Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:46

Annikoe schreef:
Vanavond als avondeten hutspot met stoofvlees. Alleen ik kwam nog zoveel calorieën tekort dat het geen probleem was om een kersenflapje van de ah te eten :D
En ik heb nog steeds ongeveer 150 kcal over en ik zit gelukkig nog onder mijn koolhydraten :)

Alleen blijf ik het wel lastig vinden om voldoende eiwitten te eten, hoe doen jullie dit?

Oh die kersenflappen zijn zoo lekker <3
Ik eet voor mn eiwitten vooral kwark (Skyr), eieren, vlees of vis bij mn avondeten en eiwitrijk broodbeleg als kipfilet, ossenworst/biefstukworst, cottage cheese ect en sinds kort weer eiwitrepen die bevatten 15-20 gram per stuk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:12

_Caitlinnn schreef:
Oh sterkte jullie :(

Ik heb gisteren EN eergisteren niet goed gegeten... zonde!

Kwam net dit recept tegen :)
Ziet er heerlijk uit.
Hoeveel kcal zouden daar in zitten
Berry French Toast Bake
FULL RECIPE: http://bzfd.it/2jrWuQk

hmm ziet er (met wat aanpassing) lekker uit!!!
vind hem nu wat sompig ogen, maar vind zelf wentelteefjes ontzettend lekker, dus dit zal ook wel heerlijk zijn.

hier een redelijk dagje gehad.

O: twee wasa crackers met boter en kaas
T: een spekje (tja de pot op stal is nog niet leeg, en daar kan ik niet langslopen zonder er 1 uit te pakken blijkbaar)
L: appel en een mandarijntje (was boterham vergeten mee te nemen grr.. lang leve de fruitschaal op stal.. vrijwillige bijdrage in de pot en klaar).
A: sperziebonen met paar uitgebakken spekjes, ui en geitenkaas.. duits hamburgertje, gekookte aardappels met een eetlepel jus erover.

Helaas wel vergrepen aan een halve fles cola, dus daar gingen mijn redelijke dag :(

b: box uitgemest, stal geveegd, paar ponies binnen en buiten gezet en wat licht huishoudelijk werk..

ligt dus nog wel redelijk in evenwicht, alleen de cola is wel ernstig veel calorieën in vloeibare vorm naar binnen gewerkt..

koffie, helft zwart, helft met klein beetje melk en klein beetje suiker..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 08:30

Vandaag wordt t zoiets:
O: havermout met halfvolle melk
T: banaan
L: salade van komkommer, tomaat, kipreepjes en avocado, klein beetje olijfolie en balsamico
T: kleine appel, vitalu cracker
A: nog bedenken, moet iets makkelijks en snels zijn, gisteravond boodschappen vergeten, dus om half 6 nog wat halen en toch enigzins op tijd eten voor de kinderen

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:06

Ik wil weer wat meer gaan eten want merk dat het afvallen me te snel gaat. Dus morgen mezelf trakteren op een Milka reep (515 kcal) tijdens het leren. (geen idee of dit een goed plan is ivm eetbuien maar dat zien we dan wel weer :Y))

O: 175 gram skyr met 75 gram banaan, 30 gram blauwe bessen, 30 gram Jordans cruesli en 2 gram honing
T: eiwit reep (178 kcal)
L: 300 gram erwtensoep en 2 cracottes met cottage cheese
T: 2 rijstwafels met in totaal 4 plakjes kipfilet
A: prei uit de oven (iets nieuws) met kippenvleugels en aardappelpartjes en wat curry
+ over de dag 1 reep Milka confetti :o
T: 175 gram Skyr

2000 kcal

Beweging: 1 uur paardrijden en 45 min fitness

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:51

sanasoufi schreef:
17 kilo eraf! Van 86 naar 69 in 4,5 maand. Hoe?

4 sneetjes volkorenbrood met makreel of tonijn of pesto of kipfilet.

Fruit zoals aardbeien, kiwi's, appels, mandarijnen etc. Kies gewoon 2 of 3 stukken fruit.

Soep! Maar dan geen cup a soup, maar bij voorkeur die Mugshots die ze bij de AH hebben. Mugshot creamy cheese is heerlijk.

Komkommers/wortels/tomaten....soms vervang ik dit weleens door een kinder bueno of 2 doosjes smarties.

Avondeten mag je zelf bepalen, maar probeer niet te veel te eten.

