[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:18

Bij mij alleen als het nat is :)) Verder niet op mn kleren of op mn kussen of dat soort grapjes :))
Mn witte badjas is daarentegen inmiddels niet meer zo wit _O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:30

Ja, maargoed, ik ga normaal met nat haar de deur uit, dus is echt een gekloot. En mijn badjas is ook wit dus ook daarop geeft het af := Beddengoed heeft het ook vaak te verduren.

blyth

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:33

Kussen leg ik meestal gewoon een oude handdoek op voor een paar dagen :)
En bij nat haar geeft het idd erg af, meestal doe ik het dan in een knot of ik föhn het even kort zodat het ook minder nat is :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:36

Zolang het iets vochtig is geeft het bij mij helaas af, heb ook weleens gehad dat het miezerde buiten en mijn haar amper nat was, en vervolgens mijn hele kraagje roze was. En in een knot is geen optie, aangezien ik dan echt een belachelijk kapsel krijg _O-

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:39

Haha, ik heb het wel eens gehad met mijn rode haar, ik liep door de regen naar mijn vriend toe eenmaal bij hem thuis vroeg hij wat ik gedaan had, het leek net of ik een bord macaroni in mijn nek gegooit had :')
Met mijn paars viel het eigenlijk reuze mee, alleen mijn kussens hadden het zwaar haha

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 02:12

Thanks voor de tips!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:28

Ik heb een donkerrode kleur van manic panic gehad, die wel heel mooi pakte! Maar moest wel altijd oppassen met nat haar, in de regen kreeg het een bloederig effect _O-

Afbeelding

edit:

Afbeelding

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:42

Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van ketchup voor een rode gloed? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:32

Bij mij gaf Directions niet echt af, maar ik mengde het ook wel met conditioner tot het zo licht was dat het ook bijna niet te zien was op mijn haar.

Ik liet het overigens wel altijd de hele nacht intrekken met een handdoek over mijn hoofd, vond dat het dan altijd wat beter pakte dan als ik het 'maar' 2 uur deed.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:37

Eerder aangegeven site helpt me niks verder.
Nogmaals wil graag kort,maar heb geen enkel idee wat. Iemand die me op weg kan helpen?
Voor foto's zie profiel.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:45

Mooie kleur Bonjoy!!

Ketchup hielp bij mij helemaal niks behalve dat het stonk. :+

Lous ik ga even kijken... :)

Edit: Lous, je wilde geen Bob toch?? En wil je wel/niet verven? Bij niet verven, wat is je natuurlijke haarkleur??
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 27-11-14 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:46

Ik zou het eerder met tomatenpuree proberen, en mijn tante gaf aan dat het niet per se helpt om een rode gloed te creëren. Wel om een groene gloed eruit te krijgen :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:05

Lous, ik heb nog wat vraagjes, heb je dik haar? Dun haar? Ergens nog gekke kruinen? Draag je je haar normaal gesproken in een middenscheiding of een zijscheiding?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:10

Ik heb heel dun en weinig haar. Op de foto in mijn profiel waar ik voorovergebogen sta, zie je mijn zielige staartje :')
Verder normaal, heel steil haar. Ik draag mijn haar altijd in een zijscheiding.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:32

En de vraagjes uit mijn vorige post... O:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:02

Verven kan. Bleken niet, dan kan ik het net zo goed meteen afscheren want dan breekt het namelijk af.
Mijn haar zuigt namelijk ook letterlijk, volgens mijn vaste kapster.

De laatste foto's in mijn profiel zijn foto's van mijn huidige haar en kleur. Eigen haarkleur is die van mijn wenkbrauwen. Ligt dus niet ver uit elkaar.

En nee... ABSOLUUT GEEN BOB!! :o

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:00

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:51

Ik heb helaas niks duidelijkers,ik sta zelden leuk op foto 's,vind het ook altijd vreselijk om op de foto te gaan :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:01

Lous, het is een misvatting dat gewoon verven minder slecht is dan bleken. Sterker nog, in sommige gevallen is het zelfs slechter. :=

Ik zou bij heel dun en broos haar gewoon lekker bij je eigen haarkleur blijven en een tof kapsel kiezen.

Wel denk ik dat kort haar zeker een goede keuze is. Ik heb zelf ook heel dun en broos haar en ik heb het (mede daarom) ook kort. Ziet er gewoon veel beter uit dan lang futloos haar. :)

Voor wat ik op de foto's kan zien zou ik kiezen voor een kort kapsel waarbij je lok of pony in je gezicht valt.

