Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 06:34

Knap gelopen Lous!

Sherivey logisch dat je moe bent. Het is nogal wat, een nieuw huis en misschien weer een andere baan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 07:30

Samantha en Lous ook gefeliciteerd! *\o/*

Super vervelend dat je last blijft houden van blaren Danseresje. Heb je dat altijd gehad? Volgens mij jij toch al lang van die mega afstanden? Of heb ik dat mis?

Sherivey, soms is niet lopen de verstandigste keuze. Klinkt als een drukke en spannende periode.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 07:55

Nou je denkt na een marathon slaap je wel goed maar helaas. Duurde heel lang voor ik in slaap viel en om 6u klaar wakker haha.

Top gedaan Lous!

Tiggs ook gefeliciteerd! En een PR, super!

Iris en Ninus een ultra gelopen, wauw super zeg!

Puera ook top gelopen!

Top gedaan Eef! Lekker die frietjes had je verdiend!

Lastig die blaren Danseresje. Ik had er gisteren ook last van. Met trainen ook paar x. Had nu wandelsok gebruikt dat ging wel ok alleen laatste kilometers deed het erg pijn. Na finish bij EHBO gestopt om door te laten prikken, bleek de blaar gesprongen te zijn, wandelsok rood van het bloed Ieuw.

Snap ik Sherivey, nieuw huis en klussen kost energie. En dan ook nog nieuwe baan!

Ik had gisteren na marathon amper honger, halve pizza erin gekregen en later nog een krentenbol. Maar nu gelukkig honger dus ik ga even flink bij eten haha.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:15

De marathoners en ultra's hebben het overleefd, mooi. Gisteren was het wel een flink stuk koeler dan zaterdag vond ik.

En inderdaad, geen honger na de marathon had ik ook. Later wel honger, maar zat ook direct weer vol.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:40

Wat een mooie resultaten dit weekend! *\o/* Echt top gedaan allemaal!
Ik heb je nog gezien Lous, heb nog even hard geschreeuwd maar je zat in je bubbeltje :))

Sherivey klinkt alsof je een goede keuze maakt om even niet te lopen. Zoveel life events tegelijk hakken er echt wel in.

Danseresje, blaren zijn heel vervelend... Hopelijk doen de tapejes iets.

Hier de kwart gelopen, oordat we in het verkeerde startvak stonden moesten we heel veel mensen inhalen omdat onze pace hoger was := Liep niet fijn.
Al met al zeker niet ontevreden, maar heb ergens het idee dat als we in ons loopritme hadden kunnen komen er meer in zat.
Wel PR gelopen op de 10 (58:56) dus mag niet klagen!

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:26

Super Muurp! *\o/*

Ik kan altijd wel eten na een loop. :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 10:24

Zo herkenbaar na een lange afstand slecht slapen en weinig trek.

Goed gedaan Muurp!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:31

Gelukkig ben ik niet de enige.

Na 10-20 km gaat het beter hoor, dan heb ik vaak zin in Mac enzo na een race. Maar nu, bleeh.
Net 2 bolletjes en een muffin op maar meer lukt echt nog niet. Spierpijn valt mee, mn benen zijn zwaar maar kan wel traplopen, iets minder snel dan normaal haha.
Wel een bult op mn voet helaas. Met gewoon lopen doet het gelukkig geen pijn.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:33

Waren er stiekem toch nog meer Rotterdam lopers. Mooi gelopen Muurp en ondanks de inhaalacties toch mooi een PR binnen.

Hopelijk valt je voet mee Samantha!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:48

Ik kan me heel goed voorstellen dat je lijf echt even van slag is en dat eten een issue is, proberen kleine beetjes te eten en soms misschien toch met tegenzin wat naar binnen werken.. Je lijf heeft het wel echt nodig na zo'n prestatie.
Ik had het zelfs al gistermiddag, laat staan na zo'n afstand!

Hopelijk valt het mee met je voet Samantha!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:52

Zooo 4 paginas verder.

