[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:15

als je nu in je tweede week zit, heb je in de eerste week de pil uitgespuugd en heb je volgens mij wel een verhoogd risico..
Als t goed is staat het in de bijsluiter.. Althans daar haalde ik het altijd uit. Anders zou k ff de huisarts bellen. De assistente kan je hier heel fijn antwoord op geven!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 03:23

Ik nam hem altijd s morgens omdat ik hem zo vaak vergat. Dan kan je er overdag aan denken en ben je nog op tijd, als je hem 's avonds vergeet ben je eigenlijk altijd al te laat

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:25

Lifaya, als je wil mag je me een PB'tje doen, dan kijk ik het even na voor je ;) laat me even de dagen weten van gemeenschap en pil vergeten en welke wel is blijven zitten en welke je (mogelijk) hebt uitgespuugd.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:17

Hebben mensen ervaringen met de pijn na de prikpil?
Heb morgenochtend een gesprek met de HA over welke anticonceptie ik ga nemen aangezien ik bij de nuvaring constand bloed. Zat te denken aan de prikpil ivm het gemak. Ik moet alleen daarna meteen werken (schoonmaken) dus dan is pijn niet zo handig :=

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:22

Ik begin mij eigenlijk langzamerhand zorgen te maken over mijn vruchtbaarheid. Ik ben nu 22 jaar en ben zeker weten 10 tot 11 jaar al ongesteld. Lijkt wel alsof ik minder vloei en mijn zin in seks is veel lager dan het ooit geweest is(kan aan gewichtsverlies liggen, geen idee). Mijn nicht ging al op 34e in de overgang.

De kans is klein, maar het speelt wel in mijn hoofd. Zijn er hier meer mensen die ook iets soortgelijks hebben gehad?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:17

Ik heb vorige week de mirena laten zetten. Ik vond het echt verschrikkelijk en heb ook nog zeker 3 dagen gebloed en tot op heden bruine afscheiding. Ook heb ik nog steeds enorm veel pijn.. Zijn er meer mensen die zo lang pijn hebben gehad?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:50

Ik heb dan geen Mirena maar wel een koperspiraal en ook een paar dagen gebloed (wel een week denk ik) en zeker een maand wat pijn gehad. Denk dat het redelijk normaal is.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:19

Ik had alleen de dag van het zetten van de mirena een rottig gevoel in m'n onderbuik .
Dit was de 2e keer dat ik er een kreeg .
De 1e keer heb ik 3 dagen echt gevoeld dat er wat zat wat er niet hoorde ...
Bizar gevoel , vloeien deed ik bij de 1e ook een paar dagen . Bij de 2e maar alleen de dag van zetten

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:36

xEmily schreef:
Hebben mensen ervaringen met de pijn na de prikpil?
Heb morgenochtend een gesprek met de HA over welke anticonceptie ik ga nemen aangezien ik bij de nuvaring constand bloed. Zat te denken aan de prikpil ivm het gemak. Ik moet alleen daarna meteen werken (schoonmaken) dus dan is pijn niet zo handig :=

Hier de Sayana variant van de prikpil. Dat is meestal zo gepiept, je voelt amper wat. Ik laat altijd in het boven been prikken. En kan daarna verder met waar je mee bezig was.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:17

Hoi allemaal!

Tijd hier niet geweest, ging namelijk erg goed met het pilletje slikken :') Goed, ik heb een vraag en kom er niet goed genoeg uit met de informatie die ik kan vinden en hier zitten toch een hoop intelligente mensen die mij misschien willen helpen! :))

Ik slik de Microgynon 50 en ik slik deze pil door. Ik verlies veel bloed tijdens mijn menstruatie en slik meestal 3 strips zonder stopweek achter elkaar door. Daarna word ik ongesteld. (Advies van dokter)
Nu is mijn stopweek zondag begonnen en ik wilde graag dit weekend niet meer ongesteld zijn, omdat ik naar m'n vriend ga. :+ Ik zat er dus over na te denken om mijn stopweek in te korten (dit kon volgens de bijsluiter) en dat ik dan donderdag weer begin met het slikken van de pil.
Ik kon helaas niks vinden op mijn bijsluiter of ik dan veilig ben of niet. Vervolgens wil ik na 3 strips (ongeveer 2,5 maand) wél weer gewoon m'n stopweek laten beginnen op zondag. Kan dit allemaal veilig of niet?
Is het nodig dat als je langer je pil doorslikt je ook weer eindigt met slikken op dezelfde dag?

