Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Alarm_wlkp schreef:Pssst ff binnenvallen![]()
Zitten hier kapsters of mensen met ervaring met dit 'probleem'.
Ben lange tijd witblond geweest en is terug naar eigen kleur gegaan.
Paar maandjes donkerbruin geweest om terug 1 geheel kleur te krijgen.
Nu wou ik terug lichter gaan, met highlights terug naar blond.
Maaar.... ontkleuren lukt niet, highlights zetten ook niet.
Ik kreeg te horen dat m'n haar verzadigd is en nu niets zal lukken.
Iemand weet hoelang er een rustpauze moet ingelast worden dat ze wel naar blond kunnen?
De producten die ik gebruik zijn van de kappers groothandel die ik al jaren gebruik zonder problemen.
Want nu ziet m'n haar er raar uit ....
Frummels schreef:iHopelijk lukt het nu wel!![]()
Ik zit nu een beetje op een rot lengte met mijn haar. Het komt ongeveer net tot mijn sleutelbeen. Het is heel moeilijk om een goed model in mijn haar te laten knippen. Het is zo dun dat het niet goed blijft "hangen" en daarbij ook heel fijn en stug. (Als ik bv een plukje haar om mijn vinger draai en omhoog zet, dan blijft het gewoon zo staan. T is behoorlijk kroezig kwa structuur). Daarbij heb ik ook nog eens heel weinig haar.
Nu zit ik dus met een dilemma, of even doorbijten en laten groeien, of weer kort (bob)
Ik weet dat vriendje heel graag wil dat ik het laat groeien, hij vindt kort vreselijk. Maar met mijn haar is het gewoon zo lastig om het mooi lang te laten zijn. Tuurlijk zou ik graag een enorme bos lang haar willen, maar zo is mijn haar gewoon niet.
Dus.. nog 1x een poging tot lang doen, of er weer af?
DezeNaam schreef:Waarom wil je geen permanente dan? Permanente vervaagd ook 'al' na ongeveer zes weken (sommige misschien langer?).
Verf die niet permanent is zal sowieso altijd sneller vervagen. Of je moet het met kleurshampoo doen en dan heel regelmatig opnieuw wassen met die shampoo.
Yinka schreef:Een kapsel waar jij je prettig bij voelt, straal zelfvertrouwen uit. Ik denk dat uitstraling aantrekkelijker is dan perse lang haar moeten hebben.
Ik meen me te herrineren toen je een bob had laten knippen, dat je aangaf dat je het veel eerder had moeten doen. Je voelde je erg geweldig bij.
Ik denk dat het voor je zelf vrij duidelijk is wat je wil. Het is meer de mening van je vriend die je tegen houdt.