Lisitano wat een heerlijke enthousiaste post en wat heb je veel gelopen! Eindelijk weer even de flow gevoeld, hopelijk kan je hier lekker op door. Ook heel tof zo met Meeko <3

Het was ook warm hoor Goof. Maar netjes gelopen zeker als je dan ook nog door het mulle zand gaat.

Ah Namiro, het is ook een stuk lastiger volgens mij als je op een klein oppervlak lang wil gaan lopen dan als je gewoon een mooie grote ronde uitzet. Dus toch goed gedaan! KOmt echt wel goed met die marathon, dat hangt niet op 1 run.

BusyMissy 4:25 in plaats van de 5:36 is wel heel veel harder hahaha. Dat mag je best voelen. Veel plezier van je horloge :D
En lekker het bos in met je paard, dat mis ik wel hoor!

Puera wat een mooie run heb je gemaakt en een nette afstand ook!

Wauw wat knap ieris! En wat een leuk verslag. Heel knap hoor, zeker in die warmte. Nu ben je officieel ultra loopster :D
En idd, de mensen op een trail zijn zo leuk. Echt heel anders dan op een wegwedstrijd.

Ahh spannend Sv. Trail du ballon ook! Komt vast wel goed met jou voorbereiding.

Goed gedaan Eef! Toch gelukt dus en met een nette tijd. Lekker hoor zo een zak friet }>

Jaaa een pr voor Tiggs! Goed gedaan! *\o/*

Vervelend dat je blaren aanhouden Danseresje, je zou zeggen dat jij het blarenprobleem wel uitgespeeld zou hebben. Heb je iets veranderd?

Sherivey even een weekend niet lopen omdat je druk bent in je huis kan geen kwaad toch. Lekker je plekje van gaan maken.

Gefeliciteerd ook Samantha! Heel knap met jou voorbereiding dat je hem dan toch uitloot. Hopelijk heb je de komende dagen niet te veel last.

Gefeliciteerd ook Lous.

Ja Muurp wat goed! Onder het uur, heel netjes. Wat liepen er toch veel bokkers mee in Rotterdam :))

Bedankt voor alle succeswensen en felicitaties!

Bij deze nog mijn verslag. Waarschuwing, lang verhaal

Mijn eerste marathon ervaring.
Zaterdag mijn startnummer opgehaald en toen kwam de spanning toch wel echt door. We sliepen in het huis van een vriendin of in mijn geval, verbleven daar voor de nacht. Ik heb ieder uur op de klok wel gezien. 8)7
In de ochtend op tijd met de trein naar Rotterdam gegaan. Omdat ik in wave 2 naar binnen kon, daar in de rij voor de dixies gaan staan. Serieus 30min gestaan! Terwijl Francis You never walk alone jankte :') (sorry het was echt vreselijk) stond ik nog steeds in de rij en ook toen het startschot voor de elite lopers afging. Niet dat het wat uitmaakte want ik wilde met startwave 3 mee.
Daar stonden helemaal vooraan in het rechter vak de pacers voor 3:50 en daar wilde ik een stukje achter starten.
Dus netjes ingevoegd en ze in het begin een beetje weg laten lopen want ik liep 5:10 en dat vond ik hard genoeg. Maar die vlaggen lonkte wel zo flapperend voor mijn neus en in km 4 besloten er heen te lopen. Volgens mij was het daar dat ik hoorde, Leonie! Ik kijk om, loopt Samantha daar! :D Ik zeg wat doe jij hier? (doelende op het tempo) Waarop Samanth zei, weet ik niet hahaha. Daarna was ze verdwenen en ben ik achter mijn vlaggen aangegaan.
Eigenlijk ging het heel lekker. Het beruchte havenspoorpad was wel echt lastig. Het is heel smal, de pacers lopen door maar er loopt veel traag verkeer en inhalen is gewoon lastig. Er wordt afgesneden, op hielen getrapt, soms een duwtje links of rechts. Alles in goede sfeer maar het is gewoon te krap. Bij elke drankpost houden mijn vlaggen wat in en dan loop ik weer bij of loop ik ze zelfs soms even voorbij. Op 14 km staat mijn man met mijn fles tailwind. Daar was ik heel blij mee want ik ging niet zo lekker op mijn repen waar ik normaal heel blij van word.

