Walrus schreef:@Romyv, Bedankt! echter snap ik alleen dat stukje van het nauw lopen niet helemaal. Nu heb ik de pagina ervoor ook even bekeken en daar stonden ook wel dingen waar ik wat mee kon. Bijvoorbeeld mijn handen open laten en niet tot vuisten maken. Ik kan alleen nog niet zo hoog lopen zeg maar, blijf heel laag bij de grond omdat het me anders te ''moeilijk/zwaar'' wordt. Ik wil dit als ik de 3KM helemaal kan hardlopen wel op gaan pakken maar ik denk dat het voor nu handig is gewoon vol te houden? Dan komt het denk vanzelf wel. Of denken jullie daar anders over? Wat betreft het inademen door mijn buik, dat vindt ik altijd een moeilijk puntje. Op de fiets lukt het wel maar tijden het lopen is het toch anders. Hoe moet ik mijn buik aanspannen tijdens het uitademen? Ik heb het gevoel dat ik dan niet al mijn lucht uit blaas zeg maar.
Kan iemand mij misschien ook vertellen wat de ''normale'' hartslag is tijdens het hardlopen. Ik merk dat ik heel verschillend zit van 145 tot 160. Waar moet je deze ongeveer op houden?
Vanavond ga ik mijn 3e schema oppakken, ben benieuwd!
Wanneer je "nauw" loopt zit er te weinig ruimte tussen je voetenstappen in de breedte. Modellen op de catwalk zetten hun voeten schuin voor de ander heen, soort gekruist. Dat doen lopers die te nauw zijn ook (minder erg, maar even voor de beeldvorming). Hierdoor belast je al je gewrichten scheef en heb je grotere kans op blessures.
Nee, dat laag bij de grond is prima! Hoe hoger je komt, hoe groter de klappen en impact is bij het landen. Daar moeten je spieren en pezen eerst rustig aan wennen. Daarbij ga je automatisch hoger lopen wanneer je sneller gaat, dus eerst maar eens rustig opbouwen tot 5km aan 1 stuk en dan kan je iets gaan versnellen.
145-160 vind ik heel netjes voor 23 jaar. Ik train zelf altijd tussen de 150-175 en ik ben 5 jaar ouder. Hoe hoog je hartslag is, is afhankelijk van het soort training. in de opbouwperiode zou ik niet veel hoger gaan zitten, dat komt wel na een tijdje bij zwaardere intervaltrainingen 
Kennen jullie myfitnesslap? Dat is een app/site die je helpt inzichtelijk maken wat je eet en zo je doelen te behalen. In principe een handige tool. Ik heb hem gisteren geinstaleerd en na het invoeren van al mn gegevens kwam die uit op 1200Kcal per dag
Ik zit op dagen dat ik niet train of wanneer ik ga "cutten" op 1850 en de dagen dat ik werl train zelfs soms op 2500! Vind je eht gek dat iedereen afvalt met die app