Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:54

Wat goed! *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:18

Mugshots, daar moet ik eens naar kijken...
Super dat je zo goed afgevallen bent!

Ik hoorde net dat we vanavond lasagne eten :9 , dat wordt een uitdaging om een normale portie te nemen. Dat is echt zoiets waarvan ik abnormaal veel kan eten, gewoon omdat ik het zo lekker vind. Ik kan het, ik kan het, ik kan het... :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:20

Ohhh lekker! :Y) <3

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:41

Lasagne is zoooo lekker, ik maak hem altijd zelf ,maar ook dan kan ik me amper inhouden om een normale portie te nemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:43

Ik geloof dat het hier het plan is om pizza te gaan eten en ik ben nu enorm in dubio wat voor pizza ik ga nemen.. Ga hoe dan ook over m'n kcal heen denk ik, en heb ook geen idee wat de voedingswaarden zijn van het restaurant waar we altijd afhalen... Iemand tips?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:47

Je kan misschien een kleine pizza nemen, een grote pizza is over het algemeen nogal snel overdaad voor veel mensen. Ik zou hem dan als je er echt op wil letten, vegetarisch nemen zonder kaas, wel met saus. En als je niet van vegetarisch houdt eventueel met kip? Dan moet het wel mee vallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:48

Een kleine pizza werd het sowieso, denk dat ik gewoon voor een quatro fromaggi ga. Zat een beetje te rekenen en met een kleine pizza van ong 800 kcal zit ik in principe nog vrij netjes. Morgen naar de sportschool en dan mag het wel van mezelf :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:10

Een 25cm pizza van new york pizza weegt ongeveer 400gram volgens google, wat de 4kazen pizza van hun rond de 1000kcal maakt.
Een vierkazen van dr oetker weegt 410 gram en bevat ongeveer 900kcal.

Om een idee te geven van een pizza.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:39

Pizza altijd lekker, maar helaas niet super gezond inderdaad :P
Ik heb vandaag lekker boboti gemaakt. Wel met het pak van knor maar de creme fresh vervangen door light kookroom en extra mager gehakt ipv normaal gehakt dus dat helpt wel :)
was héél lekker :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:44

Oh, lekker al die dingen! Als ik pizza eet, zorg ik dat ik geniet, en kijk ik niet zo naar de kcal. Maar ik snap ook dat dat voor iedereen anders is. Mijn lijstje van vandaag is (buiten het koekje) best goed. Ik voel me ook niet echt lekker door de maandelijkse periode. (die bij mij niet elke maand is :') )
O: twee boterhammen met cervelaat en bosbessenjam en een kop thee.
T: sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en bosbessenjam, water en een bekertje thee.
T: kop thee en een chocolat chip cookie.
A: halve aardappel, twee schepjes rode bietjes en een halve schnitzel.
T: denk niks, of een kop thee.

B: 60 minuten gefietst. Paard gepoetst en gelongeerd.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:58

O: yoghurt met musli
T: een paar yoghurt snoepjes (de zak is nu leeg :'))
L: 2 broodjes met pindakaas
A: 2 ciabatta broodjes met kipfilet, paprika, ui en saus van teriyaki en chili.
T: Banaan

Beweging vandaag even niet, of nou ja niet in de sportschool haha.

wéér te veel khd, en extreem weinig vetten vandaag.. En over mijn caloriegoal. Wat toch een beetje pijn doet.

Heb vroeg gegeten, en had mijn middag tussendoortje (banaan) niet gehad, gewoon vergeten. Dus die neem ik zo, en dan hoop ik geen trek meer te hebben.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:59

Iets te veel pannenkoeken gegeten vanavond... oepssss..

Morgen maar weer opletten & voor de rest was mijn lijstje wel netjes vandaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:25

Ik heb een kleine pizza vier kazen gegeten uiteindelijk. Wel van de Italiaan dus behoorlijk beladen met kaas. Heb de korstjes maar even gelaten voor wat het was (ook omdat hij te vullend was :)) ) en denk dat ik zo tussen de 700-800 kcal uitkom. Dat past nog helemaal prima in mijn dag dus best tevreden. Morgen weer even wat minder kcal en hard sporten voor de vorm, maar verwacht niet dat ik hiervan een kilo aan ga komen :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:34

De lasagne was weer heerlijk, braaf 1 stuk genomen :D geloof dat ik eindelijk weer op de goede weg ben *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:38

Sterkte beide, geen leuk nieuws :(:)

Als ik pizza bestel, is het altijd Domino's of Papa John's of zo met bijna 300 calorieën per punt waar ik er dan rustig 6 van opeet :+ Mag maar heel af en toe dus :') Papa John's is wel echt heeeeel lekker.

Vandaag:

O: /
T: appel en pakje belvita koekjes (van die "ontbijt" koekjes, niet m'n eerste keus maar ach)
L: salade (sla, paprika, tomaatjes, avocado, gegrilde kip en dressing van olijfolie, balsamico en peper en zout) en een bakje frambozenyoghurt
T: 2 Rijstwafels met pure chocola (55 kcal per stuk)
A: risotto met kip en champignons
T: heel misschien nog 2 blokjes Milka Oreo :=

B: 3 kwartier HIIT of 5km hardlopen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:39

Laura82 schreef:
De lasagne was weer heerlijk, braaf 1 stuk genomen :D geloof dat ik eindelijk weer op de goede weg ben *\o/*

Netjes! :D nu heb ik er ook zin in :+

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:40

Dat vind ik altijd zo knap, als mensen 2 blokjes chocola nemen :') ik kan dat echt niet. Het is alles of niets.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 19:41

Sterkte met alle zieke huisdieren :(

Ik vandaag lekker dagje gehad!
O: magere citroen kwark, whey crispy en chocolade cruesli
T: banaan
L: wrap met roomkaas, kipfilet en ijsbergsla
T: druiven en eierkoek
A: wortels, tartaar en gebakken eitje
T: proteïn bar

Geen beweging op wandelen in pauzes na, ben aan het leren vanavond.

