Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:54

verootjoo schreef:
Vayo schreef:
Ik vraag me dit trouwens echt heel erg af ... waarom sluiten ze de grenzen niet en mag je nog enkel met zeer dringende reden naar het buitenland?

Hoe wil je dat doen? Alle grenzen zijn open en er is nergens meer grensbewaking bij de grensovergang.

Hoogstens bij de vliegtuigen kan je wat controleren, maar de moneys van Schiphol zijn belangrijker. (Of dat terecht is weet ik niet)

Juist de grenzen sluiten. Geen hoognodig reisverkeer naar het buitenland. Controles zeggen niks. Een negatieve PCR test is geen garantie dat iemand geen corona heeft en anderen niet kan besmetten. Je hoort met regelmaat dat mensen al klachten hebben, maar negatief testen en een paar dagen later positief. Juist nu met die mutaties die mogelijk uit het buitenland vandaan komen.

Vooral het filmpje onderaan vind ik tenenkrommend.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rus-drukte

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:07

Lees ik daar dat het vliegveld van Parijs het drukste was? In Frankrijk mocht toch helemaal niet zoveel??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:11

Vayo schreef:
verootjoo schreef:

Hoe wil je dat doen? Alle grenzen zijn open en er is nergens meer grensbewaking bij de grensovergang.

Hoogstens bij de vliegtuigen kan je wat controleren, maar de moneys van Schiphol zijn belangrijker. (Of dat terecht is weet ik niet)

Juist de grenzen sluiten. Geen hoognodig reisverkeer naar het buitenland. Controles zeggen niks. Een negatieve PCR test is geen garantie dat iemand geen corona heeft en anderen niet kan besmetten. Je hoort met regelmaat dat mensen al klachten hebben, maar negatief testen en een paar dagen later positief. Juist nu met die mutaties die mogelijk uit het buitenland vandaan komen.

Vooral het filmpje onderaan vind ik tenenkrommend.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rus-drukte

Maar de vraag is juist; hoe wil je die grenzen dan sluiten? Alle grenskantoren weer opnieuw bouwen en in korte tijd enorm veel personeel aannemen en opleiden? Dat is toch helemaal niet haalbaar om nu de grenzen te sluiten :?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:13

Vorige jaar waren op de grens met België alle wegen afgesloten door zeecontainers zelfs de sluiproutes.
En de snelwegen hadden controles. Dus het kan als ze het zouden willen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:20

Rutte zei in het debat ook dat het aanvragen van uitzonderingen heeeeeel erg moeilijk is wbt vliegen, en dat ze daarom dat vliegverkeer niet willen stoppen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:24

Inderdaad ... het is ingrijpend maar dat is ondernemers dwingen te sluiten en een avondklok ook.

Gelukkig wordt dit in de Tweede Kamer ook aangehaald en zijn ze net direct voor een avondklok.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... d=msedgntp

Ik zal me er aan houden als het moet, maar ik kan een avondklok qua nut echt niet serieus nemen als er nu nog dagelijks 16 vluchten uit GB aankomen. En een verplichte quarantaine klinkt allemaal leuk, maar er wordt echt niet op gecontroleerd en gehandhaafd. Rutte vindt de beelden vanuit GB hartverscheurend en alarmerend, maar mensen zijn gewoon welkom vanuit GB of andere landen.

In het viruswaanzintopic geeft een bokker net dit voorbeeld:
We weten dat er drugs wordt ingevoerd via colombia, maar we gaan alleen de gebruikers pakken want die dealen en zoeken elkaar op. Aan de invoerlijn doen we niets.
Dat is toch de gevolgen aanpakken en niet de oorzaak?

En zo voelt het voor mij eigenlijk ook. Ik snap het gewoon niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:28

Het vliegverkeer werd in het begin toch ook aan banden gelegd vanuit GB? Waarom zou dat nu niet kunnen dan?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:37

verootjoo schreef:
Maar de vraag is juist; hoe wil je die grenzen dan sluiten? Alle grenskantoren weer opnieuw bouwen en in korte tijd enorm veel personeel aannemen en opleiden? Dat is toch helemaal niet haalbaar om nu de grenzen te sluiten :?

