Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:04

germie schreef:
Ongetraind een marathon lopen. Sommigen kunnen het. Respect, want dat moet echt afzien zijn. Zou het zelf niet kunnen of willen.
https://www.facebook.com/share/v/1E5TZSkzbZ/

Niks respect. Super dom en onverantwoordelijk vind ik het. Geeft een lekker voorbeeld ook voor anderen die gaan denken "dat kan ik ook".
Precies hierom zijn ehbo-posten vaak overvol op grote evenementen.

Respect bewaar ik voor mensen die toewijding en discipline tonen door er weken/maanden voor te werken en dan als kers op de taart finishen.

Anyway, ik heb weer een lekker rondje gedaan vanochtend. :)
Durfde zelfs een korte broek aan. :D
Longsleeve was twijfelachtig, maar prima te doen nog.

Deed 2 km inlopen, 3x 2 km HM tempo met 1 km DL tempo tussendoor.

Afbeelding
Afbeelding

Garmin is niet onder de indruk. :')

Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 08:07

Zozo een korte broek.. gedurfd :')
Je weet wie het zegt :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:14

Supervixen schreef:
Zozo een korte broek.. gedurfd :')
Je weet wie het zegt :P

:))

Was boven de 10 graden he :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:18

Leuk dat je zoon nu weer of nog steeds met je meeloopt.
Ik dacht eerst wel aan een jongere zoon hoor. :)

Ik heb om een marathon te lopen echt heel veel moeten laten, het ging me echt niet gemakkelijk af. Heb vrienden minder gezien, want moest trainen. Sommigen zeiden ook van stop er toch mee, want het is niet leuk zo. Maar het was tijdelijk immers. Nu haal ik echt weer wat in. Snap ook niet waar ik de tijd vandaan gehaald heb om echt die 3 keer per week, en dan vooral voor de lange training, de tijd vandaan gehaald heb. Maar heb het wel gedaan. En ben blessurevrij gebleven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:49

Helemaal eens met Sherivey. Vind het ook stom dat ze zulke mensen een podium geven, dan denken inderdaad meer mensen dat kan ik ook.
Ze lagen nu al met bosjes op de grond.

Ik vond de trainingen naar een marathon niet echt afzien hoor. Heb er ook niet veel voor moeten laten voor mijn gevoel. Sinds ik zo serieus loop ben ik al niet meer zo van de feestjes, en misschien meer een kluizenaar dan anderen haha.
M’n huis schoonhouden en tuin doen is wel hetgene wat ik wat verwaarloosd heb.
Die 3-4 x per week blijf ik ook gewoon doen nu, niet meer een duurloop van 30 maar probeer wel om altijd halve marathon ready getraind te zijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 08:51

Sherivey schreef:
Leonie, maar getraind is een heel ander verhaal, dan loop je niemand in de weg

Zeker op bvb het havenspoorpad is het gewoon krap, dan wil je niet ook nog om wandelaars heen moeten.
Daar bij het Kralingsebos is het veel breder. Daar heb ik de mensen ook met bosjes om zien vallen toen ik zelf liep.

Ik heb wel verschillende mensen op de grond zien liggen (sommige echt in slechte staat met veel hulpverleners erbij) en toch nog wel flink wat ambulances gehoord. Ik vind dat zo intens verdrietig dat je zo ver gaat. Dan kon ik alleen maar dankbaar zijn met de kramp in mijn benen :')

Grappig dat je jezelf er zo in herkent ieiris. Ja ik heb mezelf echt flink geremd in de eerste km. Daarom dus achter die vlag gestart (en die gingen hard weg :wow: ) en tegen mezelf gezegd, hier mag je niet aan voorbij.
Bijzonder he hoe snel je zoiets kan opbouwen eigenlijk. Want heel concreet ik liep in december 1x een 13 en 1 x een 15 en in jan een 17 en een 19. Dus toen had ik nog maar 2 maanden om het op te bouwen.
Voor mij dus wel reden om, als ik het nog een keer zou doen, meer 30+ te willen lopen.
Maar sowieso heeft het me wel echt gemotiveerd om mijn basis km's te gaan verhogen. Dat was zo rond de 25/30 en dat mag van mij echt wel prima naar de 40.

Wel heel tof zo een carpool pagina!
Kennen jullie blablacar. Dat was echt heel populair voor corona, weet niet of het nu weer zo goed loopt? Heb daar heel veel gebruik van gemaakt toen in in Frankrijk woonde.

