Karl66 schreef:Een deel van het werk van een politicus bestaat uit het zichtbaar zijn voor de kiezers. De pers en de kiezers verwachten gewoon een reactie op verkiezingsavond. Het idee dat ze dat ook gewoon vanuit huis kunnen is niet zo heel realistisch.
Snap ik niet? Iedereen heeft webcams. Het is lang zo leuk niet (hee, precies het punt waar iedereen tegenaan loopt) maar er is echt geen enkele noodzaak.
Citaat:
Maar dan nog, ik volg de regels niet omdat de politiek zegt dat ik dat moet doen of omdat ik anders een boete krijg. Ik volg die regels omdat ik denk dat het belangrijk is om corona te bestrijden.
Terwijl corona bestrijden helemaal niet echt gebeurt met de maatregelen. Als we nou eens een beetje van dat kritisch zijn op viruswappies, overbrengen naar het kritisch zijn op ons beleid?
Citaat:
Wat ik doe, daar heb ik invloed op. Wat een ander doet, daar heb ik toch geen invloed op. Dus waarom zou ik me daar dan zo ongelofelijk druk om maken?
Omdat het het gezamelijke gedrag is dat de pandemie in stand houdt, niet een individuele actie. Ik kan in mij jaren opsluiten en opsluiten, en het beste wat ik dan bereikt heb is dat ik waarschijnlijk geen corona krijg. Maar aan het algemene probleem doet het niets, want dat vereist dat je als groter geheel gezamelijk wat moet doen, en binnen de juiste tijdsframes.
Dat werkt juist alleen maar als je het samen en tegelijk doet. De frame dat je het gewoon bij jezelf moet houden ipv samen, maakt dat wij al maanden in een of andere flutlockdown zitten, terwijl landen die het aanzienlijk voortvarender en gezamelijker hebben aangepakt, veel meer kunnen en bijna geen zieken hebben.