Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:41

Wat gebeurd er met thuisbezorgd en een avondklok??

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:43

Geen eten of vroeg eten

Josien_

Eerder eten of later opwarmen

Bloodymary

Josien_ schreef:
Ik hoor net op de Radio dat ze kijken naar een avondklok van 20.00 tot 04.00.
https://www.ad.nl/politiek/zo-zou-een-a ... ~af9411a9/

Kan even geen andere bron vinden, maar ik zou hier mega erg van balen in verband met mijn paard en de drukte die gaat ontstaan op stal.

Mwah, ik vind dat een beetje sensatienieuws van het AD nu. Dat tijdstip is blijkbaar in december besproken en verder is er sinds gisteren toch niks gebeurd of vergaderd? Ze zijn druk met het kamerdebat. Waarbij veel partijen tegen een avondklok zijn. En er volgende week meer over gezegd gaat worden.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 13-01-21 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:44

Karl66 schreef:
Bloodymary schreef:
Dat lijkt me eigenlijk wel logisch ook. Want mensen die wel symptomen hebben lopen normaal gesproken niet tussen de anderen rond. Wat is daar dan eigenlijk nieuw aan?

Vijftig procent van de mensen met klachten lieten zich toch niet testen en vijfentwintig procent van de mensen die in quarantaine/isolatie moeten, komen toch buiten? Dus dan lopen die mensen met symptomen wel tussen de anderen rond.

Daarom zeg ik ook normaal gesproken. Maar daar gaat het niet om, het gaat om het omgekeerde. Dus mensen die geen symptomen hebben en andere besmetten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:47

Sizzle schreef:
Er wordt nu gewoon nog heel vaak gezegd dat testen geen zin heeft bij geen symptomen terwijl iemand een goede reden kan hebben om te vermoeden dat er een risico is geweest. Dat was een echte misser in het beleid. Daar is Duitsland vooruitstrevender geweest door massaal vakantie thuiskomers van de snelweg te halen afgelopen zomer.

Ah dat bedoel je. Inderdaad dus dat de GGD je dan niet wil testen. Dat is inderdaad een misser in het beleid.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:48

Bloodymary schreef:
Sizzle schreef:
Er wordt nu gewoon nog heel vaak gezegd dat testen geen zin heeft bij geen symptomen terwijl iemand een goede reden kan hebben om te vermoeden dat er een risico is geweest. Dat was een echte misser in het beleid. Daar is Duitsland vooruitstrevender geweest door massaal vakantie thuiskomers van de snelweg te halen afgelopen zomer.

Ah dat bedoel je. Inderdaad dus dat de GGD je dan niet wil testen. Dat is inderdaad een misser in het beleid.

We doen het hier in het verpleeghuis dus wél, zowel onder medewerkers als cliënten en daar komen keer op keer weer behoorlijke aantallen besmettingen uit bij mensen zonder klachten. Dus ik herken dit wel ja :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:50

Dat is wel interessant dan ja. Bizar dat de GGD dat dan weigert.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:50

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:51

Sommige politici snappen er blijkbaar lang niet alles van, ze willen pas een avondklok wanneer hier de ambulances de patienten ook niet meer kwijt kunnen net als in Engeland, dan ben je al een week of twee te laat.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:54

bigone schreef:
Sommige politici snappen er blijkbaar lang niet alles van, ze willen pas een avondklok wanneer hier de ambulances de patienten ook niet meer kwijt kunnen net als in Engeland, dan ben je al een week of twee te laat.

Ja Jetten := Ongelooflijke uitspraak, ‘pas bij Londense situaties’.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:54

bigone schreef:
Op één dag blijken er 22 vluchten uit de UK te landen op Schiphol, die reizigers zijn alleen verplicht om een negatieve test te laten zien van max 72 uur oud. Terecht dat daar door D66 op gehamerd word om daar ook sneltesten te verplichten. Anders is het echt dweilen met de kraan open.

Sneltesten werken alleen als je symptomen hebt toch?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:55

bigone schreef:

Je kunt je wel een beetje afvragen natuurlijk wat het effect is van een avondklok. Op zich is het een nogal heftige ingreep. En hoeveel besmettingen zullen er daadwerkelijk plaats vinden op dat tijdstip. Die overdag niet zouden plaats vinden.

En kom niet aan met feestjes e.d. want die zijn echt sporadisch. En echte feestvarkens lukt dat toch wel buiten de avondklok. Zeker als die maar tot 04.00 duurt.

Dus het effect weegt wat mij betreft echt niet op tegen de ingrijpende maatregel.

