Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lenaa_tje schreef:Maar ruitje het gaat niet om feit of je werk wel of niet belangrijk is? Anders zijn de groepen die verder ook voorrang willen (wat ik ook niet terecht vind) toch ook gegrond in sommige gevallen? Het gaat om het intensieve contact met patiënten. Die kwetsbaar zijn maar ook die ziek kunnen zijn waardoor iemand andere patiënten/cliënten kan besmetten.
SusanH schreef:ruitje jij werkt toch ook in de VG? Ik snap je hoor. Zonder onze leidinggevende waren wij ook niet de afgelopen weken zo goed doorgekomen. Je kunt als begeleiding maar zoveel doen. Voor heel veel grotere beslissingen is toch echt het management nodig. Dus ja ik vind het terecht dat die ook meteen een prik krijgen. Meer terecht dan ander personeel die ook wel eens een bewoner van wat dichter bij zien.
Ik was heel blij met Boris van der Ham in Een Vandaag gisteren. Hij legde heel goed uit waarom het een slecht idee is om medewerkers in de gehandicaptenzorg zo ver naar achter te schuiven wbt vaccinatie. Wij zorgen nu dat bewoners zoveel mogelijk verpleegd worden in hun eigen omgeving. Als meer mensen ziek worden en dus uitvallen, neemt de druk op de ziekenhuiszorg ook toe. Daarom is inenten van de zorgmedewerkers zo belangrijk.
rien dat ben ik niet met je eens. Ik ben er helemaal niet gerust op dit gaat nog heel lang duren.
ruitje schreef:lenaa_tje schreef:Maar ruitje het gaat niet om feit of je werk wel of niet belangrijk is? Anders zijn de groepen die verder ook voorrang willen (wat ik ook niet terecht vind) toch ook gegrond in sommige gevallen? Het gaat om het intensieve contact met patiënten. Die kwetsbaar zijn maar ook die ziek kunnen zijn waardoor iemand andere patiënten/cliënten kan besmetten.
Als ik over mezelf praat heb ik wel contact met clienten, wij werken op dit moment gewoon mee op de werkvloer omdat er geen medewerkers meer zijnDat zal per manager verschillend zijn denk ik zo. Dus daar kun je zonder een orgsnisatie en de manier waarop de rol van manager word uitgevoerd niets zinnigs van zeggen.
Maar prima toch, dat jullie een algemeen beeld hebben van hoe de baan van een manager in de zorg is is duidelijk. Ik geef alleen aan dat je dat niet kunt generaliseren.
ruitje schreef:lenaa_tje schreef:Maar ruitje het gaat niet om feit of je werk wel of niet belangrijk is? Anders zijn de groepen die verder ook voorrang willen (wat ik ook niet terecht vind) toch ook gegrond in sommige gevallen? Het gaat om het intensieve contact met patiënten. Die kwetsbaar zijn maar ook die ziek kunnen zijn waardoor iemand andere patiënten/cliënten kan besmetten.
Als ik over mezelf praat heb ik wel contact met clienten, wij werken op dit moment gewoon mee op de werkvloer omdat er geen medewerkers meer zijnDat zal per manager verschillend zijn denk ik zo. Dus daar kun je zonder een orgsnisatie en de manier waarop de rol van manager word uitgevoerd niets zinnigs van zeggen.
Maar prima toch, dat jullie een algemeen beeld hebben van hoe de baan van een manager in de zorg is is duidelijk. Ik geef alleen aan dat je dat niet kunt generaliseren.
ruitje schreef:Maar prima toch, dat jullie een algemeen beeld hebben van hoe de baan van een manager in de zorg is is duidelijk. Ik geef alleen aan dat je dat niet kunt generaliseren.
bigone schreef:Ze rekenden op een bepaalde hoeveelheid, aan de hand daarvan zijn de prikschemas opgesteld en toen de vaccins op waren hadden ze mensen over. En de managers waren toen al geënt dus niks voorkruipen oid.
Winged schreef:Ben dan wel benieuwd hoe het zit met valse testen. Zoals al eerder opgemerkt in dit topic: het ene moment ben je nog negatief, een paar dagen later toch positief. Je zou eigenlijk voor die testdagen iedereen al een week in isolatie moeten laten zitten, dan iedereen testen.
Femke_Tweety schreef:Dat is op zich zinvol, maar tegelijkertijd ook de groep die het minst de neiging zal hebben om zich aan de quarantaine te houden...