Haha samantha ja heel even bijkomen voor je daar een proefles gaat doen :Y)

Ja de drukte Goof. Dat vond ik ook spannend. Eigenlijk vond ik vooral het havenspoorpad echt wel vervelend. Daar liepen zoveel langzame mensen waardoor het bijna onmogelijk was om bij de pacers te blijven en het kost gewoon energie om steeds van links naar rechts m de mensen heen, pas in houden, stukje versnellen.
Op sommige stukken was het vooral het publiek dat het parcours te smal maakte. Of mensen die menen toch over te moeten steken en daardoor lopers blokkeren.
Maar als je het zwaar hebt, zoals in het bos, dan is het wel heel fijn dat je met veel bent. er is ruimte voor iedereen en iedereen heeft het zwaar. Dat geeft wel echt een gevoel van samenhorigheid. ik heb meerdere mensen aangemoedigd om weer te gaan lopen (niet altijd met succes :+ ). We hebben immers allemaal hetzelfde doel.
Ik vond de hoeveelheid muziek langs het parcours echt tegenvallen. Had dus ook mijn oortjes niet omgehangen omdat ik dacht, genoeg prikkels, maar soms was het toch wel lange stukken in mijn hoofd.

In de natuur Sv wil ik ook gewoon lekker rust hoor. Hoewel ik het met een trail wel leuk vind om niet helemaal alleen te lopen. Met Suliko in Limburg hebben wij echt een hele poos met zijn tweetjes in niemandsland gelopen. Dat was wel heel gezellig. En toen sloot er dus een man aan, die heeft wel echt lang meegelopen. Was ook echt helemaal prima.

Wow busymussy indrukwekkend wel om te zien! En wat leuk dat je zo met je zoon kan lopen. Heerlijk lijkt me dat.

Sherivey eens met jou pleidooi over respect.
En dat Garmin je nu in herstel vind komt wrs gewoon omdat je dit weekend even niks hebt gedaan. Garmin is soms maar heel stom. Lekker niks van aantrekken, je hebt een mooi rondje getraind zo met die tempoblokken.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:14

Lisitano wat super fijn dat je de weg naar boven weer hebt gevonden in je zin met hardlopen *\o/* Veel en afwisselend gelopen ook! Je foto's zien er iig heerlijk uit. Leuk dat je je vriendinnen zo kunt meenemen in de 1e trail, lijkt me geweldig als je je vriendinnen er zo doorheen kunt praten als het moeilijk wordt.

Goof wat heerlijk zo in het bos! En ook jij aan de Suliko techniek, leuk!

Namiro wat leuk dat je zo geinspireerd bent door SV. Knap gedaan!

Supervixen een eind gefietst en ook nog wandelen. Ik vind het echt zo knap dat je zoveel loopt met zoveel hoogtemeters. Die Trail du Grand Ballon gaat je vast lukken, daar ben ik van overtuigd met alle kilometers en hoogtemeters die je in de benen hebt.

Germie ik hoop dat je zo met je loopjes toch weer zin krijgt in het hardlopen :) Je bent iig lekkere loopjes aan het doen.

Busymissy jij hebt ook veel gelopen de afgelopen dagen, leuk! Wat een super snelle intervallen! Bevalt je nieuwe horloge? Ter afwisseling heerlijk het bos in met je paard, heerlijk <3 Dat mis ik hier wel echt hoor, verder dan een rondje polder kom je hier niet. En wat super leuk dat je zo lekker met je zoon kunt rennen. Spannend zo met die branden, lijkt me heel indrukwekkend om zo te zien ook.

Simoon_ wat leuk dat ook jij bent gestart met hardlopen, wel vervelend van je blaren :\ Vanuit mij helaas geen tips, ik ben echt nog een puppy hardloper hihi.

Puera wat ziet die trail er heerlijk uit <3 Wat leuk ook dat je samen met je partner kunt lopen, en wat goed dat je hem er doorheen hebt gesleept het laatste stuk.

Ieris respect voor de ultra run _/-\o_ Wat goed dat ze carpoolen stimuleren ook. Knap dat je het zo goed hebt volgehouden! Klinkt wel echt als een super goede sfeer ook die trailruns.

