Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:21

lieveli schreef:
Ja in oudere berichten. Zal morgen ff temmen :=

Ja ik heb meteen je heule geschiedenis ff doorgespit, dus vandaar dat ik m tegen kwam }>

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:22

_O-

c_alsemgeest

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 09:10

Joolien; Bokt-FBI :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:07

Heel eerlijk?
Hoe hoger je functie, hoe makkelijker te combineren.
Zit je in een hoge leidende functie dan zit je sowieso zelden op je plek terwijl niemand weet waar je bent behalve net die ene waarmee je een afspraak hebt. Daarnaadt maak je uren niet perse op standaard uren.
Ook in mijn functie ren ik van hot naar her.
Als ik dan gewoon een half uur prive boekghouder afspraak tussendoor heb dan maakt dat niemand wat uit aangezien ik niet perse naast mijn telefoon hoef te zitten. Anderzijds komt het ook voor dat ik (zoals gisteren) om 12 uur savonds nog wat aan het voorbereiden ben.
Vandaag ben ik vrij en daarvoor heb ik dan donderdag een extra lange dag.

Het zijn vooral de routine werkenden die ‚last‘ hebben van een routine verstoring.

Bij ons is op dit moment de man de part-timer. Dus dan zou je je waarschijnlijk als anti-vrouwen werkgever ook genaaid voelen :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 10:28

Magrathea schreef:
bruintje123 schreef:
Maar dat willen veel mannen niet eens.
Die vinden het prima zo.

Was dit een antwoord op mij? :D
Ik ben het namelijk wel met je eens, maar: zolang ouderschapsverlof (in Nederland toch) exclusief voor de moeder is gaat er ook niks aan die houding veranderen denk ik. Het is een mentaliteitsverandering en dat zal wel even duren voor dat "ingeburgerd" is, maar dat betekent niet dat je die ontwikkeling niet de ruimte zou moeten geven :)

Natuurlijk moet dat kunnen.
Maar veel mannen gaan liever werken dan een poepluier verschonen en de was doen.
Dus al kan het bij de werkgever dat de man nog nee zegt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:23

Ik ben het niet met je eens. Ik zie een ontzettende verandering wbt mannen die het brood op tafel brengen. Het begon met een papadag maar vaders nemen steeds meer verantwoordelijkheid voor de kinderen terwijl de vrouwen hun studie optimaal gebruiken.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:15

Sizzle schreef:
Heel eerlijk?
Hoe hoger je functie, hoe makkelijker te combineren.
Zit je in een hoge leidende functie dan zit je sowieso zelden op je plek terwijl niemand weet waar je bent behalve net die ene waarmee je een afspraak hebt.

Niet het hele stuk gequote hoor, maar ik zie niet helemaal hoe jouw voorbeeld het makkelijker maakt. Juist door het gebrek aan ritme en alle onregelmatigheid kun je toch geen afspraken maken rondom je gezin? Of je moet een sociaal netwerk hebben wat op elk moment voor je klaar kan staan. En dat mensen niet altijd weten wat je precies aan het doen bent wil toch niet zeggen dat je minder werk te verzetten hebt waardoor er tijd overblijft?

Ik snap je punt wel hoor, ik heb ook een baan die heel flexibel in te vullen is, maar die uurtjes die ik tijdens kantooruren ergens anders aan besteed moet ik toch later weer ergens vandaan toveren. Je moet het maar kunnen, icm een gezin! Ik heb er geen zin in elk geval :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:41

lieveli, ik ken er nog geen 1 die zelfs ook maar een papa dag (verschrikkelijk woord) doet, laat staan meer.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:45

bruintje123 schreef:
lieveli, ik ken er nog geen 1 die zelfs ook maar een papa dag (verschrikkelijk woord) doet, laat staan meer.

