Nagellaktopic deel 9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:56

Gellak kun je prima jezelf aanleren. Met verlenging is inderdaad een ander verhaal.

Ik heb ook geen papiertje voor gellak. Ben met 10 euro begonnen voor een gellak behandeling, nu neem ik 12 euro. Doe het nu een jaar.

De eerste maanden heb ik het voornamelijk bij mezelf gedaan. In juni kreeg ik echt klanten, terwijl ik dus in januari al begonnen was.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 25-02-17 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:59

LiiNd_Y schreef:
Gellak kun je prima jezelf aanleren. Met verlenging is inderdaad een ander verhaal.

Ik heb ook geen papiertje voor gellak. Ben met 10 euro begonnen voor een gellak behandeling, nu neem ik 12 euro. Doe het nu een jaar.

Ok, dus jij denkt dat dat ik wel met 3,50 kan beginnen?
Een workshop wil ik best volgen hoor in de buurt. Die zijn betaalbaar.
Maar een hele opleiding om alleen maar gewoon gellak aan te brengen zie ik ook niet zitten en lijkt me ook niet nodig. Mensen met nagelproblemen kunnen dan uiteraard niet bij mij terecht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:00

LiiNd_Y schreef:

De eerste maanden heb ik het voornamelijk bij mezelf gedaan. In juni kreeg ik echt klanten, terwijl ik dus in januari al begonnen was.

Voor die prijs leg je er toch op toe? Tenzij je geen belasting afdraagt misschien...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 14:03

LadyMadonna schreef:
LiiNd_Y schreef:

Voor die prijs leg je er toch op toe? Tenzij je geen belasting afdraagt misschien...

Ik draag inderdaad geen belasting af. Ga wel wat bij de overige inkomsten aangeven, betaal ik een klein bedrag overheen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:22

Cinnepin schreef:
LiiNd_Y schreef:

Ok, dus jij denkt dat dat ik wel met 3,50 kan beginnen?
Een workshop wil ik best volgen hoor in de buurt. Die zijn betaalbaar.
Maar een hele opleiding om alleen maar gewoon gellak aan te brengen zie ik ook niet zitten en lijkt me ook niet nodig. Mensen met nagelproblemen kunnen dan uiteraard niet bij mij terecht.

Nou nu dus nog niet, ga eerst de komende maanden maar op jezelf oefenen, vooral goed leren lakken want als je lakt in nagelriemen kan je iemand met gellak al enorm veel pijn doen..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:41

LadyMadonna schreef:
LiiNd_Y schreef:

Hobbymatig is belastingtechnisch heel anders dan een bedrijf uitoefenen he ;)
Geen btw en het zijn opbrengsten uit overige werkzaamheden in je belastingaangifte.
Dus dat kan je zo 123 niet zeggen en niet over oordelen.

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:55

Dat kan ik wel, aangezien ik voor de belastingdienst geen ondernemer ben en dus mijn aangifte ook doe via inkomsten uit overige werkzaamheden.
Mijn BTW aangifte doe ik keurig elk kwartaal, maar ik val onder de KOR....

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:04

En toch denk ik dat je het niet kan vergelijken ;)
Als je toch onder de kor valt waarom doe je dan geen jaaraangifte?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:10

Omdat er een verschil zit tussen ondernemer zijn voor de btw en ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting. Dat laatste ben ik niet omdat mijn winst daar te klein voor is.
Ik heb kans dat de btw aangifte op den duur ook niet meer hoeft aangezien die nu steeds 0 is (omdat ik m weg schrijf onder de KOR).
Dit betekend wel dat ik of niet mag groeien of heel veel moet groeien, want nét buiten de KOR vallen is ontzettend zuur

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:26

Ik ben trouw meelezer; denken de hobby thuiszetters ook aan eventueel aansprakelijkheidsverzekeringen ed? Die kosten moet je ook doorrekenen in je prijs :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:31

Marrit13 schreef:
Ik ben trouw meelezer; denken de hobby thuiszetters ook aan eventueel aansprakelijkheidsverzekeringen ed? Die kosten moet je ook doorrekenen in je prijs :+

Goeie +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:10

Alsof hobbythuiszetters zich gaan bijverzekeren en belasting opgeven. Gaat gewoon zwart in het handje lijkt mij als je 5-10 euro voor een beetje gellak vraagt.

En nee ik zeg niet dat dat goed of fout is voordat mensen daar weer over gaan vallen. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:16

Maar wel iets im rekening mee te houden... stel het gaat fout en iemand stelt jou verantwoordelijk....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:19

Natuurlijk dat is ook zo. Die afweging zal ieder voor zich maken en precies daarom zet ik geen gel op anderen.

ik denk zo: zodra mensen betalen verwachten ze ook terecht een bepaalde service en komen ze wel aan de deur als iets fout gaat. Zelfs al vraag je maar 5 euro. Als je dat niet kan bieden of oplossen moet je geen geld vragen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 17:53

Mars schreef:
Natuurlijk dat is ook zo. Die afweging zal ieder voor zich maken en precies daarom zet ik geen gel op anderen.

ik denk zo: zodra mensen betalen verwachten ze ook terecht een bepaalde service en komen ze wel aan de deur als iets fout gaat. Zelfs al vraag je maar 5 euro. Als je dat niet kan bieden of oplossen moet je geen geld vragen.