Eef_Bam wat goed dat je zonder pijntjes zo'n snelle tijd hebt neergezet, dat Brammetje achteraf is dik verdiend :D

Tiggs wat goed ook een PR op de 10! Mag ik vragen waar jij je schoenen hebt gekocht want volgens mij woon jij vlakbij mij :D Wat raar van je uitslag trouwens, die zou toch niet zomaar moeten kunnen verdwijnen?

Leonie87 je hebt het gewoon gedaan :D **\O/** Wat goed! En wat een mooi verslag, je hebt het wel zwaar gehad zo te lezen, maar wat super super goed dat je mentaal zo sterk bent en "gewoon" doorloopt. Wat een super mooie tijd ook! <3 Je bent een bikkel en een beest!

Samantha_ ook zo'n bikkel *\%/* Wat super goed! Leuk dat je Leonie nog tegen bent gekomen. Ook jij zo mooi doorgelopen, jij bent ook echt een bikkel en mentaal super sterk, echt heel knap! Heel mooi verslag om te lezen ook. Ondanks dat het zwaar was krijg ik nog bijna zin om een marathon te lopen door jullie verslagen :')
Ik ben heel benieuwd hoe het trainen bij de atletiek vereniging gaat bevallen als je straks een beetje bent hersteld.

Danseresje wat vervelend dat je nu ineens zo loopt te rommelen met blaren :\ Die Kennedymars ga jij gewoon rocken, daar ben ik van overtuigd.

Sherivey toch weer lekker gelopen na al het klussen, en zo vroeg nog in korte broek ook!

Lous ook van jou super knap dat je de marathon hebt uitgelopen *\%/* Terecht dat je ouders, zus en vriend trots zijn, dat mag jij ook zeker zijn! Allemaal powervrouwen hier in het topic.

Muurp ook meegedaan in Rotterdam, leuk! Zonde dat je zoveel mensen hebt moeten inhalen en dat er achteraf meer in had gezeten als al die mensen niet in de weg hadden gelopen. Maar een super mooie tijd en pr! :D

Suliko ook geinspireerd door SV, ik vind dat echt zo leuk in het topic dat zoveel mensen elkaar inspireren. Heel knap dat je zoveel dezelfde rondjes hebt gelopen, en zo snel ook! Je hebt er weer veel kilometers op zitten afgelopen week :oo Ik hoop dat je blaren een beetje snel herstellen.

Ik zou er niet aan moeten denken om ongetraind een marathon te moeten lopen, volgens mij sloop je je lijf echt compleet. Ik vond jaren terug een 5 kilometer loop met een onwijse jetlag al een uitdaging := Kwam terug van ruim 3 weken Maleisie, ik had daar alleen heel veel gewandeld en niet hardgelopen (tja.. soms denk ik niet helemaal goed na over planning enzo :') ) Dat doe ik dus niet meer hahaha.

Inmiddels denk ik te weten waarom mijn knieën zo zeer doen. Ik heb de training al terug geschroefd naar 2x per week maar ze blijven echt heel pijnlijk tijdens en na het lopen. In mijn gedachte was de vorige keer hardlopen echt nog niet zo lang geleden, maar ik ben toch even gaan opzoeken wanneer het was. Blijkt dat al in 2015/2016 :oo Mijn schoenen zijn al van 2016, ik snap wel dat die geen demping meer geven :') Helaas de komende 2 weken vrij druk en weinig tijd om nieuwe schoenen te kopen, ik hoop ergens van de week tussen werk door de tijd te kunnen vinden want ik wil nu niet opgeven met lopen.
Wel al een korte broek gescoord :D Ik kwam er op Vinted 1 tegen van Odlo (2 in 1 short), wat een super fijne broek! Hij zit echt heerlijk <3
Ik merk dat ik het in mijn hoofd lastig vind dat ik zo langzaam ga. Uiteraard normaal, zeker voor het begin. Maar een stemmetje in mijn hoofd blijft maar roepen dat ik een slakje ben. Tijdens het rennen heb ik nu maar een soort van mantra in mijn hoofd, je minuten hardlopen uit kunnen lopen is belangrijker dan tempo, dat lijkt een soort van te werken gelukkig.
Verder vind ik het echt super mooi om jullie inspirerende verhalen te lezen :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:25

Oeps muppetmayo, inderdaad tijd voor nieuwe! :)) ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen!