Zoals hier:

http://www.liveforfilms.com/wp-content/ ... lliams.jpg

http://cuteimagez.com/data_images/out/2 ... lliams.jpg

Als het echt drastisch is, ga dan naar een GOEDE kapper, een SALON B of iets dergelijks, zeker als je voor het eerst een dergelijk model laat knippen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:48

Ik heb al een hele goede kapster, de laatste jaren verft en knipt alleen zij mijn haar nog. Ik ga reis er zelfs 40 minuten met de auto heen en terug voor. Ze zit vlak bij mijn ouders en het Alexandrium, dus ik rijd dat niet helemaal voor niks :D
De afgelopen jaren is ze een aantal keer verhuisd en haar vaste klanten verhuisde altijd met haar mee, dat wil wel iets zeggen lijkt me. Ik heb ook mijn eigen kleurenkaart daar waarop ze altijd bijhoud welke verf ze op welke datum in mijn haar heeft gedaan.
Dus dat komt allemaal goed.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:15

Wie weet wat voor merk dit is ;Afbeelding
Is het echt

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:39

Hoi! Ik heb een vraagje en ik denk dat jullie mij wel kunnen helpen :)
Ik heb van mezelf donkerbruin haar en nu al een paar keer coupe soleil erin gehad waardoor het zo goed als blond is. Ik ben die snelle uitgroei nu een beetje zat, ik heb geen zin om elke maand mijn haar te moeten laten verven (laat coupe soleil altijd bij de kapper doen) en daarnaast is het natuurlijk ook niet zo goed om steeds te blonderen.
Nu wil ik het weer een andere kleur doen, maar ik twijfel een beetje over wat ik beter kan doen.

Ik zat te denken aan dat aubergine, dat vind ik zo gaaf! Maar wordt het blonde dan niet veel feller dan mijn donkerbruine uitgroei?
Zou ik het dat beter eerst weer bruin kunnen verven en daarna pas aubergine? Of maakt het niet uit?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:04

Hee allemaal,
Ik wil graag naar de kapper toe en m'n haar eens anders doen, ik draag het momenteel veel vast en dat vind ik zonde.

Ik heb niet dun, maar ook totaal geen dik haar. Ik heb wat slag van mezelf en een redelijk rond gezicht, m'n haar komt tot net over m'n bh-sluiting. Ik heb nog iets van een schuine pony en die valt ter hoogte van net onder m'n oor.

Ik heb geen foto van m'n kapsel op het moment, maar ben benieuwd naar jullie adviezen. Ik wil er heus wel wat afknippen, maar ook niet teveel :=

Een foto zou het fijnst zijn :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:10

Hoi allemaal,

Ik heb mijn haar nu al best lang ombre maar wil misschien eens een andere haarkleur dan mijn eigen kleur.
Nu wil ik dat dan graag met een spoeling doen (omdat ik niet weet welke kleur me gaat bevallen..) maar ik weet niet hoe dat uitpakt met die ombre..
Heeft iemand ervaringen hiermee?
Een kapper die ik erover sprak zij wel dat ik beter geen kopertinten kan kiezen omdat dat misschien niet goed uit gaat pakken.
Verder weet ik ook nog niet goed welke kleur ik moet hebben, ik zit nu geloof ik op heel donkerblond/bruinig haar maar wil wel iets leukers. Ik heb verder een best bleke huid en denk niet dat elke kleur daar goed bij gaat staan..
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen:)
Groetjes,
Mieke

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:02

Ik zit eigenlijk met een beetje hetzelfde probleem als Sharon. Ik heb geen dik en geen dun haar, heb het altijd in een staart, want als het los is, dan hangt het maar een beetje stom in slierten te hangen... Alleen ben ik erover aan het nadenken om er wel een flink stuk af te laten halen. Ik doneer dan wat eraf gaat aan Stichting Haarwensen, maar hoe dan verder het kapsel? Ik ben wel voor een kort kapsel zoals bijvoorbeeld de eerste link van Nelleke, maar ik ben bang dat ik daar een super bol gezicht van krijg...

Mijn haar nu (eigenlijk zie je meer mijn gezichtsvorm haha, want ik heb dus mijn haar altijd in een staart...):
Afbeelding
^Dit is net na het borstelen, maar binnen 15 minuten hangt het al lelijk in strengen zonder volume...

Afbeelding
^Die met het gestreepte truitje.

Afbeelding

Afbeelding

Over haarkleuren en verf enz kan ik helaas niet meepraten en niet helpen, want daar heb ik geen ervaring mee :=