Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:12

Dat dingen weer door kunnen gaan is waarschijnlijk pas in de periode erna in het gunstige geval. Ik verwacht dat de afgelasting van evenementen zeker nog wel tot de zomer gaat duren. Maar we kunnen niet anders dan afwachten hoe alles zich ontwikkeld.
Ik heb voor mezelf voorgenomen om voor de wedstrijden die ik gepland had en die niet doorgaan voor mezelf een vergelijkbare afstand te gaan lopen op een eigen route. Blijf ik toch in mijn eigen voorbereidingsplan voor de 100km zitten. En dan hop ik maar dat begin september het leven weer op gang gekomen is.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:14

Ik heb het eerlijk gezegd wat moeilijk om motivatie te vinden... Zondag heb ik nog mijn geplande 12K gelopen, sindsdien niet meer gelopen. Ik ga morgenvroeg maar even een rondje doen. Ik probeer nu sowieso naar de 16K van eind april toe te werken maar de vraag is maar of ik er zin in blijf hebben. We shall see.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:01

Gekke tijden, ik vind het verstandig dat wedstrijden niet doorgaan en ben blij dat hardlopen een vrij individuele sport is (kan zijn) en we op die manier lekker bezig kunnen blijven.

Mijn ribben en heup zijn inmiddels weer behoorlijk hersteld (was van paard gevallen en vol in het hek gekomen). Merk met hardlopen nog wel dat mijn ribben nog niet geheel hersteld zijn, maar kan weer korte stukjes lopen. Voordeel daarvan is dat ik van mezelf wel elke dag een stukje mag doen, mijn gewrichten etc. kunnen dat immers prima aan (loop nu elke dag zo'n 20-30 min, ipv 3 keer per week een uur-anderhalf).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:17

Ik werk in een supermarkt en dus gaat werk gewoon door. En gelukkig mogen we nog buiten sporten :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:03

Ik werk als bezorger en zie nu zoveel mensen hardlopen!
Ben benieuwd of er straks ook na de crisis een groei is op atletiekverenigingen :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:18

EK voetbal annulering voor dit jaar is al een feit. In België is de lockdown op komst en mijn paard staat tegen de grens aan van de Belgische kant van het bos waar we vier keer per week trainen. Hoop dat we toch door kunnen gaan, want we komen doordeweeks nooit ene "hond" tegen.

Vandaag brak mijn klomp toch wel een beetje van het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van sommigen. Inderdaad iets met "dan houden we toch 'kroeg' bij de buren" , maar in mijn vriendenkring een gevalletje "ons bedrijf blijft open, we wijzen de cliënten (!!) wel op de risico's, dus de beslissing of ze blijven komen is aan hen zelf". En dan hebben we het over cliënten die nauwelijks in staat zijn verantwoorde keuzes te maken. Zelfs niet als het om een energieblkje of een glas appelsap gaat.

Ik heb me voorgenomen doordeweeks voorlopig met mijn loopmaatje of met mijn dochter te hardlopen, en alleen als de zaterdaggroep klein is, met de groep mee. Veel buitenlucht (lees: wandelen in het bos of over de hei).
Richtlijnen van hardlopen.nl : intervallen, lange (slopende) duurlopen en andere energie-trekkers tasten je immuunsysteem aan, maar onderhoudstrainingen versterken je immuunsysteem.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:30

Buiten sporten mag in België gewoon. En noodzakelijke verplaatsingen ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:02

Ik ga straks lekker een rondje bos doen. Alleen.
Maandag heb ik voor het eerst in een week of acht geen reactie in mijn kuit/scheen gehad na het lopen. Dus durf nu wel te zeggen dat ik echt vooruitgang boek.
Nu vooral niet teveel kms maken nog en heel rustig opbouwen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:29

@s1993: klinkt pijnlijk, wees voorzichtig! Gelukkig kan je al wel weer opbouwen. Komt dus wel goed!

@poes: veel hamsteraars bij jullie?

@liespower94: ik stelde mij dezelfde vraag! Ik zie nu veel mensen lopen die dat anders duidelijk niet doen. Komt er mss toch nog iets positiefs van :+

@Gem: in principe mag dat idd in België. Ik ga vandaag een klein rondje proberen te lopen. Normaal ga ik met mijn rijpaard naar de hal van de club, daar ben ik meestal alleen maar nu is er constant wel iemand. Er wordt vanuit de club ook totaal NIET gecommuniceerd, terwijl clubs in de buurt wel gewoon richtlijnen hebben (bv enkel de buitenpiste gebruiken, niet met meer dan 2 in een piste, een schema wie wanneer kan komen, ...). Bij ons NIETS. Dus ik neem aan dat ik zeker buiten sowieso wel mag rijden, maar ik ga straks kijken of ik niet gewoon in de wei kan rijden. Ik heb één stuk dat sowieso volledig omgeploegd wordt in het voorjaar dus of ik het nu volledig stuk rijd of niet.... :+ Met de pony's (menpony's) ga ik normaliter het bos in maar daar is het zooooooo druk de laatste dagen, abnormaal. Mss vandaag maar eens longeren ofzo.

