Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 19:50

Astrazeneca wordt vanaf woensdag weer geprikt, op welke manier kan zo'n onderzoek dan zo snel gaan?

Heeft er overigens al iemand artikelen gezien waarin andere politici dan fvd'ers worden aangesproken op hun feest gedrag?

Ik heb al meerdere artikelen gezien over het feestje waar Baudet aanwezig was, 'belachelijk en kan niet'..
Verder alleen een artikel van rtl gevonden over Kaag, maar die wordt voor hetzelfde 'menselijk' genoemd..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:02

Dimphyl schreef:
nuscaniels schreef:
Wel apart dat Corona in jouw omgeving Dimphyl praktisch niet voorkomt en je twijfels hebt over die cijfers want volgens jouw kennissen / vrienden in de zorg is het lang zo erg niet, maar volgens diezelfde? kennissen sterven er mensen bij bosjes na vaccinatie.

Want ik ken alleen mensen in 1 omgeving? :+
En wat heeft het één met het ander te maken ??

Euhhhh, jouw omgeving betekent in deze situatie 'iedereen die je kent'. Dus ja.

Behalve in geval van schizofrenie, dan heb ik niets gezegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:05

Dimphyl schreef:
Astrazeneca wordt vanaf woensdag weer geprikt, op welke manier kan zo'n onderzoek dan zo snel gaan?

Heeft er overigens al iemand artikelen gezien waarin andere politici dan fvd'ers worden aangesproken op hun feest gedrag?

Ik heb al meerdere artikelen gezien over het feestje waar Baudet aanwezig was, 'belachelijk en kan niet'..
Verder alleen een artikel van rtl gevonden over Kaag, maar die wordt voor hetzelfde 'menselijk' genoemd..

Er word overal op social media foto’s gedeeld van een groep mensen die elkaar omhelzen, heel veel commentaar erbij .
Maar even beter kijken dan zie je dat ook dit mensen van een partij zijn die weinig met het corinabeleid hebben namelijk Ja21. Dus de FvD ers schelden op berichten van mensen waar ze zelf een keer op gestemd hebben . Wie is hier nu slim of dom of hoe je het ook noemt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:07

Dimphyl schreef:
nuscaniels schreef:
Wel apart dat Corona in jouw omgeving Dimphyl praktisch niet voorkomt en je twijfels hebt over die cijfers want volgens jouw kennissen / vrienden in de zorg is het lang zo erg niet, maar volgens diezelfde? kennissen sterven er mensen bij bosjes na vaccinatie.

Want ik ken alleen mensen in 1 omgeving? :+
En wat heeft het één met het ander te maken ??

Dat jouw beide ervaringen niet overeenkomen met de statistieken en jij geneigd lijkt eerder je ervaringen te geloven dan de statistieken, terwijl statistieken betrouwbaarder zijn dan menselijke subjectieve waarnemingen aangezien die van iedereen gekleurd zijn.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:19

Femke_tweety omgeving betekende in deze toch echt de letterlijke omgeving van de mensen die ik ken. En nee, die wonen niet allemaal in dezelfde province. Nogmaals, heeft ook geen drol met elkaar te maken.

Bigone niet alleen ja21 hoor, ook Kaag, geen afstand, geen mondkapjes. En daarnaast nog meerderen. Ik heb niemand slim of dom genoemd, ik heb gevraagd om artikelen waarin dus ja21 of kaag net zo afgemaakt worden als baudet..

Maar verootjoo de statistieken zeggen ook nog altijd dat corona voor 90% ongevaarlijk is.. voor 9% langdurige 'klachten' en voor minder dan 1% dodelijk. Daar komen mijn ervaringen dus wel degelijk mee overeen.

