Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:12

Hier vanmiddag taarten proeven voor het nieuwe assortiment petit fours en appeltaarten, dus hele kantoor lag er vol mee :roll: toen ook maar een puntje gegeten. Appeltaart was lekker, petit four vies zoet dus daar is het bij 1 hapje gebleven. Al met al past het net binnen de dag denk ik.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:20

Ohjee wat een uitdaging om je in te houden, gelukkig paste het nog in je dag!

Roos, beterschap!

Hier weer goed bezig geweest, vanmorgen gesport en vanavond m’n paardje nog gereden en vanmiddag de keuken gepoetst. Was na het rijden wel echt heel licht in m’n hoofd :=

Morgenavond staat weer sporten op m’n planning, ik word nog eens fanatiek _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:27

Beterschap roos!

Ah knap om je toch in te houden!

Lekker Tarzan! En succes met sporten :D .

Hier gisteren wezen boulderen. Lang geleden dat ik zulke spierpijn had van boulderen. Maar wilde zo graag een route halen dat ik m vaak heb geoefend :') . Vanavond gaan we wel eten bestellen, want ik heb een nieuwe baan *\o/* . Gaan wel kijken naar iets wat nog enigszins gezond is, maar we vonden het wel een reden voor een mini feestje *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:32

Fijn dat je de flow van het sporten te pakken hebt Tarzan.

Joepie, een nieuwe baan, gefeliciteerd Esther. Natuurlijk mag dat wel een beetje gevierd worden.
Heb je al een idee wat het wordt qua eten?

Hier gisteren de laatste kickboksles van de trainster op m'n oude sportschool gehad. Flink blauw op de schenen, dat wordt wat morgen met zwemmen :') mensen kijken toch altijd heel vreemd naar die blauwe benen. Morgenavond weer kickboksen, maar dan bij de nieuwe sportschool.

Vandaag is het tijd voor rust. Beetje wandelen, maar geen echte inspanning _/-\o_

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:43

Wat goed!! Gefeliciteerd Esther!

Volgens mij is dat iets verkeerds eten prima voor mijn weegschaal. Er zat een kg verschil in. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:50

Vandaag nog maar iets verkeerds dan @Roosch? :') :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:53

Volgens mij was het de yoghurt. Zal straks nog een lekkere bak nemen. :Y)

Nee doen we maar niet. Schijnt niet zo verantwoord te zijn he.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:57

Op lange termijn is het misschien niet echt de beste manier nee.
Beter gewoon calorieën in versus calorieën uit, helaas :') -O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:59

goed bezig allemaal!!

Hier lukt het nog steeds niet. Iedere keer is er wel weer iets.
Dit weekend te horen gekregen dat mijn tante wrs k heeft... het is ook nooit afgelopen bij ons.

En dan ben ik ook nog eens verkouden geworden.
Vreet me dus suf aan snoepjes om zo min mogelijk te moeten hoesten (door keelpijn). Voor de zekerheid een testje laten doen, maar was gelukkig negatief.
Gisteravond wel lekker gezond gegeten. Ik ben flink aan de kamillethee en kurkuma/gemberthee als ik op kantoor ben.

Mijn gewicht zit me echt in de weg, maar wanneer gaat die knop nu om.... -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:04

Wat balen dat het allemaal even niet lukt @arabella2000 en wat een vervelend nieuws...
Knuffel :knuffel:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:09

Wat een naar nieuws, en wat balen dat het niet lukt. Het is je eerder gelukt; wat is er nu anders?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:24

Sterkte, Arabella :(:)

Jakkes Roos, hopelijk nu weer beter?

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Esther! :D

Lekker bezig Musli, mooi blauw is niet lelijk. :))

Petit fours zijn ook niet mijn ding Gaucho, maar appeltaart, mjam! Hoe is het met je gevreesde vakantievetrol?

Tarzan ook goed bezig! Het wordt nog een sporttopic zo!

Hier nog steeds niet uit de terugval van mijn beenklachten, dus ik doe nog rustig aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:27

Ben wel nog een beetje slapjes, maar heb 9 uur en 20 minuten geslapen volgens Annie dus ik ben er wel weer half. :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:36

Zo irritant dat een dag in een subtropisch zwemparadijs je wel helemaal afmat maar geen enkele stap telt zo... Dus ze later nog maar even gaan inhalen...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 10:52

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Esther *\o/*
Beterschap arabella!

Ik moet ook echt een balans gaan vinden in het eten/bewegen, lastig hoor!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 11:40

Ik heb net mijn al wandelend werkoverleg gevoerd met een collega.
Denk dat we zomaar 4,5/5km afgelegd hebben :Y)
Was wel eventjes fijn. Bewegen en werken tegelijk, wat wil je nog meer?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:10

Ik zag gisteren trouwens een stukje van het programma Wordt u al geholpen? Geen idee waarom er opeens een vrouw was die van haar buikje af wilde en heb er verder niet echt naar gekeken maar 1 ding viel mij wel op.

Ze waren haar eetpatroon aan het bekijken en op iets werd gezegd, ja maar dat was een feestje dus een uitzondering.

Toen werd er zoiets gezegd; ja maar dan kan je door blijven gaan met uitzonderingen want er is altijd wel een reden te bedenken.

