Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zonnetje81 schreef:Fjordjes: was jij dat die voor een GBP bezig was en eerst dit wilde proberen?
ivy_power89 schreef:Zonnetje81 schreef:Fjordjes: was jij dat die voor een GBP bezig was en eerst dit wilde proberen?
Dat ben ik![]()
Ik vind het qua kosten niet erg, want het wordt voor mij vergoed. Die issues heb ik gelukkig niet.
Maar ergens voelt het dan als "falen" ofzo. Natuurlijk moet ik weer meer medicatie gebruiken om tot een bepaald succes te komen.
De vrouw aan de telefoon zei heel makkelijk, oh je kunt tot 15mg hoor maar alles hangt af van wat jij kunt verdragen.
Toen dacht ik 15mg?? Pfff
ivy_power89 schreef:Zonnetje81 schreef:Fjordjes: was jij dat die voor een GBP bezig was en eerst dit wilde proberen?
Dat ben ik![]()
Ik vind het qua kosten niet erg, want het wordt voor mij vergoed. Die issues heb ik gelukkig niet.
Maar ergens voelt het dan als "falen" ofzo. Natuurlijk moet ik weer meer medicatie gebruiken om tot een bepaald succes te komen.
De vrouw aan de telefoon zei heel makkelijk, oh je kunt tot 15mg hoor maar alles hangt af van wat jij kunt verdragen.
Toen dacht ik 15mg?? Pfff

fjordjes schreef:Nee ik betaal het helemaal zelf, de huisarts wilde er niet aan meewerken. Ik kon wel een maagverkleining krijgen maar ik vind dat daar veel risico's aan zitten en dat wil ik niet.
fjordjes schreef:Nee ik betaal het helemaal zelf, de huisarts wilde er niet aan meewerken. Ik kon wel een maagverkleining krijgen maar ik vind dat daar veel risico's aan zitten en dat wil ik niet.
raket schreef:Saxenda is er vaak veel eerder dan dat de fabrikant verwacht dat het er is.
Ik heb dat al heel vaak gehad.
Ik zou nog even afwachten.
Annemiek73 schreef:raket schreef:Saxenda is er vaak veel eerder dan dat de fabrikant verwacht dat het er is.
Ik heb dat al heel vaak gehad.
Ik zou nog even afwachten.
Probleem is dat het helemaal niet leverbaar is. Er wordt ook al aangegeven dat ze verwachten dat het helemaal niet meer leverbaar wordt. Heb dit ook bij een andere apotheek gecheckt.
Voor dat de Vobexoryn preferent werd, heb ik nooit een probleem met de leverbaarheid gehad. Haal jij het ook gewoon bij de apotheek?
Sanet schreef:fjordjes schreef:Nee ik betaal het helemaal zelf, de huisarts wilde er niet aan meewerken. Ik kon wel een maagverkleining krijgen maar ik vind dat daar veel risico's aan zitten en dat wil ik niet.
Ben je nog weer eens terug geweest naar de huisarts? Ik zou dat toch wel graag even onder hun neus willen wrijven, dat je dan maar moeite doet om het zelf te fixen, terwijl ze je ook gewoon hadden kunnen helpen.
Voor jou was het niet (geen waardeoordeel over anderen!!) “voor de mooi een paar kilo minder”.
Of kijken of je het nu alsnog via de huisarts kunt krijgen, je bent nog eventjes onderweg zo te horen. Dus als dat dan wel vergoed zou kunnen worden…
Wel echt ontzettend knap!!!!
Deertje schreef:fjordjes schreef:Nee ik betaal het helemaal zelf, de huisarts wilde er niet aan meewerken. Ik kon wel een maagverkleining krijgen maar ik vind dat daar veel risico's aan zitten en dat wil ik niet.
Heb je gelijk in, jonge vrouw hier uit de buurt er vorig jaar aan gestorven. Operatie was geslaagd, voelde zich een week later niet ok, meteen binnengegaan in het ziekenhuis en er nooit meer uitgekomen. Begin de 30 was ze en twee kleine kindjes.. sta je toch even bij stil
fjordjes schreef:Dank je.
Ik heb daar geen behoefte aan. Jammer dan voor hun gemiste kans. Probeer zo min mogelijk naar de huisarts te gaan haha. Ze weten ook niet eens dat ik mounjaro gebruik.