De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:26

Gini schreef:
Muurop, Wat bedoel je precies met "je ding doen"? Zelfs met een gewone griep zou ik niet zomaar tussen de mensenmassa gaan lopen.

Griep is over. Als in; geen verhoging meer en het lamlendige is eraf.

Maar kan ik gewoon trainen etc.

Ik vind het echt oprecht lastig. Want het is letterlijk niet meer dan een kuchje en een beetje heesheid. Geen echte (neus)verkoudheid

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:26

Hm t wordt nu wel wat ingewikkelder allemaal. Goed dat er maatregelen zijn hoor maar even nadenken over de uitvoering. Thuis werken maar scholen gaan niet dicht. Ik ben maatschappelijk werker op een school.
Ik overleg wel even en bekijk wat nodig is.
Mijn man kan wel thuis werken.
De kinderen balen als een stekker, sport afgelast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:27

Muurp schreef:
Gini schreef:
Muurop, Wat bedoel je precies met "je ding doen"? Zelfs met een gewone griep zou ik niet zomaar tussen de mensenmassa gaan lopen.

Ik vind het echt oprecht lastig. Want het is letterlijk niet meer dan een kuchje en een beetje heesheid. Geen echte (neus)verkoudheid

Waarom zou je perse moeten gaan? Wat is precies de urgentie?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:27

Oh echt Majabeestje, in Brabant of ergens anders? Hier gaat alles nog door op sportgebied.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:28

Cayenne schreef:
Hoe doe je dat nu wanneer je een bruiloft hebt met meer als 100 mensen?
Lopend buffet van binnen naar buiten en weer
terug de auto in? In etappes vieren? :P

Die hopen wij binnenkort te hebben.
1 voordeel aanstaand bruidspaar doet de ceremonie thuis. In goed geventileerde ruimte. En daggasten zijn man of 50.
Feest zou elders zijn.
Kww.......
Mijn kleding voor de bruiloft is waarschijnlijk niet op tijd vanwege het virus.
Dan maar iets anders aantrekken dan gepland.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:28

Joman schreef:
Muurp schreef:

Waarom zou je perse moeten gaan? Wat is precies de urgentie?

O.a. vrijgezellenfeest :)

Maar ik zeg de rest in ieder geval af. Bij twijfel niet doen. Thanks :)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 12-03-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:29

Ik heb morgen een sollicitatie maar werd net gebeld dat als ik liever niet erheen kwam vanwege het virus of me niet goed voelde ofzo ik het vooral moest laten weten en dat we dan iets anders zouden bedenken. Heel netjes! +:)+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:29

Muurp schreef:
Gini schreef:

Ik zou nog even wachten. Niet zozeer omdat jij besmettelijk bent, maar omdat je weerstand toch nog niet optimaal is en dat kan een risico zijn wanneer je wel in aanraking komt met het Corona-virus. Het is echt niet gek om in deze tijden té voorzichtig te zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:30

mag schreef:
Voor iedereen die denkt dat ze de uitzondering zijn omdat ze hooikoorts, astma, restverkoudheid van griep enz. hebben hoe weet je zeker dat je niet ook (milde) Corona erbovenop / erbij hebt?

Dat dus. Ik heb vaak een hoesrtje ( of erger) vanwege een auto immuun ziekte op m'n longen en astma en hooikoorts.
Ik werkte toch al thuis, maar ga me verder braaf aan alle andere regels houden.
Zelfs als ik zeker weet dat ik niet besmettelijk ben, dan wil ik anderen daar niet mee in de stress helpen of laten denken dat ik het niet serieus neem.
Zoon van 12 hoest ook een beetje. Jammer dan , die blijft thuis en die zet ik gezellig naast me wel aan z'n schoolwerk.
Corona, ik denk het niet... Maar van twee weken thuis krijgen we allemaal niets.

Maar er lopen toch aardig wat mensen rond die denken dat ze het niet hebben en ondertussen het verspreiden en het land daarmee op slot zetten.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:30

Kuchje valt onder klachten in de hoge luchtwegen, dus dan zou je inderdaad thuis moeten blijven, Muurp. Zeker voor feestjes en dergelijken zou ik aanhouden dat je in ieder geval 24u klachtenvrij moet zijn.

Wel ontzettend vervelend, maar liever het zekere voor het onzekere, denk ik dan maar. -O-

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:31

Is dat dan ook in Brabant Magrathea? Hier is iedereen nog heel nuchter, geen gehamster gezien, sport gaat gewoon verder etc. Hoor 9 van de 10 nog steeds het is maar een griepje. Misschien na vandaag iets anders, maar goed. Heb een afspraak bij de KNO arts verplaatst, omdat ik het nu toch spannend vind om als risicogroep daar heen te moeten. Werd geloof ik ook niet zo begrepen, maar goed, loop er al zo lang mee, neem het zekere voor het onzekere, kan nog wel een aantal weken bij op.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:31

Urbiezira schreef:
Kuchje valt onder klachten in de hoge luchtwegen, dus dan zou je inderdaad thuis moeten blijven, Muurp. Zeker voor feestjes en dergelijken zou ik aanhouden dat je in ieder geval 24u klachtenvrij moet zijn.