Yoghurt/vla....soms neem ik van die kitkat of mars toetjes.

Dit komt ongeveer op 1500 kcal uit.

Bewegen doe ik niet, omdat ik in Den Haag werk, maar woon in Rotterdam. Ik sta altijd 5 uur op, en vertrek half zeven om dmv 10 minuten lopen - tram - trein - tram - 5 minuten lopen op mijn werk aan te komen rond 9 uur. Vervolgens 5 uur klaar en dan ben ik rond 8 uur thuis. Dan heb ik 3 uurtjes om te eten, douchen, en nog een beetje tv te kijken. 11 uur weer naar bed. Wanneer ik moet sporten weet ik dus niet. En in het weekend wil ik leukere dingen doen met familie en vrienden ipv naar de sportschool of hardlopen.

Ben dus best trots dat ik desondanks dat ik niet sport toch een hoop ben afgevallen. Nou ja, nog 10 kilo te gaan en dan bij 59 kilo vind ik het wel goed.

Ik heb nog ff naar die mug shot gekeken, maar eet je die dan als maaltijd? Of naast iets anders? Er zitten in een portie 271 kcal, is voor mij net ff te gek, want als maaltijd heb ik er niet genoeg aan.

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:45

terug de MFP aan het gebruiken, ik weet in ieder geval nu waarom ik zoveel spieren verlies. In men huidige dieet, kom ik maar 14% eiwit terwijl ik er 20% zou moeten halen. En vet op 39 van de 30 >_< ik verbaasde me wel dat ik goed zit met men koolhydraten. Iets doen aan het vet nu dan maar :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:54

Jaloers bente :')

Ik heb vandaag studieverlof dus sta momenteel in de sportschool :) Vanavond sushi eten dus overdag even beetje minder - hoewel ik al heb besloten wat ik ga nemen en dat zo'n 705 calorieën is dus dat valt ook wel mee.

O: /
L: 40 gram havermout, 300ml milk, banaan, stevia en kaneel
T: Nutramino chocolate brownie protein bar <3
A: sushi

B: uurtje kracht (upper body) en halfuur cardio

Zo'n 1410 calorieën als ik me aan m'n planning hou vanavond :+

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:58

Haha ik ben jaloers op jouw sushi! <3
Knap dat je al besloten hebt wat je gaat nemen, maar is 1400 kcal met 1,5 uur sport niet wat aan de lage kant?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:28

Mijn lijstje van gisteren en eergisteren:

O: 2 pompoenpitbroodjes en chocomel met slagroom
L: peer + koffie met melk
T: dropjes
T: 6 melba toastjes met kruidenkaas
A: hamburgers met ovenfriet en salade, 4 biertjes
t: 1/4 zak heartbreakers :')

O:
L: pompoenpit broodje en bruin pistoletje met kruidenkaas
T: kaasstengel
A: pasta met spekjes, avocado, broccoli en parmezaanse kaas en als toetje chocomousse

Nou deze lijstjes zijn niet echt bepaald volgens het patroon hoe ik het wil hebben. Ik ben de afgelopen 2 dagen bij m'n vriend geweest en daar heb ik veel meer moeite met niet snacken. Nou verblijf ik er nog 2 dagen, dus opletten geblazen.

lijstje voor vandaag:

O: 4 rijstwafels
L: sushi bowl van de ah to go
T: 2 rijstwafels met kruidenkaas
A: groene salade met garnalen en sugar snaps
T: waarschijnlijk wel iets te snacken en 2 biertjes

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:34

Vandaag is/wordt:
O: twee vezelrijke crackers, een kaas een pindakaas
T: appel
L: twee volkoren boterhammen met runderrookvlees en wat huttekase
T: twee mandarijntjes en een cup a soep.
A: stukje vis met een brocolisausje (vd aldi), brocoli en opgebakken aardappels.
T: paar blokjes kaas met een lading komkommer.

b: box mesten, stal vegen, paard longeren

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:50

Jullie gaan snel! :D

Mijn lijstje voor vandaag (1610 kcal):
L: AH luxe bruine pistolet met biologische buffel mozzarella, roma tomaat, basilicum, olijfolie en peper en zout
T: twee mandarijntjes, kleine appel, glas karnemelk
A: Mediterrane soep met linzen, tomaat en pangasiusfilet, daarbij een stuk focaccia en een glas chardonnay

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:55

bente12 schreef:
Haha ik ben jaloers op jouw sushi! <3
Knap dat je al besloten hebt wat je gaat nemen, maar is 1400 kcal met 1,5 uur sport niet wat aan de lage kant?