En als ik uit eten ga of afhaal/laat bezorgen, dan let ik wel een beetje op met wat ik bestel. Maar ga uit eindelijk toch echt voor iets wat ook echt lekker is. Sowieso eet ik alleen dingen die ik ook echt lekker vind en niet mwoah dingen alleen omdat 'gezond' is. Beetje extra kcal en ook extra genieten kan geen kwaad als het af en toe is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:42

_Ilsee_ schreef:
O: yoghurt met musli
T: een paar yoghurt snoepjes (de zak is nu leeg :'))
L: 2 broodjes met pindakaas
A: 2 ciabatta broodjes met kipfilet, paprika, ui en saus van teriyaki en chili.
T: Banaan

Beweging vandaag even niet, of nou ja niet in de sportschool haha.

wéér te veel khd, en extreem weinig vetten vandaag.. En over mijn caloriegoal. Wat toch een beetje pijn doet.

Heb vroeg gegeten, en had mijn middag tussendoortje (banaan) niet gehad, gewoon vergeten. Dus die neem ik zo, en dan hoop ik geen trek meer te hebben.

Ik weet de hoeveelheden natuurlijk niet maar wat is je caloriedoel? Kan me bijna niet voorstellen dat dit meer dan zo'n 1500 calorieën is?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:43

_Ilsee_ schreef:
Dat vind ik altijd zo knap, als mensen 2 blokjes chocola nemen :') ik kan dat echt niet. Het is alles of niets.

Het feit dat ik Milka Oreo hier in Engeland niet kan kopen en als het op is ik voorlopig dus geen nieuwe kan kopen helpt daarbij behoorlijk moet ik zeggen :+

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:50

Ik zit nu op een caloriedoel van 1.660 op een dag (zonder beweging). Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het er overheen ging. Het zijn ook geen gek hoge hoeveelheden die ik heb gehad, dacht ik. En heb in mfp de normale portie's aangehouden (25gram musli, 1 portie pindakaas etc.)
Achteraf had ik misschien wel wat minder kip kunnen nemen, maar die zijn niet kleiner te koop, en die yoghurt snoepjes helemaal schrappen. Het zelfde voor de musli, had wat minder gekund. Dan had ik nog een wat over gehad voor nu, aangezien ik nog steeds trek heb.

Ik heb qua hoeveelheden ook niet alles puntje precies gerekend, misschien moet ik dat wel gaan doen om voor mijzelf meer duidelijkheid te hebben. Heb helaas geen keukenweegschaal.

Ach aan de andere kant ben ik wel blij met mijn lijstje, vooral omdat het de laatste tijd echt een ramp was.

Ooooh dat kan ik me heel goed voorstellen met de chocola! Mm niet te koop in Engeland dus he, moet ik me er ook maar vast op in gaan stellen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:52

Ik zou toch investeren in een keukenweegschaal. Vooral bij producten waar '1 portie' staat is het vaak zo verraderlijk hoe veel je ook daadwerkelijk binnenkrijgt. 25 gram muesli lijkt me voor een ontbijt ook aan de magere kant, ik eet al 40g havermout en dat weegt geen zak.

Zo'n keukenweegschaal kost bij de action nog geen tien euro en dan weet je tenminste zeker wat je binnenkrijgt. Ik ben ook super fanatiek aan het wegen en soms is het ontzettend irritant dat ik alles eerst aan het uitrekenen ben maar uiteindelijk schept het wel veel meer duidelijkheid voor mij in wat ik nou daadwerkelijk binnenkrijg. Dus verpakkingen scannen en je porties afwegen..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:55

Ik zou inderdaad ook een keukenweegschaal kopen, je verrijkt je er echt heel makkelijk op :j Na een tijdje wen je er ook echt aan dat je soms alles staat af te wegen.

En over de Milka Oreo ( :D ), ik heb ze wel eens zien liggen in van die kleine corner shops maar verder niet en die winkeltjes heb ik hier ook niet echt in de buurt, alleen grote supermarkten hebben soms die basic Milka maar dat is uiteraard niet even lekker :D Komt omdat ze Cadbury Oreo hebben en dat zou hetzelfde moeten zijn maar het smaakt echt compleet anders.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:19

Een keukenweegschaal heeft hier ook mij versteld doen staan.
Wel zou ik het advies geven een goede te kopen. Ik heb er ook een aantal van de action gehad. Als ik eenzelfde product 2x achter elkaar op legde, kon er ruim 5! gram verschil inzitten.
Heb er nu een van het merk Soehnle gekocht bij de blokker toen die in de aanbieding was. Die is wel consequent ;)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:33

Vanavond als avondeten hutspot met stoofvlees. Alleen ik kwam nog zoveel calorieën tekort dat het geen probleem was om een kersenflapje van de ah te eten :D
En ik heb nog steeds ongeveer 150 kcal over en ik zit gelukkig nog onder mijn koolhydraten :)

Alleen blijf ik het wel lastig vinden om voldoende eiwitten te eten, hoe doen jullie dit?