Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:28

Laurora schreef:
Kolven in het openbaar snap ik dan weer niet zo goed. Ik bedoel, zo'n kind kan ieder moment honger krijgen, dat plan je niet ff in aan het begin van de dag. Maar je kunt toch best even naar het toilet ofzo gaan om te kolven....
Ik vind dat er altijd een beetje koeiig uitzien }:0


Soms heb je geen keuze daarin. Het is dat of je hele topje kleddernat omdat de melk lekt.. Of omdat je wel moet, omdat er anders aan het einde van de dag niet genoeg melk is gekolft waar je baby het mee kan doen.. En zeg eerlijk, die toiletten op de NS, daar zou ik ook niet vrijwillig willen zitten :').

Daarnaast, hartstikke mooi dat de wet het verplicht dat vrouwen onder werktijd gelegenheid krijgen om te krijgen. Tijdens het kolfen is het nogal lastig ook nog eens goed te lunchen. Wil je melk eruit krijgen moet je eerst de melkproductie op gang helpen en ook ontspannen om het er goed uit te krijgen.. Dat lukt niet als je ook nog eens moet eten of je druk moet maken om hoeveel tijd je nog hebt. Kolven kan best lang duren hoor.

Als die regelgeving er niet was, zou geen enkele moeder die haar kind borstvoeding geeft, aan het werk kunnen.. Niet zo goed voor de emancipatie van de werkende vrouw en/of moeder.

Rookpauzes vind ik ook onzin (als roker :P ) , maar dat is totaal niet te vergelijken met borstvoeding geven of kolven.

Palmera schreef:
Mars schreef:
Ik vind dat niet vreemd, zou liever ook geen zwangere vrouw aannemen of een die graag nog kinderen wil. En borstvoedingis iddde natuur, poepen ook maar dat hoef ik ook niet te zien :P

Dit dus. En als het personeel onder werktijd moet poepen doen ze dat achter een gesloten deur en is dat doorgaans niet 2X 30 minuten.

Nee, hoor. Ze willen alles. En een kind, én een carrière, én een sociaal leven, en, en, en.
Maar ondertussen moet er overal aangepast en ingeleverd worden door collega's, werkgever, vrienden en familie.
Ik neem echt geen vrouwen aan in de risico categorie.


En dat is discriminatie en dat mag niet. Juist door mensen met jouw gedachtegang is het zo moeilijk om als moeder ook te werken.. Of gewoon als vrouw in dus die risicoleeftijd, ook al wil je geen kids, omdat men denkt dat al die vrouwen kinderen willen, en ze daarom dus bij voorbaat al niet aannemen.

Baby's en bears lijkt me niks. Te grof.. Maar baby blues lijkt me een erg leuk spel. Die ga ik cadeau geven aan een vriendin met veel kids }>

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:43

Maar Eline het is toch logisch dat het knap irritant is als een collega van jou om de haverklap een half uur weg is omdat ze moet kolven. :? Ik kan me niet voorstellen dat er veel beroepen zijn waarin dit allemaal zomaar kan zonder je collega's tot last te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:23

topsylover schreef:
Maar Eline het is toch logisch dat het knap irritant is als een collega van jou om de haverklap een half uur weg is omdat ze moet kolven. :? Ik kan me niet voorstellen dat er veel beroepen zijn waarin dit allemaal zomaar kan zonder je collega's tot last te zijn.


Doet er niet toe wat jij ervan vind, het is hun recht ;)

Cer

Berichten: 30237
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:23


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:28

Recht kan wezen.
Maar ik begrijp wergevers en collega's wel als ze er niet op zitten te wachten.
Misschien juist in deze geëmancipeerde wereld niet alles willen.
Wil je een goede baan gelijk aan de man dan misschien ook gelijk gedragen.
Daar valt geen kind en kolven onder.

Berdien

Berichten: 64625
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:29

Met kolven heb ik dan weer helemaal geen probleem. Als je de tijd dat rokers buiten staan bij elkaar op telt, dan kom je op meer tijd uit dan iemand die kolft. En kolvers roken over het algemeen niet, dus die gaat niet dubbelop :))

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:33

Rokers zouden net zo goed elke keer moeten klokken. Dat is net zo maf dat dat kan.
Al ken ik ook genoeg beroepen waar dat alleen ook mag in vast gezette pauzes.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:33

Relaxed schreef:
Doet er niet toe wat jij ervan vind, het is hun recht ;)


Om de haverklap? Twee keer misschien. Nou,wow, wat verschrikkelijk voor mij is dat zeg :')... Joh, wat zou dat uitmaken. Beetje collegialiteit mag ook wel.

