[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:47

Ik krijg een uitstrijkje omdat ik last had van bruin bloedverlies. Nu bloed ik niet meer. Maar de huisarts wou er toch even naar kijken.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:19

Zijn er hier mensen met een implanon?
positieve en negatieve eraringen? :)

Mijn mirena spiraaltje heb ik dit jaar 5 jaar en mag eruit, zetten was een hel voor mij dus die hoef ik niet weer te hebben!

Ik ben begonnen met de yasmin pil maar toen had ik zo veel last van mijn menstruatie, dus dat is ook geen optie

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:47

Ik heb een implanon, super blij mee.
Ik word niet meer ongesteld en heb er verder geen pijn aan ofso.
Mijn menstruatie was voor de implanon ook behoorlijk heftig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:39

Iemand toevallig bekend met gebruik vd pil en roaccutane? Vraag me af hoeveel % de berscherming eigenlijk is. Dermatoloog raad wel 2 dingen tr gebruiken, en je tekent er eigenlijk ook voor. En dan nog eens bloed prikken elke maand.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:29

De pil is nog steeds net zo betrouwbaar als dat je geen roaccutane zou gebruiken. Maar omdat er zo'n enorm risico aanzit als je net die gelukkige 1% bent, waar de pil niet betrouwbaar is, raden ze 2 anticonceptiemiddelen aan.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:45

Okay thanks! Tot heden nog nooit problemen gehad met de pil! Slik 'm al een jaar of 10 nu dezelfde! :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:09

Mag ik ook even binnenvallen?

Ik neem mijn pil altijd 's ochtends in wanneer ik opsta (tussen 8 en 11u). Ik heb net mijn stopweek achter de rug, moet vandaag weer met een nieuwe strip starten maar ben hem vanmorgen vergeten. Momenteel ben ik op school, en zal pas rond 6 uur - half 7 thuis.

Als ik hem straks thuis inneem, ben ik dan nog wel gewoon veilig? Misschien een 'domme' vraag maar dan heeft mijn stopweek toch net wat 'te lang' geduurd (laatste pil was vorige week donderdag ochtend)? Of maakt dat niks uit? :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:58

Zolang het geen minipil is lijkt het mij geen probleem

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 01:03

Hallo allemaal kan iemand mij helpen? Ik ben 14 en wil heel graag aan de pil gewoon om te weten waneer ik ongesteld word. Want het is nu zo onregelmatig soms 1 week dan weer 3 dus ik word nu elke keer op school verast en dat vind ik echt klote.
Dus mijn vraag wanneer moet ik dan beginnen met de pil? Ik las iets van de 1e dag van je menstruatie? En welke pil moet ik nemen? Word je menstruatie juist heviger of minder hevig? Krijg je over het algemeen meer last van buikpijn of minder? Sorry voor al mijn vragen. Ja ik ga het hier zeker met mijn moeder over hebben maar ben momenteel een week bij mijn vader dus ja... daarom vraag ik het hier. Kan iemand me helpen?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 02:41

Als je net wilt beginnen met de pil kun je het beste even langs de huisarts gaan. Die kan je precies vertellen welke pil waarschijnlijk het beste bij jou zal passen en die kan je ook alle uitleg geven die je nodig hebt. Je kunt je moeder gewoon meememen als je dit prettig vindt, maar dit hoeft niet. De hevigheid van de menstruatie verandert volgens mij weinig. Je buikpijn kan minder worden, maar dit is niet gegarandeerd. Wees vooral niet bang om al deze vragen ook aan de huisarts te stellen. Je krijgt dan overal betrouwbare antwoorden op en hoe meer vragen je stelt, hoe beter!

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:26

Oke bedankt! Dan ga ik dat doen denk ik!

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:35

Ik moet het ff hier delen,

Ik heb nu al een week lang bruine afscheiding, ook bij het afvegen blijft het maar het is niet veel.
Ik ben onwijs bang, nu ga ik morgen wel de HA bellen. Maar ik ben bang dat het iets ernstigs is..
Wie heeft hier nog meer last van? :$

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:45

Is vrij normaal in een cyclus :) je kan het hebben vlak voor je menstruatie of als je de pil doorslikt.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:46

Sorry voor de pp,

Ja dat zou idd kunnen, maar ik had ook een keer roze bloedverlies, en dat zou weer ee symptoom kunnen zijn voor baarmoederhalskanker...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:55

Niet googlen, dan krijg je altijd doem scenario's. Als je een scheet laat, ga je minstens al bijna dood :+

