Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Popstra schreef:Ik vind het heel bijzonder dat heren en dames minister allen aan 1 tafel kunnen plaats nemen in 1 ruimte. Welliswaar met 1,5m afstand tussen elkaar maar geen mondkap!?
Hoeveel visite mogen wij ook weer ontvangen per dag?
Bijzonder blijft ook dat het stemmen gewoon even voor ging op de avondklok en alles goed geregeld als een trein door liep die dag.
Waarom duurde het toch zo lang eer ze het vaccinatie beleid op orde hadden?
Ze ontvangen geen visite, ze zijn aan het werk. Ik mag op mijn werk ook met meerdere tegelijk vergaderen in 1 kamer en aan 1 tafel, zonder mondkapje.
Stemmen vergelijken met het vaccinatiebeleid? Vind je dat niet appels met bakstenen vergelijken? Een procedure die we al jaren hebben waar weinig aan anders was dan normaal (zoveel aanpassing was nou ook niet nodig...) tov een totaal nieuw traject waar men de helft niet wist toen men een beleid moest maken? Dat is niet eens appels met peren meer...
Karl66 schreef:Shadow, sorry maar ik ben toch echt wel zo blij met onze democratische rechtsstaat en die wil ik echt niet inruilen tegen een Aziatische dictatuur. Zelfs niet als je met zo'n dictatoriaal regime een pandemie beter kan bestrijden. Dat is een vergelijking die nergens op slaat.
Karl66 schreef:Ja, dat zijn gewoon appels en peren. Dat zijn landen waar je op geen enkele mogelijke manier zomaar even naar binnen loopt. Alleen hier in mijn directe omgeving ken ik zo al een stuk of tien sluip door, kruip door weggetjes Duitsland in. Je kan Nederland gewoon niet afsluiten, zoals je Australië en Nieuw Zeeland wel af kan sluiten.
bigone schreef:Shadow, we hebben regels genoeg, de verspreiding gebeurt door mensen niet door de regering.
Electra63 schreef:Mensen worden niet in situaties gebracht, behalve de essentiële beroepen.
Karl66 schreef:De geschiedenis heeft bewezen dat samenlevingen niet maakbaar zijn.
Citaat:Er is geen enkel land ter wereld, dat zonder draconische maatregelen naar zijn burgers, of zonder zich volledig te kunnen isoleren van de rest van de wereld, deze pandemie onder controle heeft kunnen krijgen. Dus waarom denk je dat het in Nederland zo anders is, dat wij dat wel even kunnen. Ik vind dat we in een geweldig land leven, maar ik zie ons dat echt niet doen.
bigone schreef:Dat is de rollen omdraaien Shadow, jij geeft landen aan waar ze het veel beter doen. Australië en New Zeeland akkoord , op basis van zeer strenge regels , iets wat Geert Wilders vorig jaar wou in het begin.
Citaat:onze regering heeft zich, net als in heel veel landen in slaap laten sussen door de rustige zomerperiode. Maar toen en gedeeltelijk nu ook nog is het beslissingen nemen voor 100 % op basis van nu misschien 75 % weten.
bigone schreef:Men inachtneming van wat een bevolking aan kan en hoe goed ze luisteren. Chinese aanpak ? Werkt niet in westerse landen.
bigone schreef:Dus conclusie , het ligt aan het volk !