3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:24

Josien, ik kan die tweede link wel openen hoor! En de vorigen gingen ook prima.
Ik hou meestal nergens rekening mee als ik uit eten ga, dan ga ik echt genieten.
Kale pasta met ketchup :r Ik eet soms wel eens wat kale pasta als ik aan het koken ben, of erna, maar echt geen heel bord, dat zou ik echt niet wegkrijgen!
Carlijn, het is altijd gezellig bij mijn opa en oma! Ik kom er overigens altijd wel een keer per week, vind ik belangrijk. Ik woon toch in de buurt en als ze er straks niet meer zijn weet ik zeker dat ik spijt ga krijgen als ik er te weinig ben geweest. Mooi lijstje!
Ik gebruik zelf geen whey, ik heb er wel eens over gedacht, maar ik sport toch niet echt intensief, dus ik denk dat ik het echt niet nodig heb.

Gisteren me weer netjes aan mijn planning gehouden. Wel lunch en avondeten omgedraaid, omdat ik niet genoeg tijd had om dat tijdens lunchtijd te maken. Ik wilde ook eigenlijk rijst eten ipv zoete aardappel, maar nu is ook eindelijk de zoete aardappel op :') Ook 's avonds nog wat chocoladepepernoten op, wat overigens prima paste in mijn kcal haha.
O: twee boterhammen met Philadelphia en roompate, een beker chocolademelk. (443)
L: twee boterhammen met smeerkaas en een paprika. (251)
T: een appel en een gekookt ei. (153)
A: zoete aardappel, verse spinazie en kipdijfilet. Als toetje een smoothie van een banaan, verse spinazie en twee kleine mandarijnen. (418)
T: een handje ongebrande noten mix en 15 chocolade kruidnoten. (350)
B: 8000 stappen, 45 minuten paardrijden (les), 15 minuten rugoefeningen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1625.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 10:59

Kimmie, lekker lijstje weer!

Ik lekker vaag dagje vandaag, na het werk hebben we afdelingsbingo inclusief van te voren broodjes van de Subway :D

O/L: AH groene salade witlof en appel
T: 2 rijstwafels met komijnenkaas, appel, milky wat
A: 3 of 4 kleine stukje Subway (samen ongeveer een 15cm sub)
T: borrelhapjes bij de bingo

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:54

Ik kom me hier ook weer melden. Voor de zomervakantie ging het afvallen super goed, in de zomervakantie heb ik mezelf laten gaan :+

Ben nu een tijdje weer bezig maar t lukte toch nog niet helemaal. Loop de laatste tijd ook een beetje te kloten met mn gezondheid. Ben nu ook weer ziek, en wil nu dus echt weer wat gaan veranderen :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 13:00

Nou de salade was echt niet lekker. Dus lekker onlogisch dagje dan maar. Alleen de appel uit m’n salade gegeten :') straks in kantine nog maar wat eten zoeken.

linoleum schreef:
O/L: Stukjes appel met wat dressing uit m’n salade
T: 2 spekkies
T: 2 rijstwafels met komijnenkaas, appel, milky wat
A: 3 of 4 kleine stukje Subway (samen ongeveer een 15cm sub)
T: borrelhapjes bij de bingo

Sophie, welkom hier! Al een idee wat je plan is of hoe je dag eruit gaat zien qua eten?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:01

Mijn plan is om normaal te eten. Ben voor de zomer al behoorlijk wat kwijtgeraakt door ochtend middag en avondeten en 3 tussendoortjes per dag. Ik had een ongezond schema (geen ontbijt, veel avondeten, ‘s avond veel snaaien), en hierdoor had ik structuur en geen behoefte om te snaaien.
Ik vind het ook wel lastig omdat ik wisselend thuis-bij mijn vriend-op het werk ben. Thuis eet ik gewoon met de pot mee, op het werk ook. Ook is mijn schoolrooster heel wisselend waardoor ik weinig structuur heb in het dagelijks leven, ik merk ook dat ik daardoor sneller naar ongezonde dingen grijp of iets makkelijks haal.

Ik ben nu al 2 weken vrij van school, en volgende week tentamens wat een hoop stress mee brengt. Dan moet ik vooral oppassen om niet thuis een zak chips opentrek :')

Voor nu is mijn doel 22 kg afvallen, maar met 10 kg ben ik ook al heel blij. Ik heb geen doel voor wanneer, ik probeer kleine doelen te stellen. Zo wil ik voor 1 januari 5 kg afvallen, wat natuurlijk een uitdaging wordt in december :D

Edit:

Mijn lijstje vandaag is
O: yoghurt met cruesli
M: 2 pistoletjes met filet americain en ui
T: sinaasappel
A: gevulde courgette (gehakt,paprika, ui, kaas)

Maar er kan nog wat veranderen. Ik voel me nog steeds niet helemaal lekker dus ik eet nu wel een beetje waar ik zin in heb.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:14

Mooi lijstje Linoleum! Jammer dat de salade niet lekker was, maar begrijpelijk, want witlof :r :+
Welkom terug Sophie! Mooi lijstje hoor!