Geen idee waarom of wat de oorzaak kan zijn, maar bij 18km krijg ik kramp/verzuring in mijn bovenbenen. Het begon links hoog in mijn quadriceps en langzaam verspreide zich dat over de hele spier en ging rechts ook meedoen. Ik heb dit echt nog nooit gehad met hardlopen. Ook niet met veel snellere tijden. Ik had pijn verwacht, maar niet hier en niet zo vroeg. Wel scheelt het denk ik dat je er toch al op ingesteld bent, het gaat pijn doen vandaag. Dus knop om en gewoon lopen.
Het grappige is, verder had ik dus echt nergens last van, niet van mijn enkel, niet van mijn kuit, geen vermoeidheid, ik liep lekker in zone 3 te rennen, super stabiel in mijn rondetijden. Wel had ik spijt dat ik mijn shokz niet had ingedaan want er zaten toch wel veel “dode” stukken tussen. Maar ook dat is mentaal en had ik op getraind dus om je heen kijken en alles zo veel mogelijk in je opnemen.
Op 29km stond mijn man weer met mijn fles en een banaan. Wat was ik blij met die banaan! Ik kon geen reep meer zien. Wel ligt daar ergens ook mijn ov-chipkaart die perongeluk in mijn zak was blijven zitten. Hahaha oeps.

Bij km 30 was de eerste keer dat ik echt even stuk aan het gaan was. De pijn in mijn bovenbenen was echt heftig, ze stonden echt in de fik. Alsof ik, ik weet niet hoeveel hoogtemeters had gerend en nog steeds probeerde een berg op te rennen. Maarja, nog maar 12km. Je hebt er zoveel getraind, wat zijn nu 12km? Stapje voor stapje, hier en nu blijven, en blijf bij die vlaggen! Dit was ook de eerste km dat ik boven de 5:30 kwam. Nog verder door de pijn heen, tegen mezelf zeggen, die pijn is er niet, er is alleen jij en dit parcours, al deze mensen, al die muziek en die aanmoedigen, hier kwam je voor. Nu met je laten zien dat jij sterker bent dan een marathon. Er ging daar echt een soort van knop om ofzo.

Ja ik heb richting de finisch echt nog wel een paar keer echt met een vertrokken gezicht van de pijn gelopen maar ik kon het telkens toch weer wegblazen en doorgaan. Al die mensen die wandelen. Het voelt dan zo verleidelijk. Ik kon ook echt alleen nog maar rechtuit, uitwijken ging niet meer. (heel fijn als mensen dan met een f*cking fiets het parcours oversteken waardoor je bijna op je muil gaat). Bij 34km een superleuke boodschap op de schermen gaf me weer heel even vleugels. En wat was het druk in het kralingsebos! Zoveel mensen, iedereen met eten en muziek. En dan kom je bij km 37 en dan weet ik, het zijn er nog maar 5. Ik deel altijd al mijn afstanden op in blokjes van 5km (vraag maar aan Suliko) maar bij deze ging dat niet, hij was te lang. En nu was ik er. Nog maar 5km! En ik wist, ik ga het halen. En binnen de 4 uur.