Precies dat :j en eerder werd gevraagd waarom "professionele" zetters zo "duur" zijn; omdat zij waarschijnlijk ook diverse verzekeringen hebben (denk aan arbeidsongeschiktheidsverzekering, dat is een dure)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:03

Die heb ik niet, eigen risico, maar het is idd gewoon ontzettend duur

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:19

Hallo allemaal! Ik kom even binnenvallen in dit topic, met een vraag. Ik heb een stukje terug gelezen en zie volgens mij wel wat nagelstyliste's hier meepraten.

Ik heb een paar jaar geleden steeds acrylnagels gedragen. Toen een paar jaar niet en nu heb ik een paar weken geleden weer een set laten zetten. Bij een voor mij nieuwe studio. Ongeveer twee uur na het zetten zwol de huid rond mijn nagels op en dat begon wat te jeuken. De dag erna zakte het af en op dag drie was het weg. Nou heeft die meid mijn nagelriemen er afgesneden met zo'n 'dingetje', en ik dacht dat het daar van kwam. Ik ben sowieso niet zo'n fan van nagelriemen verwijderen, dus de keer erna, bij het opvullen gevraagd om dat niet weer te doen.

Na het opvullen zwollen mijn hele vingers op maar op dag drie was alles weer normaal. Nog een keer laten opvullen en toen was het mis.

Vingers dik, rood, jeuken, vervellen, galbulten over mijn hele lichaam, wat een ellende.

Dag erna naar de huisarts, en het was dus een alleegische reactie. Injectie gekregen en medicatie. Ik heb savonds zelf de nagels er afgeweekt, want ik wou ze gewoon zo snel mogelijk kwijt.

Nu anderhalf week later heb ik nog steeds wat jeuk op mijn onderarmen en mijn vingers vervellen en doen enorm pijn.

Pas als alles weg is kan er een allergietest gedaan worden. Huisarts denkt aan een acrylaatallergie, of allergie voor uv licht.

Deze nagels zijn namelijk gezet met vloeistof die uithard bij uv licht. Dat had ik voor jaren terug niet.

Zou je alleen allergisch kunnen zijn voor de uv vloeistof, omdat ik bij de gewone nooit last had? Ik heb natuurlijk gegoogled, maar heb ook gelezen dat je de allergie elk moment kan ontwikkelen, dus ik weet niet of het er mee te maken heeft. Misschien dat iemand hier ervaring heeft?

Niet dat ik voorlopig überhaupt nagels durf laten zetten..

Het schijnt dat als het acrylaat allergie is, dat veel mensen wel tegen gel nagels kunnen, heeft iemand van jullie daar ook ervaring mee van uit de praktijk?

Ik ben een nagelbijter en met nepnagels ben ik er vanaf gekomen. Bij wat stress vind ik het erg fijn om nepnagels te dragen zodat ik niet weer begin.. dus dit is best ellendig voor mij.

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen en willen maken!

Overigens, gezien bovenstaande discussie, ik heb ze wel laten zetten bij een gediplomeerde styliste.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:23

Acryl en gel hebben beide verschillende ingrediënten. Vraag bij je styliste een ingrediënten lijst op (als het goed is heeft ze die).
Belangrijk om te weten wat je nu gehad hebt. Gel, acryl, Uv acryl (weet dat het bestaat, maar ken het product verder niet).
Het kan zijn als je bijv op acryl reageert, dat je met gel geen last hebt.
Er zijn merken die zeggen hypoallergeen te zijn, maar ik zou even moeten zoeken, weet ze niet uit m'n hoofd

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:28

Ik zou ook bijvoorbeeld alleen een pink met normale acryl kunnen laten zetten als alles weer normaal is.. maar ik ben flink bang geworden na de laatste keer.

Zo raar ook, op internet staat dat vooral stylistes zelf allergies kunnen worden, ik vind het zo gek dat ik dan ineens zo heftig reageer. Ik kom verder nooit met dat spul in aanraking..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:31

Allergie bouw je theoretisch op, meestal krijg je dan ook last in de dagen na de behandeling, en niet tijdens.
Dit lijkt dus echt acuut...
Weet je met welk merk je styliste werkt?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:46

Ik denk Magnetic, want daar zag ik posters enzo van hangen. Maar ik heb er niet echt op gelet verder.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:35

Hoi dames... ik ben een hele tijd terug hier al eens in t topic aanwezig geweest maar door een bokt time out niet meer hier terecht gekomen.

Nu heb ik vanwege mijn baan gel lak op en wil ik dat graag zelf gaan doen. Zijn er hier tips welke lamp/set van aliexpres de moeite waard is ?
Wil het liever daar bestellen omdat ik eerst wil zien of ik het zelf wel zo lang vol ga houden om het bij te werken :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:12

Ik zelf ben geen fan van ali..maar als jij dat wil is goed toch. Ik heb de de lamp van haute. Als ik wat gevorderder ben zal ik misschien ook een andere aanschaffen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:30

Mocht je besluiten via alie te bestellen, let op dat er een Europese stekker aan zit en let op je wattage

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:08

Afbeelding

Nieuwe lakjes :)