Hoe snel wisselen jullie eigenlijk schoenen? Ik heb de mijne nu ruim een jaar, ik gok met 300-400km op de teller. Heb er ook wel veel krachttraining mee gedaan dus dat zal ook wel meetellen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:41

Ik wissel als ik merk dat de demping minder wordt of de zolen erg versleten zijn.
Meestal is dat na 1-1,5 jaar, beetje afhankelijk van hoeveel paren ik mee rouleer en of ik wel of niet veel kilometers heb gemaakt dat jaar. :)

Meestal zit ik rond de 1200-1500 km per jaar. Heb 2 of 3 paar waarmee ik rouleer. Met name de schoenen die ik voor duurlopen gebruik vervang ik dan na een jaar ongeveer.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:44

Muurp schreef:
Oeps muppetmayo, inderdaad tijd voor nieuwe! :)) ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen!

Hoe snel wisselen jullie eigenlijk schoenen? Ik heb de mijne nu ruim een jaar, ik gok met 300-400km op de teller. Heb er ook wel veel krachttraining mee gedaan dus dat zal ook wel meetellen.

Hangt voor mij heel erg van de schoenen af. Ik heb van Asics de Noosa Tri, en die zijn met iets meer dan 600km nu met pensioen. Ik heb ook de Superblast 2, die zitten nu op ongeveer 350km en daarvan denk ik dat ze zeker de 1000 wel gaan halen. Een tip die ik in een hardloopwinkel heb gekregen is dat als je de hiel en tenen makkelijk naar elkaar toe kan duwen aan de zool kant, ze versleten zijn. En dan is "makkelijk" nog wel subjective maar het is een begin

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 09:53

O ja dan snap ik wel dat je last krijgt, dan is je demping er wel uit.

Ik merk dat mn schoenen rond de 800 km wel op zijn. Dan is de demping echt minder. Ik rouleer altijd met 2-3 paar schoenen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:07

Gefeliciteerd nog Koud, Samantha en Leonie, echt zo knap!

Goed bezig Bussymissy!

Mooie training Sherivey, lekker vroeg eruit.

Tijd voor een nieuw paar schoenen Muppet, hopelijk geeft dat ook je knieën verlichting.

Hier amper spierpijn, ben goed binnen mijn grenzen gebleven zondag. Was bang dat als ik te veel zou willen ik het einde niet zou halen :Y) . Nu wil ik gaan kijken of ik kan werken aan mijn snelheid, heb de 10k gedaan in 1:06:30 ongeveer. Wil proberen dat onder het uur te krijgen. Heb niet zoveel zin om langer onderweg te zijn en voor een langere afstand te gaan trainen. Gewoon lekker genieten van een uurtje buiten bezig zijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 10:14

Ik zag op insta wel iemand die op 41km out is gegaan, die zag dat helemaal niet zelf aankomen. Zat ook nog steeds op een pr tempo, ging goed. Opeens op 41km ging het licht uit. Oververhit, drie kwartier gekoeld door de ehbo en die heeft hem daarna uitgewandeld.
Soms merk je het dus zelf niet..

Ik wissel rond de 1000km van schoenen.

Leonie jij hebt echt looptalent, volgens mij ga je het ver schoppen!

Muppetmayo, tempo komt vanzelf wel. En anders maar niet, dat maakt toch ook niet uit? Als je er maar lol in hebt.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:21

Supervixen schreef:
Ik zag op insta wel iemand die op 41km out is gegaan, die zag dat helemaal niet zelf aankomen. Zat ook nog steeds op een pr tempo, ging goed. Opeens op 41km ging het licht uit. Oververhit, drie kwartier gekoeld door de ehbo en die heeft hem daarna uitgewandeld.
Soms merk je het dus zelf niet..

Nee ja, ik bedoel ook niet dat het slecht is van die mensen (nouja sommige wel natuurlijk) maar verdrietig als in dat het dus gewoon zo fout gaat in je lijf terwijl je er wrs heel hard voor getraind hebt. Bij iedere ambulance ging een stukje van mij om die persoon sterkte te wensen.
Wel bewonderingswaardig dat ze hem dan toch uitloopt!

Vorig jaar een vriendin van me v45 NK liep ze mee, en zij ging ook out op 37km. Ze was onderkoeld! Geen idee hoe dat kon maar zij heeft hem niet uit kunnen lopen terwijl ze 2de lag op moment van uitvallen. Ook intens getrainde loper.