Als je geen vlucht of reis meer kunt boeken ben je al een heel eind. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:44

Vayo schreef:
verootjoo schreef:

Als je geen vlucht of reis meer kunt boeken ben je al een heel eind. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

Lijkt me dat alles dan via de veer of de tunnel via andere landen komt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:51

Dat zou dan idd ook gesloten moeten worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:55

Maar dan ben je dus afhankelijk van de rest van de EU. We hebben de grens enkele dagen dicht gehad, je hebt gezien wat dat voor ellende opleverde voor iedereen. Ik denk dat het lastig wordt om het voor elkaar te krijgen met de volledige EU. Ik kan me voorstellen dat dat meespeelt in de afweging.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:00

secricible schreef:
Maar dan ben je dus afhankelijk van de rest van de EU. We hebben de grens enkele dagen dicht gehad, je hebt gezien wat dat voor ellende opleverde voor iedereen. Ik denk dat het lastig wordt om het voor elkaar te krijgen met de volledige EU. Ik kan me voorstellen dat dat meespeelt in de afweging.

In december was het ook zo geregeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:05

Dat was 3 dagen? En kijk wat dat voor een gedoe opleverde aan alle kanten....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:05

Code zwart wordt helemaal ellende hier voor iedereen. Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds 16 vluchten per dag onthaalt worden uit een land waar 1 op de 50 mensen besmet is (Londen zelfs 1 op de 30). En verplichte quarantaine lijkt me een lachertje. Buiten dat er in het vliegtuig en op de luchthaven al besmettingen plaats kunnen vinden, is het maar de vraag of mensen in quarantaine gaan. Gecontroleerd en gehandhaafd wordt er toch niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:08

Komen die mensen niet ook per boot of trein? En wat voor reizigers zijn t?
En moet je dan ook de grens met België en Duitsland sluiten (want dat vond iedereen fantastisch?)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:09

secricible schreef:

Híer komt een vlucht uit de UK er niet zomaar in. Al van voor nieuwjaar al.
Alleen Britten met bewijs van resident zijn hier óf bewijs van noodzakelijk werk en beiden daarbij met PCR mogen erin.
Verschillende maatschappijen hebben al hun vluchten vanuit UK naar Spanje gewoon helemaal afgelast.
Vanuit Gibraltar nog dichter getimmerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:10

Dat lijkt mij wel Cer, daarom doe je het ook niet zomaar.
Anderzijds is vluchten beperken en alleen nog vrachtverkeer toestaan via de ferry wel ontmoedigend. Je houdt niet alles tegen, maar wel veel.
Zouden ze dan de lege hotels niet kunnen gebruiken om mensen 5 dagen in quarantaine te zetten? Dat ontmoedigd nog meer lijkt me... vraag is hoe haalbaar het is natuurlijk, maar alles beter dan code zwart hier.

HC, applausje voor Spanje *\o/*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:13

Cer schreef:
Komen die mensen niet ook per boot of trein? En wat voor reizigers zijn t?
En moet je dan ook de grens met België en Duitsland sluiten (want dat vond iedereen fantastisch?)

Van mij mogen ze de grenzen sluiten voor mensen die niet zeer noodzakelijk reizen. En ik gok dat het overgrote deel dat hutje mutje op Schiphol stond te wachten niet noodzakelijk aan het reizen was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:15

Ja dat vind ik lastig... dat gokken...

Wie wil er nou naar Engeland op vakantie? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:16

Ik wil nu wel overal heen op vakantie. Gewoon even weg. Maar ja is niet verstandig he. :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:18

Ik heb niet alles bijgelezen, kan het echt niet bijhouden.

Hier nu winkels allemaal open, scholen ook, sportscholen ... maar je mag geen bijeenkomsten meer hebben met mensen waar je niet mee in huis woont. Dát snap ik dus niet. Het enige verzetje was nog een keer samen komen met een ander Nederlands stel hier in dorp, wat ook nergens komt, maar dat is ook klaar. Terwijl je in Murcia in de winkelcentra over de koppen kan lopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:19

MarlindeRooz schreef:
Ik wil nu wel overal heen op vakantie. Gewoon even weg. Maar ja is niet verstandig he. :+

Als het allemaal weer rustig is wil ik met december wel naar londen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:24

secricible schreef:
Dat was 3 dagen? En kijk wat dat voor een gedoe opleverde aan alle kanten....

Ik denk dat je in dit geval de afweging moet maken. Een gedoe van alle kanten of een zwart scenario?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:24

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:25

Huertecilla schreef:
secricible schreef:

Híer komt een vlucht uit de UK er niet zomaar in. Al van voor nieuwjaar al.
Alleen Britten met bewijs van resident zijn hier óf bewijs van noodzakelijk werk en beiden daarbij met PCR mogen erin.
Verschillende maatschappijen hebben al hun vluchten vanuit UK naar Spanje gewoon helemaal afgelast.
Vanuit Gibraltar nog dichter getimmerd.

Ik ken er genoeg die nog steeds Spanje -Uk doen en omgekeerd ..met een tussenstop BE-of NL
Zomaar dus niet ,via wel