Ja is aan de lage kant idd, maar even compenseren want ik heb gister uiteindelijk iets meer dan 2 blokjes Milka op :+
Bovendien ligt mijn bmr maar rond de 1330 calorieën helaas dus daar zit ik in elk geval boven.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:08

Maanlicht, jij eet altijd zulke lekkere dingen :) Jij bent echt mn inspiratie dat je ook gewoon kan afvallen met lekkere dingen :D

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:16

Laura82 schreef:
Maanlicht, jij eet altijd zulke lekkere dingen :) Jij bent echt mn inspiratie dat je ook gewoon kan afvallen met lekkere dingen :D

helemaal mee eens! <3

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:17

Eulogy schreef:
Ja is aan de lage kant idd, maar even compenseren want ik heb gister uiteindelijk iets meer dan 2 blokjes Milka op :+
Bovendien ligt mijn bmr maar rond de 1330 calorieën helaas dus daar zit ik in elk geval boven.

Ah oke, snap ik! Sorry voor het vragen dan :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:46

Komen hier inderdaad vaak lekkere dingen voorbij!!
Valt me ook op hoeveel mensen hier fanatiek sporten. Daar ben ik voorlopig nog niet mee bezig, vind het knap dat anderen dat wel zo goed doen!

Ik woog vanmorgen 2 kilo lichter dan aan het begin!! Dus ik ben heel blij, ik ben ongeveer 2 en halve week geleden begonnen, dus gaat mooi zo!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:19

Vandaag is dit de planning:

O en L: Joghurt met musli 50gr, ik weet dat dit heel veel is, maar nu kan ik er even goed op teren haha.
T: Banaan
A: Champignonsoep met stokbroodje kruidenboter
T: Druiven

qua calorieën zit het wel netjes, het stokbrood zorgt voor een mega bom, maar heb daar al zo lang zin in dat ik hem nu heb ingepland. Alleen wel weer te veel khd.

Beweging, twijfel nog of ik een les ga bodypumpen ivm schoolwerk wat nu echt af moet. En anders doe ik dus praktisch de hele dag niks. Ga ik wel sporten, wil ik nog wel wat extra's eten maar weet nog niet wat.

Ik heb de 50gram afgewogen! Met mijn nieuwe keukenweegschaal :D

Wat fijn k_m! 2 kilo in twee en halve week is netjes :) Over het sporten, dat gaat mij echt 10x makkelijker af dan het eten haha.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:54

Jullie zijn dus ook goed aan het afvallen, goed bezig :D
Ik ga 19 maart naar curacao dus wil er dan toch nog wel minimaal 2 af en het liefst dan op de 70 zitten dus dat zijn er nog 4 :=

Maar we gaan goed dus prima dan :Y)

Mijn lijstje vandaag :

O: 250 gr magere kwark met aardbeien en mango stukjes
T: Rijstwafel
L: restje Boboti van gisteren (zelf gemaakt met ipv half om half gehakt de extra magere variant en ipv creme fresh had ik light kookroom) was echt super lekker <3
T: 2x snack a jack
A: durum, zo'n pak van knor. Met kip, paprika, sausje van sla
T: 200 gr kwark optimel mager

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:04

Caitlin zo jaloers dat je naar Curacao gaat, ik wil zo graag terug :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Smoothie met banaan, spinazie, blauwe bessen & 2 eetlepels magere kwark
T: 1 snoeptomaatje
L: 1 kop tomatensoep 2 boterhammen met philadelphia, rijstwafel met pindakaas
T: ?
A: Groenten met kippenpoten

B: Uur zumba vanavond & straks nog een rondje paardrijden. Voor de rest zit ik een hele dag te leren

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:10

V_eraa schreef:
Caitlin zo jaloers dat je naar Curacao gaat, ik wil zo graag terug :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Smoothie met banaan, spinazie, blauwe bessen & 2 eetlepels magere kwark
T: 1 snoeptomaatje
L: 1 kop tomatensoep 2 boterhammen met philadelphia, rijstwafel met pindakaas
A: Groenten met kippenpoten

B: Uur zumba vanavond & straks nog een rondje paardrijden. Voor de rest zit ik een hele dag te leren

wanneer ben je geweest :)
heb er ook echt zin in!
Ben zelf nog nooit geweest

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:22

Hallo!