Zolang het niet echt stinkt (naar bloemetjes ruikt het sowieso nooit natuurlijk) of heel zuur ruikt en je je verder goed voelt, zou ik mij niet teveel zorgen maken. Bruin verlies is niet zorgwekkend an sich maar normaal.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:05

Heeft iemand ook ervaring met het verwijderen van een koperspiraal? Zo ja, hoe lang blijf je erna bloeden?
Ik heb de mijne afgelopen dinsdag laten verwijderen, maar ik ben nog steeds verschrikkelijk ongesteld.
Dit vind ik ontzettend vervelend, want ik heb inmiddels ook al één week van mijn pilstrip genomen.
Als ik de normale stopweek inlas, zou ik dus over 2 weken wéér ongesteld moeten worden..

Nu is dit normaal niet zo'n punt, maar ik ben dit jaar van de 7 weken al zeker 4 weken ongesteld geweest.
Ik ben het dus echt meer dan zat. :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:47

Ik weet niet of dat komt van de koperspiraal.
Toen ik begon met de pil was ik ook 2 weken ongesteld, maar dat kwam dus van de pil.
Ik heb toen gegoogled en dat kwam wel vaker voor, dus misschien is dat bij jou ook het geval.

Al snap ik dat 4/7 weken wel heel vervelend wordt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:49

Heb je wel advies aan je HA gevraagd over gelijk weer beginnen met de pil? Je haalt toch iets uit je baarmoeder, weet niet of het uberhaupt wel kan om dan gelijk weer hormonen te gaan slikken.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 22:42

Ik ben sinds augustus helemaal gestopt met de pil. Ik voelde mij vaak depressief, dit is allemaal begonnen sinds ik met de pil ben begonnen in april 2014 ongeveer. In oktober even een terugval gehad, maar sinds december voel ik mij weer helemaal de oude. Ik zou iedereen die zich somber voelt door de pil aanraden om ook te stoppen.

Beetje vreemde vraag misschien, maar kan je menstruatie uitblijven doordat je op vakantie bent geweest (had een jetlag) en je biologische ritme misschien een beetje in de war is? Het is maandag alweer 6 weken geleden toen ik voor het laatst was.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:08

Emmaa_ schreef:
Heb je wel advies aan je HA gevraagd over gelijk weer beginnen met de pil? Je haalt toch iets uit je baarmoeder, weet niet of het uberhaupt wel kan om dan gelijk weer hormonen te gaan slikken.

Ja dat kan wel gewoon, ik had een koperspiraal en deze geeft geen hormonen af.

En ik weet niet of het aan de pil ligt, ik ben al jaren aan de pil en ben vaker opnieuw gestart, ben nooit zo lang ongesteld geweest na het staren.
Het spiraaltje heb ik bijna 6 weken gehad, ik moest hem plaatsen als morning-afterspiraal en verder vond ik het ding verschrikkelijk.
Ik lees dat de bloeding na het verwijderen twee weken kan duren, dus ik wacht nog wel een weekje af.. :\

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:05

Ik heb inmiddels de Ha gebeld en kan vanmiddag terecht..
Aangegeven dat ik al een week bruin bloedverlies heb, en dat ik soms bloed na de seks..
Nu ben ik helemaal op van de zenuwen :P

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:06

Goed dat je de HA hebt gebeld als je het niet vertrouwt! Gewoon rustig proberen te blijven, het komt vast allemaal goed!

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:30

BlondCowgirl schreef:
Goed dat je de HA hebt gebeld als je het niet vertrouwt! Gewoon rustig proberen te blijven, het komt vast allemaal goed!

Dankje, ik heb door de stress een infectie, die ik nu aan het behandelen ben.
Wel heb ik aangegeven onwijs bang te zijn voor baarmoederhalskanker omdat het contact bloedingen zijn. Volgens de HA hoef ik me geen zorgen te maken maar er is wel een kweekje en een uitstrijkje gemaakt

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:18

Fijn dat de HA zich geen zorgen maakt en dat je 'maar' een infectie hebt. Hopelijk stelt dat jouzelf ook een beetje gerust. En een uitstrijkje en kweekje ter controle is nooit verkeerd lijkt mij.

starxfren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:24

Is het verkeerd als je 2 weken geleden nouja morgen dan voor het laatst is geweest en dan net afgelopen zondag weer je menstruatie begint?

ben nog maar 12 en dit is mijn 3e keer.. en tussen de vorige zat 6 weken