Help me out :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 09:07

Ja, je bent dan gewoon veilig :) Ik zou er alleen wel rekening mee houden dat er een vrij grote kans is dat je door blijft bloeden tot zondag. Als ik mijn stopweek probeer in te korten blijf ik meestal nog een paar dagen na-bloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:48

Zinzi_jewel schreef:
Ik had alleen de dag van het zetten van de mirena een rottig gevoel in m'n onderbuik .
Dit was de 2e keer dat ik er een kreeg .
De 1e keer heb ik 3 dagen echt gevoeld dat er wat zat wat er niet hoorde ...
Bizar gevoel , vloeien deed ik bij de 1e ook een paar dagen . Bij de 2e maar alleen de dag van zetten

ik had precies hetzelfde

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:22

Dames ik blijf in dubio, mirena uit en weer aan de pil of toch de mirena laten zitten. De mirena mag ip blijven zitten tot januari 2019..

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:53

Emmaa_ schreef:
Ja, je bent dan gewoon veilig :) Ik zou er alleen wel rekening mee houden dat er een vrij grote kans is dat je door blijft bloeden tot zondag. Als ik mijn stopweek probeer in te korten blijf ik meestal nog een paar dagen na-bloeden.

Top, thanks! Ik ga het gewoon proberen en hopelijk stopt het gewoon :') En anders is het helaas mislukt haha

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:37

meisje_ schreef:
Dames ik blijf in dubio, mirena uit en weer aan de pil of toch de mirena laten zitten. De mirena mag ip blijven zitten tot januari 2019..

Je mirena zit er nu dus 2 jaar in? Waarom zou je het eruit laten halen? Waarom heb je destijds voor de mirena gekozen? En wat zijn de voors en tegens? ;)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:27

Ik heb gekozen voor de mirena omdat 1. Ik een ontzettend warhoofd was en ik niet zwanger wilde raken. 2. De menstruatie zou stoppen/veel minder worden.

Maar nu: vloei ik heel vaak en onregelmatig, nu al een week ene dag meer dan de andere. Heb ik in mijn menstruatie week ontzettend pijnlijke borsten, weinig tot geen zin meer in seks en veel meer last van puistjes..

Dus ik dacht, als ik weer aan de pil ga, menstrueer ik netjes zodra ik stop, gaat hopelijk mijn libido weer omhoog en zijn de puistjes ook weer weg.. Maar het libido is toch wel t ergste. Is van mega naar 0,1 gegaan..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:31

Bizar hoe verschillend de mirena werkt op Libido .
Heb juist helemaal geen last van vermindering ervan , eerder veel meer .
Maar als je niet tevreden bent over Mirena dan zou ik overstappen .
Ik heb juist alle plus punten bij Mirena , geen last van bloedingen , geen extra slechte huis en Libido is prima.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:14

Ik kom even binnenvallen,
Ben net terug van de huisarts, wilde de spiraal gaan plaatsen maar dit lukte niet, dan zou de HA moeten gaan forceren en dat wilde ze niet. Nu een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:16

Ik wil even wat vragen over menstruatie > ziek zijn.
Ik denk dat ik binnenkort dus ongesteld ga worden, en ik heb in mijn omgeving vaak gehoord dat van wanneer je bijna ongesteld bent tot dat allemaal z'n weg heeft gevonden, je veel vaker ziek kan zijn dan nogmaal.
Is dat zo? merk wel dat ik wat meer ziek ben en mijn zus had dat oa ook.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:17

Ik heb daar helemaal niks van gemerkt.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:06

maava schreef:
Ik kom even binnenvallen,
Ben net terug van de huisarts, wilde de spiraal gaan plaatsen maar dit lukte niet, dan zou de HA moeten gaan forceren en dat wilde ze niet. Nu een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Bij mij was het precies zo en de poging van de Ha echt geenpretje.
Bij de gyn ging het allemaal soepeltjes.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:12

Iemand hier ervaring met de methode 'temperaturen' ?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:14

Ik werd direct naar de gyn doorverwezen, omdat die het dagelijks meerdere keren doet en de huisarts het veel minder zal doen. Er zit wat handigheid achter, kan heel goed wezen dat de gyn het zonder veel moeite gedaan krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:14

Xivura schreef:
Iemand hier ervaring met de methode 'temperaturen' ?

Ik heb me er ooit in ingelezen maar ik zou het niet vertrouwen met een HTK thermometer eigenlijk. Als je er een ladycomp voor aanschaft moet het prima kunnen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:57

Je kan ook een NFP-cursus volgen om echt goed op de hoogte te zijn van alle details over de temperatuurmethode. Ik heb het zelf nooit gebruikt, vertrouw het ook niet genoeg, maar mijn moeder heeft lange tijd die cursussen gegeven en had toch veel tevreden koppels. (Wordt vooral gebruikt binnen vaste relaties)