Blijft hilarisch hoe jullie proberen mij aan te vallen ipv te kijken naar wat ik zeg/vraag. Puur omdat je het niet met me eens bent. Jullie weten dat er een algemeen corona topic is he, neem ik aan? Dit is namelijk nog steeds een topic voor mensen die zich niet kunnen vinden in de maatregelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:27

Bij D66 stonden ze gewoon op afstand. Wel zonder mondkapjes inderdaad. Alleen bij FvD en hun splinterpartij was sprake van omhelzing en mensen op elkaar gehoopt.

Je ervaringen met de frequentie van corona komen wellicht overeen. Maar de statistiek mbt bijwerkingen rondom de vaccinaties daarentegen :+
En nee, dit topic was om viruswaanzin te bespreken. Hence de titel. Je zegt zelf in je eerste post dat je ook geïnteresseerd was in informatie waarom het wél klopt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:27

Dimphyl schreef:

Ik zie dat elke partij wordt aangesproken ( zie het mensen delen op Facebook , niet echt heel betrouwbaar i know).

Maar ik heb mijn twijfels over alle foto's. Ik kan ook een foto uit de vorige verkiezingen pakken en zeggen kijk eens ze houden geen afstand.

Voor hetzelfde geld gebeurd dat nu , mijn gevoel neigt daar in ieder geval naar. Maar dan alsnog hoeveel Nederlanders zijn er vorig jaar niet gewoon naar een feestje geweest?

Ik vind dat iedereen een beetje schijnheilig aan het doen is wat dat betreft :') Ik zie het mensen delen op Facebook met belachelijk en kan niet. Maar daarnaast zijn dat ook mensen waarvan ik vorige jaar foto's zag op feestjes met geen afstand armen om elkaar heen enzovoort.

Ik vindt het een beetje hypocriet allemaal.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:31

Overigens dimphyl, over je vraag rondom de goedkeuring EMA: https://www.ema.europa.eu/en/news/covid ... s-benefits

Kun je precies zien hoe zo'n onderzoek zo snel kan gaan.

Zebrastreep: voor ja21 is het een live video bij bekendmaking exitpolls. Bij FvD zie je de exitpolls zelfs op het tvscherm.
Bij D66 is ook vrij duidelijk dat het van dit jaar is. Maar ik zie daar geen extreme dingen verder.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:35

Geloof me, ik ben bij geen enkel feestje geweest.

Heb in een jaar tijd 2x visite gehad (na uitgebreid doorvragen of ze die week veel contacten gehad hadden)

Ik droeg mondkapjes voordat die verplicht werden.

Etcetera etc.

En ja, ik heb er oprecht moeite mee als onze landsvertegenwoordigers zich willens en wetens níet aan de huidige voorschriften houden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:38

secricible schreef:
Overigens dimphyl, over je vraag rondom de goedkeuring EMA: https://www.ema.europa.eu/en/news/covid ... s-benefits

Kun je precies zien hoe zo'n onderzoek zo snel kan gaan.

Zebrastreep: voor ja21 is het een live video bij bekendmaking exitpolls. Bij FvD zie je de exitpolls zelfs op het tvscherm.
Bij D66 is ook vrij duidelijk dat het van dit jaar is. Maar ik zie daar geen extreme dingen verder.

Bij Ja21 en FvD had ik het wel verwacht. Ik denk dat het juist raar is als ze het niet hadden gedaan , dan maken ze zich ook ongeloofwaardig voor hun volgers.

Ik zocht nog even op Facebook naar dat bericht , maar zie dat het inmiddels verwijderd is dus wat ik heb gezien zal dan wel nep geweest zijn. Jammer aan de ene kant dat ik het niet weer kan vinden ik ben nu wel nieuwsgierig :')

@Femke_Tweety

Ik bedoel ook niet iedereen :o

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:39

Zebrastreep het is hypocriet ja, de andere kant op. Wij mogen niet naar feestjes, krijgen daar boetes voor en worden door ministers Aso's genoemd, maar zij kunnen op live tv (!!) Hun voorbeeld functie opeens vergeten (want voor hun is corona geen risico? Net als rutte, die hamert op testen maar zelf nog nooit getest is) en houden daar niks aan over?