De laatste km’s, de mensen :wow: ! Wat waren het er veel! Ik liep echt als een natte krant zo slecht maar iedereen roept je naam en gilt en joelt en ze staan 8 rijen dik te roepen dat je moet rennen en er bijna bent. BI-ZAR! En dan ben je er, de vlaggen was ik kwijtgeraakt, geen idee wanneer precies maar dat maakte me helemaal niks uit. 03:52:04 en 42,56km. Een gemiddelde snelheid van precies 5:27 zoals gepland. Op mijn bovenbenen na, voelde ik me echt prima. Niet leeg, niet gesloopt maar toen ik stopte met lopen, zakte ik zo door mijn benen heen. Een man en een vrouw van het rode kruis vingen me gelukkig op! Ik zeg ik ben oké, moet alleen heel even wachten tot die kramp iets minder is. En dan strompel je, een km of wat, richting je medaille. Vol van trots, tussen heel veel andere strompelende mensen.

Over hoe ik er nu bij loop zullen we het maar niet hebben. Nergens echt last, maar die bovenbenen hebben echt een klap gehad… Maar dat is spierpijn en dat trekt wel weg. Geen blessures, geen man met de hamer, gewoon prima. Het was echt een mentaal gevecht tegen de pijn. Vastbijten, en als je denkt dat je niet meer kan, gewoon blijven lopen!
Respect als je dit hele verhaal gelezen hebt :')

I DID IT!!!

Zaterdag:
Afbeelding
Bij de start:
Afbeelding
Afbeelding

Onderweg:
Afbeelding
Afbeelding

Met mijn pacers:
Afbeelding

I DID IT:
Afbeelding

Foto's van de onderweg/ van de organisatie volgen nog. Heb wel een filmpje van mijn man gezien op 41km, dat zag er niet meer best uit :') :Y)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:59

Wauw wat een prachtig verhaal Leonie! Wat ontzettend balen van je kramp, maar wat mag jij trots zijn op je mentale kracht! Gefeliciteerd!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:05

Leuk verslag, Leonie! Wat een tijd!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:34

Wauw super gelopen Leonie! Heel leuk verslag ook!

Ja ik wilde dus in wave 3 starten, liep daarheen, onderweg naar de Dixi, inderdaad lang wachten daar. Toen naar voren, en toen ik al klem stond zag ik dat ik in wave 2 stond. Oeps.
Maar rustig gestart en er liepen zelfs veel mensen veel langzamer dan mij.
Ik zal straks ook een verslag typen maar ik heb niet zo’n spectaculair verslag als Leonie haha.

O en Leonie, houd je het bij eenmalig? Of voor herhaling vatbaar?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:41

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:57

Allereerst, gefeliciteerd met jullie fantastische prestaties dames, echt dikke pluim voor iedereen die dit weekend zijn grenzen heeft verlegd en zo goed heeft gerend! *\o/*

Ik herken het ook enorm, slecht slapen en weinig trek na lange afstanden. Zo onhandig, want je lichaam heeft behoefte aan het tegenovergestelde. Terwijl ik echt heel erg moe kan zijn in de avond, dat er geen woord meer uit me komt en ik gevoelsmatig om val, zodra ik dan in bed lig, blijf ik woelen en wakker liggen. :')

ieris, welkom to the dark side, nu kan je niet meer stoppen. :+ Ja, voor jou zal het wel perfect weer zijn geweest, zo warm! Goed om te weten dat ze bij rfr carpoolen stimuleren, wordt daar dan ook ergens over gecommuniceerd? Ik zou heel graag eens die rfr's in Drenthe willen lopen, maar is zo ver zonder eigen auto.
Klinkt als een geweldige en vooral ook gezellige ervaring! Wat fijn joh!

Supervixen, ooh ik vind het ook spannend worden! Heb enorm veel gelopen, ook een hoop hoogtemeters meegepakt, maar zit nu alsnog de hele tijd: is het wel genoeg?? Eigenlijk vooral bang voor de afdalingen op stenig terrein, die vinden mijn enkels het minst leuk.
Oh jammer, die trail is me ontgaan, anders had ik hem wel willen en kunnen lopen, maar zie dat hij al is uitverkocht!

Eef_Bam, supergoed gedaan!

Tiggs, weet je dat ook weer :') Maar ook heel knap gelopen, gefeliciteerd met je PR!

