GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 13:30

Op vakantie mag je best genieten, je komt echt niet meteen kilo's aan. Gewoon lekker eten opisop!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 14:00

Zeker lekker genieten! Wat voor mij altijd wel helpt is om eerst een bordje gezond te pakken, dus een lekkere salade oid maken. Tenminste ik ga altijd wel 2 rondes :') maar dan kan je de 2e vaak minder op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 15:04

Oh ik eet bijna alleen maar groente, fruit,een bolletje en yoghurt. En dan aangevuld met verse honing, walnootje, wat havermout, een keer een gebakken aardappeltje of lepeltje rijst ofzo.
Daar kom ik niet van aan. Maar twee bolletjes ijs en wat andere toetjes gaan er daarna ook in.
Ik wou dat ik veel meer kon eten hahaha

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 15:23

Ah nou dan lekker van genieten toch!! Daar is het ook vakantie voor :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:05

opisop_shop schreef:
Daar zou je toch van je moeder ook begrip verwachten, koffie en een koekje is toch ook oke. Zeker als je aangeeft er anders je lunch voor over te moeten slaan om het in je dagelijkse doel te proppen.

Jongens help. Ik zit sinds gisteren een weekje all inclusive in Turkije :')
Echt veeeeeel te lekker allemaal hier.

Mijn moeder is 82 en absoluut niet meer flexibel. Dit is haar hoogte punt van de week. Daar kan ik mij best bij aanpassen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:45

Nou ik pak gewoon die appelflap hoor, na 3 happen zit ik vol maar heb ik er wel van genoten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 16:50

Ik eet niet elke keer taart op het werk maar chocoladebollen of van die grote soezen sla ik niet af. Dinsdag krijgen we ze weer! En ik ga er ook geen lunch voor laten staan. Dat deed ik voorheen wel. Ik wil juist die noodsprongen elimineren. Ik wil normaal doen en met Mounjaro kan dat.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 17:42

Zonnetje81 schreef:
Ik eet niet elke keer taart op het werk maar chocoladebollen of van die grote soezen sla ik niet af. Dinsdag krijgen we ze weer! En ik ga er ook geen lunch voor laten staan. Dat deed ik voorheen wel. Ik wil juist die noodsprongen elimineren. Ik wil normaal doen en met Mounjaro kan dat.

Dit. Als ik een dagje heb gezellig met vrienden of familie sla ik ook geen lekkernijen af.

Het verschil nu is dat ik gewoon veel sneller vol zit, en mij ook absoluut niet schaam om een halve koek of taartpunt gewoon weer neer te zetten als ik genoeg heb gehad. Natuurlijk vraag ik wel om kleinere porties. Maar als het teveel is, is het teveel. Vrij simpel.
En als ik geen zin heb zeg ik gewoon nee en waarom. Gelukkig is mijn omgeving daar niet moeilijk in. Ik hoef mij niet te verantwoorden voor wat ik wel en niet eet.

Ik snap wel dat het heel moeilijk is om aan het nieuwe normaal te wennen. Vooral als je voor de mounjaro/ozempic heel erg moest opletten zonder resultaat.

Ook is direct zijn tegen mensen voor veel mensen moeilijk. Vooral als jij of je omgeving bepaalde ideeen heeft over wat "hoort", hoe het "moet" en wat "sociaal geaccepteerd" is. Daar heb ik schijt aan, en ben niet vies ervan om mijn mond open te trekken mocht ik wel commentaar krijgen. :D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 17:58

Hier op kantoor is er vooral jaloezie. En de twee collega's die zeiden ' ik zou dat nooit doen hoor, en je krijgt alles er weer bij" die zijn er dus alletwee mee begonnen en doen er nu verschrikkelijk mysterieus over.. tja.. ik ben niet dom.. ze zouden het wel eens moeten toegeven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:08

Deertje schreef:
Hier op kantoor is er vooral jaloezie. En de twee collega's die zeiden ' ik zou dat nooit doen hoor, en je krijgt alles er weer bij" die zijn er dus alletwee mee begonnen en doen er nu verschrikkelijk mysterieus over.. tja.. ik ben niet dom.. ze zouden het wel eens moeten toegeven

Ja triest zoiets.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:09

Deertje schreef:

:') :') :') :') :')

In het algemeen met uiteten gaan:
Ik vond in het begin het lastig dat ik niet zoveel kon eten, je bent gewend dat veel mee eten gezellig is. Ook dacht ik: mensen zijn gewend dat ik goed kan bunkeren met uiteten gaan.