Supervixen schreef:
Leonie jij hebt echt looptalent, volgens mij ga je het ver schoppen!
Heel lief van jou. Toen ik jong was heb ik mijn kans gehad en voor paarden gekozen :o En nu, ik houd te veel van lekker eten en heb een te druk leven om er echt voor te willen gaan. Maar in principe heb ik maar 2 x per week getraind (hardlopen wel andere sporten ook natuurlijk) en toch dit kunnen neerzetten en op de spierschade in mijn bovenbenen na, nergens last van :') . Dat maakt wel dat het soms weer even kietelt van wat als ik ooit een andere keuze had gemaakt...
Maar aan als heb je niks in het leven. We zijn hier en nu :Y) En nu ben ik te oud en heb ik een gezin <3
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 15-04-25 10:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:22

Ja Robert was dat SV, ik volg hem ook op Strava. Inderdaad hele getrainde loper, bizar wel hè.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:26

Even kort tussendoor voor Muppetmayo: ik ben naar SV sport in Gouda geweest.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:33

Samantha_ schreef:
Ja Robert was dat SV, ik volg hem ook op Strava. Inderdaad hele getrainde loper, bizar wel hè.

Nou dat idd, bij hem had ik het dan weer niet verwacht, omdat hij echt wel weet wat ie doet.

Maar het is juist dan extra zuur als de hulpdiensten overbelast raken omdat andere waaghalzen die niet weten waar ze mee bezig zijn ook hulp nodig hebben.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:35

Ik heb er ook geen respect voor, in de comments reageert de beste man zelf, hij heeft huilend op de grond gelegen tijdens de marathon en zijn hamstring verrekt. Echt fijn voor de medelopers en Rode Kruis vrijwilligers. Ik denk dat elke idioot wel 42 km kan lopen als die het wil, maar doe dat dan lekker in je eigen tijd en ga pronken met een strava mijlpaal ofzo.
Dat het af en toe zo misgaat bij echt goed getrainde lopers zegt eigenlijk al genoeg waarom je daar als niet getrainde loper niets te zoeken hebt.

Ik zag de RAB nature challenge voorbij komen van trail-events, om in de maand mei een x aantal kilometers te lopen. Ik had een tijd terug bedacht om voor de 250 kilometer te gaan, alleen loop ik die nu al ruim in een maand, dus daar zit de uitdaging niet meer in. Nu zit ik 500 kilometer te overwegen, maar dat is echt een grote stap erboven en in mei moet ik ook taperen voor de marathon. Als het in juni was geweest, was het perfect. Dus misschien dat ik voor mezelf in juni wel ga proberen 500 km te lopen. Alleen het eindevent op 31 mei lijkt me heel erg leuk, dan mag je nog zoveel traillusjes lopen als dat lukt om je doel te behalen... dus ik blijf nog even verder peinzen of ik het ga proberen of niet, als het niet lukt, is het ook geen ramp, doe het niet voor de medaille.

Leonie, klopt, door die gast ga ik de marathon überhaupt lopen. :') Maar goed, we gaan het zien, grote kans dat we gelijk starten en hij dan wegzakt in tempo. Ondanks dat hij van zichzelf makkelijker sneller loopt dan ik, hij heeft echt te weinig getraind op afstanden om ons doeltempo een hele marathon vol te houden.

ieris, ik heb inderdaad ook geen eigen auto, dus supergoed dat ze dat carpoolen zo promoten! Ook voor het milieu.

Goof, fijn dat je zoveel aan mijn tip hebt! De techniek komt natuurlijk van Jorin Kamps, dus alle credits naar hem voor het goede advies, maar leuk dat meer mensen er iets aan hebben!
En leuk om te zien hoe een vooruitgang je de laatste tijd boekt in tempo.

Puera, gaat wel goed gelukkig, heb zowel zondag en gister gelopen in andere schoenen en sokken en had er dan weinig last van gelukkig. Ga wel even wachten tot het goed hersteld is voor ik weer op mijn nieuwe brooks ghost ga lopen waarmee de blaren ontstaan zijn.

BusyMissy, welk horloge heb je? Wat leuk dat je gezellig samen met je zoon loopt!
En wat een verdrietig beeld van het bos zo.

Samantha, leuke doelen zijn dat!