Samantha, wat fijn dat het is gelukt, balen dat je al op 26 km zoveel last kreeg, maar knap dat je het hebt uitgelopen! Ik hoop dat je herstel spoedig gaat, je nu kan richten op volledig herstel en weer naar mooie doelen toe kan werken zonder last.

Danseresje, blaren zijn zo vervelend... ik snap ook nog steeds niet waarom ze soms tijden wegblijven en dan opeens weer op komen zetten.

Sherivey, dat is ook veel tegelijk, rustig aan! :)

Lous, heel goed gedaan ook! Nu lekker nagenieten. :D

Muurp, jij ook gefeliciteerd met je PR en mooie prestatie!

Leonie, oh wat heftig dat je rond 18 km al last kreeg van je benen! Ook wel raar zo opeens. Maar zo te lezen heb je 'goed genoten van het afzien'. Echt superknap, het is je gelukt, op 5:27 de marathon gelopen! *\o/* Ik weet zeker dat jij binnen 1-2 jaar dat PR weer wil verbreken, laat maar weten als je weer steeds langere trails wil gaan lopen. <<)

Goof, ja ik kreeg het al doorgestuurd! Ik ben benieuwd of het daadwerkelijk een wolf was... ik loop zelf niet op het afgesloten park de Hoge Veluwe, maar wel op de veluwezoom en daar zijn ook veel wolven. Ik ben er niet per se bang voor, maar toen ik er een tijd terug doordeweeks liep en ik al heel lang geen mens was tegengekomen en het mistig was, voelde het toch wat oncomfortabel wetende dat er meerdere wolven zitten. Toen ging ik met mezelf het 'man of beer' discussie uit de VS voeren, maar dan de 'man of wolf' editie. _O-

Ik heb afgelopen zaterdag (oa geïnspireerd door SV haar trainingen) 8x het kleinste rondje kanaal gelopen, dat is zo'n 4,15 kilometer. Ter voorbereiding van de marathon moet ik ook mijn kilometers op het asfalt maken en ik vond dit wel een leuke mentale uitdaging. Saai rechtuit en 2 bruggen continu op en af. De eerste 4 rondjes liep ik samen met een vriend waarmee ik (hopelijk) de marathon ga lopen, alleen haakte hij halverwege af door een knie die opspeelde... hij heeft ook niet echt consistent getraind, dus ik wist al wel dat hij niet de volle 8 rondes mee zou lopen. Dus toen alleen verder! 2 andere vrienden speelde verzorgingspost bij een terrasje langs de routes, zij waren heerlijk 0.0 gin tonics aan het drinken, terwijl ik af en toe zwetend voorbij kwam en een gelletje of drinken meenam. :')

Het was echt zwaarder dan als ik bij een trail lekker onderweg ben. Ik had eigenlijk geen moeite met continu hetzelfde rondje, dat voelde ergens heel afgebakend en simpel en zodra ik over de helft was behapbaar. Wat het zwaar maakte was de warmte, het asfalt (nog niet eerder 25+ op alleen asfalt gelopen), flink wind tegen op het langste rechte stuk (heb 3x het rondje andersom gelopen, maar dan had ik rukwinden tussen flats door en dat was ook irritant) en dat ik in nieuwe schoenen liep waar ik nog nooit op gelopen had die helaas vanaf 20 km voor blaren zorgde op mijn grote tenen. Ik zei op een gegeven moment dat het voelde alsof de huid van mijn grote tenen los zat van mijn tenen... en helaas was dat ook zo, mijn beide grote tenen waren volledig blaar. :=
Maar, al met al viel het me mee en heb ik heel consistent tussen de 5:30 en 5:40 gelopen, al was ik niet eens van plan zo snel te lopen. De laatste ronde liep mijn theekransloopje vriendin mee, ik waarschuwde al dat het me niet meer ging lukken om langzamer te lopen, ik zat echt in een doorren modus en kon niets meer veranderen in hoe ik liep, ze kon het ook niet bijhouden, maar speelde één keer vals door de trap de brug op te nemen zodat we alsnog samen eindigde. :D
Gister 7,5 km gelopen om in een week 70 km aan te tikken en mijn benen een beetje los te lopen, met andere schoenen en sokken had ik niet zo'n last van de blaren gelukkig. Ik moet alleen nog even achterhalen of de sokken het probleem waren of toch de schoenen, hopelijk niet een terugkerend probleem.