Vond ik wel een goeie...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:12

Ja beter de uitzonderingen inplannen in je dagtotaal. Niet dat ik daar nou zo goed in ben... Maar het is zo zonde om alle calorieën die je met je goede dagen hebt uitgespaard er op een slechte dag weer bij te eten waardoor je netto niet op een tekort uitkomt.

Goed idee om dat zo te doen Musli!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 12:36

Dat is mijn idee, alles mag, maar het moet wel in het plaatje van de dag passen. Dus compenseren met andere maaltijden of beweging. Desnoods op andere dagen. Alleen op vakantie lukt mij dat dus niet helemaal, nu het ritme weer redelijk goed te pakken. Dan volgt het gewicht vanzelf.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:14

ALvast sorry voor de lange post :+

Goed bezig meusli! wandelen en werken tegelijk slim haha.

@corinne: Ik denk dat dat ook een stukje groepsdruk is ofzo... het is nooit leuk om nee te moeten zeggen. Zo ben ik bv de enige die nooit alcohol drinkt bij de vrijdagmiddagborrel. En toch blijft er iedere week de vraag wil je wat, waarom niet?
Het is ook gewoon 'gezellig' om wat lekkers te eten.
Beste is het natuurlijk niet te doen. Maar als je er een paar uur zit en ze hebben vrijwel niets dat gezonds is? Dan wordt het ongezonde makkelijk te pakken.

Roosch schreef:
Wat een naar nieuws, en wat balen dat het niet lukt. Het is je eerder gelukt; wat is er nu anders?

Wat is er niet veranderd eerder...
Mijn vader is overleden..
Andere (stressvollere kantoor) functie op het werk. Ook soms thuis overwerken, denk aan tussen de 2 en 5 uur per week). Ik vind het echt een super baan, ben er wel heel blij mee.
Na 9 jaar alleen te zijn geweest heb ik een vriend waarmee ik ondertussen samenwoon. Daardoor gaat mijn hond niet meer naar mijn moeder toe en is het gezamenlijk wandelen iedere dag weg.
Ook heb ik daardoor veel meer lekkers in huis.
Door de stress van het overlijden van mijn vader zit mijn lichaam helemaal vast waardoor ik vaak dagelijks rug/nekpijn en hoofdpijn heb. Dit zorgt ook voor veel vermoeidheid.

Acties die ik nu gedaan heb:
- Iedere 3 weken fysio. Op advies van hun bach bloesem rescue gaan gebruiken tegen de spanningen. Ook weer beter slikken van mijn vitaminetabletten
- probeer toch 1x per week de 10km te lopen.

wat ik nu eigenlijk moet gaan doen:
- iedere dag na het werk met de honden naar het bos. Heb ik teveel stres/ pijn misschien alleen gioia (mijn poedel) meenemen? De engelse buldog trekt erg veel.
- Langzaamaan weer minder kh gaan eten. zodra mijn verkoudheid over is weer van het snoep af (anders ben ik nu veel aan het hoesten). Misschien thuis en als ik alleen ben al minder?
- hier weer meer meepraten. Er meer mee bezig zijn. ik praat er thuis wel over, maar minder over mezelf .

Afbeelding

Naja zometeen maar eens naar huis en deze 2 monsters en het logeermonster uit laten. Dan snel eten koken en nog 1 uurtje ofzo werken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:11

Klinkt alsof je een haalbaar plan hebt. Suikervrije pastilles oid geen optie voor het hoesten?

Hier gaat het ritme goed maar de kilo's nog niet mee :( Stug volhouden, dan volgen die ook vanzelf. Heb ook spierpijn en meestal betekent dat extra gewicht door vocht.

Morgenavond etentje steakhouse en zaterdag lunch en Bbq met personeelsfeestje voor mijn nieuwe werk. Daar nog even een plan voor bedenken :) Wordt in ieder geval morgenochtend de dag beginnen met een lange duurloop hardloop sessie en geen alcohol, dat beperkt de schade in ieder geval iets.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 07:35

Hier echt even lastig en frustrerend. Ben de afgelopen anderhalve/twee weken ruim 3kg aangekomen en ik kan echt geen reden bedenken waarom. Ik doe niks anders dan hiervoor en in ruim 1,5 jaar tijd is dit nog nooit gebeurd.

Kan wel janken ;(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 08:01

mUSLI, lekker zo'n wandelend overleg, meteen 2 vliegen in 1 klap :D
Wat balen van je kilo's! Kan het niet van het sporten/rennen zijn dat het spieren zijn? Of heb je je periode dat het vocht is? Ik heb geen idee maar probeer mee te denken.
Arabella, je plan is duidelijk toch, zet hem op!
Gaucho, balen zeg!

Hier gisteravond weer gesport, hallelujah, vandaag skip ik het sporten toch echt even, m'n lijf weet niet wat 'm overkomt _O-
Ik ben wel nog heel erg zoekende in het eetpatroon, hebben jullie misschien goede tips?
Ik wil liever geen dieet oid volgen maar een eigen eetpatroon creëren.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:10

Ik weeg maar 1x per maand. Met cyclus kan het zo fluctueren, soms houd je gewoon opeens meer vocht vast enzo...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:21

Wat voor mij helpt is een kcalbeperkend dieet (letterlijk alles invoeren in de Eetmeterapp) en mezelf ook geen dingen onthouden.
Gewoon invoeren en de ene keuze veranderen in een andere keuze.

Ik moet over twee weken weer wegen op de sportschool, daar hebben we ook van die speciale weegschalen wat betreft spiermassa etc.