[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:03

Ik vind los haar juist beter passen bij de vorm van jouw gezicht, Jorinda. Ik zou toch echt eens langs bij een goede kapster en vragen naar een leuk kort modelletje waarbij je je haar los kan dragen :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:20

Ja, daarom wil ik het ook liever eraf hebben :+ Omdat een staart niet mooi staat en lang haar los zo stom in slierten hangt... Bedankt voor je mening!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:26

Ik heb thuis een bob geknipt tot halverwege mijn nek, gewoon zelf de schaar in gezet. Viel toen toevallig heel mooi. Ik zou met kort haar oppassen met laagjes, je krijgt snel dat het lijkt alsof er nog een pluk onder je bovenste laag uit komt groeien en dat kan er heel gek uit zien. Gewoon een rechte bob op 1 lengte zou je denk ik heel erg veel goed doen. Misschien lichtelijk asymmetrisch, dat hij voor wat langer is dan achter, maar niet veel. Met zo'n kort en makkelijk kapsel (alles op 1 lengte) kan je vrij makkelijk volume creëren met volumepoeder of spray :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:31

Een bob is wel een probleem denk ik. Op mijn stage (t/m 17 april) in het ziekenhuis moet ik namelijk mijn haar vast of zo kort dat het niet vast kan, maar ook niet in de patiënt zijn gezicht of een wond kan hangen bijvoorbeeld. Een bob is dan wel heel lastig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:50

Ik kon toen mijn haar op zijn kortst was nog wel een staartje in, die deed ik dan gewoon echt achterop mijn hoofd en het was een stompje... Maar het werkte wel! Kan je gewoon aangeven bij de kapper

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:33

Ik had het zo kort en kon echt nog heel makkelijk mijn haar vast doen hoor Jorinda :j dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik denk dat kort haar je heel mooi staat!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:16

Jorinda schreef:
Een bob is wel een probleem denk ik. Op mijn stage (t/m 17 april) in het ziekenhuis moet ik namelijk mijn haar vast of zo kort dat het niet vast kan, maar ook niet in de patiënt zijn gezicht of een wond kan hangen bijvoorbeeld. Een bob is dan wel heel lastig :=

Anders laat je het zo knippen dat het nog wel vast kan, en dan de eventuele plukken die niet in de staart blijven zitten vastzetten met speldjes!

Leuke kapsels komen er voorbij! Ik mag de zesde weer puntjes en laagjes bijknippen, en het donkerbruin verven! Heb er zin in :D Alleen kijk wel op tegen de uitgroei :') Uitgroei bijverven vind ik nog best duur namelijk (bij de kapper). En mijn moeder wil eigenlijk dat ik het bij de kapper doe.. Maar ik kijk er op uit! *\o/*

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 01:08

Bedankt! Ik zal de kapper in ieder geval even laten meten, want als ik het kort doe, wil ik wel gelijk mijn haar kunnen doneren aan Stichting Haarwensen. De lengte van Frummel is dan te lang denk ik, dan is het geen 20 cm wat ze eraf halen en dat vind ik zonde :+

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:34

Ja zeker doneren!
Vind dat ook altijd zo zonde als mensen dan net iets te weinig afknippen.
Ga je iemand heel blij mee maken :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:39

Inderdaad zonde als het net te weinig is! Je weet trouwens dat er ook andere organisaties zijn die met 15 cm genoegen nemen? :) Overleg met je kapper is altijd goed!