Sherivey, oh lekker in een korte broek! Daar loop ik al maanden in. :') Maar de vroege uurtjes waarop jij vaak gaat zijn ook wel wat frisser.

MuppetMayo, fijn dat je een korte broek hebt gescoord! En gun jezelf een gratis loopanalyse bij een hardloopwinkel en een fijn paar nieuwe schoenen als je er weer voor gaat. :) En zeker waar! Tempo lekker loslaten, dat komt later wel en is niet zo belangrijk.

Muurp, ik hou 1000 km aan of als mijn schoenen duidelijk aangeven dat het tijd is. Helaas hebben echt niet alle schoenen de kwaliteit om 1000 km aan te tikken. Ik loop ook nog niet lang genoeg en op te wisselende paren schoenen om al met 1 paar 1000 km aangetikt te hebben, maar mijn brooks ghost 14 zijn nu al op bijvoorbeeld en daarmee zit ik op 600 km denk ik. Er zit een gat in de stof bij de hielen en het profiel/zool begint los te laten, dus die ga ik nog wel een tijd voor de bootcamps gebruiken, maar niet voor hardlopen. Mijn andere schoenen hou ik nu de kilometers goed bij in garmin.
Krachttraining met zware gewichten doen op goede hardloopschoenen is wel zonde trouwens, daarmee zet je een hoop meer druk op de zool.

Ik heb gister 8,5 kilometer gelopen op een wat rustiger tempo met mijn theekransmaatje, zaten op 6:25. Wel heel interessant, ik tikte opeens heel gemakkelijk zone 2 aan als ik op 6:25/30 liep! Een jaar geleden zat ik daar nog niet eens op 7:30 of kwam ik er langzamer-dan-wandelen-dribbelend nog niet eens. Dus voor iedereen die denkt dat zone 2 onmogelijk is, laat het los, ga lekker veel en divers lopen en het komt vanzelf. :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 10:48

Ik wissel drie paar schoenen voor het asfalt af. Twee paar zijn oudere modellen, die demping wordt rap minder merk ik. Heb ze ook veel met duurlopen gebruikt. Vorig jaar heb ik het nieuwste model van de Mizuno Wave Inspire gekocht, die zijn nu ook zo goed als af. Daar heb ik vorig jaar mijn marathon ook op gelopen.

Ik heb nu een paar Asics Gel-Kayano 31 Paris en een paar Mizuno Wave Inspire 21.
En ik haal binnenkort toch nog de Saucony Tempus 2 voor de afwisseling erbij. Dan heb ik weer drie paar goede schoenen.

Die gast die ongetraind de marathon gelopen heeft… :n Z’n tijd vond ik trouwens nog best snel, onder de 4:10. Maar verantwoord, nee totaal niet!

Mooie loop weer, Sherivey! Garmin is ook niet snel tevreden. :=

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:06

Eef_Bam wat goed dat je zo binnen je grenzen bent gebleven en weinig napijntjes hebt. Mooi doel je 10 km onder het uur :)

Dank voor de tips voor de schoenen iedereen :)

Supervixen wat bijzonder dat diegene na 45 minuten koelen toch de marathon nog uit loopt!

Leonie klinkt alsof je vroeger al erg getalenteerd was, leuk! Heftig zeg dat die vriendin dan ook zo uit gaat op die 37 kilometer.

Tiggs dankjewel! Ik had dat vermoeden al inderdaad, ik ga eens kijken daar denk ik :)

Suliko wat fijn dat het de goede kant op gaat met je blaren. Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen met die trail challenge! Ik kan me voorstellen dat naar 500 km wel echt heel heftig is! Ik moet al niet denken aan die 250 km :')
Ik blijf toch echt steeds lachen om je theekrans loopjes hoor, echt met een flinke snelheid en dat dan nog een theekrans loopje noemen :') Wat super goed ook in zone 2!

