Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:15

Vorige week, dus 10 maanden O:)

Leuk Scooby!

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:42

Lauraennala schreef:
Vorige week, dus 10 maanden O:)

:wow:
Allemensen dat zijn flink aantal km elke week weer.
Dat zou ik niet redden qua conditie maar ook die tijd zeg die heb ik niet.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:50

Veel km gemaakt Laura *\o/*
Ik kom daar ook lang niet aan .
Alleen fietsen zou ik geloof ik ook niet leuk vinden :o
Ben blij dat triatlon zo veelzijdig is qua training .

Lauraennala schreef:
@T2T, gave Tattoo heb je!

Thanks ..ben er erg blij mee .

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 14:53

Ik kom me ook graag melden hier!

Ben eigenlijk voornamelijk aan het hardlopen, maar ivm blessure nu ook (tijdelijk) op de mtb. Mijn oude trouwe Merida, (nog zonder schijfremmen en Aliveo) was toch wel echt aan pensioen toe. Gisteren 'n hele mooie nieuwe gekocht, een Wilier 101X met een XT afmontage. Rood met mat zwart, carbon frame. Heel blij mee (portemonnee iets minder blij mee :Y) ) :D. Heb vandaag een rondje van 32km gemaakt, waarvan 11km singletrack door het bos.
Ben verder niet zo ervaren met het mountainbike, vind het gewoon leuk om te doen. Is er soms iemand in de omgeving Nederweert en omstreken die het gezellig vind om eens samen te gaan en het leuk vind om mij wat te leren?

En heeft iemand tips tegen koude voeten? Wat hebben jullie aan? Ik dacht vandaag dat m'n tenen er af gingen vriezen :+

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:08

Oh gaaf Aagje! Balen dat je wegens een blessure uit moet wijken naar het mountainbiken, maar als je zo goed investeert in een nieuwe mtb vindt je het vast niet zo'n straf om te doen :') Welkom hier!

Qua tips voor koude voeten weet ik zo niets... Ben meer van het weg wielrennen en ik heb hem nu ook naar binnen gehaald en op de Tacx gezet.

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:28

Een foto van je nieuwe fiets Aagje ? *-:)
Heb je overschoenen aan ?
Koude voeten heb ik gelukkig niet snel , wel koude handen .

Mijn racefiets staat ook weer op de Tacx .
Gebruik je Zwift Renee ?

Met Black Friday noch een fietsbroek en shirt gescoord van LIV . Samen 68 Euro *\o/*
Komt hopelijk morgen binnen .

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:57

Dat is een net koopje Time2Tri!
Nee geen Zwift.. Heb ik wel naar gekeken omdat het me super tof lijkt (en je dus ook 'met' anderen kunt fietsen), maar ik vond het echt schreeuwend duur.. Dus ik heb een gewone Tacx. Ik heb het mezelf redelijk aangenaam gemaakt door een tv op zolder op te hangen, kan ik gewoon Netflixen of de Alpe d'Huez aanzetten tijdens het trainen :+
Gebruik jij wel Zwift?

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:04

Leuk, Aagje! Gefeliciteerd met je aankoop! :D Wat heb je voor blessure? Geen last van op de fiets?

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 17:05

Ja ik gebruik Zwift :j
Men kan 25 km ? Gratis fietsen per maand .
Maar ik heb nu voor het eerst de betaalde versie . Ga me voorbereiden op mijn eerste halve Triathlon volgend jaar .
Buiten fietsen door de weeks is slecht op het moment ( donker )
Volgend jaar maart zet ik het weer stop , dat kan namelijk .
Ik heb wel een smart trainer .

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:03

Aagje_Nimbly schreef:
Ik kom me ook graag melden hier!

Ben eigenlijk voornamelijk aan het hardlopen, maar ivm blessure nu ook (tijdelijk) op de mtb. Mijn oude trouwe Merida, (nog zonder schijfremmen en Aliveo) was toch wel echt aan pensioen toe. Gisteren 'n hele mooie nieuwe gekocht, een Wilier 101X met een XT afmontage. Rood met mat zwart, carbon frame. Heel blij mee (portemonnee iets minder blij mee :Y) ) :D. Heb vandaag een rondje van 32km gemaakt, waarvan 11km singletrack door het bos.
Ben verder niet zo ervaren met het mountainbike, vind het gewoon leuk om te doen. Is er soms iemand in de omgeving Nederweert en omstreken die het gezellig vind om eens samen te gaan en het leuk vind om mij wat te leren?

En heeft iemand tips tegen koude voeten? Wat hebben jullie aan? Ik dacht vandaag dat m'n tenen er af gingen vriezen :+

Gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe fiets... Fotootje? Wij zijn gek op beeldmateriaal.