Nu heb ik minder last van het niet kunnen eten maar de ene dag is de andere dag niet. Nu stoort het met niet meer, ik pak minder, eet minder en nu gaat het onbewust als vanzelf en is dat mijn nieuwe normaal. Ook denk ik er zelf niet bewust meer over na, ik geef mijn grenzen aan en denk er ook niet over na wat anderen wel of niet denken.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 18:34

Deertje schreef:

Naar is dat. Komt vooral heel erg vanuit onzekerheid denk ik bij zulke mensen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:15

Wij kiezen meestal tapas of shared-dining.
Ik eet al jaren weinig en zo lijkt het nog wat.

Ik heb in Griekenland een keer of 3 de kok aan tafel gehad om te vragen of het niet lekker was....
Dan ging bijna het hele hoofdgerecht mee terug...

Dan zei ik maar dat ik een jetlag had. Best heftig ook dat uurtje tijdsverschil hahahaha

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:29

All you can eat, Mounjaro style :')

Afbeelding

Kan ik wel van genieten hoor! Van alles een beetje :D
En dan hetzelfde met een bord van-alles-en-nog-wat salade.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 20:31

Ziet er goed uit! :9
Ik heb vandaag biryani op. Heb nog genoeg voor 4 porties haha.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 21:57

Dit weekend heeft mij 'goed' gedaan, was plots een kilo af, logisch met een bak stress en ik heb wat ibuprofen extra genomen. Dat is voor mij goede smering en buikpijn zegmaar :+
Na het plateau waar ik echt al tijden om heen schommel wel erg fijn :D

Ziet er lekker uit opisop_shop!

Ik moet het even opzoeken deri maar 4 porties ook klinkt goed :) ik heb porties met zalm en biefstuk in de vriezer liggen, zo makkelijk!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 22:39

Deertje schreef:

Ik vind dat wel grappig eigenlijk. Wat laten die tuttebollen zich kennen zeg :D

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:23

De afgelopen (eerste) week was allesbehalve ideaal en ik merk mentaal ook nog niet zo veel van de MJ maar wel dat ik toch sneller vol zit en voldaan ben. Ik denk dat ik ook beter weer naar mn lichaam moet leren luisteren idd en niet af moet gaan op wat ik "normaal" zou eten.

Was vorige week op reis voor mijn werk en mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis 45 min verderop dus het is nogal chaotisch hier thuis met nog geen tijd voor boodschappen gehad dus niet perse heel gezond eten, maar na mijn eerste week stond er vanmorgen toch -3 kg op de weegschaal. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er iig een kg vocht van mn menstruatie bij zit denk ik zo, maar het doet fysiek en metabolisch toch meer dan verwacht!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

Fijn Sodera! Dat geeft toch even een opkikker. Het is inderdaad even schakelen aan het begin, maar dat zal vanzelf makkelijker worden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:16

Mooie start Sodera, geeft alleen maar moed voor de komende tijd!

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:51

Ik heb een vraagje,

De eerste 4 weken via Wellis zitten er op,
Nu heb ik gister een mailtje ontvangen met de nieuwe bestelling. En ik vroeg mij af wanneer deze dan gemiddeld zo afgeschreven wordt en/of opgestuurd :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

vionnesem schreef:
Ik heb een vraagje,

De eerste 4 weken via Wellis zitten er op,
Nu heb ik gister een mailtje ontvangen met de nieuwe bestelling. En ik vroeg mij af wanneer deze dan gemiddeld zo afgeschreven wordt en/of opgestuurd :)

Vaak met 2 a 3 dagen verstuurd en soms schrijven ze het pas een dag later af als ik het pakket al binnen heb.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Owww ik ben zoooo blij! Dit wil ik even met jullie delen!
Naar dit moment kijk ik al 7 maanden uit……

De weegschaal gaf net 89.7 aan! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dat is nu ruim 10 kilo eraf
Echt een mijlpaal :)F

Toevallig deze week ook wezen shoppen voor nieuwe rijbroeken want ik reed al 8 jaar in dezelfde zwarte inmiddels veeeeeels te ruime rijbroek
En vandaag voor t eerst een een hele mooie nieuwe groene rijlegging gereden *\o/*

Essie73Jarig
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Super Gefeliciteerd!

Ik wil graag voor 10 mei 15 kilo kwijt zijn, dan zou ik nog 170 gram per dag moeten afvallen. Dat gaat nooit lukken. :D
Ik ben nu in 7 weken 8,2 kg afgevallen, maar het gaat niet zo hard meer als de eerste paar weken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:09

Wat een goede resultaten allemaal!

Ik ben bijna een jaar bezig, ik hoop op 3 april 45 kg precies kwijt te zijn (nog 600 gram haha)