Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:29

Emmaa_ schreef:
Is er hier iemand die een andere foundation van MAC heeft dan de Matchmaster? Op face en body na... Wil van de week ff langs de Douglas om een nieuwe te halen omdat de matchmaster gewoon niet mooi wordt bij mij... Niet met hoe mn huid nu is iig

Heb al jaren de studio fix fluid. Maar ik zou om advies vragen want misschien past hij wel helemaal niet bij je huidtype. Het is een vrij dikke foundation die je wel goed uit kunt blenden (moet je wel snel doen) vind de finish en het resultaat erg mooi. Maar niet gezicht voor de droge huid.

OMG dat nagellak flesje!!

Deijs, gave portemonnee <3

Anoniem

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:30

Ik heb sowieso geen droge huid, maar ga me ook absoluut laten adviseren! Vind de Pro Longwear ook wel fijn klinken... Het nare aan de Matchmaster is dat ik hem eigenlijk gewoon niet echt in de goede kleur heb meegenomen en dat hij gewoon niet mooi zit op mijn huid. Heel snel lelijke plekjes, vooral op mijn neus en tussen mijn wenkbrauwen.

Nou heb ik wel een giga zweetgezicht, dus als iemand daar nog de gouden tip voor heeft? := Als het warmer dan 20 graden is kan ik maar beter geen foundation op doen want dat ziet er toch niet uit

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:40

Ja dat probleem heb ik ook.. vooral op mijn neus, en naast mijn neus een heel gedeelte. Als je echt zweetdruppeltjes hebt dan blijft niets zitten en kun je idd beter ook niets op doen. Wat ik zelf doe is plaatselijk wat concealer maar meer ook niet. Gebruik dan de pro longwaer concealer of die van Catrice.

Iemand ervaring met de CC cream, deze:
http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:44

Ik krijg vooral op mijn bovenlip echt zweetdruppeltjes ja, dramatisch... Maar goed, het komt wel goed. Gebruik idd de pro longwear op plekken waar hij niet zo mooi blijft zitten, maar die gaat er bij mij in combinatie met zweet echt super cakey uit zien.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:44

Glossi schreef:
Emmaa_ schreef:
Is er hier iemand die een andere foundation van MAC heeft dan de Matchmaster? Op face en body na... Wil van de week ff langs de Douglas om een nieuwe te halen omdat de matchmaster gewoon niet mooi wordt bij mij... Niet met hoe mn huid nu is iig

Heb al jaren de studio fix fluid. Maar ik zou om advies vragen want misschien past hij wel helemaal niet bij je huidtype. Het is een vrij dikke foundation die je wel goed uit kunt blenden (moet je wel snel doen) vind de finish en het resultaat erg mooi. Maar niet gezicht voor de droge huid.

OMG dat nagellak flesje!!

Deijs, gave portemonnee <3

Dankje! <3 ben er ook erg blij mee, kost een vermogen maar dan heb je ook wat

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:05

Is er ook n mac foundation voor droge huid? Heb al es wat geprobeerd maar bij mij zie je ze echt gigantisch zitten :\

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:47

Glossi schreef:
Ja dat probleem heb ik ook.. vooral op mijn neus, en naast mijn neus een heel gedeelte. Als je echt zweetdruppeltjes hebt dan blijft niets zitten en kun je idd beter ook niets op doen. Wat ik zelf doe is plaatselijk wat concealer maar meer ook niet. Gebruik dan de pro longwaer concealer of die van Catrice.

Iemand ervaring met de CC cream, deze:
http://www.maccosmetics.nl/product/shad ... index.tmpl

ja die heb ik! heb eerst de poeder gekocht en de vloeibare als proef gekregen maar was er zo tevreden over dat ik de vloeibare gisteren gekocht heb! ik heb de neutralize varianten. verwacht geen dekking voor bv puistjes maar roodheid neutraliseert hij geweldig en ik heb helemaal niet het gevoel dat ik iets heb opgesmeerd zoals bij echte foundation

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:53

Deijs had niet op je nieuwe aanwinst gereageerd, hij is gaaf!

En na een nachtje slapen denk ik toch dat ik de Pro palette voor de X15 inserts maar ga bestellen met nog 1 oogschaduw om boven de 25 euro uit te komen 8-) Denk Satin Taupe, Sable of Woodwinked.. Of Amber Lights? Grr moeilijk kiezen :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:39

Ik vond de CC cream niet mooi bij mij. Je zag hem heel erg zitten en heel erg ''cakey''.. Ik heb dan wel een droge huid dus bij mij zie je veel zitten..

