De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:55

Hier bij de kruitvat en etos ook max ingesteld op paracetamol en handgel en zeep :j 2 bij etos. 3 bij kruitvat :D

Op mijn werk nu de maatregel thuiswerken aks je verkouden bent hoest etc.

Je mag ook thuiswerken zonder klachten of naar kantoor komen. Wat je zelf wilt.

Ze gaan ervoor zorgen dat je thuis ook inkomende telefoontjes aan kan nemen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:56

Ik werk in de hotellerie. Ben benieuwd wat dit teweeg gaat brengen voor ons..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:57

Erasmus universiteit heeft alle colleges/tentamens geschrapt. Van de medische faculteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:57

Ik werk in de voedselproductie en hier mag je sowieso al niet komen werken als je ziek/verkouden bent.. Dus hierin gaan we het niet zo merken. Wel zien we nu de orders al teruglopen, heel benieuwd hoe dit gaat lopen verder.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:58

sureido schreef:
Erasmus universiteit heeft alle colleges/tentamens geschrapt.

En alle undergrad-stagiaires op onderzoeksstages naar huis gestuurd tot nader order
Laatst bijgewerkt door Steeph op 12-03-20 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:58

N0a schreef:

Ik heb 2 hotels... Wij zijn sinds gisteren leeg aan het lopen voor de komende twee weken. Vanmorgen voor 70p asperges geschild, vanmiddag annuleerden ze. Reservaties voor restaurant worden geannuleerd, alles wordt geannuleerd, de ene na de andere hier.

In het begin van het topic kon ik er nog mee lachen met mijn vakantie, maar het gaat hier in sneltempo hoor. En dan niet eens de ziekte, maar eerder de economische gevolgen ervan.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:59

Magrathea schreef:
Ik heb morgen een sollicitatie maar werd net gebeld dat als ik liever niet erheen kwam vanwege het virus of me niet goed voelde ofzo ik het vooral moest laten weten en dat we dan iets anders zouden bedenken. Heel netjes! +:)+

Wauw! Dat vind ik echt heel erg chique van ze.

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:01

Wat een rare regels of ligt dat aan mij?

Het roept meer vragen op dan dat er beantwoord zijn.

Niet meer met 100 mensen in 1 ruimte.

Hoe zit het dan met de spits op een station?
Mag dit dan?

Hoe zit het met de Scholen?

Bv :de basisschool heeft 300 leerlingen ,de helft word gebracht.
Ze komen dan zowel s'morgens en s'middags met 450 op 1 plein bij elkaar.
Mag dit dan?

Ik snap het dilema van werkende ouders.
Maar als die ouders ziek worden zijn er toch ook geen werkende op de genoemde belangrijke plekken?
Ze verspreiden wel goed die leerlingen.

Wel fijn dat als we uit eten gaat of naar een uitgaansgelegenheid.
Dat met 99 mensen het schijnbaar veilig is.
Want het is de verantwoordelijkheid van de uitbater hoorde ik de premier zeggen.
Die wil gewoon terecht zijn centen verdienen nu het nog kan.
Die gaat echt geen koppen tellen.

Natuurlijk is het ook een verantwoordelijkheid van de onderdanen.

Maar dit soort onduidelijke flutregels kom je er niet in mijn ogen.

Ik voorzie zomaar cricis volgende week in de gezondheidszorg.
Al hoop ik dat zeker niet.

wendy1987

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:02

Eigenlijk gewoon eens met basic_21 :))
Ik vind het allemaal maar raar, en eigenlijk gewoon meer vragen dan antwoorden..

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:03

Sheehan schreef:
Aroha schreef:
Ik zit nóg niet zonder werk. Maar ik maak mij hier wel zorgen om. Volgende maand beginnen voor mij de trouwerijen weer, voor mij een zeer belangrijke bron van inkomsten.
Verder geeft het me op dit moment, ironisch genoeg, juist meer werk, aangezien ik nieuwsfotograaf ben. :+ Alleen, zonder trouwerijen en evenementen gaat het er bij mij wel om spannen.

Wel benieuwd hoe andere ZZP'ers er nu mee omgaan :). Want geen werk, is in mijn geval, geen inkomsten.

(Dit topic gaat trouwens echt veel te snel voor mij, krijg mijn post er niet door :')).

Ik werk in de muziekindustrie, backstage met artiesten op festivals en bij concerten. Ik zit nu gewoon helemaal zonder werk door dat alles gecancelled word. Volgensmij heb ik ook geen recht op uitkering/compensatie omdat het overmacht is... ;(

Oh jeetje, ja ik heb nu nog niet direct last van annuleringen maar als dit aanhoud zal dat wel gaan gebeuren. Ik heb ook geen recht op compensatie of iets geloof ik, en het is lastig aan te tonen dat ik werk misloop omdat vooral evenementen etc. mij vaak redelijk last minute boeken. Dus in principe kan ik niet aantonen dat ik dingen misloop als er nog geen boekingen voor staan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:03

Granoek schreef:
N0a schreef:

Ik heb 2 hotels... Wij zijn sinds gisteren leeg aan het lopen voor de komende twee weken. Vanmorgen voor 70p asperges geschild, vanmiddag annuleerden ze. Reservaties voor restaurant worden geannuleerd, alles wordt geannuleerd, de ene na de andere hier.