Rokers vind ik inderdaad veel vervelender. Gewoon in je eigen pauzes doen en voor de rest heb je pech. Als je nog geen twee uur zonder sigaret kan is het sneu gesteld en dat zeg ik als roker. Ik heb ook wel met kinderen gewerkt, hele dagen. Dan rookte ik 8 uur achter elkaar niet. Dat wil ik niet, bij kinderen, ook niet in mijn pauzes. Kan prima, als je het maar wil.

Cer

Berichten: 30237
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:38

Als iedereen die achter zn buro zit dan ook 100% van zn tijd werkt, zou dat opgaan. Maar dat doen ze ook niet altijd :+

Dus je mag best je werk niet doen En 2 uur over je vakantie, paard, hond, kind etc vertellen als jr maar op je plek zit.
Maar ohwee als je 3x 10min buiten gaat staan om te roken of 2x een kwartier kolft (of weet ik veel hoe lang dat duurt :') )

Berdien

Berichten: 64625
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:40

Ja ik heb er ook niet zoveel last van hoor. Bij m'n vorige week regelde iemand haar volledig nieuwe bedrijf, outfit én vakanties allemaal rustig onder werktijd. Tja, als ze verder haar werk fatsoenlijk doet en anderen er niet mee lastig valt..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:40

Cer, hoe meer ik kan bokken op het werk hoe beter het werk gaat.
Heb ik er geen tijd voor is het druk en geen goed teken :))

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:41

Relaxed schreef:
topsylover schreef:
Maar Eline het is toch logisch dat het knap irritant is als een collega van jou om de haverklap een half uur weg is omdat ze moet kolven. :? Ik kan me niet voorstellen dat er veel beroepen zijn waarin dit allemaal zomaar kan zonder je collega's tot last te zijn.


Doet er niet toe wat jij ervan vind, het is hun recht ;)

Dat zal best, maar dat is voor een werkgever een hele goede reden om vrouwen niet aan te nemen.
We kunnen wel allemaal gaan zeuren dat we gelijkheid willen, maar het is nou eenmaal zo dat mannen en vrouwen NIET gelijk zijn.
Waarom zou je iemand aannemen die mogelijk een risico loopt in de vorm van kinderen etc, als je ook een man kunt aannemen die (over het algemeen) een veel stabielere factor is?

Cer

Berichten: 30237
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:45

Ik regel ook dingen onder werktijd, aangezien ik 40 uur werk zou ik soms niet weten wanneer ik t anders moet doen...
Aan anderen stoor ik me dan ook niet, als je uiteindelijk je werk maar doet.

Mensen die 2 ochtenden per week werken en precies op die ochtenden naar de dokter, fysio, keukenboer of makelaar moeten, vind ik soms wel wat irritant, maar zolang ik het er niet drukker van krijg is t niet mijn probleem :D

@bruintje: hier precies andersom. Als ik daar tijd voor heb, heb ik t niet druk genoeg en dat is een slechte zaak :D (maar dan nog hoef ik t werk van Mn collega's niet :P )

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:53

Gelijkheid willen we (wij vrouwmensen :D ) toch ook alleen als het ons uitkomt? We willen dezelfde functies, hetzelfde salaris, maar ondertussen ook de vrijheid om een gezin te stichten, daardoor minder werken, maar als we daardoor minder verdienen of niet in een bepaalde functie passen (20 uur werken als je CEO bent is nou eenmaal lastig) zijn de rapen gaar. Volgens mij zei Linda de Mol dat ooit eens, dat vrouwen hierdoor hun eigen glazen plafond creeeren. Als je gelijkheid wil moet je nu eenmaal ook net zo hard presteren. En dat kan heel lastig zijn als je ook een gezin te runnen hebt. Tja, tis kiezen of delen imo. Al trek ik het nu natuurlijk wel een beetje naar het extreme.