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:40

Djilna, Amber Lights is echt de perfecte gouden kleur! Zeker een aanrader :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:57

Thanks!
Amber Lights wordt omschreven als een Peachy brown with shimmer. Hij lijkt me idd prachtig, maar Sable (Gold plum with bronze pearl (of in NL Taupe met zilveren glans) en Woodwinked (warm antique gold) dus ook. Ze staan niet voor niets op de WL :)) Alleen welke neem ik nu??
Ik heb dus grijsgroene ogen dus daar wil ik wel ook rekening mee houden. Daarom staan Cranberry en Coppering op de op de WL :D

Ik heb nu thuis/besteld: Expensive Pink, Mythology, Embark, Tilt en Steamy

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:48

Djilna schreef:

En na een nachtje slapen denk ik toch dat ik de Pro palette voor de X15 inserts maar ga bestellen met nog 1 oogschaduw om boven de 25 euro uit te komen 8-) Denk Satin Taupe, Sable of Woodwinked.. Of Amber Lights? Grr moeilijk kiezen :')

hihi geeft niet :D dankjewel!

Ik las ergens gauw tussendoor dat iemand last had van droge huid met foundation.

Ik heb/ken daar geen mac foundation voor maar ik ben erg fan van True match van l'oreal

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:06

Ik heb ook problemen met mijn droge huid en de Studio Fix Fluid... alle velletjes op mijn neus zijn meestal zichtbaar dus dat is wel jammer. Verder vind ik dat het ook niet heel lang blijft zitten. Als ik het net heb opgebracht is 'ie wel echt supermooi, en de eerste paar uur ook wel, maar daarna vergaat 'ie gewoon :') Ga me dus nog eens laten adviseren, want deze werd mij ook geadviseerd (bij de MAC counter in de Bijenkorf Amsterdam).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:09

Ik heb alleen in de winter last van droge huid en gebruik dan een vochtinbrengende dagcreme en de foundationstick van Bobbi Brown of Bourjois HealthyMix. Ben niet bekend met de foundations van MAC.

Kon niet kiezen :o Heb nu Sable en Satin Taupe genomen := Pff!
Best erg, X15 + palette, 4 oogschaduws en gewoon bijna 85 euro armer :+

Had Sable al in het mandje en nog een filmpje op Youtube bekeken van Poppy Rawson en van Tanya Burr en beide noemden Satin Taupe als een must have omdat hij bij alle oogkleuren staat en mooi te combineren is. Tja :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:24

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:32

Ik was dat met die droge huid :P Heb nu opzich een foundation waar ik blij mee ben die goed dekt: de BB cream compact van MAC maar wil ook eens een keer een vloeibare foundation gebruiken maar ben opzich heel tevreden met wat ik nu heb dus weet niet of ik ga wisselen.. :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:36

Djilna schreef:

Sable! Ik heb ze allemaal en mijn top 4 zou zijn sable, woodwinked, satin taupe en amber lights. Amber lights vind ik vaak nogal naar oranje neigen.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:23

Hebben jullie trouwens tips voor het verminderen van poriën qua zichtbaarheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:25

Ik heb echt gigantische poriën, en wat je zou kunnen doen is kijken naar een primer die poriën vervaagd, zoals de Body Shop Instablur of de Porefessional van Benefit.

Ik gebruik twee primers, de Instablur en een gezichtsprimer van de Etos. De eerste laat de poriën rondom mijn neus minder zichtbaar lijken, en de andere zorgt ervoor dat mijn make-up langer blijft zitten. Vind het nadeel aan de Instablur dat het vervelend is om er foundation overheen aan te brengen, en dat foundation er vaak ook niet zo mooi bovenop ligt, vandaar de andere primer

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:30

Ja, werkt dat echt, die instablur? Ben daar altijd een beetje sceptisch over op een of andere manier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:33

Hij werkt bij mij wel degelijk, hij legt een soort matte laagje over mijn huid die ervoor zorgt dat mijn foundation minder in mijn poriën gaat zitten, en waardoor ze dus minder zichtbaar zijn.

Het helpt trouwens ook heel goed om een tonic te gebruiken na je reiniger, gewoon even met een watje over je gezicht. Maar ik las net dat je een droge huid hebt, dan kan het nog wel eens een slecht idee zijn :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:36

Okay, dan moet ik eens gaan kijken bij de Body Shop. Geven ze daar testertjes toevallig?

En tonic gebruik ik vrijwel nooit idd, en als ik het gebruik is het een voor gevoelige huid omdat het anders echt niet goed komt :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:42

Voor een gevoelige huid kan je wel proberen, het helpt iig heel goed om glans en grove poriën tegen te gaan. Ik gebruik echt twee keer per dag een tonic na het reinigen. Heb een heel ritueeltje :') Eerst mijn reiniger, dan ga ik er nog even met een speciaal doekje overheen dat puistjes tegen gaat, dan vervolgens dus alles nog even afvegen met een watje met tonic en dan mijn dagcreme. Gebruik op dit moment een dagcreme als nachtcreme, niet zo ideaal -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:42