We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:09

Levert wel mooie foto's op Gaucho!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:41

Wat is er veel gewandeld! Faringo die 4e van onder vind ik echt een heel fijn plaatje met die lucht en glooiend landschap

Sure Lee gelukkig loopt je paard wel weer beter, wat een grappig bruggetje

Gaucho mooie stralen

Ik heb 5km op de teller

Witte bultzwam

Afbeelding

Waaierbuisjeszwam

Afbeelding

Judasoren

Afbeelding

Stemonitis sp /netpluimpje

Afbeelding

Gele trilzwam
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:03

Wat is dat paarse ding grappig

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:17

Erg leuk weer!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:28

Die een na laatste is leuk zeg. Nog nooit gezien zoiets.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:36

Faringo schreef:
Die een na laatste is leuk zeg. Nog nooit gezien zoiets.

Ja dat vind ik ook. Heel bijzonder inderdaad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:40

Prachtig die paddenstoelen en zwammen!
Ik kan niet wachten tot het weer herfst is! <3

Moonsparkle: Zijn die foto's van deze week?
Want dan lijkt het wel alsof ze er al vroeg zijn? Het is natuurlijk bij vlagen wel vochtig geweest.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:56

Die gele trilzwam is daar min of meer al een jaar komt steeds bij een plek op bij veel regen, Judasoren vind je ook het jaar door, Witte bultzwam ook maar dit is wel een jonge. Die paarse was ik zelf ook voor het eerst tegen gekomen :D is een slijmzwam

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:16

Het blijft gaaf al die paddenstoelen.

Hier niet gewandeld, maar ik was net even zo boos op mezelf dat ik 1.5km hardgelopen heb. Eerst moest ik m'n bil met de hand tegenhouden tegen het trillen, maar de pijn werd snel minder, dus ik kon gewoon wat joggen (wel langzaam hoor). Geen foto's, maar oh wat voelde dat goed. Dat had ik echt even nodig. Ben echt trots dat ik gegaan ben ondanks de pijn.

Binnenkort hoop ik weer te wandelen. Dan komen er wel weer foto's. Ik wil ook paddenstoelen zoeken, haha. Vind sommigen nog mooi ook. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:33

Ging het zonder lekken? Ik las in je topic dat het steeds lekte dat lijkt me nogal onhandig met hardlopen waarbij je inderdaad actief beweegt. Wel fijn dat je je daardoor wat beter voelt, even een uitlaatklep

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 07:27

moonsparkle schreef:
Ging het zonder lekken? Ik las in je topic dat het steeds lekte dat lijkt me nogal onhandig met hardlopen waarbij je inderdaad actief beweegt. Wel fijn dat je je daardoor wat beter voelt, even een uitlaatklep

Het was toen even droog. Maar lekt nu al weer. Ik moet het zo veel mogelijk aan de open lucht laten drogen, dus dan is het niet erg als het door de broek komt. Ik was de lekplek elke dag met de hand uit (broek kan ik niet geheel wassen, want is enige die ik aankan en moet wel weer droog zijn volgende dag).

Het is nu wel voorzien van een vochtopnemend gaasje omdat ik zo in m'n droogpak ga duiken (dan blijft de wond droog immers, maar ik heb dan niet al dat wondvocht in mijn onderpak die ook net weer gewassen is en die vaak wassen is niet goed, je moet die in principe zelden tot nooit wassen wegens de isolatie. Maar nu gedaan omdat die na het duiken van afgelopen weekend niet schoon meer was). Maar eigenlijk wil ik in een natpak duiken, want wat ik wil doen is ondiep en ik mis het zwemmen gewoon zo.
Met duiken voel ik de wond overigens totaal niet. Dan lig je horizontaal ontspannen niets doende natuurlijk.