Achterom
Berichten: 23106
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:55

Allegra schreef:
Gelijkheid willen we (wij vrouwmensen :D ) toch ook alleen als het ons uitkomt? We willen dezelfde functies, hetzelfde salaris, maar ondertussen ook de vrijheid om een gezin te stichten, daardoor minder werken, maar als we daardoor minder verdienen of niet in een bepaalde functie passen (20 uur werken als je CEO bent is nou eenmaal lastig) zijn de rapen gaar. Volgens mij zei Linda de Mol dat ooit eens, dat vrouwen hierdoor hun eigen glazen plafond creeeren. Als je gelijkheid wil moet je nu eenmaal ook net zo hard presteren. En dat kan heel lastig zijn als je ook een gezin te runnen hebt. Tja, tis kiezen of delen imo. Al trek ik het nu natuurlijk wel een beetje naar het extreme.

Maar wel heel erg mee eens :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:57

Ben het helemaal met je eens.
Alles willen kan gewoon niet.
Jammere voor de echt kinderloze vrouwen dat die daardoor ook de dupe worden van de vrouwen die zeggen ik wil geen kind en daarna toch de werkgever en collega's tot last zijn.

Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:03

Gewoon een kwestie van goed organiseren.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:03

Cer schreef:
Als iedereen die achter zn buro zit dan ook 100% van zn tijd werkt, zou dat opgaan. Maar dat doen ze ook niet altijd :+

Dus je mag best je werk niet doen En 2 uur over je vakantie, paard, hond, kind etc vertellen als jr maar op je plek zit.
Maar ohwee als je 3x 10min buiten gaat staan om te roken of 2x een kwartier kolft (of weet ik veel hoe lang dat duurt :') )


Goed gezegd!

Niobe

Berichten: 8017
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:06

lieveli schreef:
Gewoon een kwestie van goed organiseren.



Ben het eens met allegra, maar dit is ook wel waar. Het kán wel allebei, het is alleen dat veel vrouwen hysterisch lopen te wezen over gelijke rechten en “ach en wee de wereld is oneerlijk”, maar er ook geen moeite voor doen.

En met gelijke rechten wil ik dan wel pleiten voor kittenverlof. :P

Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:12

Mijn moeder heeft altijd 40 uur gewerkt, 3 kinderen, 2 paarden en meervoudig gepromoveerd. We hadden een hele fijne oppas van 16.00 tot 18.00 en de weekenden waren voor ons kinderen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:17

Dat kan niet in alle beroepen.
Ik heb een beroep waar ik aan de ene kant bij wijze van 8 uur kan bokken.
Maar ook 8 uur aan een stuk in touw kan zijn.
Of mijn boterham zit te eten en daar drie keer vanaf moet.
Cao geeft dat ook aan.

Zou wat zijn als iemand dan zit te kolven.
Kan gewoon niet.

Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:19

Mijn moeders collega kolft dan onderweg in de auto. Gaat om 1 á 2 keer per dag 10 min. Als er crisis is dan is er crisis, dan moet het even wachten. Kolven doe je echt niet om het uur een half uur.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:21

Maar een crisis neemt vlot uren in beslag.
Dan is een lekkende tiet niet erg fijn.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:22

Ach natuurlijk kunnen sommige vrouwen (en mannen, emancipatie enzo) dat ook, maar laten we eerlijk wezen, je moeder (topvrouw!) heeft het vast niet makkelijk gehad, je hebt veel ballen in de lucht te houden. Veel vrouwen trekken dat niet, en dat is helemaal geen schande, maar leg je daar dan bij neer en doe niet wat veel vrouwen doen; lekker in de slachtofferrol kruipen en de verantwoordelijkheid voor bepaalde omstandigheden afschuiven. Ik heb een hoop respect voor de mensen die dat allemaal rond kunnen breien. Ik zou mezelf compleet voorbij lopen, maar daar maak dan ik ook mijn keuzes naar (kiezen voor geen kinderen bijvoorbeeld).

Dat kittenverlof wil ik ook idd!

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:24

bruintje123 schreef:
Dan is een lekkende tiet niet erg fijn.


Sowieso lijkt me alles wat die arme voorgevel moet doormaken rondom zwangerschap en borstvoeding echt een hel :x