Winterschoenen zijn echt de bom. Zoiets als dit:
https://www.12gobiking.nl/northwave-rap ... gKPFPD_BwE

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:16

Maar jij hebt dus de complete set T2T? Dus zowel de trainer zelf als het abonnement?
Wat heb je in totaal betaald als ik vragen mag?

Ik ben nu naar winterschoenen aan het zoeken voor m'n wekelijkse bootcampsessies, da's ook een drama :')

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:21

Het abonnement is geloof ik 15,00 euro per maand . Die kun je ook maandelijks opzeggen . Denk dat ik 3 a 4 maanden betaald Zwift dan .

De smart trainer heb ik vorig jaar met Black Friday gekocht .voor 389,00 euro .
Daar zat de dongel ( usb antenne ) bij en een Tacx trainingsband .

Ik heb de Vortex smart T2180 .

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:07

Welkom Aagje!

Ik ben ook fan van Zwift. Heb een Tacx Flux (direct drive, smart trainer) bij mn ouders thuis en een Tacx Vortex Smart op mn eigen kamer. Ideaal. Al fiets ik toch het liefst nog buiten

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:16

Ik fiets ook liever buiten ...maar in de winter is dat door de weeks lastig .
Met Zwift is het leuk , heb de companion al een paar keer gebruikt .
Moet nog wat uitzoeken voor morgen , een beetje regeneratief fietsen .
Vandaag namelijk de Montferland run gedaan , 3,5 minuten sneller
dan vorig jaar *\o/*
heerlijk gelopen , perfect weer .

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:28

Welkom Aagje....
Ook ik ben nieuwsgierig naar een foto..
Voor koude voeten draag ik overschoenen van neopreen,
dat gaat tot nu toe nog prima.
Was vanmiddag wel fris op de fiets idd...Maar super gefietst.
Voel nu mijn beentjes als ik naar de zolder moet :D

Afbeelding


Mijn racefiets hangt in de garage, kan niet alles tegelijk kopen dus wie weet volgend jaar.

Mijn setje van fietssport is ook binnen gekregen als dank voor medewerking aan de foto shoot van Start to Bike.

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:57

Afbeelding
Onze racefietsen staan momenteel in de sportkamer. Trainer staat daar ook, dus kunnen zo de fiets erop zetten en een workout doen... Althans, hij. Ik doe momenteel niet zoveel :') wandelen, wandelen, wandelen... Dat is mijn ding.

Nog twee weken werken. Daarna verlof *\o/* <3

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:29

Oh Musli dat is gaaf die fietsen zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:31

Stoer zeg, jullie mooie fietsen zo! Hoe gaat het nu met je, MuSLi?

Heerlijke foto, scooby! Voldaan van het sporten dus :D

T2T, wat goed van de Montferlandrun, super gedaan! *\o/*

Die winterschoenen voor de mtb zien er fijn uit! Ik ga ook nog eens op zoek naar fijne winterfietskleding :j

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:11

Hier gaat het gelukkig nog heel erg goed. Alles wordt wat zwaarder, maar dat is niet zo heel gek met nog iets meer dan zes weken te gaan :) probeer wel nog af en toe te bewegen, maar stilzitten is soms toch ook wel heel lekker nu... Ik geef me daar dan ook gewoon aan over.

Kijk er wel naar uit om in het voorjaar weer op te gaan bouwen met fietsen en hardlopen :D

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 23:18

Woow, wat een actief topic, leuk! :D

Time2Tri; plan is om volgend weekend weer het bos in te gaan, zal dan even een foto maken. Hij is wel erg mooi (al zeg ik het zelf) :D!. Hij staat nu alleen met een platte achterband... nogal teleurstellend... deze week maar even terug naar de winkel -O- . Trouwens, ik weet niet of je mijn sporthorloge topic nog kan herinneren? Ik ben die Polar helemaal zat en heb een Fenix 6s PRO besteld, in het wit/rose (ook heel mooi :D ). Hopelijk krijg ik hem deze week binnen <:) .