D66 op afstand?? Zelfs op de tafel foto zie je daar achter mensen bij elkaar staan (jetten oid heet die vent toch?) En op het filmpje is dat nog duidelijker.
En ookal is dat wel op afstand, er zijn nog steeds geen mondkapjes en véél meer mensen in één (kleine!!) Ruimte dan wij in een winkel of zelfs eigen woonkamer mogen... schreeuwen en juichen, dat was de reden dat er geen toeschouwers bij sporten mochten zijn..
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 19-03-21 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:40

@Zebrastreep, check, dan las ik het even te scherp.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:40

Afbeelding
Ja21

Afbeelding
Fvd

Vs

Afbeelding
D66

Afbeelding
Vvd

Heeft niet heel veel toelichting nodig toch?

Vergelijken met een feestje thuis vind ik dom. Deze mensen zijn aan het werk he? Wij komen op het werk ook met meer man in een ruimte samen... VVD vind ik niet ecgt een feestje zo. D66 mwah. 5 man om een tafel.... ik vind dat ook geen feestje persoonlijk.
Laatst bijgewerkt door secricible op 19-03-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:41

Rutte is bij mijn weten meermaals getest, sneltests voor tv optredens etc.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:42

Secricible ik had net een edit gedaan tijdens je post

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:42

secricible schreef:
[ [url=m/CCSTuV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja21

[ [url=m/3b2UvU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fvd

Vs

[ [url=m/op9ySV.jpg]Afbeelding[/url] ]
D66

[ [url=m/lLzG1E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vvd

Vrij helder inderdaad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:43

Ik moet zeggen dat ik me ook enorm gestoord heb aan de beelden n.a.v. de verkiezingen. VVD zag ik dan wel wat op afstand van elkaar zitten. Maar alsnog met best wat mensen in één ruimte zonder mondkapje. D66 op sommige foto´s ook met onderlinge afstand, maar daar heb ik ook een feliciteer/kusfoto gezien. Ook weer geen mondkapjes.

Ik stoor me eraan dat er zo´n nadruk wordt gelegd op de regels. Blijf zoveel mogelijk thuis en we moeten het met zijn allen doen. Maar het wachten op de uitslagen mag dan wel gezellig als groep?? Dit hadden ze ook vanuit huis via schermpjes kunnen doen. Dan hadden ze wel een mooi signaal afgegeven vind ik. En blijkbaar was het ook een geldige reden om zich niet aan de avondklok te hoeven houden?

Als wij iets belangrijks te vieren hebben mogen we ook geen uitzondering maken en meer mensen uitnodigen. Ik snap goed dat mensen er echt klaar mee zijn met al die maatregelen en zelf ook hun uitzonderingen gaan maken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:43

Dimphyl schreef:
Zebrastreep het is hypocriet ja, de andere kant op. Wij mogen niet naar feestjes, krijgen daar boetes voor en worden door ministers Aso's genoemd, maar zij kunnen op live tv (!!) Hun voorbeeld functie opeens vergeten (want voor hun is corona geen risico? Net als rutte, die hamert op testen maar zelf nog nooit getest is) en houden daar niks aan over?

Ik weet niet waar je op gestemd hebt ( hoef je ook niet te zeggen hoor ;) ) , maar als je bijvoorbeeld op een partij hebt gestemd die al tegen de coronamaatregelen zijn, valt het te verwachten dat ze ook feestjes gaan geven. Iedere voorbeeld functie maakt fouten , het is immers menselijk. Het is alleen een banketstaaf foutje , maar ik stoor mij er persoonlijk niet zo aan. Zijn zoveel mensen die af en toe een regeltje wel eens negeren ( ook zonder corona)

Van Mark Rutte zou ik niet weten ik hou die beste man niet 24/7 in de gaten. Maar is ook wel makkelijk zeggen , misschien is al hij wel 100x getest weet jij veel haha. Ze gaan niet elk testje in het nieuws plaatsen dan zouden we daar wel een aparte nieuwsite mee kunnen vullen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:44

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:44

Femke_Tweety schreef:
Rutte is bij mijn weten meermaals getest, sneltests voor tv optredens etc.