Wandelen gaat eigenlijk ook wel weer, maar mijn hoofd staat er gewoon niet na. Ik moet van mezelf gewoon echt sporten.
Het kan ook best zo zijn dat ik vanmiddag wel ga paardrijden, want ik loop tegen de muren op. Het is niet meer te doen dat rust houden. Mijn lichaam is topfit verder, de geest ook, en dan moet je doen wat nodig is. Normaal wandel ik liever dan sporten, maar nu is het andersom.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:58

Wanneer ik wandel is dat ook een soort sporten, want volgens mijn app verbruik ik dan ruim 1000 kcal _O-
Wandelen is zeker wel echt sporten :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:07

Hier ook weer even wat foto's van afgelopen week!
Helaas niet veel gelopen ivm pijnlijke knie _-:(
En de dag dat het prachtig weer was had ik mijn camera niet mee :+
Helaas had ik ook geen water mee, want ik dacht dat ik niet zo'n groot rondje ging lopen...
20 kilometer verder had ik daar wel spijt van. Something went wrong there :=

Alle foto's zijn in de Kampina genomen trouwens.

De beek in het bos <3
Afbeelding

Ik twijfel wat dit precies is.
Gok zelf op een Rietgors, maar ik kan er naast zitten!
Zong wel prachtig in ieder geval :)ddd
Afbeelding

Zwartborsttapuit? Ik moet mijn kennis echt dringend bijschaven :o
Afbeelding

Knappe dame :+:
Afbeelding

En deze wilde ook nog wel even poseren :D
Afbeelding

Rio, de knapste bok van de Kampina 8-)
Afbeelding

en nog een ree...
Afbeelding

en nog een :+
(Hoewel dit waarschijnlijk ook Rio was gezien het territorium, maar hij stond net even te ver om het goed te kunnen zien.)
Afbeelding

Had ik al gezegd dat er hier veel reeën zitten? _O-
Afbeelding

Haasje die nogal verschrikt keek :')
Afbeelding

Wanneer je langs een grasveld loopt en een fluitje doet om te kijken of er iets in schuilt :D

Afbeelding

En nog wat sfeerplaatjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover mijn spam van afgelopen week :P

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:36

Zo dan, wat hebben jullie enorme afstanden gemaakt afgelopen dagen! Echt lekker. Volgens mij was het ook super wandel weer *\o/* . Prachtige foto's komen voorbij. Cayenne, lukte 20 km dan met een pijnlijke knie?

Ik had gisteren weer een bruiloft. De teen die ik vorige week overstrekt/overbelast had was over. Met de nadruk op was, vandaag kan ik helemaal niks met die voet door de druk in mn teen >;) . Mijn dagen worden na dit weekend weer wat rustiger, dus ik hoop ergens weer een wandelingetje te maken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:39

Ik was jullie even kwijt :oo

15 pagina’s bijlezen gaat me iets teveel tijd kosten, maar die plaatjes van Cayenne hierboven zijn mooi!

Hier net een klein ommetje gedaan van 6km. Zit met een overbelaste achillespees door korfbal, dus moet nu 4 weken rust houden van de fysio nu het seizoen voorbij is, maar wil niet helemaal stil gaan zitten want dan vliegen de kilo’s erbij ben ik bang. Eerste 3km ging wel prima, begon hem daarna helaas wel te voelen. Even bekijken wat wel/niet gaat de komende weken 8)7
Iemand anders hier ervaring met wandelen & achillespees issues?

Wat kiekjes van net

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:03

Leuk Dideh. Rustig aan doen, advies nooit in de wind slaan.
Cayenne, ik ben fan van jouw foto's, maar dat heb ik al vaker gezegd. Die foto waar die ree tussen de bomen door kijkt is tof.

Vanmorgen niet gewandeld, maar een rondje Speulderbos/Garderen op de racefiets gedaan. Zo'n 26km.
Was heerlijk, niet te warm ook.

Afbeelding

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:08

Goof schreef:
Leuk Dideh. Rustig aan doen, advies nooit in de wind slaan.
Cayenne, ik ben fan van jouw foto's, maar dat heb ik al vaker gezegd. Die foto waar die ree tussen de bomen door kijkt is tof.

Vanmorgen niet gewandeld, maar een rondje Speulderbos/Garderen op de racefiets gedaan. Zo'n 26km.
Was heerlijk, niet te warm ook.

[ [url=m/heBz1B.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I5wXK9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet eruit als een heerlijk rondje! :)

Ik houd me voor mijn doen heel rustig :) Probleem is de pees op rek brengen c.q. op en neer springen/aanzetten en zolang ik dat niet doe is er ook geen issue. Denk dat ik met wandelen iets te veel mijn voet aan het afrollen was. Ben een beetje zoekende of misschien niet iets met een verhoging in die schoen bij mijn hak iets is. Dan breng ik hem denk ik ook al minder op rek.
Ga op vakantie ook gewoon lekker zwemmen, ook niet zo belastend :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:28

Leuke foto's Dide en geen ervaring met achillishiel problemen. Sorry!
Goof heerlijk rondje.

