[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:04

Nou idd wou ik ook zeggen en anders gewoon ff bloed laten trekken.

rockey

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:13

herken het namelijk van mijn vader en die is zwaar diabetes patient.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:18

Mandy517 schreef:
Roosch schreef:
Ik was ook zo hoor, Mandy! Maar je bent op de goede weg!! +:)+
Mijn gewicht was hét grote geheim. Ik durf het inmiddels wel te vertellen denk ik, maar daar ben ik nog niet zeker van. :')
Jij bent aardig groot, ik ben zo'n 23 cm kleiner.

Als mensen aan mij vragen: Maar hoe zwaar weeg je nu dan? Dan zeg ik altijd zoiets van: Dat doet er toch niet toe, ik ben nu 10 kilo kwijt en het gaat er om hoe het er uit ziet :')

Dat heb ik nooit gehad! Ik vertelde heel gemakkelijk mijn gewicht en merkte in mijn omgeving dat niemand dat durfde? Ik dacht, ik weet toch hoe je eruit ziet? Dan weet ik alleen een getal erbij, het verandert verder toch niks? Ik kan nu wel beter inschattingen maken van mensen hun gewicht, maar zo weet ik ook dat kleding heel veel bepaalt en dat je er gemakkelijk een kilo of 20 naast kunt zitten :j

Kailonne, welkom en heel veel succes! Wat voor sport ga je doen?

Roos, wat zie je er goed uit op die foto *\o/*

Hannahaapje, je kunt zien dat je kleding alweer te groot is op die foto. Hoeveel wil je er nu nog afhebben?

Wollie, goed bezig!! En wat knap dat het toch gelukt is na dit weekend!! :D

Simyo, ik vul het wel eens in op calorieteller-app op mijn telefoon om een idee te hebben van wat ik gegeten heb, maar ik ben nu al zo lang bezig dat ik het onderhand wel al weet :P En wanneer er friet gegeten wordt, dan eet ik gewoon mee :) Je moet gewoon je hoeveelheden aanpassen en minderen met zout (wanneer je het overmatig gebruikte toch).

Obese heb ik niet gekeken, vind de amerikaanse versie te overdreven :)

Ik heb dit weekend aardig gezond gegeten. Wel een keer een extra eierkoek gepakt want ik ben dit weekend aan het klussen geweest en daar krijg je grote trek van :+ Al met al was er maar 200gram af. De teller staat nu op 72.7kg en het schiet gewoon niet op.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:25

hey mieden! Jeetje ik heb het licht weer gezien. Gisteren weer obese gekeken en wat was zij een inspiratie voor mij! Waarom stel ik mij zo aan en lukt het maar niet! Even een paar weken doorzetten en dan voel ik me zoveel beter, waarom LUKT HET DAN NOOIT!

Daarom, met frisse zin weer netjes gaan eten. Over 5 weken ga ik met mn lief naar de sauna, mooi streven om tot die tijd gewoon flink te sporten en gezond te eten.

Ik het nog een paar leuke foto's van Dafydd, nog meer dan een jaar wachten en dan mag ik er eindelijk op!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door denice op 25-03-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:28

Dit weekend helemaal niet fanatiek geweest, had verjaardag en dagje schrijven dus niet echt ritmisch gegeten en gezond... maar vanmorgen even gemeten en toch 1 cm weer kwijt :D... meten hou ik er ook in zo af en toe...daarin zie je toch ook wel groot verschil die je misschien in gewicht niet ziet

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:30

Meten is inderdaad misschien zelfs wel een betere optie, vooral buikvet is erg slecht voor je. Zo kun je dat mooi bijhouden.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:30

Ja inderdaad... buik moet er echt af, want daar zit ik niet in de gezonde zone

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:42

Jeetje Hannaapje, goed bezig geweest zeg! :oo
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je na al die verloren kilo's last hebt van vel overschot o.i.d.? :) Of is het helemaal strakgetrokken? Als je er liever niet op ingaat snap ik dat ook :D

Ik heb vanmorgen lekker hardgelopen. Nou ja, lekker.. die wind was niet zo grappig := Merk dat ik nu na 4 weken echt al weer strakker wordt. Nu hopen dat de weegschaal volgende maand wel resultaat laat zien!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:44

Kailonne schreef:
Hallo allemaal.
Mag ik ook mee komen kletsen en motivatie opdoen?
Ik ben 1.72 en ik weeg 82 kilo. Ik wil graag 7 kilo afvallen.
Ik ga vanaf volgende week 2 a 3 keer pervweek sporten.

Natuurlijk, iedereen is welkom dus klets maar gewoon mee. :P Succes met het sporten.

Ik stuur je een pb Negerzoen, het antwoord is helaas ja. :') Sportief hoor, met die noordoosten wind!

denice, super dat je weer nieuwe motivatie hebt :) Misschien kun je er wel wat van leren, houd bijv een paar afleveringen bij de hand voor als je geen zin meer hebt in gezond eten whaha. Wat is je paardje mooi (ik vind de naam Dafydd zo leuk).

