Wat denk je dat er in Acetonvrije remover zit Stef? Net zo goed chemische stoffen.
Aceton is een beter oplosmiddel dan ethylacetaat (dat wordt gebruikt in de acetonvrije remover). Ethylacetaat lijkt echter heeeeeeel erg op aceton en heeft nagenoeg dezelfde werking. Het enige wat je met ethylacetaat nog goed kan, is het mengen met verzorgende producten, waardoor je nagelriemen dus iets minder uitdrogen. Pure ethylacetaat heeft exact hetzelfde effect als pure aceton.
Aceton op zich is geen gevaarlijke stof. Het kan geen kwaad doen in je lichaam. Het grote risico is dat er andere stoffen oplossen in aceton, die daardoor je huid kunnen binnendringen. Sommige van die stoffen kunnen wel kwaad. Dit geldt OOK voor ethylacetaat.
Nouja, das misschien ook het verkeerde woord, kan ff niks anders verzinnen. Maar t komt nogal over alsof ik onzin praat, terwijl ik het nergens over aceton vrije remover heb
Ben wel heel erg benieuwd hoe die van Kiko lakken! Ik heb alleen 2 textures en 2 glitters. Die in de aanbieding zijn zijn zeker die ronde flesjes of niet?