Als ik 's avonds om 23.00 uur een rondje hardloop ga ik echt niemand besmetten. En ook niet om 21.00 uur in een lege Albert Heijn.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 13-01-21 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:56

Hoewel ik niet de deur uit ga vind ik 20.00 ook wel vroeg. Sommige mensen kunnen pas na die tijd buiten wandelen, hardlopen, even fietsen. Ik had 22.00 logischer gevonden. We wachten het af.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:56

veerledec schreef:
Hoppa, gooi die (basis)scholen maar open :D!
https://www.nu.nl/coronavirus/6101701/v ... riant.html
(Van Dissel zegt dat kinderen niet bevattelijker zijn voor de Britse variant, blijkt uit onderzoek).

Volgens mij is die conclusie iets misleidend en had het moeten zijn:
'besmettelijke variant besmettelijker voor iedereen, niet specifiek voor kinderen.'

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:59

Stel dat ... een avondklok tot 4:00. Ik voorzie nu al dat juist de groepen feestvierders dat als reden zien om door te borrelen tot 4:00. En zelfs als je je aan de regels houdt kun je op zaterdagavond naar een vriend om gezellig wat te drinken en pas om 4:00 naar huis. Ik ben gewoon niet voor een avondklok, omdat ik verwacht dat dit echt weinig verschil gaat maken. Mensen die nu al fors de regels overtreden (waar al niet echt op gehandhaafd wordt) zullen dat dan ook blijven doen. En een hardwerkend iemand die dienst had in een cruciaal beroep tot 20:00 kan niet eens even meer een rondje wandelen.

Ze kunnen eens beter eerst de grenzen sluiten en zorgen dat je alleen in uitzonderlijke gevallen de grens over mag. Het zijn nota bene mutaties die hoogstwaarschijnlijk overgekomen zijn uit het buitenland.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 13-01-21 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:00

Shadow0 schreef:
veerledec schreef:
Hoppa, gooi die (basis)scholen maar open :D!
https://www.nu.nl/coronavirus/6101701/v ... riant.html
(Van Dissel zegt dat kinderen niet bevattelijker zijn voor de Britse variant, blijkt uit onderzoek).

Volgens mij is die conclusie iets misleidend en had het moeten zijn:
'besmettelijke variant besmettelijker voor iedereen, niet specifiek voor kinderen.'

Dat is hem inderdaad!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:14

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:15

Walgelijk, echt misselijkmakend gewoon

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:19

Bloodymary schreef:
Sizzle schreef:

We hebben vandaag net voor de derde keer uitslag gekregen voor mijn zoon en voor de derde keer negatief. Die is nou al drie keer probleemloos zonder klachten getest, nadat hij een melding van de corona-ap had gekregen. Het enige is dat je eerst vijf dagen in quarantaine moet na de mogelijke besmetting. Dat omdat je blijkbaar een bepaalde incubatietijd nodig hebt, voordat een besmetting in de test eruit komt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:21

Laurie schreef:
Ik vind dit trouwens echt heel kwalijk: https://nos.nl/artikel/2364230-huisarts ... rheid.html

Viruswaarheid heeft 5000 medici aangeschreven.

Ik zette het al in het Viruswaanzin topic... Eikels. Intimidatie noemen we dat. Bij mensen op hun woonadres bezorgd ook. :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:38

Ik vraag me dit trouwens echt heel erg af ... waarom sluiten ze de grenzen niet en mag je nog enkel met zeer dringende reden naar het buitenland?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:40

Vayo schreef:
Ik vraag me dit trouwens echt heel erg af ... waarom sluiten ze de grenzen niet en mag je nog enkel met zeer dringende reden naar het buitenland?

Hoe wil je dat doen? Alle grenzen zijn open en er is nergens meer grensbewaking bij de grensovergang.

Hoogstens bij de vliegtuigen kan je wat controleren, maar de moneys van Schiphol zijn belangrijker. (Of dat terecht is weet ik niet)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:52

Ik zag net bij Editie NL dat er nog steeds vliegtuigen vol mensen uit Engeland op Schiphol landen. Een aantal mensen voor werk, maar ook wel een aantal 'voor de leuk'.

Kom op zeg, hoezo kan dit nog steeds?! Als we toch zo bang zijn voor die Britse variant, dan ga je toch strenger op binnenkomende mensen letten? Ze gaan nu wel toe werken naar een sneltest voor je het vliegtuig in mag, maar dan nog.

En nee, ik heb niet zo snel een oplossing voor vluchten uit Engeland maar dat mensen hier gewoon zo zonder enige controle maar gewoon het land binnen kunnen stuiteren, dat vind ik toch wel heel bijzonder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:53

Is dat niet omdat oa viruswaanzin meent dat je mensen niet mag sneltesten voordat ze hun eigen land in komen (waar las ik dat nou, even zoeken )