[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:10

Ik zit nu in de stoel :D sinds half 1. Pijn is wel te doen, sommige stukken zijn wat gevoeligervdan anderen, vooral de lijnen zijn scherp. Maar ik heb nog langgg niet het gevoel dat ik out zou kunnen gaan ofzo :j

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:23

Op de ribben vond ik wel gevoelig maar niet zo erg dat ik out ga, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad, wel een keer bijna toen ik een hechting liet zetten zonder verdoving omdat het toch maar 2 prikjes waren volgens de dokter ze vergat alleen even te vermelden dat ze er dus ook in gaan roeren om de velletjes vast te pakken

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:37

Karlijn,rozen binnenkant onderarm toch?
Ben benieuwd straks hoe die is geworden!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:52

Tinkerloos schreef:
Karlijn,rozen binnenkant onderarm toch?
Ben benieuwd straks hoe die is geworden!

Klopt! Ik probeer een progressfoto te uploaden maar internet wil niet echt meewerken hier :D hij is ook al bijna af.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:03

Ahummm, bijna af zei ik.. hij moest nog highlighten :') Dat was niet zo'n pretje haha.

Afbeelding
Net gezet. Het is trouwens een scar coverup, ben benieuwd of jullie dat kunnen zien?

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:14

Zie geen scar meer... misschien als het rode straks weggetrokken is. Ik vind hem wel erg mooi!!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:22

Mooimooimooi.
Ik zie ook geen litteken.
Alleen mooie rozen. :j

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:26

Bedankt!

Even een vraag, aangezien ik tegenstrijdige dingen lees. De artiest zei: laat het folie er 3 uur omheen zitten, dan wassen en smeren met bepanthen en aan de lucht laten drogen. Maar in de folder die ik heb meegekregen staat: na het insmeren de eerste drie dagen weer folie er om heen doen. En op internet staan weer andere dingen ;)

Wat hebben jullie gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:27

Het is heel erg persoonlijke voorkeur, maar ik weet dat de meeste artists zeggen dat je de folie eraf moet halen als je thuis bent. Het is in principe gewoon een schaafwond, die moet je ook niet constant afplakken.

Ik heb gewoon gelijk toen ik thuis kwam gewassen, gesmeerd en een wijd shirt aangetrokken, dat blijft het minst plakken en slaapt het lekkerst met een nieuwe tattoo imo

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:30

Oke, dankjewel.

Hij adviseerde mij wel, omdat ik in de dierverzorging op een kinderboerderij werk, folie over de tattoo te doen tijdens werk ivm stof en haren. Nu werk ik alleen ochtenden, dus hopelijk staat dat het genezen niet in de weg.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:34

_karlijn, folie idd na 2 a 3 uur er afhalen en dan wassen met een milde zeep, daarna met bepanthen insmeren,
Als je met dieren werk idd eerst insmeren met bepanthen daarna folie er over heen anders is het niet chill. Als je dan thuis komt folie er af ff wassen met een milde zeep en dan weer smeren.

zo ie zo 3 tot 4x per dag insmeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:34

Ik heb die van mij zelf nooit afgedekt, ook niet bij de paarden oid. Heb liever dat ik hem dan als ik thuis kom weer even afspoel, kleding is in principe bedekkend genoeg. Ik heb wel katten die bij me op bed liggen, dus ik sliep ook in een shirt

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:35

je hebt wel een verhoogde kans op ontstekingen als je hem niet afplakt.
voor al bij uitmesten en bij een kattenbak.
Lange mouwen kunnen idd ook maar dat gaat wel plakken met de bepanthen dat kan minder prettig zijn.

voor de zekerheid zou ik hem afplakken.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:16

Ik werk in NZ op een farm waar ik elke dag melk. Afplakken met folie tijdens melken is wel aan te raden zeker?
En dan thuis eraf, douchen en insmeren? Elke dag douchen kan geen kwaad?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:17

Zou ik zeker doen, dat is zeker aan te raden.
als de tattoo op een plek zit die er vlak bij komt, zeg onderarm en kuiten/enkels.
Zeker ook met melken met de uiers ik heb gehoord dat die altijd ontsmet worden met dat violet spray maar dan nog.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:28

Ik plak m'n tattoo eigenlijk best lang af altijd, heb een hekel aan plakkende kleding. Vind het ook niet zo fijn als m'n spijkerbroek erlangs schuurt.
En het insmeren ligt ook aan je tattoo, van Mandy mocht ik mijn rozen niet zo vaak als de rest doen en maar dunne laagjes

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:29

Hoezo mocht je die niet zo vaak insmeren als ik vragen mag?
het insmeren voorkomt juist korstvorming... dunne laagjes zeker anders kan je puistjes krijgen in je tattoo en dat wil je ook niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:44

Ik heb van Mandy juist de tip gekregen goed te smeren en liefst snachts ook in te pakken (bovenbeen). Bepanthen, en goed ook :P heeft wel echt geholpen bij die van mij, had ook weinig zin dat en m’n broek enzo erlangs schuurde en alles onder de Bepanthen zat :+

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:55

https://www.facebook.com/electrictat2co ... =3&theater

Afbeelding

Ik zal bij deze ook de mijne showen, deze is vorig jaar op 27 april gezet op koningsdag.
Op de foto is hij dan ook nog vers van de naald.

Het ontwerp is van me zelf, ook zelf getekend.
Japanse paradijs vogel en de staart heb ik gebaseerd op de rococo stijl.

Over 2weken 9mei komt er uitbreiding aan de binnenkant van de arm
Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 23-04-15 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:02

Ik moest ook 3 dagen afplakken en helemaal bij mijn werk. Ik heb dat dus ook netjes gedaan en wanneer ik thuis was ging mn shirt uit en lekker laten luchten. Snachts ook ingepakt en hij is nog steeds super mooi.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:16

Ik heb 1 dag afgeplakt na het zetten, maar eigenlijk alleen omdat ik in het snikbenauwde en smerige Bangkok rondliep. 2 dagen na het zetten vloog ik naar huis en heb ik hem lekker aan de lucht laten helen. Denk dat als ik hier iets zou laten zetten ik het er thuis af zou halen, en alleen inpakken als je idd naar stal gaat oid.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:37

@Tutti_Frutti, ik heb hem juist in bangkok er meteen afgehaald, zweette me rot onder dat folie :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:37

Ik heb 3 dagen afgeplakt en thuis steeds laten luchten. Dat was ook het advies en heeft bij al mijn tattoos prima gewerkt.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:43

Toen ik mijne liet zetten deed ik hem thuis gelijk af en toen paar dagen lang 3x smeren met vaseline

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:18

Hoe zit het met sporten in de dagen na het zetten? Ivm zweten? Weet iemand dat?