Afbeelding

Geheel saai was de route natuurlijk niet met het kanaal en de bloemen! Dit was wel het ploeterstuk met wind tegen, of deze kant op, met wind mee, maar aan de andere kant zaten flats en was de wind niet echt beter.
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:11

Wat een heerlijk verhaal Leonie, en wat heb je het goed om kunnen vormen in je hoofd. Heel knap gedaan met je pijnlijke bovenbenen. Maar jee, wat een mensenmassa.

Ben benieuwd of het echt een wolf was Goof.

Dat zijn toch wel serieus flinke blaren dan Suliko. Hoop dat je erachter komt waar het aan ligt, want blaren zijn volgens mij met afdalingen nog erger dan op de vlakke weg.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 12:12

Leonie wat een heerlijk verslag en ook zo fijn dat je niet totaal gesloopt was! Supergoed, ik denk dat er bij jou nog zo veel meer in zit!

Suliko goede training die mini rondjes! Ik denk dat ik dat komende donderdag ook weer eens ga doen.

Die wolf, ach ja, er worden veel meer hardlopers door honden gebeten, nu wordt er weer een hele heisa van gemaakt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:16

BusyMissy, klopt, maar ik maak me er geen zorgen om met trails hoor, heb veel verdere afstanden in mijn beide trailrunschoenen gelopen en daar nooit zulke blaren mee gehad. :)
Heb het wel eens vaker gehad met nieuwe schoenen en dan erna geen last meer van. Opeens 33 km lopen op nieuwe schoenen is ook niet zo verstandig (al ging dat mijn trail la sportiva's wel goed op zelfs 36 km haha). Maar kan ook de combinatie sokken/schoenen zijn geweest. Dus moet vooral voor de marathon even uitzoeken wat de juiste combinatie is, gelukkig heb ik 2 paar nieuwe wegschoenen.

SV, dat is ook zeker waar! Daardoor stop ik nog steeds panisch bij elke hond die mij niet negeert of niet overduidelijk enthousiast is, maar die beet van toen kwam niet in het nieuws natuurlijk. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:30

Op de foto lijkt het wel degelijk op een wolf.
En er worden dan misschien wel meer mensen door honden aangevallen, maar de wolf is niet voor niets uitgeroeid jaren geleden in Nederland. Samenleven ging toen ook al niet. Nu is het veel drukbevolkter, moeten er dan doden vallen?

Ik word ook niet blij van springende honden tijdens hardlopen overigens.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:32

Dankjewel allemaal! Vond het zelf ook erg leuk om op te schrijven nu het nog vers in mijn geheugen zit. :o

Samantha_ schreef:
O en Leonie, houd je het bij eenmalig? Of voor herhaling vatbaar?
Op een dag kom ik hier op terug. Ik zeg niet nooit meer, maar voorlopig niet.
Suliko schreef:
Ik weet zeker dat jij binnen 1-2 jaar dat PR weer wil verbreken, laat maar weten als je weer steeds langere trails wil gaan lopen. <<)
Ik heb absoluut besloten dat ik wel zo rond de 20/25km lekker wil blijven lopen. Dat is me wel heel goed bevallen! Dus lets go!
En dat PR... ooit, misschien. Heb ook wel echt geleerd het afgelopen jaar, het hoeft niet perse altijd harder. Dan geniet je achteraf van de prestatie maar niet van het moment zelf. Dat is soms een lastige afweging. Als ik het zou doen, wil ik voor 3:30 gaan.