Gisteren heb ik mijn lijstje iets aangepast, maar nog steeds netjes aan kcal doel gehouden. Ook heb ik me vanmorgen gewogen, ik ben in 11 dagen twee kilo lichter! Zal vast vocht zijn, maar mijn gezond eten begint eindelijk nut te hebben. Vandaag zal ik me sws niet aan mijn lijstje kunnen houden, we gaan met vrienden uit eten. Maar de rest van de dag probeer ik wel gezond te doen.
Lijstje van gisteren:
O: Yoghurt met een appel. (150)
T: Twee Evergreen Original krenten. (146)
L: twee boterhammen met boter, kaas en ijsbergsla, kalkoenfilet, een droog korstje en een snee ontbijtkoek. (403)
A: zuurkoolstamp met een speklapje. (597)
T: een punt zelfgemaakte appelkruimelvlaai :9 (405)
B: 11.000 stappen, hele middag bezig zijn met paarden, daarbij wandelen en fietsen.
Totaal kcal: 1701.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:50

Jammer dat de salade niet lekker was Linoleum!
Je hebt het vast al eens verteld, maar is er een reden dat je meestal ontbijt en lunch samen voegt?

Toch mooi dat je nog zo lekker kunt eten voor dat totaal Kim :D .

Mijn planning voor vandaag:
O: boterham met kaas, thee
T: nootjes, ranja
L: restje bonenschotel met rijst en feta, thee
T: appel, water
A: Bij mijn ouders dus nog een verrassing.

B: 30min fietsen en 60 minuten dressuurles

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:14

Sophie, inderdaad ambitieus maar niet onhaalbaar doel. Maar kerst gaat wel spannend worden dan :P weet je ook hoeveel kcal je lijstje van gisteren heeft? Kan lastig bepalen of ik het nou weinig of genoeg vind.

Kimmie, vind normaal witlof wel lekker, maar dan wel met genoeg andere ingrediënten om dat bittere wat op te heffen. En dat zat hier niet in.
Fijn dat je resultaat ziet! Motiveert toch altijd weer :))

Josien, ik doe IF, dus eet in een bepaald ‘window’. Mijn lunchpauze is eerste maaltijd van de dag. Om zo mijn kcal wat te beperken en later op de dag niet kcal ‘te kort’ te hebben. En merk ook dat ik gedurende dag minder bezig ben met dat ik honger heb en met wat ik allemaal wil eten.

Ik ga vanavond ook uit eten met een collega! Niet heel uitgebreid, gewoon hoofdgerecht alleen. Dus eens zien wat ik voor lekkers ga nemen..

Planning vandaag:
O/L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met kipfilet, appel, 2 gekookte eieren, havermoutkoekjes met laagje chocola
A: uit eten, denk iets van een hamburger of kipsaté met wat patat en 1 of 2 biertjes erbij

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:43

Balen van je salade linoleum!

Sophie, moet te doen zijn als je van al dat december-lekkers af kan blijven :')

Josien die bonenschotel klinkt lekker! Wat zit daarin?

Het was de bedoeling om gisteren gewoon te koken, maar manlief stond enorm in de file en ik was ook niet erg vroeg (en heel nat geregend >;) ) dus dat vond ik een goed excuus voor pizza :9
Eten van gisteren schuift dus door naar vandaag.
O (laat): magere yoghurt met muesli
L: kom soep (champignon), en ik denk een salade met couscous (in kantine)
T: 2 mandarijnen, banaan
A: gebakken krieltjes, snijbonen en kipfilet
T: 2 glazen droge witte wijn
B: wandelen met een vriendin

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:47

Mag ik toch weer een poging doen om mee te kletsen hier? :D
Kan de stok achter de deur wel gebruiken :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:53

Welkom Sophie, en succes!

Hier gaat ie niet zo lekker, ik zit slecht in mn vel en dat vertaalt zich behoorlijk naar mijn eetpatroon. De afgelopen 2 weken ook niet gesport en daar baal ik goed van. Ik ga me vanavond naar de jumping fitness slepen, hopelijk kickstart dat de boel weer een beetje. De weegschaal doe ik mezelf maar even niet aan :=

O; yoghurt met lijnzaad, speltmuesli en gepofte spelt
T; kiwi
L; tapaslunch met mijn moeder
B; uurtje jumping fitness
A; kip met bacon en sperziebonen in witte wijnsaus met een paar aardappelpartjes uit de oven

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:55

Kelpie, tapas <3 geniet ervan! En hopelijk gaat het nu weer wat lukken, hier meepraten helpt mij al een heleboel!