culaccino; Voornamelijk gewoon heel erg overbelast. Eigenlijk doen alle spieren zeer (en dan echt alles, tensor, hamstrings, adductors, aanhechting naar de knie) en m'n linkerknie (aanhechting van de hamstrings en de banden mediaal). Heb in 2 maanden tijd mega hard getraind voor een kantoor challenge (5km hardlopen) en heb die ook gewonnen *D . Maar van te voren nooit gelopen en dan in 2 maanden 24.29 op de 5k lopen is wel best wel heel wat. Maar het is ook wel m'n eigen schuld moet ik zeggen. Het was al langer allemaal behoorlijk overbelast en was de week ervoor al (letterlijk) 'uit de running'. Kon die dinsdag op de training nog geen 300m achter elkaar lopen van de pijn. Maar ik wilde zó graag. Dus samen met trainster een plan gemaakt en die wedstrijd er nog even doorheen geknald. Daarna was het wel echt helemaal klaar natuurlijk en tijd voor herstel. Dus ja, heb het er ook wel een beetje zelf naar gemaakt :o . De afgelopen 3 weken dus ook niet gelopen maar lekker de fiets mee gepakt. Ik voel het wel een klein beetje, vooral de linker hamstrings/adductors/knie. Maar doe het rustig aan en blijf onder de pijngrens. Van rustig bewegen wordt het wel veel beter!

Musli; die schoenen lijken idd super warm! Alleen heb ik geen klik pedalen op m'n bike :o . En wat een gave fietsen heb je!! Staan die ook vast aan de muur? En met wat heb je dat gemonteerd? Ik ben ook nog op zoek naar een 'stalling' voor in de garage. Die andere stond gewoon altijd los (en viel wel 'ns regelmatig om) maar deze nieuwe is daar iets te duur voor :D .

Scooby; mooie mtb zeg! En neopreen overschoenen, denk dat ik me daar maar eens in ga verdiepen :+ .

Time2Tri

Berichten: 6158
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 07:23

Mooie constructie zo voor de fietsen MuSLi :j
En het gaat al opschieten *\o/*

@culaccino ; Ben idd erg blij met mijn run gisteren .
Het was ook super mooi loop weer .

@Aagje : ik herinner me wel een sport horloge topic , maar niet meer van
wie . O:) Dat was jij dus ...
Mm , ik ben nog steeds zeer tevreden met mijn Polar :j
Ben benieuwd of de Fenix gaat bevallen .
Oei , een veel gemaakte fout .
Hardloop beginners die meteen te hard van stapel gaan :(:)

@Scooby ; foto van je nieuwe setje ?
Hoop dat de mijne vandaag binnen komt .

MuSLi

Berichten: 5300
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:46

Aagje_Nimbly schreef:
Musli; die schoenen lijken idd super warm! Alleen heb ik geen klik pedalen op m'n bike :o . En wat een gave fietsen heb je!! Staan die ook vast aan de muur? En met wat heb je dat gemonteerd? Ik ben ook nog op zoek naar een 'stalling' voor in de garage. Die andere stond gewoon altijd los (en viel wel 'ns regelmatig om) maar deze nieuwe is daar iets te duur voor :D .
.


Hij staat bij ons gewoon tegen de muur en blijft prima staan. Officieel wordt wel geadviseerd hem met een schroef aan de muur te monteren. Uiteraard blijft hij dan voor altijd staan ;)

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:09

Ik ben ook nog een beetje aan het zoeken hoe ik mijn racefiets het liefst weg hang in de garage. Kwam deze tegen op pinterest.. Veel meer is eigenlijk niet nodig, zou je zeggen :')
Afbeelding

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:44

Wel een goede timing MuSli :D Lekker vooruitzicht ook!

Hier wel veel gefietst, maar Strava laat me nog wel eens in de steek. Had er eerder al last van met mijn samsung telefoon, maar m'n iphone houdt het soms ook niet bij. Echt heel irritant.

Wat ik doe om warme voeten te houden, is de overschoenen, schoenen op de verwarming leggen. Ik doe alles pas aan als mijn wederhelft klaar is (duurt soms wel even) en dan snel vertrekken. Meestal werkt dat wel. Ook handschoenen doe ik graag op de verwarming. Bij mij zijn het dan vooral de bovenbenen die het te verduren hebben.

Zijn jullie al bezig met plannen voor 2020? Wij willen in ieder geval in de zomer een lang weekend met de fiets op pad. De fietsvakantie in Nederland is goed bevallen! Nog even kijken welke route we precies willen gaan doen.

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:11

Onze fietsen hangen met de wielen in beugels een het plafond van de schuur, en dan om-en-om aan het achterwiel en aan het voorwiel. Ik zal daar binnenkort even een foto van maken.

Doe regelmatig (toer)tochtjes met vriendinnen op de MTB, die is al enige tijd singlespeed. Maar afgelopen zaterdag zijn hebben mijn vriend en ik een mooie tocht gemaakt tussen Nijkerk en Garderen met de gravelbikes.....Prachtig weer en best een pittige route!

Afbeelding

Ik heb neopreen overschoenen en geen last van koude voeten gehad.