Dais__ , ik stop wanneer ik echt zoiets heb van, hee dit gewicht past mooi bij me, deze wil ik behouden... Doe het wel op tijd hoor, 'k wil vrouwelijke vormen behouden. :P Probeer nu al een beetje het afvallen los te laten. Heb een paar diepgewortelde interesses (paarden, dinosauriers, zwemmen, alles wat met dromen te maken heeft) en daar hoort voeding ook bij. Dat maakt het lastig. Ohw en balen van je stilstaande gewicht... Gaat wel goedkomen :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:56

Ik ga vanavond een Maximus workout doen. Is iets nieuws en heel goed voor de buik en rugspieren, maar alle spieren komen aan bod.
en donderdag en zondag's ga ik spinnen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:12

He kailonne, jij ook hier ?
Ik heb mij lang geleden al eens gemeld en niks van me laten horen :P
Dus mag ik mij ook weer melden voor inspiratie ? Al voel ik me wel heel slecht als ik allemaal hoor hoe goed jullie bezig zijn!
Ik heb net griep gehad en voel me bagger ( wel 2 kg kwijt daardoor :) )
Mijn gewicht is een groot geheim, zoals bij meerdere heb ik gezien. Ik heb een redelijk smal koppie waardoor mensen mij lichter schatten. Verder heb ik erge nekklachten die het sporten belemmeren.
Vorig jaar geopereerd aan een akute nekhernia.
Maar mijn energieniveau is door al dat liggen zo verschrikkelijk laag. Daar MOET iets aan gebeuren. Ik heb een druk gezin en hou dat nu zo niet vol.
Ik wil dus niet voor echt het mooi afvallen, al zou dat wel mooi meegenomen zijn natuurlijk. Maar vooral voor mijn energie en ook wel voor de rug van mijn paard. ( al heb ik een joekel van een tinker die een grote spierbonk is)
Ik ben wel vaker extreem afgevallen ( herbalife, 30kg) maar heb dat uiteindelijk niet weten vast te houden. Ik weet alles van eten, want ik heb voeding gestudeerd. Maar heb daar nooit iets mee gedaan.
Ik heb nog een paar potten staan en wilde ter motivatie daar mee beginnen. Want anders krijg ik erg stress als het niet lukt en dan ga ik weer eten.
Ik wil om te beginnen de massages bij mijn fysio gaan omzetten in training als dat lukt. Woensdag hoor ik van mijn neurochirurg of hij weer wil opereren of dat ik met de pijn moet leren leven.
Hebben jullie adviezen?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:17

welkom terug bertine!

ik zag hier op bokt die workout voorbij komen, jillian michaels. ik ga daar vanaf vanavond eens mee aan de slag. ook is mijn tweede paard weer terug op stal, dus vanaf nu weer fanatiek aan de slag, meer beweging is aan mijn lijf altijd wel snel terug te zien. (logisch eigenlijk)

hoe denken jullie over groene thee?

drinken jullie dat nu (meer) bijvoorbeeld?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:20

Ik drink alleen maar groene thee en water :j

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:27

Hier drink ik momenteel groene thee cranberry ivm blaasontsteking :')

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:28

oh wat een hel blaasontsteking. ik heb daar afgelopen zomer een nierbekontsteking en bacterie in mijn bloed aan over gehouden (wel goed voor de lijn ;) ;) )

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:31

Ik lust geen thee/koffie oid... Drink alleen water en cola-light. Verder niks noppes nada. Klinkt saai maar ik vind frisdrank smerig (behalve cola-light), dingen als yoghi, fristi enz vind ik super lekker maar zit veel in.

Oh gut gut sterkte heleen_b. :(

Nu even een ''nuttige'' bijdrage: mijn tosti. _/-\o_ Met ondersteunend beeldmateriaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mozzarella, tomaat, ui, peper, ijsbergsla en ketchup en je hebt een heerlijke lunch. :)

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:32

Dat ziet er lekker uit!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:35

caj2008 schreef:
Dat ziet er lekker uit!

haha is 't ook, gaat het inmiddels al beter met je verstandskies?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:35

Dat ziet er lekker uit!

Ik kwam pas een tosti tegen met Appel en Kaneel dat lijkt me ook erg lekker

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:38

zo schijnt een tosti met banaan en kerrie poeder ook erg lekker te zijn??

of met filet americain?

ziet er heerlijk uit zeg!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:39

Daar kan ik me dan weinig bij voorstellen banaan met kerriepoeder

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:50

oh hou op, nu wil ik ook een tosti ! :')

heb net mn 2 allison volkoren boterhammetjes met runderrookvlees en 1 volkoren beschuitje met 20+ kaas al op...

zit nu aan mn groentjes, maar gele paprika smaakt niet als een tosti! :=

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:53

@bertine37, ik was door ziekte ook 2 kilo kwijt geraakt, helaas komen die er in de dagen na je ziekte er grootendeels weer bij :(

Die tosti ziet er lekker uit zeg!

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:59

Tosti met filet? Lijkt me niet echt lekker, opgewarmde filet? :?

Ik ben nu lekker nieuwe schoenen aan het kijken. Eerder gingen we wekelijks naar de snackbar. Nu al week of 4 niet geweest dus houden we geld over. Mooi uitgeven aan schoenen :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 13:05

Heleen_B schreef:
Tosti met filet? Lijkt me niet echt lekker, opgewarmde filet? :?

Ik ben nu lekker nieuwe schoenen aan het kijken. Eerder gingen we wekelijks naar de snackbar. Nu al week of 4 niet geweest dus houden we geld over. Mooi uitgeven aan schoenen :D

Ha...ha...dat deden wij eerst ook, alleen hebben wij toen een frietpan aangeschaft :')
Er zitten een boel mensen op dit forum geloof ik ?