[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:44

velvetblack schreef:
Linda, nee haha! Heb je een foto?? Ik wil wel zien waar ik op lijk :))

Fling is inderdaad heel mooi. Raad ik vaak bij blondjes aan. De brow pencil van mac (die je uit draait) moet je echt maar een minuscuul beetje uitdraaien, dat je het potloodje zelf maar nèt kunt zien. Ik doe er nu al een paar maanden mee, en ik gebruik hem iedere dag. De kunst is om niet te hard te drukken. Doe je dit wel, om bv meer kleur te krijgen, dan moet je een donkere kleur nemen zodat je niet hard hoeft te drukken :)
Anders is Omega misschien iets voor je, Flair. Dat is een slijp potlood :j

Ik zal wel even een pb sturen, is ook weer zowat stel dat ze zich zelf op bokt tegen komt. :')

Murthul

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:14

Ik heb gisteren mn cursus bij Mac gehad, hele fijne artist en kreeg vooral veel complimenten dat ik al heel veel netjes deed, maar toch nog n paar kleine tips gehad waar ik volgens mij best iets aan ga hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mn aankopen:
Afbeelding
Afbeelding

Was van te voren helemaal niet van plan om oogschaduw te kopen, wilde eigenlijk whirl en mehr kopen, maar t werkte prettig en heb er toen 2 fijne looks mee gemaakt en kan dr best wat kanten mee op, voor zowel overdag als meer richting avond, dus toen heb ik me toch laten verleiden en komt de rest van mn wishlist nog wel een keer :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:34

Jij hebt ook al van die mooie donkere ogen! Komen gaaf uit zo! :) was wel een aanrader dus?

Irritant van dat winkelpersoneel wat aan het klitten is... Heb daar ook weinig mee! Zo onprofessioneel.

Had gister hele dag de Kiko oogschaduw op, bleef goed zitten! Wel primer eronder, van Catrice, maar viel me niets tegen. Nu op jacht naar een geelgouden kleur, zo gaaf icm paars.

Staat je mooi, Yltje! Prachtig icm jouw blonde haar.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:41

Thanks!
Euh ja en nee, als je toch al van plan bent veel geld uit te geven bij Mac dan ja, want heb toch net nog n paar fijne tips gehad. Als je dat niet al van plan bent zou ik t niet doen, dan is t zonde.
Maar tegelijkertijd als je echt beginner bent in de makeup en jezelf wil leren opmaken vind ik t zeker een aanrader. :j
Je leert jezelf opmaken op een fijne manier en neemt gelijk producten mee naar huis zodat je zelf aan de slag kunt.

Suus___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:17

Hele mooie ooglook :j

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:27

Zeg ns, vooral nu ik dit zie, volgens mij heb ik ook best een beetje hooded eyes? Zou wel verklaren waarom ik zo'n moeite heb met oogschaduw een beetje knap naar voren te laten komen?

Of denk ik maar vanalles om mn lack of skills te verbloemen? :+
Overigens geen volledige foto omdat mn makeup toch tzelfde is als gister :Y)

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:30

Ik vind jouw ogen niet echt hooded hoor yltje.. Als je bij mij kijkt zie je echt dat ik overhangend vel heb.
Jij hebt veel bewegend ooglid zichtbaar, ik zou jouw ogen niet bestempelen als hooded :n

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:44

Murthul schreef:
Ik vind jouw ogen niet echt hooded hoor yltje.. Als je bij mij kijkt zie je echt dat ik overhangend vel heb.
Jij hebt veel bewegend ooglid zichtbaar, ik zou jouw ogen niet bestempelen als hooded :n

"Fotos terugkijken"

Sorry! Ja je hebt gelijk, het is het niet inderdaad O:)

Kak.. Dan is t toch n lack aan skills :+ :+

Suus___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:54

Vandaag is groeeeennn...
Vice palette again, kan net zo goed mn halve stash wegdoen sinds ik deze heb :=
Afbeelding
Afbeelding

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:01

Gaaaf suus! Nou,zo'n look wil ik dus kunnen haha

Maar eens kijken naar dat vice palette!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:28

Heb een beetje dezelfde ogen als jij hebt Yltje. Niet zozeer hooded als de meeste mensen hooded voor zich zien maar ook niet recht zo die gaat heerlijk open. Beetje er tussenin. :)

Murthul, fijn dat het nog een beetje leerzaam was. Mooie aankopen zo ook en ziet er goed uit!

Mooie look Suus!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:48

Ik heb ook zulke ogen Yltje. Echt hooded is het niet, maar met eyeliner heb ik er wel last van. Doordat de 'vouw' zover doorloopt, kan ik geen winged liner zetten. Dan komt er een vouw in en is de wing dus niet meer mooi.

Maar draag gewoon altijd zonder wing en verder weet ik wel aardig hoe ik mezelf inmiddels moet opmaken.