In het begin van het topic kon ik er nog mee lachen met mijn vakantie, maar het gaat hier in sneltempo hoor. En dan niet eens de ziekte, maar eerder de economische gevolgen ervan.

Wat erg -O-
Ben je ook op de hoogte van het feit dat je uitstel van belastingbetalingen aan kunt vragen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:04

Photograph schreef:
Whale schreef:
F1 wedstrijd in Australië gaat wel gewoon door.

S ook geen Nederland

Dat niet, maar er zijn wel teams die al geraakt zijn door het virus en daar nu in quarantaine zitten bv.
1 team heeft zich sowieso al teruggetrokken uit de race (en dan wordt het allemaal toch wel wat minder, als je opeens een team mist wat mee doet in de strijd. Ook nog een vrij interessant team), en ook een aantal coureurs hebben zich al uitgesproken; dat ze niet snappen waarom de race eigenlijk doorgaat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:04

hmm, ze moeten ergens een grens stellen en ik vind 100 een goed getal.
scholen tsha.. zehadden nog de starttijden en eindtijden per klas 15 minuten kunnen verschuiven, dan is het 30 kids met 30 ouders.. tsja.. lastig hoor

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:05

Mag bv de efteling nu wel open blijven vraag ik me dan af

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:07

cursebreaker schreef:
Dat niet, maar er zijn wel teams die al geraakt zijn door het virus en daar nu in quarantaine zitten bv.
1 team heeft zich sowieso al teruggetrokken uit de race (en dan wordt het allemaal toch wel wat minder, als je opeens een team mist wat mee doet in de strijd. Ook nog een vrij interessant team), en ook een aantal coureurs hebben zich al uitgesproken; dat ze niet snappen waarom de race eigenlijk doorgaat.

Ik kreeg net de melding dat de Formule 1 in Melbourne is gecanceld.

Anoniem

MaClaren had zich idd terug getrokken.

Echwel

Granoek schreef:
N0a schreef:

Jammer dat je zo ver weg zit
Had wel paar kg komen ophalen

Tegen betaling natuurlijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:08

Wat een hoop gepost hier. Bellen nu mijn schoonouders dat we zaterdag niet komen op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Die behoren tot de risico groep. Maar die zien niet de ernst van de situatie geloof ik :+ interpreteren de persconferentie heel anders als wij. Dochter is verkouden. Dus wij gaan niet tussen de bejaarden zitten.

karuna
Drukke kabouter

Citaat:
Als Nederland nu niet meteen doorpakt in het beteugelen van het aantal coronabesmettingen, zullen de gevolgen niet te overzien zijn. Dat schrijft de Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie vandaag aan het RIVM, na de aankondiging van extra maatregelen in het hele land. De artsen stellen dat nu niet optreden uiteindelijk tot meer schade zal leiden. "Alleen drastische maatregelen in de beginfase kunnen het risico voor burgers beperken."

De artsen hebben data van het virus bestudeerd uit andere bronnen en concluderen dat informatie op de RIVM-site "ernstig achterloopt en niet compleet is". Ze verwijten het RIVM niet voldoende op coronacontacten te testen.

Dat is geen misselijke kritiek van deskundigen :oo

N0a

Granoek schreef:
N0a schreef:

Ja wij hadden tot nu toe nog hier en daar een annulering. Maar de grote partijen die wij hebben gaan er allemaal uit. Kregen net gelijk een bericht vanuit de tourtjes dat ze niet meer komen in april.
Dit weekend zitten we nog bijna helemaal vol in het hotel met leisure, maar die zitten dan met het ontbijt met 240 personen... ik verwacht dus vanavond en morgen dat de telefoon roodgloeiend staat.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:10

Veel sterkte Granoek. Ik hoop dat er snel fondsen komen om ondernemers als jou te helpen hierdoor heen te komen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:12

Kana schreef:
Magrathea schreef:
Ik heb morgen een sollicitatie maar werd net gebeld dat als ik liever niet erheen kwam vanwege het virus of me niet goed voelde ofzo ik het vooral moest laten weten en dat we dan iets anders zouden bedenken. Heel netjes! +:)+

Wauw! Dat vind ik echt heel erg chique van ze.

Een collega heeft vanochtend een online sollicitatie gehad, is zo goed als aangenomen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:14

Jeetje Granoek dat raakt je onderneming wel.

4 grote musea ook dicht voorlopig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:15

In Belgie alle sportevenementen afgelast tot 31 maart.

Gemeente Knokke-Heist gaat bijna volledig in lockdown. Heeft de burgemeester zelf beslist :Y)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:16

Zijn in die gemeente veel besmettingen Pandora?