GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:10

Nee

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:11

Dit wordt hopelijk toch wel vergoed voor je neem ik aan??

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:24

Nee ik betaal het helemaal zelf, de huisarts wilde er niet aan meewerken. Ik kon wel een maagverkleining krijgen maar ik vind dat daar veel risico's aan zitten en dat wil ik niet.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:25

Zonnetje81 schreef:
Fjordjes: was jij dat die voor een GBP bezig was en eerst dit wilde proberen?

Dat ben ik :)

Ik vind het qua kosten niet erg, want het wordt voor mij vergoed. Die issues heb ik gelukkig niet.
Maar ergens voelt het dan als "falen" ofzo. Natuurlijk moet ik weer meer medicatie gebruiken om tot een bepaald succes te komen.
De vrouw aan de telefoon zei heel makkelijk, oh je kunt tot 15mg hoor maar alles hangt af van wat jij kunt verdragen.
Toen dacht ik 15mg?? Pfff

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:30

fjordjes schreef:
Nee ik betaal het helemaal zelf, de huisarts wilde er niet aan meewerken. Ik kon wel een maagverkleining krijgen maar ik vind dat daar veel risico's aan zitten en dat wil ik niet.

Wat bizar dat dit niet vergoed wordt voor jou. Maar fijn dat het zo goed werkt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 14:33

ivy_power89 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik vind het qua kosten niet erg, want het wordt voor mij vergoed. Die issues heb ik gelukkig niet.
Maar ergens voelt het dan als "falen" ofzo. Natuurlijk moet ik weer meer medicatie gebruiken om tot een bepaald succes te komen.
De vrouw aan de telefoon zei heel makkelijk, oh je kunt tot 15mg hoor maar alles hangt af van wat jij kunt verdragen.

Het is geen falen omdat een ander op 2,5 mg kan blijven :-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 16:06

Ik ga proberen om de kosten via de belastingdienst deels terug te krijgen. Geen idee of het abonnement bij Yazen ook meetelt, dan kan ik 164 euro terug krijgen als ik even snel heb geteld. Is natuurlijk niet veel maar ja elke euro terug is toch weer iets.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:09

Ik zal ook kijken of ik via belastingdienst nog wat geld terug kan krijgen.

Ik heb vanavond de 5e dosis/golden dosis uit prikpen gehaald. 0.8 ml zal er in. Met naald/spuit er uitgezogen. Lucht er uit en 0.6 ml gespoten. 0.6 is juiste dosering.

En dan over 7 dgn de 1e prik 5.mg mounjaro.

Ben nu 4.8 kg lichter dan gewicht op 7 mrt toen ik mn 1e prik heb gezet.

Toen was ik 106.4 en 101.6 kg.

Ik ga ervan uit dat ik iig tot eind dit jaar mn mounjar kuur heb.

Want er moet nog 30 a 35 kilo af.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:10

ivy_power89 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat is toch niet erg? Ik gebruik ook 10 mg, pas daar merkte ik effect!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:36

Heb van de week uitslag van mijn mri gehad en hoop dat deze uitslag toch genoeg is voor vergoeding. Heb nog wel een hoog bmi ondanks wat er al af is, niet geschoten is altijd mis. :)

Probeer mij ook voor te houden dat ik echt onwijs mazzel mag hebben dat mijn huisarts het wil voorschrijven. En ik het misschien nu wel erg wil pushen :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:38

Ja ik denk haast dat ik ook wel op de 10mg zal eindigen. Misschien komt het ook wel door de berg medicatie die ik erbij slik waarbij een heleboel ook nog invloed heeft op mn metabolisme...

En toch vraag ik mij ook af, het is van origine een diabetes medicijn, moeten we met dat ophogen niet ook wat merken aan onze bloedsuikerspiegel

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:21

Ik meet mijn suiker wel eens en die is altijd keurig.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:21

fjordjes schreef:

Heb je gelijk in, jonge vrouw hier uit de buurt er vorig jaar aan gestorven. Operatie was geslaagd, voelde zich een week later niet ok, meteen binnengegaan in het ziekenhuis en er nooit meer uitgekomen. Begin de 30 was ze en twee kleine kindjes.. sta je toch even bij stil

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:00

fjordjes schreef:

Ben je nog weer eens terug geweest naar de huisarts? Ik zou dat toch wel graag even onder hun neus willen wrijven, dat je dan maar moeite doet om het zelf te fixen, terwijl ze je ook gewoon hadden kunnen helpen.
Voor jou was het niet (geen waardeoordeel over anderen!!) “voor de mooi een paar kilo minder”.
Of kijken of je het nu alsnog via de huisarts kunt krijgen, je bent nog eventjes onderweg zo te horen. Dus als dat dan wel vergoed zou kunnen worden…

Wel echt ontzettend knap!!!! *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Sommige mensen lijken niet te willen begrijpen dat bepaalde huisartsen of afspraken of opvattingen hebben. Ze zullen niet ontkennen dat het helpend is maar werken er niet aan mee. Dan heeft het onder hun neus wrijven geen nut. Een vriendin van me haar huisarts maakte een sneer van nu zit je er levenslang aan vast.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:00

Het zit hier niet mee. Ik heb het medische noodzaak label gekregen, zodat ik Saxenda mag gebruiken. Maar nu is de Saxenda niet meer leverbaar. Zou 30 maart komen, maar is verplaatst nu naar 7 april en ze denken het dan ook niet te kunnen leveren. Het recept kan wel terug gezet worden naar Vobexoryn, maar ja die prikt heel erg. Heb nog een dag of 9 voordat ik niets meer heb.