Eulogy, welkom terug :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:29

Kelpie, geniet van je lunch, tapas <3 En succes!

Welkom Sophie!

Ik heb vandaag een studiedag dus ben thuis, en moet vandaag ook een keer ontbijten want ik ga zo eerst trainen en dat wordt 'm niet zonder te eten.

O: Griekse yoghurt met beetje stevia, 2 kleine reepjes Milka Oreo want moet koolhydraten en heb verder niks in huis :'), kop groene thee
L: weet ik nog niet, heb niet zoveel calorieen over... Iets van een wrap met kip oid denk ik
A: gnocchi met pancetta, kippendijfilet, knoflook, champignons, spinazie en room

B: half uur heen en half uur terug lopen naar de sportschool, schouders trainen, halfuurtje cardio

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:36

Kimmie, wat goed om resultaat te zien! Heel veel plezier op het etentje. :) En jij ook linoleum!

Lekkere lijstjes Laura en black_kelpie! Succes met de jumping fitness vanavond, wel gaan he!

Welkom terug Eulogy. :D Superlekker lijstje, avondeten klinkt heerlijk. <3

Bij mij gaat het nog steeds goed qua eten, topic motiveert me ook wel als stok achter de deur das dat is goed. :) Sporten (vooral hardlopen) merk ik dat ik me iets minder toe kan zetten nu het kouder, druileriger en donkerder wordt. Gisteren wel gelukt! Merk met hardlopen ook al dat ik wat gewicht kwijt ben, zit lekkerder in mijn hardloopkleren. Kan een gevoelskwestie zijn want het verschil is natuurlijk nihil, maar toch fijn. We gaan lekker zo door!

Lijstje vandaag:
O: 2 boterhammen met boter en vlokken
T: 2 mandarijnen
M: tosti kaas en een beetje ketchup
T: banaan
A: Griekse kofta

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:40

Eulogy, hoe kan jij nog Milka Oreo hebben?! Of heb je dat vorige week meegenomen?

Carlijn, fijn dat je lichamelijk ook merkt dat je afgevallen bent! Dat vind ik nog fijner dan de weegschaal die het zegt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:46

Nee in Griekenland heb ik het eigenlijk ook nooit gezien! 2 Nederlandse vriendinnen die hier 2 weken geleden hadden 3 repen meegenomen dus ik heb er nog 1.5 over, vind het knap van mezelf :')

Fijn inderdaad Carlijn! Haha jouw avondeten klinkt ook niet verkeerd :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:49

Welkom terug Eulogy! Knap hoor, milka oreo laten liggen!!
Lekker lijstje! Die gnocchi klinkt goddelijk!

Goed bezig Carlijn!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:17

Het leuke is ook dat we zo weer inspiratie op doen voor andere gerechtjes voor ontbijt/lunch/diner :D .

@Carlijn Doe je al lang aan hardlopen?
Ik wil morgen eigenlijk nieuwe schoenen gaan kopen en er toch weer een beetje aan beginnen. Doe wel elke week bootcamp, maar echt hardlopen nog niet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:52

De tapas waren niet helemaal wat ik had verwacht, maar wel onwijs lekker :9

Afbeelding

Verder aardig netjes gedaan vandaag. Nog 2 crackers gehad voor de training, anders stuiter ik zo van die trampoline af. Voordeel van na de training eten is dat ik het om half 9 op heb en dan ook de rest van de avond niks meer hoef.

Paar nummers niet meegejumpt omdat mijn enkel ineens pokke zeer ging doen _-:( maar toch een redelijke workout gehad.

Bootcamp is echt leuk om te doen, maar ik vind het nog aardig aan de prijs hier en ik heb een hekel aan sporten in slecht weer :')

Heb je een receptje van die gnocchi Eulogy? Klinkt heerlijk!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:17

Ik doe hier mee aan de bootcamplessen van de hardloopvereniging en dat is gelukkig heel goed betaalbaar :) !

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:27

Haha Carlijn _O- maar goed dat je nu met zelfspot op je kindertijd kan terug kijken en het allemaal goed is gekomen. Fijn dat je wat lekkerder in je kleren komt te zitten al!

Ik hou wel van pasta, maar omdat ik meer Paleo wilde eten 'mag' het nu maximaal 1x per week. Maar pasta met alleen ketchup of Parmezaanse kaas, neuh :+

Hello Fresh vind ik een leuk concept en mooie gerechten, maar persoonlijk ook wat duur en mijn vriend is een moeilijke eter dus was niks geworden :')

Welkom terug SophieFT!