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:00

.
Laatst bijgewerkt door _Flower op 25-01-25 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:04

Ik ben fan van groen/goud <3 Prachtig Suus! Mag nog wel groener van mij :D

Leuk Iertj! Welke lippenstift is dat, staat je heel mooi :j

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:11

@Marrit13 lipstick is twig van mac!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 17:48

Ik vind het inderdaad altijd wel leuk als personeel lol maakt. Leukste is dan, dat ze je als klant erbij betrekken. Doen wij in onze counter wel!
Maar die selfies, dat moet vanuit MAC. We hebben soms bepaalde team looks, die moeten we vastleggen dmv selfies. Echter doen wij dat voor of na sluitingstijd /pauze :j

Dat oogschaduw palette zal je vaak gebruiken! Zitten zulke fijne kleuren in voor een zachte look. Ideaal voor vakantie ook, omdat het zo compact is.

Mooie looks dames!! Heerlijk om te zien dat iedereen er zo mee bezig is en groeit in zn skils <3

Mijn look van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Edit: foto's in de auto gemaakt met fel licht, valt een hoop weg op de foto's zie ik! Het is allemaal net wat donkerder dan op de foto

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:11

Of het moet of niet het is ronduit aso midden in de store. Ik Appte anc toen ook al eens toen er 1 zichzelf uitgebreid stond te fotograferen, was ook in Utrecht. Doe dat idd even achter in de pauze oid.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:16

Bijlees spam
@shiz. Je bent echt enorm vooruit gegaan met je looks. Zo gaaf!

@dreamy. Pretty lady :D zag er mooi uit je look. Fris en naturel.

Hier geen fixing spray nog. Wil het wel graag. Maar komt wel haha.

@fair. Ook mooie naturelle en frisse look. Staat je goed!

@yltje. Unicorn blood staat je zo goed :D prachtig.

@murthul ziet er mooi uit en je gekozen oogschaduw erg mooie kleurtjes :)

Onprofessioneel winkel personeel. Bleh. Hier is een nieuwe kiko en merkt dat ze hier nog erg zoekende zijn en 1 meisje waarvan ik weet dat die bij mieke petiet afgestudeerd was bracht wat bronzer aan bij mijn zusje maar vond t alles behalve netjes ook. Beetje jmmr.

@suus. Groen staat je zo enorm goed. Mooie look!

@iertJ kan je goed hebben dat blauw. Erg mooi!

@elke. Prachtig dat geel erin!!

Zo hahaha.
Ik vandaag voor cosplay aan de gang geweest. BeZig met iets post apocolyptic en dan daarbij een look. Oogschaduw is 1 kleur ivb met personage dat ik neer ga zetten :P maar was er best tevreden mee. Op de dag zelf moet alles meer grungy en dirty hehe. (Donkere haar is een pruik :P )

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:26

Ik wilde net foto's plaatsen maar toen kwamen jullie voorbij _O- Ik krijg het er gewoon niet scherp op, grr.. Mooi dat geel Elke! Beetje kunstmatige zon :+

Kletsen en ouweh**ren zorgt zeker voor sfeer in een winkel/corner maar blijf op je klanten letten idd.

En Twig gaat op de verlanglijst <3

Zo, knap Twilight! Die donkere pruik is wel tof!

Nou ok, ik waag me eraan, fullface is nog niet zo intre kan nauwelijks een oog goed op de foto zetten ^) Maargoed, ook groen/goud vandaag. Wazige foto..

Afbeelding

Moet het nog verder naar boven? Of kan je dan zo niet beoordelen zonder hele gezicht? (Oh gut voel me zo'n amateur nu := )

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:57

Twilight ik vind dat bruin je echt onwijs gaaf staan om eerlijk te zijn! Leuker dan blond!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:04

Vind ik ook eigenlijk :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:12

Heb besloten om vanaf maandag weer dagelijks naar werk weer full face te dragen. Al maand zo goed als geen makeup op gehad, behalve wenkbrauwen en mascara. Merk dat ik het mis :')

Ook al hele tijd niks gekocht. Dat is dan weer positieve eraan..

Twilight, ik vind dat koele bruin je ook erg goed staan!

Marrit, is handiger om foto te doen met oog open en recht van voren. Dan kun je pas echt zien hoe ver het naar boven geblend is.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:37

Mijn look van vandaag. Ben laatste tijd beetje aan het experimenteren met nepwimpers en vandaag met blauw.

Afbeelding

Afbeelding

Suus___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:52

Prachtig weer elk!
Twilight: tof bruin staat je super idd :j
Marit: ik zou vooral je crease wat donkerder maken dan krijg je meer diepje in je ooglook zoals op mijn foto n beetje
Mooi hoor melanie

Thanks weer ladies!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:05

Wow gave looks komen er weer voorbij
Groen en geel in oogschaduw is echt prachtig, had ik eigenlijk niet verwacht. Haha.
Ik ga volgende week een paar daagjes naar Antwerpen, zijn er nog winkels die jullie aanraden? :P