[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:25

Puppetje schreef:
Hier ook nog even een update. Ben tot nu toe 6.3 afgevallen in 3 weken. Minder koolhydraten eten werkt voor mij dus erg goed. Ik voel me er ook prima bij, nog niet gezondigd. Ook geen honger gevoel. We gaan dan ook vol goede moed verder. Nog 11 kilo te gaan!

:wow:

wow zeg!

hier 67,9 vanochtend dus 200 gram erbij, das niks en zeker niet terwijl ik gisteren mijn periode ben in gegaan
goede hoop nog steeds :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:27

wollie2004 schreef:
Lous schreef:
Dan misschien toch ff moeite doen en het in een van de delen van dit topic terugzoeken :)

heb je het tegen mij?

Ik geef zelf toch aan dat het voor mij niet werkt, daarom was ik benieuwd hoe de ervaringen van anderen zijn omdat de laatste 20 pagina's sinds ik meeklets er veel mensen zijn bijgekomen die koolhydraatarm of vrij doen...

Ik bedoelde in het algemeen naar aanleiding van mijn post hiervoor over koolhydraten ;)

Mandy517

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:36

Zo ik heb net heerlijk even gesport! ff lekker gezweet. Heb met mezelf afgesproken dat ik me in ieder geval níet meer elke dag ga wegen, maar elke 4 dagen! een week duurt te lang :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:39

Mandy517 schreef:
Zo ik heb net heerlijk even gesport! ff lekker gezweet. Heb met mezelf afgesproken dat ik me in ieder geval níet meer elke dag ga wegen, maar elke 4 dagen! een week duurt te lang :=

Haha ja he! Ik woog mij normaal gesproken elke morgen, maar nu weeg ik mezelf (samen met mam, die heeft de weegschaal verstopt want ik bleef er toch maar opstappen dus gevraagd of zij hem weg wilt leggen haha) vanaf nu elke woensdag morgen... en vind het spannend gewoon, omdat ik er niet elke morgen op sta, beetje het gevoel van 'ohjee ik verlies de controle, nu maar netjes eten voordat ik woensdag heel veel weeg'. Is voor mij wel echt een stok achter de deur om niet zomaar te gaan zondigen enzo, omdat ik weet dat je na 1 week beter/meer resultaat kunt zien/verwachten dan elke morgen..

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:49

Ja precies, dat heb ik dus ook! Per dag kan het echt ontzettend schommelen.. Heb je bijvoorbeeld net wat zouter gegeten, zit je in je maandelijkse periode, etc, etc..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:53

Ik vind minder vaak wegen fijner júist omdat je een keer kan zondigen en daar van kan genieten zonder schuldgevoel :) De rest van de week netjes je best doen en dan zie je er als het goed is weinig van terug! Vind ik een stuk makkelijker vol te houden dan iedere dag met je neus op de feiten gedrukt te worden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:56

Da's waar Negerzoen. Ik bedoel meer, als ik een week flink mijn best doe, en zie dat er (bijvoorbeeld) 0,5 kg af is, motiveert mij dat enorm. Als ik er elke dag op sta, en ik schommel dan af en toe wat of je blijft 3 dagen aardig hetzelfde gewicht hebben, motiveert mij dat niet echt omdat ik denk dat ik niet genoeg mijn best doe ofzo..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:10

Ik weiger ook om meerdere malen te wegen, ik weeg alleen bij mijn consulente.
Om de redenen die Madeira noemt. :j

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:11

En ook ik kan trots op mezelf zijn, vanochtend 'slecht' ontbijt gehad met broodjes met kruidenkaas en zalmsalade. Maar net op een verjaardag niks gegeten, geen taart, chips of wat dan ook! :) Nu 2 kiwi's eten en dalijk eet de rest frietjes maar ik zet door en ga aan de groentesoep met een boterham en dan vanavond nog wat fruit.

Ik weeg me 2x per week.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:21

ik weeg wel elke morgen, het motiveert mij juist
weeg ik minder`; whoop! ik ga zo door!!
weeg ik meer: dan nog harder er tegenaan!!

beide dus motiverend :Y)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:23

Ojajoh schreef:
ik weeg wel elke morgen, het motiveert mij juist
weeg ik minder`; whoop! ik ga zo door!!
weeg ik meer: dan nog harder er tegenaan!!

beide dus motiverend :Y)

Ja dit had ik in het begin ook :D maar goed nu maar even zo proberen. :) Want werd er een beetje geobsedeerd door en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:27

Madeira_ schreef:
Ja dit had ik in het begin ook :D maar goed nu maar even zo proberen. :) Want werd er een beetje geobsedeerd door en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk :)

nee idd dat heb ik dan weer niet, weeg ik een dagje niet ,nou ja ok....ook best...
vaak in mijn menstruatie weeg ik niet omdat ik dan toch geen eerlijk gewicht heb (vind ik zelf)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:36

Ik weeg me ook bijna elke dag :j
behalve als ik een weekend bij me vriend ben omdat ik liever niet op een andere weegschaal ga.
Dit ivm verschil tussen weegschalen.

