MyWishMax schreef:Wat dat betreft vind ik het erg apart dat mijn fysio nog niet geënt is, die komen pas met leeftijd aan de beurt. Maar de hulp in huishouding wel. Ja, die komen bij kwetsbare thuis, maar kunnen juist wel afstand houden waar een fysio dat niet kan. En die zien ook kwetsbaren, tenminste bij die van mij lopen ook heel veel longpatienten en ouderen.
Over Az en jansen. Ik zou die liever ook niet willen, als ik de waarschuwing lees waar je op moet letten zijn dat klachten die ik al dagelijks heb dus dat vind ik erg spannend.
En heel eerlijk, met anticonceptie heb ik geen keuze, omdat ze allemaal die kans hebben en voor mij het niet nemen grotere problemen geeft. Ik ben al lang blij dat ik nog niet aan de beurt ben. Ook al ben ik officieel griepprik groep, maar die heb ik afgewezen dus val gewoon onder nornale leeftijdsgroep.
Jammer dat het in het belachelijke getrokken moet worden als mensen het spannend vinden of liever een andere zouden willen. Dat heeft niks met bubbeltjes plastic te maken.
Hier zijn binnen dezelfde fysiopraktijk al 2x medewerkers besmet geweest waaronder fysio´s zelf. Ik ben dit wel met je eens dat ik niet snap dat zij nog niet gevaccineerd zijn. Maar dit vond ik van huisartsen net zo. En leerkrachten mogen wat mij betreft ook op het lijstje.
Zelf ben ik werkzaam binnen een thuiszorgorganisatie in de ondersteuning in het huishouden. Van de helft van mijn cliënten kan ik afstand houden, maar van de andere helft niet. Ik heb cliënten die dementerend zijn en cliënten met psychiatrische ziekten. Deze houden gewoon geen 1,5 m. afstand van mij. Daarnaast ben je vaak 2 - 3 of soms zelfs 3,5 uur bij iemand binnen wat het risico zo groot maakt. En je gaat nog eens van cliënt naar cliënt. Cliënten zelf gaan soms meerdere dagen naar dagbesteding (vaak met taxi). Ook tweemaal meegemaakt dat ik eerste hulp moest verlenen en wel dichtbij moest komen. Dus ook deze groep vind ik dat terecht is gevaccineerd.
Ik heb ook een uitgedraaid bewijsje van vaccinatie, maar ik kan me niet voorstellen dat dat een geldig bewijs kan gaan zijn. Ik neem aan dat daar dan nog iets op verzonnen wordt.