit wil ik t wel!

Misschien morgen toch nog maar eens voorzichtig over beginnen om naar de kapper te gaan :o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:17

Ik vind die bob je echt super staan!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:19

Ik kreeg laatst ook te horen "Ja, als je als vrouw aantrekkelijk wilt zijn moet je toch wel lang haar hebben!" mijn mond viel ook open van verbazing :oo