Ik heb me vrijdag voor het laatst gewogen en dan kan ik dinsdag ochtend weer.
Ben benieuwd of er wat af is dan :)
Laatst bijgewerkt door Cadaz op 24-03-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:38

Zo zie je maar weer, voor iedereen werkt wat anders :D

Ik word trouwens 10 april geopereerd aan mijn oog. Ik mag dan tot de 2e controle, 13 mei (eerste controle is gelijk de volgende dag) veel niet doen: niet paardrijden, niet werken (werk met honden), ect.. hebben jullie misschien tips wat ik zou kunnen doen zodat ik gewoon nog kan gaan afvallen? Ik heb hier een hometrainer, dit is iets wat ik wel mag doen (rustig fietsen). Verder natuurlijk wat minder eten dan normaal.. maar verder? Ik ben inspiratieloos..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:41

Traplopen? Gewoon lekker wandelen? Of mag/kan dat niet?
Beetje buikspieren trainen?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:44

Er zijn heel veel oefeningen die je gewoon thuis kan doen, waar je niks voor nodig hebt :) ik weet niet of je zware oefeningen kan/mag doen? Squats/lunges zijn sowieso goed en je krijgt er ook nog mooie billen van! Verder inderdaad sit ups, hoepelen? :D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:45

Hey iedereen, ik ben vandaag op de verjaardag van me opa geweest. Normaal zit die altijd te zeuren dat ik veel te dik ben en meer moet bewegen en blablabla. En nu zei die voor het eerst in jaren eens iets aardigs. :oo Dat ik ''een paar pondjes kwijt was''. Mag die ook wel opmerken na dertig kilo. Nee echt heb hem uitvoerig bedankt, was zo stomverbaasd, normaal zegt die alleen maar lelijke dingen tegen me.
Heb er weer een kilo af (maar verander mijn onderschrift nog niet vanwege de pinda's, taart enz ;))

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:48

Ah kijk dat zijn een paar dingen die ik in elk geval kan gaan proberen! Ik zou is rond kijken voor oefeningen die ik thuis mag doen. Zolang ik maar niet ga springen of iets haha :)

Hannahaapje, wouw meid wat ben je toch mooi afgevallen!! -30 bijna!! Super netjes. Wat lief dat je opa dit ook zag en je een compliment gaf. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:48

Fijn dat je nu waardering krijgt, hannahaapje, en terecht.. Jeetje, 30 kilo!! +:)+

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:56

hannahaapje schreef:
Hey iedereen, ik ben vandaag op de verjaardag van me opa geweest. Normaal zit die altijd te zeuren dat ik veel te dik ben en meer moet bewegen en blablabla. En nu zei die voor het eerst in jaren eens iets aardigs. :oo Dat ik ''een paar pondjes kwijt was''. Mag die ook wel opmerken na dertig kilo. Nee echt heb hem uitvoerig bedankt, was zo stomverbaasd, normaal zegt die alleen maar lelijke dingen tegen me.
Heb er weer een kilo af (maar verander mijn onderschrift nog niet vanwege de pinda's, taart enz ;))

Haha dat met je OS doe ik ook altijd.

Moet zeggen dat ik het de laatste weken pas ook hoor van mensen hoor. Eigenlijk nadat ik de 20kg voorbij ben.
Maar is wel een fijn gevoel, motiveerd echt! :D
hoelang heb jij er over gedaan? En wat wil je nog kwijt?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 18:58

Wauw 30 kilo! Wat goed! Super!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:06

Wow hannahaapje goed!
Hier wil ik me weinig wegen, maar keer op keer sta ik er weer ip.
Slecht weekend gehad, maar ga er weer vol tegen aan.
Meer wisselen met mijn eetschema en gezonde lekkere belegjes proberen.
Hoop dat de schade mee valt
Vrees weer voor de Pasen

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 19:20

_Daniella schreef:
hannahaapje schreef:

Haha dat met je OS doe ik ook altijd.

Moet zeggen dat ik het de laatste weken pas ook hoor van mensen hoor. Eigenlijk nadat ik de 20kg voorbij ben.
Maar is wel een fijn gevoel, motiveerd echt! :D
hoelang heb jij er over gedaan? En wat wil je nog kwijt?

Wat is OS?
Jep, maar 't is ook moeilijk hoor, bij mensen een verandering te zien... En ik ben sinds mei vorig jaar bezig, wil nog kwijt... pff ik zie wel hoe het gaat, me buik puilt wel nog steeds uit helaas. :+
Iedereen kan het +:)+ Hup hup hup!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:58

Hannahaapje, ik kerk net ff in je profiel maar daar zie je er juist slank uit!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:10

Nu de Engelse Obese kijken op RTL 4, raak ik weer gemotiveerd van :D