Kimmie25501: lekker lijstje en fijn van die 2 kilo lichter en dat je weer goed in het ritme zit!

Linoleum: lekker uit eten geweest? Heb ooit eens een heerlijke witlofsalade gehad, maakten de mensen zelf en geen idee wat er allemaal in zat maar was aangenaam verrast haha.

Laura82: haha, ik herken het verschuiven van avondeten, door ons komt dat vaak door of patat, of omdat ik geen zin heb om aardappels te koken. :+

Black_kelpie: wat vervelend zeg, bepaalde reden voor? Hopelijk zorgt vandaag voor een ommekeer. En lekker, tapas! Ow zie nu de foto, wel lekker maar dat had ik ook niet verwacht.

Eulogy: welkom! Milka Oreo en Gnocchi <3

Lijstje vandaag:

O: chiazaadpudding met bosvruchten
T: banaan
L: 2vk boterhammen met tonijn in pikantegroentesaus glas verse sinasappelsap
T: appel
A: gebakken aardappels met sla, komkommer en kipfilet. Beetje fritessaus
T: klein beetje M&Ms
B: 15 min rug trainen
Ben begonnen met een bepaalde rug workout (lang leve YT haha), ga ik nu om de dag doen, vertrouwen in de medische wereld beetje verloren nadat de laatste injectie in mijn rug weinig deed. Dus ben heel benieuwd!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:33

Ziet er lekker uit inderdaad! Is dat op zo'n trampoline zeg maar of zie ik nu iets heel anders voor me? :+

Het is erg lekker idd! Ik bak een half bakje pancetta (40 gram? Voor 1 persoon dan) uit, daarna de kip (gewoon in stukjes gesneden, 160 gram voor 1 persoon) erbij met wat zout, peper, oregano en basilicum, dan, net voor ik de champignons erbij doe, knoflook erbij (dus als de kip al vrijwel gaar is, kan natuurlijk ook aan het begin maar ik vind knoflook minder lekker als het al vanaf het begin meekookt). Daarna de spinazie erbij en eventueel nog wat meer kruiden (half bakje champignons trouwens dus zo'n 125 gram en halve zak spinazie dus zo'n 150 gram). Net voor het einde ongeveer 50/75ml room erbij (ik gebruik double cream, ik weet niet wat daar in het Nederlands het meest vergelijkbaar mee is maar het is vloeibaar? :+ ), gnocchi koken, gnocchi er even door husselen en klaar :D Het is echt heel lekker maar wel een beetje een caloriebommetje dus misschien niet zo top in dit topic haha, ik pas het altijd in m'n dag in en bovendien zit ik momenteel rond de 2200 calorieen per dag :+

Urosa, wat is er met je rug? Lekker lijstje!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:40

Kelpie, ziet er wel lekker uit! Maar idd niet echt tapas :')

Bootcamp vind ik niks, want moet je ook hardlopen. Tenminste hier wel. Heb een hekel aan hardlopen.

Urosa, hopelijk helpen de oefeningen voor je rug!

Heerlijk uit eten geweest :D biefstuk als hoofdgerecht en nog super lekker toetje met witte chocolade mousse en abrikozen na.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:04

Urosa, ja zeker een reden voor, flink stress gehad de afgelopen weken. Lang verhaal, komt erop neer dat ik ergens tegenaan ben gelopen waar ik niets aan kan veranderen en het daar erg moeilijk mee heb. Zal zo één, twee, drie ook nog niet over zijn ben ik bang, maar niet sporten en slecht eten veranderd er ook niks aan helaas.

Eulogy, is inderdaad op zo'n eenpersoons trampoline, echt superleuk. Ik heb het ritmegevoel van een dement schaap, maar het is echt leuk om te doen :j Ik kan door slechte knieën en enkel niet hardlopen, maar dit lukt wel en is knetter intensief!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:15

Black kelpie: jakkes, klinkt heftig. En af en toe een slechte periode met verkeerd eten ontkom ik in zwaardere tijden ook helaas niet aan. Maar het beste is idd wel voor body en mind om zoveel mogelijk gezond te eten.

Klinkt echt heel erg leuk! Nadeel van in the middle of nowhere wonen is dat ze hier dat soort dingen niet aanbieden.

Linoleum: klinkt heerlijk!!

Eulogy: ik heb een dubbele niet te opereren hernia en twee versleten tussenwervelschijven.

Verschillende fysio's gehad en daarna altijd veel meer pijn. Nu geen pijn van de oefeningen dus dat is al beter!