Wel ontzettend vervelend, maar liever het zekere voor het onzekere, denk ik dan maar. -O-

:j dankjewel. je hebt gelijk.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:34

Muurp schreef:
Ik breek toch even in als trouwe meelezer...
Ben sinds terugkomst van vakantie ziek, lees; de gewone griep. Geen luchtwegklachten, geen hoge koorts (2 dagen verhoging gehad za/zo), en sinds woensdag een kuchje en een kleine heesheid.
HA woensdag gebeld en die gaf aan dat er geen reden is om te testen. Ik werk al de hele week thuis, maar nu vraag ik me af.... Kan ik wel of niet ''mijn ding doen''?
Ben ik echt verkouden? Nou nee. Ben ik 100% fit? Nou ook niet. Waar ligt de grens? Het is bij mij echt minimaal..

Heb je nog een heesheid of een kuchje ... dan thuis blijven. Is er geen enkel symptoom meer, dan kun je weer de straat op.
Al weet jij dat je niets hebt, de wereld om je heen weet het niet. Iemand die jou met kuchje op straat hoort en zelf wat erger hoest, neemt het advies dan waarschijnlijk ook minder serieus.
En anderen zullen een beetje boos worden omdat je het niet serieus neemt en op straat loopt.

Vergelijking: op plekken waar het heel schoon is, mensen minder vuilnis achterlaten en op plekken waar al rotzooi ligt, mensen de neiging hebben er rotzooi bij te gooien.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:36

Hier als wel heel wat mensen zien hamsteren bij de Lidl, was er toevallig net omdat ik kattenvoer nodig had. Er kwam serieus een vrouw voorbij met een kar vol afbakbroodjes, echt minstens 20 pakken :wow: Ook mensen die als een idioot flessen drinken in slaan en dan niet flessen water, maar flessen cola en sinas etc..

Wc papier was hier ook al op zag ik.. :=

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:37

Joman schreef:
Astorga schreef:
Ik vind het wel stom dat ik niet meer naar het buitenland mag. Voelt toch wat opgesloten, terwijl ik normaal echt niet iedere week de grens over ga. Had alleen een bekende in Duitsland op willen zoeken binnenkort en over 4 weken op vakantie gewild. Ga er vanuit dat tegen die tijd nog niet alle maatregelen ingetrokken zijn. Eerder het tegenovergestelde.

Werk je in de zorg dan?

Yep.
Het was al zo druk afgelopen dagen en wordt vast alleen maar erger.
Hoop wel dat het aantal patiënten met influenza nu ook afneemt met deze maatregelen, want die groep vroeg tnt ook erg veel van de isolatiecapaciteit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:37

In het hele land ook geen thermometers te krijgen..

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:38

Cayenne schreef:

Wel hoor, appie bestellen etc
Edit: Albert Heijn

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:39

Hamsteren zal nu wel toenemen. Benieuwd hoe de supermarkt morgen is... (Wij halen altijd gewoon in huis wat er nodig is, dus nooit veel in huis. Wel van plan iets extra te halen, maar wel gewoon "normaal" dat we bijv een week vooruit kunnen. Maar daarmee zal het ook gezegd zijn bij mij.)

Maar er zullen er genoeg zijn die nu alles leegkopen....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:39

Photograph schreef:
Cayenne schreef:

Wel hoor, appie bestellen etc
Edit: Albert Heijn

Heb je dat wel eens geprobeerd?
Je bestelt dan en krijgt op de dag zelf een mail met wat er allemaal niet leverbaar is :+
Zoals handzeep, handgel, toiletpapier, thermometers -O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:40

Cayenne schreef:

Bol.com?

PSvanLot

Afbeelding

Geheel afgelast nu.

Anoniem

Astorga schreef:
Joman schreef:

Werk je in de zorg dan?

Yep.
Het was al zo druk afgelopen dagen en wordt vast alleen maar erger.
Hoop wel dat het aantal patiënten met influenza nu ook afneemt met deze maatregelen, want die groep vroeg tnt ook erg veel van de isolatiecapaciteit.

Ja, ik hoorde al op de radio dat er ook weer een influenza epidemie aankomt of misschien zelfs al gaande is.
Heftig!

Balen van de maatregelen voor jezelf, maar jullie zijn zo nodig! Nederland kan geen risico lopen...
Succes!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Is dat langzaam leeg gelopen of gaan mensen echt 12 thermometers kopen voor you never know? :=

tienus63

Cayenne schreef:

Ik zag ze notabene bij de Plus in het schap liggen.
Waar zelfs zeep, pcm, wc-papier voldoende op voorraad is.

En anders wordt het toch de paardenthermomeyer schoonboenen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:41

Cayenne schreef:

Die krengen werken toch niet. Ik heb een oorthermometer maar scheelt 1 hele graad met een paar seconde ertussen. :o