Dat zal jouw omgeving zijn. Wil niet zeggen dat het op andere plekken niet zo is.
Daarnaast is het ook niet echt stoer/mannelijk om te zeggen dat je meer tijd met je gezin wil, goeie kans dat die mannen die er 'helemaal geen zin in hebben' een paar tussen zitten die eigenlijk anders zouden willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:47

bruintje123 schreef:

Ik had 2 collega's met papadag en ze deden echt veel.. namen ook vrij als kind ziek was oid. Is echt niet meer alleen een vrouwending

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:48

Maar als andere zeggen wel mensen met papa dag te kennen is dat ook in hun omgeving zo. Zelfde argument dus.

Misschien zijn er die, maar dan zijn het ook maar vaders zonder ballen zeg. Spreek uit wat je wilt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:00

Dat het alleen al een term "papadag" heeft (rotwoord idd :') ), zegt eigenlijk al dat het dus nog niet zo normaal is in mijn ogen.
Ik ken trouwens ook niemand die dat heeft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:02

bruintje123 schreef:
Maar als andere zeggen wel mensen met papa dag te kennen is dat ook in hun omgeving zo. Zelfde argument dus.

Misschien zijn er die, maar dan zijn het ook maar vaders zonder ballen zeg. Spreek uit wat je wilt.

Het is wel heel makkelijk om naar de vaders te wijzen die het maar even voor zichzelf moeten regelen. Volgens mij is het aan de werkgever om niet te discrimineren op de werkvloer

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:03

Als papa de ballen niet heeft om aan te geven dat hij minder wil werken zal een werkgever dat ook echt niet gaan vragen.
Heeft niets met discrimineren te maken maar met communiceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:08

Ik vind dat jullie nu wel overdrijven.. leven en laten leven ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:14

En dan ook weten dat vrouwen vaker uitvallen voor de snotbel van de kleine.
En dan ook niet zeiken dat je misschien eens over geslagen word bij een selectie procedure als er ook gelijkwaardige kandidaten zijn zonder kinderen.

Ik begrijp een werkgever wel :j

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:16

er is zelfs een serie 'papadag' op npo1... :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:32

Was, die is klaar. En poedersuiker of niet, het is wel ingeburgerd inmiddels. En dat is wel een beetje de tendens van deze tijd. Alles en iedereen is gelijkwaardig.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:36

Als je het opvoeden van je kind "papadag" noemt is er wel ernstig iets mis met je naar mijn mening. :=
Net als de zin: "papa past vandaag op de kinderen." Er wordt nooit gezegd dat mama op de kinderen past, net alsof de kinderen niet van papa zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:37

Boel slakken en zout hier.. :n

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:37

Ik las ook iets over een serie de Luizenmoeder :')

lieveli schreef:
Was, die is klaar. En poedersuiker of niet, het is wel ingeburgerd inmiddels. En dat is wel een beetje de tendens van deze tijd. Alles en iedereen is gelijkwaardig.

In welk sprookje leef jij dan? Dat is in theorie zo, maar in de praktijk nog lang niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:41

Ja dat zeggen mensen hé. Maar ik zeg zo vaak dat ik op mijn eigen kind moet passen.

Niobe schreef:
Ik las ook iets over een serie de Luizenmoeder :')

lieveli schreef:

In welk sprookje leef jij dan? Dat is in theorie zo, maar in de praktijk nog lang niet.

Hoogopgeleid randstad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:44

Tja dat kan je niet vergelijke met hier. In Overijssel. Woon wel in een stad daar is het beter verdeeld. Maar in het dorp waar ik vandaan kom daar was het vaak zo dat de vrouwen alleen werkten als de kinderen naar school waren. Of als het financieel niet anders kon. Hoewel dat gelukkig al iets verbetert...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:51

Alpha89 schreef:

Ik heb daar een advertentie van gezien, dacht dat het een één of andere romcom was _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 13:52

lieveli schreef:
Hoogopgeleid randstad.

:')

Dat wil dan nog niet zeggen dat iedereen gelijkwaardig is. Aangezien niet iedereen daar woont.

Magrathea schreef:
Alpha89 schreef:

Ik heb daar een advertentie van gezien, dacht dat het een één of andere romcom was _O-

Was het dat niet dan? Dat dacht ik namelijk ook!