Ik meld me hier ook graag.
Sinds 2 weken ben ik bezig om af te vallen. Voornamelijk door een beetje op mijn porties te letten en het snoepgoed te laten staan, maar wil het nu toch beter gaan aanpakken en wat meer overzicht krijgen. Na het doorspitten van het topic de MFP geïnstalleerd. Daarbij zou ik op +-1600 kcal per dag uitkomen als doel. Weet iemand of dit een goede hoeveelheid is om mee te beginnen of kan ik beter eerst iets hoger gaan zitten? (Geen idee wat ik nu per dag eet)

Ik ben student, naast 10-15 minuten fietsen per dag en 1x per week een uurtje sporten beweeg ik nauwelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:23

Ik zou eens beginnen met uitrekenen wat je BMR is, daar staat een link voor in de openingspost :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:34

Mijn lijstje vam vandaag:

O: 160 gram skyr met 40 gram blauwe bessen
T: Worstenbroodje
L: 2 eieren als roerei met een halve avocado (die nog niet rijp bleek te zijn :+ ) en 50 gram rosbief
A: +/- 150 gram kabeljauw filet met spinazie a la creme en erbij weet ik niet (aardappelen of rijst)

Nou dacht ik goed op weg te zijn qua eiwitten, maar met dit lijstje zit ik toch pas om 2/3 van wat ik binnen moet krijgen volgens MFP.. Wat kan ik nog meer eten dan? Misschien een handje nootjes tussen de middag of nog een keer skyr als toetje..
Dit is hoe het eruit ziet op MFP:

Afbeelding

Op een of andere manier heb ik er nooit moeite mee om aan mijn vetten te komen :')
En de koolhydraten van het avondeten staat er nog niet bij, vandaar dat die nog zo laag staat.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:44

Oke change of plans, ik ga nu sowieso wel sporten wordt nu al gek van het schoolwerk haha.
er komt dan nu een handje gezouten noten melange bij (25gram), wat meer druiven en een chocolade rijstwafel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:04

Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden?
Ik ben ook weer begonnen aan mijn afvalrace en kan wel wat bijstand gebruiken. Op dit moment weeg ik echt veel te zwaar, ik durf het niet eens hardop uit te spreken maar via pb kan ik dit eventueel wel doorgeven. Ik ben altijd heel slank geweest maar gaandeweg ben ik de afgelopen jaren echt een vreetzak geworden. Ik denk de hele dag alleen maar aan eten, dit is echt mijn grote probleem. Bij ieder greintje honger greep ik naar eten dus mijn lijf moet nu opnieuw leren dat er niet de hele dag van alles naar binnen wordt gegooid zodra het tekenen van trek vertoont. Ook geloof ik niet dat mijn lijf dan daadwerkelijk trek heeft, dus dat wordt nog een hele strijd ben ik bang. Voorheen heb ik mij verdiept in een suikervrij eetpatroon, ik heb besloten om voor suikerarm eten te gaan. Dus volledig vrij van geraffineerde suikers wil ik niet eten, maar wel zoveel mogelijk. Tijd dus om een streep te trekken en ervoor te gaan. Ik heb eerder met MFP gewerkt maar toen werd het afvallen echt een obsessie voor me waardoor ik doorsloeg en er na 2 maanden klaar mee was. Ik wil er niet meer de hele dag mee bezig zijn en binnen een half jaar op mijn streefgewicht zitten. Idealiter val ik 0,5 KG per week af, dat is mijn mikpunt. Een gezond en reëel streven lijkt me zo. Ik wil maandelijks wegen zodat het dagelijks schommelende gewicht niet voor tegenslagen kan zorgen.
Ik ben begonnen met Start to run, ook wel Lopen met Evy genoemd. Daarnaast heb ik een fitness hoepel waar ik dagelijks mee bezig ben, dit laatste gaat goed.
Iedere dag drink ik zo'n 2 tot 3 liter water of thee per dag. Ik drink enkel (losse) kruidenthee, rooibosthee of groene thee zonder toevoegingen.

Bij deze mijn eetlijstje van vandaag:
O: shake van 4 el Griekse yoghurt aangelengd met water, 1 banaan, handje walnoten, kaneel, 5 el havermout en een scheutje ahorn siroop.
L: 4 rijstwafels met boterhamworst (zonder boter) en een kop kippenbouillon met knoflook, lenteui en bleekselderij.
T: worteltjes.
A: snijboontjes met een rundervink.