@SV: super, hopelijk blijft het zo!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:54

Veel hamsteraars ja :j sowieso gekke tijden.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:57

Ik moest vorige week donderdag batterijen hebben, ik liep snel even de Okay binnen... Zoooooooo wat was dat!!!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:42

Hier al 2 dagen misgegrepen voor oa toiletpapier.. Wordt elke dag gegeleverd, maar steeds uitverkocht. Ze moeten een max gaan instellen ofzo hoeveel mensen mee mogen nemen..
Vandaag toch maar andere super proberen. Super stom ook, normal ga ik eens, max 2x pw naar de supermarkt, vandaag wordt hierdoor al de 3e dag op rij :roll:

Het is gelukkig wel prachtig weer om hard te gaan lopen, al is het hier ook erg druk in het bos. Dan heb ik al gelijk minder zin.. Vanuit gemeente en natuurmonumenten is al oproep geweest dat mensen niet massaal hier naar de Posbank moeten komen. Parkeerplaatsen stonden zondag bijv vol, maar ook gisteren was het erg druk.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:09

Ik heb sowieso altijd wel veel voorraad van alles dus ik moet voorlopig niet echt... Gelukkig kan ik dat zo houden.

Toiletpapier is hier ook zo'n dingetje, snap ik niet goed... Ik zou chocolade en wijn inslaan, maar dat ben ik dan weer :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:13

Wij hebben geen voorraad en gaan die ook niet inslaan.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:17

Ik vind hamsteren ook echt onzin. Het enige wat bij mij nu is veranderd dat ik nu probeer 1x alle boodschappen voor de week te halen omdat ik door de drukte en de hamsteraars echt een pest hekel heb gekregen om naar de supermarkt te gaan. Dus nu lijk ik een hamsteraar maar ben het niet :+

Gisteren helaas geen tijd gehad om te gaan hardlopen, hopelijk vanavond na werk nog een 10 km te kunnen doen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:28

Ik ga nu mijn schoenen aandoen en een klein rondje lopen!
Onze eerste minister heeft immers gezegd dat we dat moeten doen :+
#braveburger

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:30

Ik ga eerst rijden en dan straks lopen :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:35

Gekke tijden hoor dit.. ;( ;(
Ik heb vanaf zaterdag niet meer gelopen, voel mij niet top fit en hoest wat.
Hopelijk is het morgen of overmorgen weer beter en dan wil ik toch echt weer lopen, ik kan slecht tegen binnen zitten.. -O-

En ik word gek van de hamsteraars, probeer al dagen havermout te scoren maar nee hoor. 8)7
Nu maar brinta gekocht. :))

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:53

Ja het is echt zo dubbel he. Ik probeer ook zo weinig mogelijk naar de winkel te gaan, maar er zijn zo veel dingen niet, dat je net vaker moet gaan.
Ik dus gisteren voor een pakje gnocchi gestopt bij de supermarkt (zag dat er weinig auto's stonden), stonden er 3 mannen achter me aan de kassa die elk een blikje energiedrank kochten en die veel te dicht bij me kwamen staan. Ik erger me er zo aan als mensen zo laks zijn, maar eigenlijk was ik dus ook maar voor 1 ding naar de winkel.

Ik ga ook het advies van onze premier opvolgen en een toertje lopen.
Probeer allemaal wat te genieten van t zonnetje, morgen is het alweer weg!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:56

Wij plakken inmiddels de aanbevolen staanplaatsen af aan de kassa

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:25

poes schreef:
Wij plakken inmiddels de aanbevolen staanplaatsen af aan de kassa

Dat is echt heel fijn. Ik word echt chagrijnig van al die mensen die bovenop mij staan haha.
Ik ga morgen weer lopen, eindelijk even vrij!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:51

Ik heb vanmorgen heerlijk in het bos en over de hei gelopen. Bijna niemand tegengekomen.
Weer wat meer kms gemaakt, kijken hoe mijn been het houdt.

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:35

@ poes : da's verstandig! Hopelijk doen de supermarkten dat hier ook.

@ SV: wauw, prachtige foto! Ging het vandaag goed met je been?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:30

Memuska schreef:
@Gem: in principe mag dat idd in België. Ik ga vandaag een klein rondje proberen te lopen. Normaal ga ik met mijn rijpaard naar de hal van de club, daar ben ik meestal alleen maar nu is er constant wel iemand. Er wordt vanuit de club ook totaal NIET gecommuniceerd, terwijl clubs in de buurt wel gewoon richtlijnen hebben (bv enkel de buitenpiste gebruiken, niet met meer dan 2 in een piste, een schema wie wanneer kan komen, ...). Bij ons NIETS. Dus ik neem aan dat ik zeker buiten sowieso wel mag rijden, maar ik ga straks kijken of ik niet gewoon in de wei kan rijden. Ik heb één stuk dat sowieso volledig omgeploegd wordt in het voorjaar dus of ik het nu volledig stuk rijd of niet.... :+ Met de pony's (menpony's) ga ik normaliter het bos in maar daar is het zooooooo druk de laatste dagen, abnormaal. Mss vandaag maar eens longeren ofzo.

Jawel, maar ik moet eerst 100 meter rijden en dan de grens over naar België. Onze pensionstal is het laatste huis voor de grens aan de Nederlandse kant. Maar of dat binnenkort mag is de vraag. Het bosje achter de springruiter Jan Tops is momenteel onbegaanbaar voor koetsen. Heel veel takken en bomen dwars over de paden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:40

Heerlijk gelopen vandaag. Had twee trainingen gedaan van mijn programma en voelde me echt groeien doorheen de training. En dat terwijl ik de laatste weken echt super vermoeide benen heb ( nieuwe actieve baan met 11000-15000 stappen per werkdag plus opnieuw beginnen paardrijden ). Ben ook grote fan van Galloway zijn filmpjes, die man is te schattig. En het programma ligt me.