Ik dacht net, laat ik gelijk toch maar eens kijken voor een loop analyse met nieuwe schoenen. Ik had een aantal soort van betaalbare schoenen gezien die zij ook hebben. Voor de zekerheid even contact opgenomen om te kijken of ze die überhaupt op voorraad hebben. Komen ze met de opmerking dat ze in mijn maat gewoon bijna niks standaard op voorraad hebben, ook niet om te passen :\ Nu weet ik dat ik voor een dame niet echt heel kleine voetjes heb, maar dat ze dan vervolgens amper keus hebben in de winkel vond ik wel heel bijzonder. Ik snap dat je dan niet alles hebt, maar de enige optie voor mij was om zelf 4 schoenen in een maat op te geven, dan gingen ze die wel uit het standaard magazijn naar de winkel sturen :roll: Hoe kun je dan een goede analyse doen als ik zelf al moet opgeven wat ik wil passen, wellicht heb ik iets heel anders in mijn hoofd dan dat goed is? Viel me even zwaar tegen :\

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:09

Suliko, ik ben best een koukleum ook hoor :))
Maar wil ook liever niet teveel wennen aan shirt/ korte broek. Mn marathontraining start over een maand en die valt voor bijna het hele schema in de zomermaanden. Dan wil ik niet te comfortabel zijn bij lage temperaturen.

250 km per maand haal ik al niet :+
Misschien leuk om die challenge ooit te doen, dat wel. :j
Is dat ieder jaar in mei?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:16

O wat stom zeg muppet dat ze zo weinig hebben dan. Kan je niet een andere winkel proberen?

Ik heb nog nooit ergens talent in gehad haha. :')
Vroeger als kind nooit gesport ook, werd bij ons thuis nou niet echt gepromoot en was eigenlijk ook niet mogelijk.
Dus ook later pas begonnen met rijden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:22

Muppetmayo, oh dat is wel vervelend! Misschien bij een groter filiaal proberen? Ik heb echt een standaardmaat, dus zelf nooit meegemaakt, maar je zou verwachten dat ze wel veel op voorraad moeten hebben als ze analyses aanbieden. Want jij kan nu natuurlijk nog niet weten wat je nodig hebt of wil proberen. Ik weet niet of mannenschoenen een optie zijn? Misschien dat ze die wel op voorraad hebben in jouw maat? Vriendin van mij heeft grotere voeten en loopt standaard op mannenschoenen.

En het theekransgehalte gaat eigenlijk niet eens om de snelheid. Het is een beetje als een grapje begonnen, omdat we enorm kletsen onderweg en verder nergens mee bezig zijn. De term kwam nadat we samen begonnen te lopen na een flinke operatie van die vriendin, waardoor ze heel rustig en kort moest lopen. Nu houden we het erin met het idee dat de theekransloopjes steeds verder en sneller gaan, maar nog steeds een theekransgehalte hebben. :D

Sherivey, ik dacht altijd dat ik een koukleum was, tot ik ging rennen. :') Maar ik koel erna wel altijd heel snel af en loop thuis altijd in dikke truien en wollen sloffen.
De challenge kan voor 100, 250, 500, 750 of 1000 kilometer! Vorig jaar was hij in juni volgens mij, dit jaar in mei.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:23

Samantha_ schreef:
O wat stom zeg muppet dat ze zo weinig hebben dan. Kan je niet een andere winkel proberen?

Ik heb nog nooit ergens talent in gehad haha. :')
Vroeger als kind nooit gesport ook, werd bij ons thuis nou niet echt gepromoot en was eigenlijk ook niet mogelijk.
Dus ook later pas begonnen met rijden.

Hier ook Koos Talentloos.

Vind het ook altijd zo küt als je bij van die kennismakingen of bedrijfstrainingen moet benoemen welk talent je bezit. "Geen, Henk. Ik bezit geen enkel talent, thanks dat je me de kans geeft om dit nog even te benadrukken." :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:34

Ja ga ik ook inderdaad doen Samantha_, vond het echt een beetje een tegenvaller.
Hier ook nergens talent in :')
Ouders verre van sportief, werd dus inderdaad ook niet echt gepromoot. Daarnaast helaas een zeer beroerd evenwicht en een lijf wat motorisch niet altijd helemaal meewerkt.
Dan is het ook nog eens het nadeel dat ik wel echt super sportieve vrienden heb (en een mega sportieve vriend), dus dan valt mijn a-sportiviteit nog eens extra op. Niet heel bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen helaas.

Suliko helaas heb ik wel redelijk grote voeten, maar erg smal. De meeste mannen schoenen zijn voor mij veel te breed :\ Dat was vorige keer ook al het probleem. Wel bedankt voor het meedenken!
Ik vind het juist heel leuk ook van je theekrans loopjes :D

Sherivey dat is ook heel herkenbaar met die kennismakingen of trainingen.