Denk er daarom over om over te stappen naar Ozempic. Dat wordt dan wel op eigen kosten, maar alles is beter dan die prikkende vloeistof. Ik zit bij Saxenda nu op de middelste dosis, hoe duur is zo'n pen Ozempic bij de apotheek voor de middelste dosis van Ozempic eigenlijk?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Saxenda is er vaak veel eerder dan dat de fabrikant verwacht dat het er is.
Ik heb dat al heel vaak gehad.
Ik zou nog even afwachten.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

raket schreef:

Probleem is dat het helemaal niet leverbaar is. Er wordt ook al aangegeven dat ze verwachten dat het helemaal niet meer leverbaar wordt. Heb dit ook bij een andere apotheek gecheckt.

Voor dat de Vobexoryn preferent werd, heb ik nooit een probleem met de leverbaarheid gehad. Haal jij het ook gewoon bij de apotheek?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Annemiek73 schreef:
raket schreef:

Probleem is dat het helemaal niet leverbaar is. Er wordt ook al aangegeven dat ze verwachten dat het helemaal niet meer leverbaar wordt. Heb dit ook bij een andere apotheek gecheckt.

Voor dat de Vobexoryn preferent werd, heb ik nooit een probleem met de leverbaarheid gehad. Haal jij het ook gewoon bij de apotheek?

Oh wat gek, ik heb sinds vrijdag ook medische noodzaak voor saxenda en heb het deze week gewoon geleverd gekregen. Ook niks gehoord van de apotheek dat het slecht leverbaar is

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

Ja, ik haal het ook gewoon bij de apotheek. En ook weleens gehad dat ze zeiden dat het heel lang kon duren. Toen was het er een dag of 3 later.
Langste wat ik gewacht heb is een week.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

raket schreef:
Ja, ik haal het ook gewoon bij de apotheek. En ook weleens gehad dat ze zeiden dat het heel lang kon duren. Toen was het er een dag of 3 later.
Langste wat ik gewacht heb is een week.

Ik wacht nu al 1,5 week

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:42

Sanet schreef:
fjordjes schreef:

Ben je nog weer eens terug geweest naar de huisarts? Ik zou dat toch wel graag even onder hun neus willen wrijven, dat je dan maar moeite doet om het zelf te fixen, terwijl ze je ook gewoon hadden kunnen helpen.
Voor jou was het niet (geen waardeoordeel over anderen!!) “voor de mooi een paar kilo minder”.
Of kijken of je het nu alsnog via de huisarts kunt krijgen, je bent nog eventjes onderweg zo te horen. Dus als dat dan wel vergoed zou kunnen worden…

Wel echt ontzettend knap!!!! *\o/*

Dank je.

Ik heb daar geen behoefte aan. Jammer dan voor hun gemiste kans. Probeer zo min mogelijk naar de huisarts te gaan haha. Ze weten ook niet eens dat ik mounjaro gebruik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:40

Deertje schreef:
fjordjes schreef:

Heb je gelijk in, jonge vrouw hier uit de buurt er vorig jaar aan gestorven. Operatie was geslaagd, voelde zich een week later niet ok, meteen binnengegaan in het ziekenhuis en er nooit meer uitgekomen. Begin de 30 was ze en twee kleine kindjes.. sta je toch even bij stil

Ik betaal het ook zelf maar krijg het wel via de huisarts. Nu dan, eerder was ik bij de obesitas kliniek. Zoals ik het nu doe is het ‘t voordeligste.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

fjordjes schreef:
Dank je.

Ik heb daar geen behoefte aan. Jammer dan voor hun gemiste kans. Probeer zo min mogelijk naar de huisarts te gaan haha. Ze weten ook niet eens dat ik mounjaro gebruik.

Ik zou het toch even in de dossier laten zetten. Het heeft gevolgen voor narcose etc. Stel je bent zelf niet in staat het te melden dan kunnen ze het wel zien in je dossier.

Mijn huisarts wilde het ook niet voorschrijven. Maar ze wilde wel graag op de hoogte blijven zodat ze het kan vermelden in mijn medisch dossier.

Ik mocht overigens zeker terug komen als de richtlijn veranderde.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

Ik heb het wel gemeld bij de huisarts, maar ik ben al een tijd niet geweest dus het resultaat van -30 kg weten ze niet.