Cayenne, jouw foto's zijn heel erg prachtig. Ik denk dat beiden vogeltjes rietgors zijn. Een tapuit dat is echt anders en ik ken alleen de roodborst tappuit en de zwart borst tapuit staat in ieder geval niet in mijn vogelboek.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 26-06-22 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:30

@cayenne die foto met de beek is echt sprookjesachtig en wat staan de herten er goed op!

@dideh mooi die reflectie in het water

En goof ook lekker actief!

Ik heb met de honden gelopen en daarna nog alleen maar het bos geweest, even wat verder gereden want ik snak soms naar de geur van naaldbomen :') en weer veel mooie paddenstoelen gezien, de foto's volgen nog. Het is tot nu toe 7km bij elkaar

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:35

moonsparkle schreef:
@cayenne die foto met de beek is echt sprookjesachtig en wat staan de herten er goed op!

Ik heb met de honden gelopen en daarna nog alleen maar het bos geweest, even wat verder gereden want ik snak soms naar de geur van naaldbomen :') en weer veel mooie paddenstoelen gezien, de foto's volgen nog. Het is tot nu toe 7km bij elkaar

Jeeej weer cursus paddenstoelen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:54

DideH schreef:
moonsparkle schreef:

Volgens mij woon je niet om de hoek :P anders kon je een keer mee met een van de wandelingen die ik organiseer, haha

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:09

Hai allemaal,
Ik kom mij (weer) melden in dit topic. Ik ben ooit actief geweest in dit topic. Toen was het alleen iets minder actief dan dat het nu is, hihi.
Nadat ik gisteren met Sure_lee heb gewandeld, leek het mij wel weer gezellig om hier mee te kletsen en foto's van mijn wandelingen te plaatsen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:14

S_imonee schreef:
Hai allemaal,
Ik kom mij (weer) melden in dit topic. Ik ben ooit actief geweest in dit topic. Toen was het alleen iets minder actief dan dat het nu is, hihi.
Nadat ik gisteren met Sure_lee heb gewandeld, leek het mij wel weer gezellig om hier mee te kletsen en foto's van mijn wandelingen te plaatsen :D

Welkom

wat een groei in het topic :D ik vraag me opeens af hoeveel actieve leden er mee wandelen, haha

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:13

moonsparkle schreef:
DideH schreef:

Volgens mij woon je niet om de hoek :P anders kon je een keer mee met een van de wandelingen die ik organiseer, haha

Heb even op je website gespiekt. Iets meer dan een uurtje. Was laatst nog wel in Almere voor een uurtje (outlet sale 999 games). Wie weet dat ik nog eens zo gek ben om die kant op te tuffen, scheelt dat mijn auto "gratis" rijdt :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:03

jojoleinee schreef:
Cayenne, lukte 20 km dan met een pijnlijke knie?

Ik had gisteren weer een bruiloft. De teen die ik vorige week overstrekt/overbelast had was over. Met de nadruk op was, vandaag kan ik helemaal niks met die voet door de druk in mn teen >;) . Mijn dagen worden na dit weekend weer wat rustiger, dus ik hoop ergens weer een wandelingetje te maken.

Wat rot van je teen! Beterschap!
De knie valt tijdens het wandelen meestal erg mee. De pijn komt pas wanneer ik thuis ben :+
Dus ik overbelast hem continu omdat ik de grens niet weet tot hoever ik kan gaan. 20 kilometer was natuurlijk wel een beetje vragen om problemen :')
Onderweg voel ik hem eigenlijk alleen bij vervelende steentjes of ongelijke grond! Maar zodra ik thuis op de bank ga zitten worden ze warm en gaan kloppen/pijnsteken.

Goof: Ook fijn lijkt me dat zeg! Was het niet druk?
Mooie foto's!

DideH ook al geblesseerd :(:) Ik vind het knap dat je nog 6 kilometer hebt gedaan!
Heb je vooral last op harde ondergrond of juist bij zandwegen etc? Leuke foto's!

Ja, paddenstoelenles graag! Ik leer graag bij! :D