Niet dus, heeft ie letterlijk gezegd tijdens de persco begin februari.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:46

Vayo schreef:
Ik moet zeggen dat ik me ook enorm gestoord heb aan de beelden n.a.v. de verkiezingen. VVD zag ik dan wel wat op afstand van elkaar zitten. Maar alsnog met best wat mensen in één ruimte zonder mondkapje. D66 op sommige foto´s ook met onderlinge afstand, maar daar heb ik ook een feliciteer/kusfoto gezien. Ook weer geen mondkapjes.

Ik stoor me eraan dat er zo´n nadruk wordt gelegd op de regels. Blijf zoveel mogelijk thuis en we moeten het met zijn allen doen. Maar het wachten op de uitslagen mag dan wel gezellig als groep?? Dit hadden ze ook vanuit huis via schermpjes kunnen doen. Dan hadden ze wel een mooi signaal afgegeven vind ik. En blijkbaar was het ook een geldige reden om zich niet aan de avondklok te hoeven houden?

Als wij iets belangrijks te vieren hebben mogen we ook geen uitzondering maken en meer mensen uitnodigen. Ik snap goed dat mensen er echt klaar mee zijn met al die maatregelen en zelf ook hun uitzonderingen gaan maken.

Precies dit dus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:46

secricible schreef:
[ [url=m/CCSTuV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja21

[ [url=m/3b2UvU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fvd

Vs

[ [url=m/op9ySV.jpg]Afbeelding[/url] ]
D66

[ [url=m/lLzG1E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vvd

Vergelijken met een feestje thuis vind ik dom. Deze mensen zijn aan het werk he? Wij komen op het werk ook met meer man in een ruimte samen... VVD vind ik niet ecgt een feestje zo. D66 mwah. 5 man om een tafel.... ik vind dat ook geen feestje persoonlijk.

Ik denk dat de bovenste de foto was die ik had gezien , maar helemaal zeker weet ik niet. Ik twijfel nog al of de foto's die ik heb gezien niet van een andere verkiezing waren :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:47

Maar op zich nooit testen is toch niet raar? Als je geen klachten hebt , niet in de buurt bent geweest van iemand waarom zou je dan ook?

Mijn moeder en vader zijn ook nog nooit getest dus het is wel mogelijk. Zelf nog maar één keer dus dat valt ook wel mee.

Maar ik ken ook mensen die al wel 8 tot 10 keer bij de teststraat zijn geweest :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:48

Ik vind het bijzonder dat mensen hun privesituatie vergelijken met een werk-situatie van het kabinet.
En dat us inderdaad vrij lastig vanaf een schermpje. Hoewel de beelden alleen de bekendmaking van de exitpolls laten zien werd daar gewoon gewerkt door de partijen op dat moment. Dat lukt niet altijd via schermpjes op afstand.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 20:50

Zebrastreep schreef:
Maar op zich nooit testen is toch niet raar? Als je geen klachten hebt , niet in de buurt bent geweest van iemand waarom zou je dan ook?

Mijn moeder en vader zijn ook nog nooit getest dus het is wel mogelijk. Zelf nog maar één keer dus dat valt ook wel mee.

Maar ik ken ook mensen die al wel 8 tot 10 keer bij de teststraat zijn geweest :=

Omdat diegene die een voorbeeldfunctie heeft hamert op testen, ook zonder klachten (bij contact met, corona app etc) - maar vervolgens zegt zelf nooit te zijn getest. :') hoe kun je dat serieus nemen?!

Ik ben ook nog nooit getest, velen met mij niet, en heb echt wel verkoudheden gehad.