Supervixen schreef:
Leonie wat een heerlijk verslag en ook zo fijn dat je niet totaal gesloopt was! Supergoed, ik denk dat er bij jou nog zo veel meer in zit!

Dankjewel ook! En daar ben ik ook van overtuigd, momenteel heb ik alleen, op de marathon, nog niet de behoefte om dat eruit te halen dus:+

Owjoh Goof als dat een wolf is geweest... brrr.

Ja Samanta het viel mij ook dat er heel veel trage lopers in wave 2 waren gestart. Heel apart en vooral heel lastig op het havenspoorpad! ook zag ik de eerste mensen al wandelen bij 3km... Dan denk ik wel, waar begin jij aan?

Wauw Suliko wat knap weer. 33km op een klein rondje. Wel heel leuk dat je vrienden daar zo zaten. Zou wel ironisch zijn als jij straks de marathon van Utrecht loopt en die gast niet want door hem ga jij hem lopen toch? Maarja blessures zijn wel echt vervelend. En au die blaren. Hopelijk was het eenmalig.
En leuk dat je theekransjes huisgenoot ook een rondje mee deed. 70km in 1 week. Respect hoor. _/-\o_
Een super goed tempo heb je gelopen en sowieso dat jij die 3:45 gaat aanvallen daar in Utrecht!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:36

Ohh van die mensen die op een marathon al bij 3 km gaan wandelen.... :=
En dan heb ik het niet over een trail waar na 3 km een pittige klim zit, want dan snap ik het wandelen.

Maargoed, die mensen die al binnen no-time gaan wandelen, noem ik bucketlistlopers; willen een marathon finishen om te kunnen vertellen dat ze 'marathoner' zijn...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:37

Net de uitvaart via livestream gekeken van m’n collega. Altijd pittig zoiets.

Ook maar even een kort verslagje van Rotterdam.
Vrijdag al m’n startnummer opgehaald, daarna werd ik wel wat zenuwachtig.

Afbeelding

Zondagochtend ging de wekker heel vroeg. In Rotterdam aangekomen geparkeerd bij Alexander, vanaf daar metro naar de start. In het startvak in de mega rij voor de Dixi, toen bleek dat ik in wave 2 stond terwijl ik had besloten in 3 te starten. Maar ach, rustig lopen dan komt het goed.
Had voor mezelf bedacht als ik elke 10 km in 1:05 loop incl wandel stukje voor drinken en gelletje gaat het goed.
Dat lukte ook, inderdaad Leonie gespot die me meteen zei dat ik te snel ging haha.
Bij 18 km wilde ik toch echt even wandelen, een man in het publiek zei, neem een snoepje dan kan je weer verder. Haha, nou snoepje erin en gaan.
Vanaf km 26 voelde ik mn voet weer, voelde echt alsof ik niet verder kon, de pijn sneed bij elke stap erin.
Wat gewandeld, toen weer verder, meteen weer pijn. Stuk doorgelopen en de pijn zakte wat af. Bij 30 km kwam ik weer een bekende tegen, super leuk, dus samen stukje gelopen. Hij ging weer verder, dus ging alleen verder.
Bij 34 km wilde ik de video’s op de borden zien en ging stuk, dus gewandeld. Helaas kwamen mijn video’s niet voorbij.
Bij 39 km nog stukje gewandeld en daarna op het publiek en gejuich naar de finish gedragen, zo gaaf.
O ja en mega veel stops onderweg bij de dixi’s, er waren er zoveel dus goed gebruik van gemaakt.
Ben heel blij met m’n prestatie, want m’n voorbereiding was waardeloos natuurlijk door het blessure leed.
Nog wat foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:37

O ja Leonie ik zag bij 1,6 km al iemand wandelen. Wtf denk ik dan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:30

Samantha_ schreef:
O ja Leonie ik zag bij 1,6 km al iemand wandelen. Wtf denk ik dan.

Of die loopt volgens de Jeff Galloway method. Je weet het niet immers. Oordelen is zo gemakkelijk.