Nu ik die foto met kort haar zie wil ik t eigenlijk weer kort. :') Maar heb vriendje (en mezelf) net beloofd om het te laten groeien. Vriendje vind kort haar maar niks helaas.. :n

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:46

De organisaties die genoeg hebben aan 15 cm vragen flink geld voor hun pruiken, dat vind zo jammer... Lastig ben ik he :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:49

Oh echt, dat wist ik dan weer niet! En nee hoor je bent helemaal niet lastig. Goed juist dat je zoveel achtergrond informatie hebt verzameld om een goede keuze te kunnen maken :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:39

Dan zal er bij mij genoeg af gaan als ik me aan mijn plan houd. Maar het is ongeschikt, dus zal alsnog in de prullenbak verdwijnen ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:06

Bijvoorbeeld op www.haardonor.nl (minimaal 15cm) begrijp ik dat ze -doordat ze het haar gratis aangeleverd krijgen- de pruiken voor een gereduceerd bedrag kunnen verkopen (geciteerd: "Het haar hoeft niet betaald te worden en drukt dus de kosten."). Terwijl ik er juist zo voor ben dat Stichting Haarwensen ook echt de pruiken 'weggeven' aan kinderen die door ziekte hun haar verliezen. Nou ja, ik denk dat jullie mijn punt wel snappen haha. :P

Ik snap je niet zo goed Lous? Je laat je haar groeien tot er genoeg af kan om te doneren, maar het zal alsnog de prullenbak in gaan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:08

Haha nee, ik heb het nu over mijn schouders en wil naar kort zoals het er nu uitziet. Er zou dan dus genoeg af gaan, maar aangezien mijn haar niet geschikt is om te doneren beland het alsnog in de prullenbak ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 00:08

Oh, op die fiets :D Ik snap 'm haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:03

Ik kom hier even binnenvallen, heb namelijk een vraagje, namelijk of iemand een htk middeltje weet voor droog haar? Vooral de puntjes van mijn haar zijn best droog(wel pas geknipt dus daar ligt het niet aan).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:08

Argan olie,of probeer het haarserum van de Action. Hier zit het ook in en flesje kost maar €2,99. En anders kokosolie. Is ook super spul.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:28

Htk kan je olijfolie gebruiken maar ruikt niet zo lekker..
Ik zweer bij kokosolie maar ben ook heel blij met het serum van loreall die is wat lichter :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:31

Ik doe er ook altijd kokosolie in, wel de koudgeperste. En verder gebruik ik moroccan olie. Ook super spul!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:53

Moroccan olie is hetzelfde als Arganolie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:07

Ik maak eens in de zo veel tijd een maskertje van argan olie, honing en olijfolie (weet de precieze verhoudingen meestal niet maar probeer het vaak gewoon wat te mengen tot het dikkig genoeg is om te smeren, en dat laat ik dan een nachtje intrekken. Handdoek over je kussensloop, knotje in en een douchemuts op en dan gaat het meestal wel goed. Volgende dag goed uitwassen (met shampoo := ) en je haar is weer heerlijk zacht en gevoed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:45

Oke, bedankt voor alle tips! Ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden. Waar halen jullie arganolie vandaan? Ik weet dat ze het bij de meeste winkels wel hebben, maar natuurlijk zijn er super veel soorten/merken die het gebruiken en er zal dan wel wat kwaliteitsverschil in zitten. Wat is een beetje betaalbaar?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:43

Lous schreef:
Moroccan olie is hetzelfde als Arganolie ;)

Haha, dat wist ik niet ;)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 02:56

Pssst ff binnenvallen :Y)
Zitten hier kapsters of mensen met ervaring met dit 'probleem'.

Ben lange tijd witblond geweest en is terug naar eigen kleur gegaan.
Paar maandjes donkerbruin geweest om terug 1 geheel kleur te krijgen.

Nu wou ik terug lichter gaan, met highlights terug naar blond.
Maaar.... ontkleuren lukt niet, highlights zetten ook niet.

Ik kreeg te horen dat m'n haar verzadigd is en nu niets zal lukken.
Iemand weet hoelang er een rustpauze moet ingelast worden dat ze wel naar blond kunnen?

De producten die ik gebruik zijn van de kappers groothandel die ik al jaren gebruik zonder problemen.

Want nu ziet m'n haar er raar uit ....